راهنمای ثبت نام و پذیرش دکتری استعداد درخشان 98 – 99

استعداد درخشان

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام و پذیرش دکتری استعداد درخشان 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله‌ی آموزشی به موضوع راهنمای ثبت‌نام و پذیرش دکتری استعداد درخشان 98 – 99

می‌پردازد و تمامی نکات و شرایط موجود را برای شما شرح می‌دهد.

استعداد درخشان

دکتری استعدادهای درخشان

نخبه بودن و استعداد درخشان یا استعداد برتر بودن، همه تعاریفی دارد که توسط بنیاد ملی نخبگان تعریف و بر اساس معیارهای مصوب، به بررسی پرونده متقاضیان اخذ این عناوین می‌پردازند تا تسهیلات مصوب قانونی به دارندگان این عناوین اعطا شود. نحوه پذیرش دانشجو در دکتری بدون آزمون، به‌صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، هر دانشگاه به‌صورت بدون کنکور، مستقل و جداگانه برای پذیرش داوطلبان اقدام می‌کند. البته طی سالیان اخیر شاهد تغییراتی در شرایط پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع دکتری (استعداد درخشان) هستیم.

بی‌شک، دارا بودن معدل بالا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و انتشار مقالات آکادمیک در ژورنال‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در رشته و گرایش دانشجویان و فاصله نداشتن زیاد بین زمان دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی با کارشناسی ارشد و موفقیت در جشنواره‌ها و همایش و رویدادهای ملی و بین‌المللی، ازجمله شرایط حضور داوطلب در دکتری بدون آزمون برخی از دانشگاه‌های ایران است.

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون استعداد درخشان

شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع دکتری تخصصی به شرح زیر است. توجه کنید که این شرایط برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد استعداد درخشان است که بیش از ۲۴ ماه از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها سپری نشده باشد.

  • کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی بر اساس جدولی که ارائه می‌شود.
  • داشتن میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی.
  • داشتن میانگین کل ۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد (بدون احتساب نمره پایان‌نامه)
  • کسب حداقل نمره ۵۰ در آزمون زبان MCHE که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

نکته ۱:

توجه داشته باشید که پذیرش دانشجوی بدون آزمون دکتری در دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه غیرانتفاعی، پردیس‌های بین‌المللی خودگردان، مجاز نبوده و استفاده از این آیین‌نامه در این مراکز ممنوع است.

نکته ۲:

پذیرش دانش‌آموختگان حائز شرایط این آیین‌نامه بدون دریافت شهریه تحصیلی خواهد بود.

نکته ۳:

دانشگاه‌های مجاز به پذیرش داوطلبان استعداد درخشان بر اساس این آیین‌نامه حق‌دارند تا ۱ شهریور هرسال، نسبت به پذیرش واجدان شرایط اقدام کنند. اسامی قبول‌شدگان نیز باید همراه با جدول تکمیل‌شده ارزشیابی برای هر یک از داوطلبان توسط معاونت آموزشی دانشگاه مزبور برای تأیید صلاحیت عمومی، به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام تا تأیید سازمان به واحد مزبور اعلام شود.

نکته ۴:

پذیرش داوطلبان استعداد درخشان در دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری، تنها منوط به پذیرش آنان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط است؛ یعنی دانش‌آموخته مهندسی شیمی، نمی‌تواند وارد دکتری بدون آزمون مهندسی عمران شود.

نکته ۵:

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده در دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های کشور، بر اساس این آیین‌نامه مجاز نیست و مسئولیت حسن اجرای آن و هرگونه پاسخ‌گویی قانونی، بر عهده دانشگاه پذیرنده خواهد بود.

نکته ۶:

نظارت بر اجرای صحیح قوانین مندرج در آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون بدون شهریه در دانشگاه‌های کشور و شرح تفسیر مفاد آن، بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام و پذیرش دکتری استعداد درخشان 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403