مقررات وظیفه عمومی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

مقررات وظیفه عمومی دوره کاردانی

جهت مشاوره در زمینه مقررات وظیفه عمومی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاور گروپ سعی دارد در این مقاله به مبحث مقررات وظیفه عمومی دوره کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ بپردازد. شما می توانید سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان خبره مشاور گروپ درمیان بگذارید. تمامی مقالات مرتبط با دانشگاه علمی کاربردی در سایت مشاور گروپ مهیا شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایر صفحات سایت از این مقالات استفاده نمایند. با ما همراه باشید.

مقررات وظیفه عمومی دوره کاردانی

مقررات وظیفه عمومی در دوره کاردانی:مقررات وظیفه عمومی

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان مرد لازم است جهت شرکت در پذیرش این دوره‌ها، یکی از شرایط زیر را داشته باشند و وضعیت نظام‌وظیفه خود را مطابق موارد زیر به‌طور مشخص در تقاضانامه ثبت‌نام درج نمایند.مقررات وظیفه عمومی

  • داشتن کارت پایان خدمت هوشمند.
  • داشتن کارت معافیت دائم هوشمند – کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص.مقررات وظیفه عمومی
  • داشتن برگ معافیت موقت هوشمند بدون غیبت – پزشکی، کفالت – در مدت اعتبار آن. این دسته از افراد پس از اتمام اعتبار معافیت موقت، بدون معافیت تحصیلی مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند. بنابراین بایستی پس از اتمام معافیت موقت از سوی دانشگاه درخواست مجوز ادامه تحصیل به وظیفه عمومی ارائه و صرفاً در صورت رعایت سایر شرایط قانون خدمت وظیفه عمومی مجوز ادامه تحصیل صادر خواهد شد.
  • متولدین سال 1354 و قبل از آن، این قبیل مشمولان باید پس از اعلام قبولی و در زمان ثبت‌نام کارت معافیت دائم هوشمند – معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری – را ارائه نمایند.
  • متولدین سال 1345 و قبل از آن، به‌شرط این‌که تغییر سن نداده باشند.مقررات وظیفه عمومی
  • دانش‌آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش‌دانشگاهی که به‌صورت حضوری و بدون وقفه تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا تاریخ 96/11/30 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ‌التحصیل شناخته می‌شوند.مقررات وظیفه عمومی
  • مشمولان دیپلم یا پیش‌دانشگاهی که در سنوات مجاز تحصیلی به‌صورت پیوسته و حضوری فارغ‌التحصیل شده و مشروط به اینکه از تاریخ فراغت از تحصیل آنان در مقطع دیپلم یا پیش‌دانشگاهی تا زمان پذیرش در دانشگاه بیش از یک سال سپری نشده و همچنین قبل از ثبت‌نام در دانشگاه نیز وارد غیبت نشده باشند.
  • دانش‌آموزانی که قبل از سن مشمولیت – 18 سالگی تمام – موفق به اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی به‌صورت حضوری یا غیرحضوری – داوطلب آزاد – شده باشند به‌شرط نداشتن غیبت.مقررات وظیفه عمومی

تذکر:

دانش‌آموزانی که در سن 17 سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی می‌شوند چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند مجاز به ادامه تحصیل می‌باشند در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینکه در مهلت شش ماه معرفی، خود را از طریق یکی از دفاتر پلیس + 10 به وظیفه عمومی معرفی کرده و لذا زمان پذیرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.

  • دانش‌آموختگان دیپلم یا پیش‌دانشگاهی که طی سنوات مجاز تحصیلی مدرک خود را اخذ نموده و دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت‌اند و تاریخ اعزام آنان سپری نشده باشد.

تبصره:

افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می‌باشد، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

  • کارکنان وظیفه‌ای (سربازان حین خدمت) که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ ثبت‌نام و شروع به تحصیل به پایان می‌رسد (این دسته از افراد مجاز به شرکت در پذیرش می‌باشند، لیکن باید به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند).
  • طلاب علوم دینی دارنده مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی و دارای معافیت تحصیلی حوزه. این دسته از طلاب، مادامی‌که اشتغال به تحصیل آنان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه مربوط تأیید شود، در صورت موافقت آن مرکز (حوزه علمیه) می‌توانند با همان معافیت تحصیلی حوزه، در دانشگاه نیز تحصیل نمایند و درصورتی‌که معافیت تحصیلی آنان به هر دلیل از سوی حوزه لغو گردد، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نمی‌باشند. ضمناً هنگام ثبت‌نام در ابتدای هر ترم تحصیلی ارائه نامه موافقت و اشتغال به تحصیل حوزه الزامی است.
  • کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
  • دانشجویان انصرافی بدون غیبت چنانچه از تاریخ(90/8/22) ابلاغ قانون جدید وظیفه عمومی الزاماً یک‌بار انصراف از تحصیل داده باشند و تاریخ انصراف آن‌ها نیز در سنوات اولیه بوده باشد و همچنین از تاریخ انصراف در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد.

تذکرات مهم ثبت نام دوره کاردانی:

  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند و در صورت شرکت در پذیرش و قبولی در آن، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آن‌ها نمی‌باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند.
  • دانش‌آموختگان مقطع کاردانی مجاز به شروع به تحصیل مجدد در این مقطع (کاردانی) نمی‌باشند.
  • دانشجویانی که تمایل به انصراف و شروع به تحصیل مجدد دارند، در طول تحصیلات دانشگاهی (از دیپلم تا دکتری) (فقط یک‌بار) از تاریخ 90/8/22 به بعد مجاز به انصراف می‌باشند مشروط به اینکه در سنوات اولیه تحصیلی انصراف داده و از زمان انصراف تا شروع به تحصیل مجدد بیش از یک سال سپری نشده باشد.
  • کارکنان وظیفه مجاز به تحصیل هم‌زمان با انجام خدمت نیستند.
  • دانشجویانی که در مدت مذکور فارغ‌التحصیل نشوند مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نخواهند بود. در صورت عدم درخواست سنوات ارفاقی سنوات تحصیلی دانشجو قابل‌افزایش نخواهد بود.
  • تمامی پذیرفته‌شدگان سال 1396 ملزم هستند جهت اخذ مجوز ثبت‌نام و معافیت تحصیلی با درخواست معافیت تحصیلی از سوی دانشگاه موردپذیرش به دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل قبولی دانشگاه مراجعه نمایند و نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه مقررات وظیفه عمومی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی