آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

دانشگاه علمی کاربردی

جهت مشاوره در زمینه آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به توضیح خلاصه دانشگاه علمی کاربردی می پردازیم و درباره اعتبار این دانشگاه و دوره های تحصیلی آن توضیح خواهیم داد.

دانشگاه علمی کاربردی

مقدمه و معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

در چند سال اخیر با پدیده‌ی “ورود بدون کنکور به دانشگاه “مواجه شده‌ایم به‌طوری‌که هرساله دانشگاه‌هایی بدون برگزاری کنکور به جذب و پذیرش دانشجو می‌پردازند و کار عده‌ی زیادی را که به دلایل مختلف از آزمون دوری می‌کردند را آسان ترکرده است. دانشگاه‌هایی که بدون اینکه آزمون کنکور داشته باشند، ثبت‌نام انجام می‌دهند و فقط سوابق تحصیلی گذشته را ملاک ثبت‌نامشان قرار می‌دهند. ازجمله‌ی این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه جامع علمی-کاربردی اشاره کرد. این دانشگاه، دانشگاهی دولتی و تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که در سال 1370 تأسیس و تقریباً در دهه‌ی 80 همه‌گیر شد و امروزه بیش از ۱۰۰۰ دانشکده‌ی آموزشی در رشته‌های مختلف در سراسر کشور دارد که بیش از ۲۰۰ مرکز آن در شهر تهران قرارگرفته است.

آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

در پاسخ به این سؤال که نگرانی بسیاری از داوطلبین می‌باشد باید گفت بله مدرک این دانشگاه همانند مدرک دانشگاه‌های دیگر مورد تأیید وزارت علوم بوده و پای مدرک دانشگاهی فارغ‌التحصیلان مهر وزارت علوم می‌خورد؛ بنابراین هیچ نگرانی در این مورد به‌جای نمی‌ماند و حتی همین امر باعث شده تا متقاضیان این دانشگاه‌ها رو به افزایش باشد.

در زیر به ‌نظام‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌اختصار اشاره می‌کنیم:

1- کاردانی فنی

2- کاردانی حرفه‌ای

3- مهندسی فناوری

4- کارشناسی حرفه‌ای ارشد

5- مهندسی فناوری ارشد

که در این مقاله قصد داریم تا با مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بیشتر آشنا شویم.

دوره‌ی کاردانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بین 68 تا 76 واحد است که باید در 2 یا نهایتاً 2.5 سال گذرانده شوند.

  1. دوره كارداني فني: اين دوره مجموعه‌ای از آموزش‌های نظري و عملی است كه موجب پیشرفت دانش و مهارت دانشجو در بخش‌های فني می‌شود. اين آموزش‌ها در سطح تكنيسيني و مبتني بر آموزش چند مهارتی در طيفي از مشاغل همگون می‌باشد.
  2. دوره كارداني حرفه‌ای: اين دوره مجموعه‌ای از آموزش‌های نظري و عملی است كه دانش، مهارت دانشجو را در زمینه‌های بهره‌برداری، پشتيباني توليد و عرضه خدمات، اجراي طرح‌هایی در مقياس كوچك، انجام و ارائه خدمات حرف‌های در بخش‌های مختلف حوزه‌های شغلي ارتقا می‌دهد. اين آموزش‌ها مبتني بر آموزش‌های مهارتي در طيفي از مشاغل همگون است كه منجر به بالندگي در يك حوزه شغلي می‌شود.
5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    بنده برای استخدام سپاه رفتم سال94مدرک علمی کاربردی و پیام نور رو قبول نمیکردن‌ یعنی مدرک دانشگاه آزاد واقعا معتبر تر از پیام نور است!!!!!! و توی بعضی آزمون‌ها مدرک علمی کاربردی قبول نبود بنده این دو مورد رو خودم تجربه کردم.

    پاسخ
  2. رضا

    سلام و خسته نباشید
    تا جایی که من اطلاع دارم، مدارک دانشگاه علمی کاربردی در برخی از اداره ها و سازمانها فاقد اعتبار هستند مثل سازمان صدا وسیما که مدارک این دانشگاه را فاقد اعتبار اعلام کرده و حتی به پرسنل خود اعلام نموده از تحصیل در این دانشگاهها پرهیز شود.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403