معرفی رشته زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته زبان اسپانیایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته زبان اسپانیایی : زبان رسمی بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان در ۴۵ کشور، زبان اسپانیایی است. با توجه به پیوند تاریخی – مذهبی که بین جهان اسلام و کشور اسپانیا در گذشته وجود داشته است و برقراری رابطه فرهنگی بین کشورهای اسلامی و اسپانیا، آموزش زبان اسپانیایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

زبان اسپانیایی

هدف دوره کارشناسی زبان اسپانیایی تربیت مترجمان و پژوهشگرانی است که در زمینه ترجمه و پژوهش‌های علمی و ادبی از زبان اسپانیایی به فارسی و برعکس فعالیت کنند.فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف مملکت به ترجمه و تحقیق از منابع اسپانیایی زبان برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از دانش‌ها ودست آورد‌های علمی کشورهای اسپانیایی زبان بپردازند. همچنین می‌توانند در مؤسسه‌های آموزش زبان تدریس کرده یا در رسانه‌های گروهی در زمینه ترجمه فعالیت کنند.

درس‌های این رشته در طول تحصیل :

دروس اصلی و تخصصی زبان اسپانیایی:

خواندن و درک مفاهیم، دستور وانشا ، نگارش ساده، نگارش پیشرفته، گفت و شنود، خواندن متون مطبوعاتی، ترجمه متون مطبوعاتی، نامه‌های اداری و بازرگانی، درآمدی بر ادبیات، اصول و روش ترجمه، اصطلاحات زبان، مکالمه موضوعی، سخنرانی، ترجمه شفاهی، ترجمه پیشرفته، نمونه‌های نثر و شعر، مقاله‌نویسی، تجزیه و تحلیل متون ادبی، ترجمه نوار و فیلم، فنون ترجمه، تاریخ زبان اسپانیایی، خلاصه‌نویسی، انگلیسی تخصصی، ترجمه کتاب.

اهداف کلی فراگیری این رشته عبارتند از:

– ادامه روند توسعه استفاده از زبان اسپانیائی به عنوان یک وسیله ایجاد ارتباط
– دست یافتن در طول دوره های مورد نظر، به یک کنترل ضمنی از روند آموزش و یاد گیری توسط خود دانشجو و ادامه فراگیری پس از پایان دوره های مربوطه به طور خود آموز از طرف دانشجو.
– آشنائی دانشجویان با زبان، ادبیات، فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم ملت‏های اسپانیایی زبان.
-کسب مهارت‏های لازم از سوی دانشجو پس از پایان یافتن دوره به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و شرکت در فعالیت‏های بین المللی مرتبط با این زبان و توسعه فعالیت‏های زبان شناسی به منظور به دست آوردن شناخت کافی از فرهنگ های چند ملیتی و ایجاد یک رابطه متقابل و تطبیقی مابین زبان، ادبیات و فرهنگ خود و ملت اسپانیائی زبان می باشد.

رشته زبان اسپانیایی یکی از شاخه‌های جوان رشته زبان‌های خارجی است که نسبت به دیگر رشته‌های زبان خارجه بازار کار بهتری دارد .
رشته زبان اسپانیایی که عمر زیادی هم ندارد در واقع از رشته های زبان های خارجی است که در تعداد محدودی دانشگاه ارائه می شود و تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد . این رشته که با هدف تربیت زبان شناسان و پژوهشگران زبان یاد شده، پایه گذاری شده است برای علاقه مندان به حوزه مطالعات آمریکای لاتین بسیار جذاب است. و فارغ التحصیالن این رشته شانس زیادی برای قبولی در رشته هایی چون مطالعات آمریکای لاتین و دیگر رشته های مطالعات جهان دارند.

این رشته در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ارائه می گردد.

مشاغل مناسب با این رشته:

فارغ التحصیلان این رشته می توانند از طریق سفارتهای مختلف مانند مکزیک و اسپانیا، بورسیه شوند و برای کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند، به خصوص در حال حاضر که مراوده های سیاسی، اجتماعی و غیره زیادی بین اسپانیا صورت می گیرد و همچنین فارغ التحصیلان می توانند در شرکتهایی که نمایندگی آنها در ایران است مشغول به کار شوند و فعالیت برای آنها زیاد است.

دانش آموختگان این رشته با گذرانیدن دوره یاد شده به مجموعه ای از اطلاعات و آگاهیها و فن آوریها دست می یابند که به کمک آنها توانایی ارائه خدمات و فعالیت در همه زمینه ها را دارا باشند. برخی دیگر از زمینه های کاری فارغ التحصیلان این رشته بدین ترتیب است: مترجمی زبان اسپانیایی در دستگاههای دولتی و غیر دولتی – انجام فعالیتهای زبان اسپانیایی هنری در بخشهایی از صدا و سیما – فعالیت در دارالترجمه های کشور – تدریس زبان اسپانیایی در آموزشگاههایی که اقدام به تدریس این زبان کنند- فعالیت به عنوان مترجم و راهنمای افراد و گروههای اسپانیایی که به ایران می آیند و فعالیت در مراکز اقتصادی و تجاری که با حوزه کشورهای اسپانیایی زبان، در ارتباط است.

دروس اصلی و تخصصی زبان اسپانیایی

دانشجویان این رشته با گذراندن یک دروه 4 ساله یا 8 نیم سال تحصیلی به اخذ مدرک کارشناس نایل می شوند.

خواندن و درک مفاهیم، دستور وانشا ، نگارش ساده، نگارش پیشرفته، گفت و شنود، خواندن متون مطبوعاتی، ترجمه متون مطبوعاتی، نامه‌های اداری و بازرگانی، درآمدی بر ادبیات، اصول و روش ترجمه، اصطلاحات زبان، مکالمه موضوعی، سخنرانی، ترجمه شفاهی، ترجمه پیشرفته، نمونه‌های نثر و شعر، مقاله‌نویسی، تجزیه و تحلیل متون ادبی، ترجمه نوار و فیلم، فنون ترجمه، تاریخ زبان اسپانیایی، خلاصه‌نویسی، انگلیسی تخصصی، ترجمه کتاب

برای قبولی در رشته دلخواهتان چه نمره و رتبه ای لازم است ؟

این اطلاعات براساس قبولی های کانون در کنکور 96 می باشد .
نام دانشگاه ظرفیت رشته تعداد قبولی کانون چارک پائین تراز کانون چارک پائین رتبه منطقه 1 چارک پائین رتبه منطقه 2 چارک پائین رتبه منطقه 3 چارک پائین رتبه 5% ادبیات عربی معارف زبان زبان تخصصی

دانشگاه تهران

25 8 5663 735 837 5 5 6 6 5
7

دانشگاه علامه طباطبايي – تهران

شبانه
25 4 5654 1773 2 3 5 8 6
1

دانشگاه علامه طباطبايي – تهران

30 8 5384 2554 1982 4 4 5 6 5

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی که یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در کنکور زبان می باشد. که تحصیل در این رشته تقریبا آرزوی تمام داوطلبان کنکور زبان می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اغلب داوطلبان کنکور زبان که موفق به ورود به دانشگاه در رشته زبان اسپانیایی نشده اند این است که چگونه با ثبت نام بدون کنکور زبان وارد دانشگاه شوند. زیرا که داوطلبان زیادی برای ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی در ایران وجود دارند.

برای پاسخ به این نیاز داوطلبان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با اطلاع از جدید ترین اخبار تحصیلی مربوط به شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی در دانشگاه های سراسری ایران ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه غیر انتفاعی را در اختیار دواطلبان ورود به دانشگاه از طریق ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی قرار می دهد.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه رشته زبان اسپانیایی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ آماده پاسخگویی درباره رشته زبان اسپانیایی  هستند:

مشاوره کنکور رشته زبان اسپانیایی

انتخاب رشته کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام کنکور رشته زبان اسپانیایی

انتخاب رشته زبان اسپانیایی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان اسپانیایی

معرفی رشته زبان اسپانیایی

خدمات مرکز مشاوره تلفنی  مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری  مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور زبان ، ثبت نام کنکور زبان ، نتایج کنکور سراسری ، ثبت نام کنکور ، منابع کنکور زبان ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته زبان ، انتخاب رشته کنکور ، دفترچه کنکور زبان ، دفترچه کنکور ۹۷ ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور ، ثبت نام بدون کنکور زبان ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، رشته زبان بدون کنکور ، رشته زبان بدون کنکور آزاد ، رشته زبان بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی کنکور زبان آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

ثبت نام بدون کنکور سایر گرایش های رشته زبان

برای آگاهی از ثبت نام بدون کنکور سایر رشته های زبان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

مشاور گروپ

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان روسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان چینی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات ارمنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات اردو

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان فرانسه

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ایتالیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان انگلیسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان آلمانی

خدمات کلان مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره کنکور سراسری

مشاوره کنکور تجربی تلفنی

مشاوره کنکور انسانی تلفنی

مشاوره کنکور ریاضی تلفنی

مشاوره کنکور هنر تلفنی

مشاوره کنکور زبان تلفنی

خدمات کلان مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

 معرفی رشته زبان اسپانیایی

 
این شماره در سراسر کشور بدون پیش شماره و از  طریق تلفن ثابت

قابل شماره گیری است
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته زبان اسپانیایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. sara

    سلام
    میخواستم بدونم بین رشته زبان و ادبیات اسپانیایی و زبان اسپانیایی تفاوتی وجود داره؟
    چون دانشگاه ازاد تهران شمال توی لیست رشته های بدون کنکور اسمی از ادبیات اسپانیایی نبرده فقط اعلام کردن رشته زبان اسپانیایی…
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  2. Rezá

    سلام هانی جان، وقت شما به خیر.‌ در جواب شما باید عرض کنم که دانشگاه علامه طباطبایی به مراتب بهتر و دارای اساتید مجرب تری می باشد، البته شایان ذکر است که بعضی از اساتید این دو دانشگاه یکی می باشند اما به طور کلی گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه بسیار فعال تر و پخته تر هستند. نشست ها و سمینار های علمی به شماری در راستای زبان اسپانیایی در خود دانشگاه به تناوب برگزار می شود. همچنین این دانشگاه دارای استادن مجرب بومی نیز می باشد
    که بنده افتخار شاگردی تمام این عزیزان را دارم. به عنوان مثال: رافائل مائوریلو ایتالیایی، که به چند زبان دنیا از جمله اسپانیایی بسیار مسلط هستند و یکی از بی نظیرترین استادان اسپانیایی در ایران هستند و یا یوخاندریس بثرا مندث که ایشون نیز کوبایی هستند و استادی چیره دست و بسیار مهربان و دلسوز می باشند و یا خاویر ارناندث که ایشون نیز اسپانیایی هستند و ایرانشناس (دکترای زبان فارسی از خود دانشگاه علامه دارند). البته ممکن است اساتید بومی بیشتری نیز به کادر اساتید این دانشگاه در طی این چند ساله اضافه شده باشند که بنده از آن بی خبرم اما از طرف دیگر اساتید ایرانی که نیز در آنجا فعالیت می کنند بسیار خوب و زبردست هستند و بنده سعادت شاگردی همه آن عزیزان را نیز دارا می باشم؛ مانند، سر کار خانم دکتر باشی زاده که در حال حاضر مدیر گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی هستند و یا عزیزان دیگری مثل؛ آقای فلاحی، آقای حسامی، خانم مقدم و یا آقای خدادادی.
    اما درباره بورسیه باید خدمتتان عرض کنم که بله این امر نه تنها برای اسپانیا بلکه برای تمامی کشور های اسپانیایی زبان دیگر نیز امکان پذیر است و از آنجایی که ایران در حال حاضر رابطه ای خوبی با این کشور ها دارد، به همین جهت پروسه اخذ پذیرش نسبت به سایر کشور ها به مراتب آسان تر می باشد.
    موفق باشید.

    پاسخ
  3. هانی

    سلام وقت شما بخیر. من چند سوال از جناب رضا داشتم:
    برای مطالعه این رشته، دانشگاه علامه بهتر هست یا تهران؟ منظورم سطح اساتید، تدریس شون و این جور مسائل هست. چون ظاهرا این رشته در چند سال اخیر در دانشگاه علامه هر سال ورودی گرفته درحالیکه دانشگاه تهران بعضی سال ها ورودی داشته. و اینکه با این رشته میشه برای اسپانیا اپلای کرد؟ و از بورسیه استفاده کرد؟

    متشکرم.

    پاسخ
  4. Rezá

    سلام ابوالفضل جان، در جواب شما باید عرض کنم که خیر. زبان اسپانیایی در ایران تنها در سه دانشگاه و در دوره کارشناسی ارائه می گردد:
    ۱. دانشگاه علامه طباطبایی تهران
    ۲. دانشگاه تهران
    ۳. دانشگاه آزاد تهران شمال
    موفق باشید.

    پاسخ
  5. ابوالفضل

    سلام، من برادر یه سوال دارم، اینه که در حال حاضر تو کشور یا تهران رشته مترجمی زبان اسپانیایی در دانشگاه های علمی کاربردی، وجود داره یا خیر؟

    پاسخ
  6. Rezá

    با سلام، به نسبت متقاضیان دیگر زبان ها خیر، خیلی کمتر هستند. و درباره احتمال قبولی باید عرض کنم که بله، احتمالش بالاست خصوصا اگر به زبان انگلیسی آشنایی مناسبی داشته باشید و در کنکور منحصرا زبان را به خوبی شرکت کنید.
    موفق باشید.

    پاسخ
  7. Melika

    سلام تعداد داوطلبایی که متقاضی زبان اسپانیایی هستند زیاده ؟ و اینکه احتمال قبولی توش کمه یا زیاد

    پاسخ
  8. Rezá

    سلام نگار خانم، به نظر بنده یادگیری زبان صرف استفاده از این قبیل اپلکیشن ها پروسه ای مشکل و گاه غیر ممکن است. به عقیده من بهترین روش یادگیری زبان های خارجی در وحله اول حضور موثر و پیوسته در کلاس های زبان است و استفاده از این قبیل اپلکیشن ها و به طور کلی استعاده از روش های مرسوم ویگر مانند: دیدن فیلم و سریال یا گوش کردن به موسیقی و سخنرانی و … بالقوه تاثیر گذار است اما نمیتوان صرفا به تنهایی به آن ها تکیه کرد به عبارت دیگر؛ این ها مکمل هستند و نه متمم.

    پاسخ
  9. نگار

    سلام شما یادگیری زبان با اپلیکیشن هایی مثل دولینگو رو مفید میبینین؟

    پاسخ
  10. Rezá

    با سلام، بنده فارغ التحصیل این رشته از دانشگاه علامه طباطبایی هستم. خیر، شما به دانستن از پیش زبان اسپانیایی احتیاجی ندارید و می توانید در کنکور سرارسری، بخش منحصرا زبان شرکت کنید و به هنگام انتخاب رشته، این رشته را در دفترچه انتخاب رشته انتخاب کنید. در خصوص این رشته هم باید خدمتتون عرض کنم که اگر به طور کلی به مقوله زبان علاقمند هستید، زبان اسپانیایی؛ یکی از شیرین ترین و پرکاربردترین زبان های حال حاضر دنیا می باشد اما متاسفانه در کشور ما آنطور که باید و شاید به این زبان بهایی داده نمیشود (مقطع ارشد و یا دکترا این رشته در ایران وجمود ندارد!) و این در حالیست که این زبان رتبه دومین زبان پر گویش جهان را با داشتن حدودا ۵۰۰ میلیون گویشور، پس از زبان ماندارین چینی و پیش از زبان انگلیسی دارا می باشد.این زبان، زبان رسمی ۲۴ کشور جهان است و در کشوری مثل ایالات متحده آمریکا به عنوان زبان دوم به صورت رسمی مورد استفاده قرار میگیرد. در پایان این نکته را نیز متذکر میشوم که همانگونه که در بالا اشاره کردم شوربختانه، این رشته و به طور کلی تر انواع رشته های زبان های مختلف و به طور خیلی وسیع تر، علوم انسانی در کشور ما از جایگاه مناسب و شایسته ای در قیاس با علوم دیگر قرار ندارد و از به همین دلیل این رشته در حال حاضر در کشور دارای بازار کار مناسبی نمی باشد.
    موفق باشید.

    پاسخ
  11. Ali

    سلام باتشکر از توضیحات شما. در 21 کشور اسپانیایی زبان رسمی است و جمیعتی برابر با 460 میلیون به آن تکلم می کنند.

    پاسخ
  12. فرزانه

    سلام .. میخواستم بدونم برای اینکه رشته اسپانیایی بخونم باید کنکور زبان انگلیسی بدم یا کنکور جداگانه داره اسپانیایی؟؟ یعنی نیاز داره ک از قبل اسپانیایی بلد باشیم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی