پشت کنکور بمانم یا بروم؟ با چه رتبه ای پشت کنکور 1401 بمانم ؟

پشت کنکور

جهت مشاوره در زمینه پشت کنکور بمانم یا بروم؟ با چه رتبه ای پشت کنکور 1401 بمانم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پشت کنکور بمانم یا بروم؟ با چه رتبه ای پشت کنکور 1401 بمانم ؟  پشت کنکور ماندن و ثبت نام برای کنکور سال بعد یکی از دغدغه های داوطلبان و والدین آنهاست. بسیاری از داوطلبان بعد اتمام جلسه کنکور و یا بعد از دیدن رتبه ی خود ، از نتایج راضی  نیستند و این سوال را دارند که پشت کنکور بمانم یا بروم؟

پشت کنکور


با چه رتبه ای پشت کنکور 1401 بمانم ؟


پشت کنکور بمانم ؟ با چه رتبه ای پشت کنکور 1401 بمانم ؟  بعد از ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم و ضروری برای پذیرفته شدگان مرحله ی اول اعلام نتایج ، اکنون لازم دانستیم که در مورد برخی سوالات و دغدغه های داوطلبان مجاز نشده به انتخاب رشته دانشگاههای روزانه و یا حتی برخی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته روزانه و غیر روزانه که از نتیجه ی خود راضی و خشنود نیستند و یا رتبه ی خود را نزدیک به هدف خود نمیبینند ، به سوالاتی مبنی بر اینکه پشت کنکور بمانند یا انتخاب رشته انجام دهند و دانشگاه بروند… را هر چند مختصر  ولی مفید و دقیق توضیح دهیم .

متاسفانه وقتی در جواب به این گروه از داوطلبان میخواهیم کمی از شرایط  و  اما و اگرهای ماندن یا رفتن صحبت کنیم ، همه بدنبال یک جواب قطعی از مشاوران هستند .

پشت کنکور بمانم ؟  شاید دلیل این کم حوصلگی و بی توجهی به این مرحله ی سرنوشت ساز ، شرایط استرس زا و  فشار روحی و روانی کنکور موجود در انتخاب رشته در است…

ولی به هرحال و بطور قطع این سوال که آیا امسال پشت کنکور بمانم یا نه؟؟؟

جواب قطعی و روشنی ندارد پس لطفا به شرایط و نکات زیر قبل از هر گونه تصمیم گیری شتابانه و از روی احساس توجه نمایید :

پشت کنکور بمانم یا برای کنکور 1401 بخوانم؟؟؟

پشت کنکور بمانم ؟ قدم اول اینکه این سوال کاملا باید کارشناسی و موشکافانه بشه . البته با توجه به شرایط و وضعیت شما.  پس خیلی مهمه که این سوال رو از یک فرد با تجربه در زمینه ی کنکور و انتخاب رشته بپرسید . پس اگر مجاز به انتخاب رشته شدید باید دید که با رتبه ی بدست آمده چه رشته و چه دانشگاهی احتمال قبول شدنتون بیشتره .

پشت کنکور بمانم ؟ حالا فرض رو بر این بذارید که نتایج نهایی اعلام شده و شما در یک رشته ی روزانه پذیرفته شدین ، اگر به هر دلیلی نخواهید به دانشگاه بروید ، دو سال از کنکور دوباره محروم می شوید . یعنی دو سال از درس و کنکور دور خواهید بود و این واقعا منطقی نیست که بخواهید دو سال برای کنکور بخوانید …

البته اگر داوطلب پسر باشید که میتوانید این دو سال محرومیت را به سربازی بروید .

(همانند رستگار رحمانی که یکبار و در کنکور ریاضی رتبه ی اول کشور شد ولی دانشگاه نرفت. به سربازی رفت و بعد از دوسال محرومیت از کنکور و  اتمام خدمت سربازی دوباره در کنکور شرکت کرد آنهم در رشته ی تجربی که رتبه ی یک کشوری شد)

ولی داوطلب دختر خیر .

یا باید به دانشگاه بروید و یا دو سال از شرکت در کنکور محروم شود … البته در برخی رشته ها و دانشگاه ها با پرداخت هزینه ی گزاف چند ترم ، محرومیت شما از شرکت در کنکور دوباره ، لغو میشود و میتوانید سال بعد در کنکور شرکت کنید .

پشت کنکور بمانم ؟ قدم دوم اینکه تشخیص دهید کدام رشته و دانشگاه هدف شما بوده اند . اگر در رشته ای قبول شوید و دانشگاه بروید که هیچ علاقه ای به آن ندارید بدون شک و با قاطعیت میگم که در تحصیلات دانشگاهی شکست خواهید خورد.

پشت کنکور بمانم ؟ پس در این صورت واقعا ارزششو داره که یکسال دیگه پشت کنکور بمونی چرا که بعدش رشته ای میری که میتوان موفقیت در آن را تضمین کرد ولوو  آن رشته در نظر اطرافیان رشته ی زیاد معتبر و مهمی نباشد (در حین انتخاب رشته به اینکه بقیه چی در مورد رشته ی انتخابی شما میگن و یا بقیه ی داوطلبان چه رشته هایی را انتخاب میکنند توجه نکنید و فقط به این دقت کنید که انتخاب رشته ی شما با علاقه ی قلبی شما باشد).

پشت کنکور بمانم ؟ در مورد قبولی در دانشگاه خاصی که هدفتون بوده باید بگم که اگر مثلا هدف شما دانشگاه شریف یا شهید بهشتی بود ولی اصفهان و  یا شهر دیگه ای قبول شدید ، بروید . چون واقعا ارزششو نداره بخواهید باز هم پشت کنکور بمانید . درسته که دانشگاههای تراز اول و مطرح کشور از هر جهتی نسبت به بقیه ی دانشگاهها برتر و همیشه در صدر هستند ولی شما میتونید برای مقاطع بعدی تحصیلی به این دانشگاهها بروید و به آرزوتون برسید.

پشت کنکور بمانم ؟  طبق تحقیقات انجام شده در بین دانشجویان رشته ها و دانشگاههای مختلف به وضوح دیده شده که صرفا دانشجوی یک دانشگاه معتبر و برتر بودن نمیتواند نشان دهنده ی موفقیت و خیلی باهوش بودن دانشجوی آن رشته باشد . همانطور که هر ساله و همیشه بچه های دانشگاههای آزاد در برخی رشته های صنعتی و مهم در چرخه ی اقتصاد و علم کشور به خوبی توانسته اند با دانشگاههای تراز اول سراسری رقابت و از آنها جلو بزنند . ثبت اختراعات مختلف ، چاپ و تالیف مقالات در موضوعات علوم پایه در دانشگاههای معتبر دنیا و خارج از کشور ،همه و همه ثابت میکند که برای موفقیت نباید خود را محصور شرایط کنید.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری  بر روی عکس زیر کلیک نمایید

کنکور سراسری


پشت کنکور بمانم ؟  نکته ی مهم دیگر اینکه وقتی شما برای ادامه ی تحصیل به خارج از کشور می روید ، آنچه که در آنجا به تحصیلات شما اعتبار میبخشد ، در قدم اول رشته ی دانشگاهی شماست نه دانشگاه محل تحصیل . اولویت اول و آخر در اعتبار بخشی به تحصیلات شما در خارج از کشور ، رشته ی دانشگاهی شماست . پس اگر رشته ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید بی شک هم در آن موفق خواهید بود و هم اینکه اعتبار مدرک دانشگاهی شما به جهت موفقیت در این رشته بالا میرود.

3-مزیت پشت کنکور ماندن  : پشت کنکور بمانم ؟

1-امسال دیگر فارغ التحصیل هستید و میتونید تمام سال رو فقط برای کنکور بخونید و نگران امتحانات مدرسه نیستید.
2-تا حدودی به مباحث آشنایی بیشتری پیدا کردید و  اکنون بهتر میدانید به کدام دروس بیشتر توجه  کنید و اشکالات خود را چگونه رفع کنید .
3-بخاطر شرکت در کنکور امسال تا حدودی از استرس و اضطراب شما برای کنکور سال بعد کاسته شده و در نتیجه بیشتر با این جو آشنایی پیدا کرده اید و کمی منطقی تر و واقع بینانه تر به برنامه ریزی های خود نگاه میکنید.

و اما از معایب پشت کنکور ماندن اینکه بخاطر تکرار ساعات و روزهای کنکور ، انرژی شما کمتر و تا روزها شاید نتوانید صفحه ای درس بخوانید و بسیار بی حوصله میشوید . برخی کتب درسی امکان تغییر و ویرایش دارند که البته اگر بطور جدی و حرفه ای درس بخوانید این تغییرات جای هیچ نگرانی نخواهد داشت .

از معایب دیگر پشت کنکور ماندن که بسیار مهم است این است که یکسال دیگر از عمر و جوانی خود را می خواهید برای هدفتان و شرکت در کنکور بگذارید . پس اگر واقعن ارزششو داره ، پشت کنکور بمانید . شرایط خود را بسنجید.پشت کنکور بمانم ؟


 آخرین اخبار سهمیه های کنکور سراسری را از طریق تماس با کارشناسان ما دریافت نمایید

کانال


تذکر جدی جدی برای پشت کنکوری ها :

پشت کنکور بمانم ؟  با این دید پشت کنکور نمانید که چون یکسال دیگر قراره برای کنکور و هدفتون درس بخونید پس موفقیت شما حتمی و صدرصده و دیگر انگیزه های غیر منطقی دیگه ای که به خودتون تلقین میکنید . کنکور یک رقابت علمی است نه ترحم به بازماندگان کنکور  و تنها راه موفقیت در آن فقط با برنامه پیش رفتن و مطالعه با منابع معتبر و استاندارد است.

همیشه این را بیاد داشته باشید که موفقیت را باید اول برایش زحمت کشید تا بعد بتوانید آنرا بخواهید … رتبه های برتری که بعد از چند سال پشت کنکور ماندن و حتی برخی ها با معدل های خیلی پایین ولی انگیزه و تصمیم بزرگ توانستند با رتبه شدن در کنکور به همه ثابت کنند که تلاش  پررنگتر  از استعداد است.

آنها توانستند. بی شک و بدون هیچ اغراقی شما هم خواهید توانست ولی به شرطها و شروطها…

که اول تلاش کنید بعد هدف را بخواهید…

اشک های امروز تو نتیجه ی عرق هایی است که دیروز برای موفقیت نریختی…

3.3/5 - (18 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه پشت کنکور بمانم یا بروم؟ با چه رتبه ای پشت کنکور 1401 بمانم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی