نحوه رفع اضطراب در آزمون سراسری

اضطراب کنکور

جهت مشاوره در زمینه نحوه رفع اضطراب در آزمون سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اضطراب حس عذاب آور و رنج آوری است که به دلیل عوامل بیرونی یا درونی ایجاد میشود که میتواند باعث توقف در حرکت به سمت اهداف و رسیدن به موفقیت باشد.

  کنکور2


اضطراب باعث عدم دسترسی مغز به اطلاعات میشود و در بحث کنکوری که بخاطر سپاری ، حفظ و فهم دروس باید بهمراه آرامش باشد تا در تاریخ های بعدی مغز بتواند به این داده ها دسترسی درستی داشته باشد.


هیچ وقت از کلمه ی اضطراب در بیان  گزارش درسی و یا ضمن مطالعه ی خود استفاده نکنید چرا که اضطراب اضطراب می آورد و برایتان درد ساز میشود . بار منفی کلمه ی اضطراب بسیار قدرتمند و مخرب است . پس عادت نکنید که زیاد از این واژه استفاده کنید.

همانطور که گفتیم اضطراب میتواند بخش اعظمی از دانش و توانمندیهای شما را با مشکل روبرو کند و این دلیل محکمی است  برای حتی داوطلبان بسیار قوی که بخاطر اضطراب نتوانستند از سطح و بار علمی خود سرجلسه ی آزمون و بعضا کنکور سراسری  بخوبی استفاده کنند و همین امر باعث کاهش تراز و افت درصدهایشان شده است.

ادامه و استمرار و عدم حل این مشکل باعث بوجود آمدن وضعیت های وخیم  روحی برای مراحل بعدی همانند دلزدگی از درس خواندن ، احساس ترس و استرس زیاد ، خون دماغ شدن ، تهوع و…

جهت دریافت اخرین اخبار کنکورهها بر روی عکس زیر کلیک نمایید

کانال

شب آزمون ، شب اضطراب

جالبه بدونید که یکی از علل اصلی اضطراب شب آزمون ، نداشتن تسلط برمباحث در طول مدت قبل از آزمون است . ندانستن مهارت های آزمونی و انتظار کسب بالاترین تراز و درصدها در کمترین زمان ها یکی دیگر از علل ایجاد اضطراب درشب آزمون است.

راههایی برای کنترل اضطراب قبل از کنکور سراسری:

به یاد داشته باشید که برطرف کردن اضطراب آزمون و کنکور ، امری ضروری است که حتمن باید تا قبل کنکور برطرف شود حتی اگر ماه ها وقت ببرد.

سعی کنید آرامش را از افراد موفق اطرافتان یاد بگیرید واجرا کنید . به طرز حرف زدن ، درس خواندن ، نشستن سر جلسه و… این افراد دقت کنید . تا آرامش را بطور محسوس و فوق العاده تاثیر گذار در برطرف کردن اضطراب خود ببینید.

آزمون یعنی آزمودن تمام مهارت های یک کنکوری موفق

آزمون ها ی آزمایشی را فرصتی در جهت بهبود و یافتن اشکالات درسی و مطالعه خود بدانید نه رشد و افزایش استرس و اضطراب .

اگر با این طرز فکر و انگیزه سر جلسه ی آزمون ها حاضر شوید ، کم کم ریشه ی اضطراب در درونتان خشک میشود و با افزایش اعتماد بنفس بالایی به سمت آخرین ایستگاه آزمون ها یعنی کنکور پیش خواهید رفت و جلسه کنکور دیگر نمیتواند بر مهارت ها و دانش علمی شما غلبه کند و شما خواهید توانست در کمال آرامش و خونسردی مشغول جواب گویی به تست ها شوید.مغز در این حالت از انحصار استرس ها و اضطراب نجات یافته و تمام تمرکز خود را فقط بروی تست ها می نماید.

یاد بگیرید که ضمن مطالعه و حتی در جلسه آزمون و نهایتا کنکور ، هیچوقت ذهن خود را درگیر نتیجه نکنید چرا که با این درگیری که برای مغز ایجاد میکنید خودتان اضطراب را در وجود خود پرورش میدهید که در دراز مدت و قبل از کنکور بسیار آزار دهنده و مخرب روحیه خواهد بود . اول از همه بخدا توکل داشته باشید و بعد به دانش و توانمندیهای خود ایمان داشته باشید . و فقط به خوب درس خواندن فکر کنید و بدنبال کیفیت درمطالعه باشید.


جهت دریافت اخرین اخبار  دانشگاهها بر روی عکس زیر کلیک نمایید

کنکور سراسری


در این مسیر تسلیم نشوید حتی با وجود چراغ قرمز های زیاد… به مسیرت ادامه بده…


مطالب تکمیلی


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه رفع اضطراب در آزمون سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی