نکات کاربردی و کلیدی آزمون EPT

آزمون EPT

جهت مشاوره در زمینه نکات کاربردی و کلیدی آزمون EPT

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون EPT ، آزمونی جهت سنجش دانشجویان مقطع دکتری است که میزان مهارت و دانش آن ها از زبان انگلیسی را می سنجد . EPT مخفف عبارت ENGLISH PROFICIENCY TEST می باشد .
آزمون EPT بی شباهت به آزمون تافل نیست و تنها تفاوتی که با آن دارد این است که در این آزمون قسمت شنیداری و نگارشی وجود ندارد .
شرکت در این آزمون محدودت خاصی ندارد و هر داوطلب می تواند تا زمانی که به نمره دلخواه برسد در این آزمون شرکت کند .
همانطورکه میدانید، برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خارج از کشور، نخستین مدرکی که از داوطلبان بین‌المللی درخواست می‌شود، مدرک زبان است تا سطح دانش زبان انگلیسی (LANGUAGE PROFICIENCY) آن‌ها بر اساس نیازمندی‌های پذیرش (ADMISSION REQUIREMENT) بررسی شود تا حداقل ظرفیت‌های علمی زبانی را برای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی در اختیار داشته باشند. معمولاً داشتن مدرک آیلتس-تافل اینترنتی و PTE موردنیاز است.
در داخل کشور هم ‌سال‌هاست که آزمون زبان انگلیسی تخصصی و عمومی برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی توسط ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود تا داوطلبان ایرانی متقاضی ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در این آزمون‌ها شرکت کنند. مثلاً آزمون زبان انگلیسی تخصصی MHLE توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود و داوطلبان ورود به دوره دکترای تخصصی می‌بایست در آن شرکت کنند. یا آزمون MSRT و TOLIMO توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود و داوطلبان ورود به مقطع دکترا، می‌بایست حدنصاب لازم در این آزمون‌ها را کسب کنند.
علاوه بر این آزمون‌ها، آزمون دیگری هم هست که منحصراً توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشده و داوطلبان ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی، توصیه می‌شود در آن شرکت کنند. در این گفتار شمارا با آزمون EPT آشنا می‌کنیم.

درصورتی‌که برای دریافت این مدرک و آمادگی در آزمون EPT و آزمون‌های زبان، با سؤالاتی مواجه شدید، از فرصت مصاحبه اینترنتی و تلفنی با مشاوران آموزش‌دیده مشاور گروپ استفاده کنید.

برای ثبت نام در آزمونEPT به سامانه آزمون دانشگاه آزاد مراجعه فرمایید.


آزمون EPT


6 پرسش کلیدی درباره آزمون EPT

1-نمره قابل‌قبول EPT براي ارائه به دانشگاه‌های مختلف حين مصاحبه دكتري چقدر است؟ 

پاسخ: شرکت‌کنندگان آزمون EPT (فارغ از رشته تحصيلي و دانشگاه خود) می‌بایست حداقل نمره 50 را جهت ارائه مدرك EPT خود حين مصاحبه دكتري دانشگاه آزاد كسب كنند.

۲- آيا می‌توان دو بار متوالي در اين آزمون شر كت كرد؟

پاسخ: تعدد شركت در این آزمون، محدوديت خاصي ندارد و داوطلبين می‌توانند تا زمان كسب نمره دلخواه در كليه آزمون‌ها شركت كنند.

۳- مدرك زبان MSRT  یا MCHE چيست؟ چه فرقي با  آزمون EPT دارد؟

پاسخ: مدرك زبان MSRT  یا MCHE، مدرك زبان مورد تائید وزارت علوم می‌باشد و آزمون آن هرماه به‌صورت منظم برگزار می‌گردد. كليه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي، اين مدرك را حين مصاحبه دكتري معتبر می‌دانند. محتواي كلي آزمون با آزمون EPT تفاوت چنداني ندارد اما MSRT علاوه بر ساختار آزمون EPT كه شامل لغات، گرامر و درك مطلب است، مهارت شنيداري (listening) داوطلبان را نيز موردسنجش قرار می‌دهد و به همين دليل، معمولاً سطح دشواري آزمون MSRT را بالاتر از این آزمون می‌دانند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک سؤالات متداول MSRT در سایت مراجعه نمایید.

۴- كدام مدرك زبان براي ارائه به دانشگاه آزاد مناسب‌تر است؟

پاسخ: درصورتی‌که داوطلب تصميم قاطع براي ادامه تحصيل در دانشگاه آزاد را دارد، بهتر است در این آزمون شركت كند. چراکه آزمون EPT بدون آزمون شنيداري و نوشتاری برگزار می‌گردد و علاوه بر آن، نمره قابل‌قبول EPT، 50 می‌باشد. درصورتی‌که اگر داوطلب بخواهد مدرك MSRT را به دانشگاه آزاد ارائه كند، می‌بایست حداقل نمره 65 اين آزمون را كسب كرده باشد.

۵-درجه سختي آزمون EPT چقدر است؟

پاسخ: می‌توان این آزمون را با آزمون بین‌المللی TOEFL PBT مقايسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL اين است كه بخش شنيداري و نگارش ندارد.

۶-برای موفقیت در آزمون EPT چه باید کرد؟

پاسخ: شما در این آزمون، با مهارت شنیداری و نوشتاری مواجه نیستند؛ بنابراین باید همه زمان خود را صرف افزایش دامنه لغات و تسلط به گرامر زبان انگلیسی بکنید. کتاب‌هایی که برای آمادگی آزمون آیلتس و تافل به‌غیراز بخش شنیداری و نوشتاری استفاده می‌شود، دراین آزمون نیز کاربردی است.



برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون های زبان با کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نکات کاربردی و کلیدی آزمون EPT

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی