معدل لازم برای رشته پزشکی

پزشکی با معدل پایین 2

جهت مشاوره در زمینه معدل لازم برای رشته پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲ یکی از سوالات متداول بسیاری از داوطلبان است که به پزشکی و در کل رشته‌های علوم پزشکی علاقه دارند و می‌خواهند پزشکی را به عنوان رشته تحصیلی و حرفه ی خود در آینده انتخاب کنند. اما معدل لازم برای رشته پزشکی چه نمره‌ای است؟ چگونه با معدل پایین و پایه‌ی ضعیف می‌شود به پزشکی رسید و کنکور نسبتا دشوار تجربی را با موفقیت پشت سر گذاشت؟ مجموعه مشاور گروپ قصد دارد در این مقاله به آن پاسخ دهد.پس با ما همراه باشید.

معدل لازم برای قبولی رشته پزشکی ۱۴٠۲

پزشکی به عنوان یکی از رشته‌های سخت و پرطرفدار است که رقابت بسیار سخت و نفس‌گیری را برای داوطلبان فراهم کرده است. دانش آموزان دبیرستانی برای افزایش شانس قبولی در کنکور تجربی و ورود به رشته پزشکی در یکی از دانشگاه‌های خوب سراسری و آزاد، بیشتر تلاش می‌کنند تا با معدل لازم برای قبولی رشته پزشکی ۱۴٠۲ امتیاز تاثیرگذار دیگری را کسب نمایند. برخلاف سال‌های گذشته که معدل آنچنان تاثیری بر روی کنکور نمی‌گذاشت، در این چند وقت اخیر معدل به عنوان یک امتیاز مهم محسوب می‌شود که می‌تواند رتبه کنکور را به راحتی تغییر دهد. دانش آموزان رشته تجربی برای موفقیت در کنکور که هر سال معیار و راه و روش آن تغییر پیدا می‌کند، باید حداقل بتوانند با معدل ۱۷ از مدرسه فارغ التحصیل شوند.

معدل لازم برای قبولی پزشکی

مسلما هرچقدر که نمرات و تلاش فرد بهتر باشد، شانس ورود به یک دانشگاه خوب علوم پزشکی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه کتاب مدرسه، کتاب تست و جزوه‌های کنکور سال قبل می‌گذارند؛ با استرس کمتری در کنکور تجربی شرکت می‌کنند. اما سوالی که برای خیلی از دانش آموزان پیش آمده، این است که اگر دیرتر بخواهند برای درس خواندن و ساخت آینده‌ای روشن اقدام کنند، چه می‌شود؟
داوطلبان با معدل پایین شانس قبولی خود را در دانشگاه از دست می‌دهند؟
یا ممکن است دوباره بتوانند با کوشش و عزم و اراده‌ای راسخ، درس بخوانند و موفق شوند؟
به همه این سوال‌ها در قالب مصاحبه یا یکی از کنکوری‌های پزشکی، پاسخ خواهیم داد.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲

آخرین رتبه قبولی پزشکی کنکور  ۱۴۰۲،  ﺍﻧﺴـﺎﻥ ﺍﺷـﺮﻑ ﻣﺨﻠﻮﻗﺎت است ﻭ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﮐﻪ بخواهد می‌تواند ﺁﻳﻨﺪﻩ‌اش ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻧﺪﻳﺸـﻪ ﻭ ﺗـﻼﺵ ﺗﻐﻴﻴﺮ بدهد. ﺑـﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﻴﻞ حودش عمل کند ﻭ ﺑـﻪ ﻳﺎﺭﯼ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑـﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺯﻧﺪﮔﯽ برسد. ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ می‌بینید ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺪﻓﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ دلتان ﻧﻬﺎﺩﻩ، قطعا شما را ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ‌ﯼ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ آن ﻫﺪﻑ دانسته است. ﭘﺲ ﺳـﻌﯽ کنید ﺑﺎ ﺗﻼﺵ ﻭ ﺗﻮﮐﻞ ﺑﺮ ﺧـﺪﺍ ﺑﻪ ﻫﺪﻓﺖ برسید. ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ” ﻣﻦ ﻳﺘﻮﮐﻞ ﻋﻠﯽ ﺍﷲ ﻓﻬﻮ ﺣﺴـﺒﻪ ” (ﻫﺮ ﮐﻪ ﺍﺗﮑﺎﻳﺶ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷـﺪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳـﺖ) ﻭ “ﺍﻥ ﺍﷲ ﻳﺤﺐ ﺍﻟﻤﺘﻮﮐﻠﻴﻦ” (ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻮﮐﻞ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳـﺖ ﺩﺍﺭﺩ) ﺑﺎ ﻳﺎﺩ ﻭ ﺗـﻮﮐﻞ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻟﺬﺕ ببرید ﻭ ﺑـﻪ ﺩﻧﻴﺎ بخندید.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲، مصاحبه با دانشجوی ترم دو پزشکی که با معدل پایین پزشکی تهران قبول شد :

قبولی پزشکی با معدل پایین:  متولد سال 73 دانشجوی ترم 2 پزشکی دانشگاه ایران ازشهر کرمان و در کنکورهای سراسری سال 94(بارتبه 5500 منطقه2)و 94(بارتبه 3700منطقه2)و سال 95 (بارتبه 489منطقه2)شرکت کردم.

عکس العمل بعد از دیدن قبولی:

خوشحال شدم و خدارو شکر کردم.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲، سال اول دبیرستانتون چگونه گذشت؟معدلتون چند شد؟

قبولی پزشکی با معدل پایین: بنده سه سال دبیرستان رو در مدرسه دولتی گذراندم و در واقع سیر نزولی وضعیت تحصلیم از بدو ورود به دبیرستان آغاز شد. به خاطر جوی که به کلاس حاکم بود و در واقع کلاس جنبه تفریح داشت تا درس. در سال اول معدلم ۱۶شد.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲، سال دومتون چطور؟

در سال دوم به خاطر توصیه ی مشاوره تحصیلی رایگان مدرسه رشته‌ی ریاضی رو انتخاب کردم. سال دوم نسبتا از نظر تحصیلی وضعیت مناسبتری برای درس خوندن بود چون اکثر بچه‌های کلاس بچه‌های درس خون بودن جو حاکم بر کلاس بیشتر درسی بود. اما به خاطر روحیاتی که داشتم زیاد با این جو سازگار نبودم و معدلم دوباره حدود ۱۶ شد.

و سال سوم؟

 اما سال سوم که در تابستونش به خاطر روحیاتی که عرض کردم و علاقه‌ای که به رشته ی دامپزشکی داشتم، تصمیم به تغیر رشته گرفتم و به صورت کاملا اتفاقی و عجیب تونستم رشتمو تغییر بدم و به کلاسی وارد شدم که جوی کاملا مهیا برای تفریح بود و به قول معروف در و تخته جور شده بود به طوری که در سال سوم از یک کلاس ۳۲ نفری یک نفر نمره‌ی قبولی در دروس نهایی را کسب کرد. و کلا از کلاس ۳۲ نفری حدود ۱۵ نفر تونستن در امتحانات بعدی(شهریور و دی سال بعد)دیپلم بگیرند. و من با معدل ۳۶. ۱۲نفر دوم کلاس شدم که البته خودم خیلی از نمراتم راضی بودم چون واقعا به اندازه درسی که خونده بودم نمرات خوبی گرفته بودم، حداقل در نظر خودم.

سال چهارم دبیرستان؟

 از تابستون پیش دانشگاهی درس نخوندم چون اصلا تو فاز درس خوندن نبودم و چون تعداد نفرات قبولی در مدرسه‌امون در خرداد به حد نساب نرسید، ما رو به مدرسه دیگری انتقال دادن. مدرسه جدید جوی به نسبت خوبی برای درس خواندن وجود داشت، ولی باز هم یه مدرسه دولتی بود که بیشتر به جای این که نسبت به فراهم کردن شرایط برای تحصیل اهتمام کنند، بیشتر به حضور و غیاب و مسایل انظباطی اهمیت می‌دادن. اما من این مشکل دانش آموزان رو در مدارس دولتی یک مشکلی که چند عامل مدیریت، معلمان، میزان توجه اولیا به وضعیت تحصیلی فرزندشان و محیط اجتماعی که دانش آموزان مدارس دولتی در اون قرار دارنو میدونم.

از طرفی با تشویق یکی از دوستان صمیمیم که تو سال ۹۱ در رشته‌ی روانشناسی بو علی همدان قبول شده بود، تصمیم گرفتم درس خوندنو شروع کنم. چندتا کتاب کمک آموزشی گرفتم و تو آزمون‌های سنجش ثبت نام کردم. از مهر ماه سال پیش دانشگاهی شروع کردم و تا خود کنکور هیچ وقفه‌ای تو درس خوندن نداشتم.

قبولی پزشکی با معدل پایین، نقش خانوادتون؟

خانواده‌ام زیاد در امور درسیم دخالت نمی‌کردن، ولی محیط روانی آرومی رو برای درس خوندنم فراهم کرده بودن که این مهمترین چیزه.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲

قبولی پزشکی با معدل پایین، در مورد کتابخونتون، فاصلش تا خونتون؟ هر چیز که لازم هست و می‌دونید بفرمائید :

فضای مطالعه کتابخونه خوب بود گرچه هر از چند گاهی حول و هوش امتحانات شلوغ می‌شد و سروصدا بالا میگرفت ولی در کل خوب بود.
۱۵ دقیقه پیاده روی تا خونمون راهش بود.

صبح ساعت 8 تا نهار وبعد از نهار هم قبل اینکه کتابخونه بسته بشه، حدودا ساعت 7 و بعد از شام هم نزدیک کانون یکی از مساجد سالن مطالعه کرده بودن و تاساعت 12 شب اونجا مطالعه می‌کردیم. نهار رو میرفتم خونه تا این مسیر رفت و برگشت 40،50 دقیقه‌ای رو استراحتی کرده باشم. ولی گاهی اوقات شام رو تو کتابخونه می خوردم. در کل با همراهی صمیمانه مادرم همراه بود.

قبولی پزشکی با معدل پایین، در مورد سرعت مطالعتون؟  از جمله داوطلبان کند خون بودید يا تند خون؟

کمی تند خون بودم . اما فوق العاده مرور داشتم.

قبولی پزشکی با معدل پایین، از کی به صورت جدی تصمیم گرفتید پزشک شید؟

نظرم در مورد رشته در طول مطالعه کنکور چند بار عوض شد. اول با علاقه به دامپزشکی شروع کردم بعد از مدتی به رشته بیوتکنولوژی علاقه‌مند شدم و بعد پزشکی مدنظرم قرار گرفت.

قبولی پزشکی با معدل پایین ، کتاب های مورد استفاده در کنکور تجربی:

1-ادبیات=  کتابچه‌های موضوعی  برای تست زدن و برای بالا بردن سرعت تست زنی باتوجه به زمان کم دروس عمومی در کنکور از کتاب ادبیات موضوعی گاج استفاده کردم.

2-معارف= حتما کتاب گاج طوسی رو معرفی می‌کنم.

3-زبان=  درصد زبانم زیاد جالب نیست و مهارت خاصی تو این درس ندارم ولی به نظرم کتاب آقای کیاسالار خوبه.

4-ریاضی= کتاب ریاضی مهر و ماه کتاب خوبیه. البته کسانی که سطح بالاتری دارن و انتظار درصد بالاتری (بالای60)رو دارن بهتره ازکتاب‌های بچه‌های رشته ریاضی استفاده کنن که کتاب آبی کانون 30 سال ریاضی رشته ریاضیات رو برای این کار مفید می‌دونم برای خودمم جواب داد.

5-زیست شناسی= برای درس زیست مرجع اول کتاب درسیه ولی از کتاب تست آبی کانون هم استفاده کردم.

.6-فیزیک=   از کتاب گاج استفاده کردم. توصیم تو درس فیزک اینه که داوطلبان بیشتر به جای حفظ کردن فرمول‌های زیاد این درس مفهومی یادبگیرن.

7-شیمی=  تنها کتابی که تو بازار برای شیمی حرفی برای زدن داره، کتاب مبتکرانه.

آیا دسترسی به اینترنت داشتید:

نه دسترسی به اینترنت نداشتم.

درمورد گوشیتون صحبت کنید؟چطور بود برای کنکورتون؟استفاده ازش چطور بود؟

گوشیم در دوران کنکور یه گوشی ساده نوکیا بود.

از دوستانتون بگید. با چه کسانی دوست شدید و شما رو از محیط مطالعه دور میکردن و نقش دوست رو چطور میبینید؟

دوست بیشترین نقش رو در جهت دهی‌های زندگی داره. یک کنکوری بهتره با افرادی که سمت و سویی دارند، همراه بشه.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲، آیا دفتر برنامه ریزی داشتید:

 دفتر برنامه ریزی نداشتم ولی خودم همیشه طبق برنامه ریزی درس می‌خوندم و اعتقاد دارم که افراد وقتی با برنامه‌ریزی درس می‌خونن، موفقیت بیشتری دارند.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲ , نحوه ی مطالعه ی زیست شناسی:

درس زیست شناسی رو قبلا مطالعه نکرده بودم، سعی می‌کردم اول مطالعه‌ی سریع داشته باشم و یک دید کلی نسبت به فصل پیدا کنم و دفعه‌ی بعد به یادگیری جزیی تمرکز می‌کردم.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲،  درمورد عمومی و اختصاصی چطور پیش رفتید:

 برخلاف عموم که فکر می‌کنن دروس عمومی مهم نیستن و تاثیری در کنکور ندارن اشتباه می‌کنن. به دو دلیل=اول اینکه پیشرفت در دروس عمومی و رسیدن به یک درصد مطلوب خیلی آسونتر وساده‌تر از دروس اختصاصی هستش و وقت کمتری رو می‌طلبه. دوم اینکه برای رسیدن به رتبه ی خوب(زیر3000 کشوری)باید تمام دروس عمومی و اختصاصی میانگین بالا داشته باشند برای مثال دروس عمومی و اختصاصی رو می‌تونین به دوبال یک پرنده تشبیه کنین که به تنهایی کارایی لازم رو نداره.

معدل لازم رشته پزشکی

  

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲،  در موردخلاصه نویسیتون؟چطور بود:

خلاصه نویسیم کم بود ولی تو درس شیمی بیشتر داشتم.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲، توصیه به دانش آموزان با معدل کم:

داوطلبان باید بدونن که دو برابر دیگران باید تلاش کنن. امیدشون رو از دست ندن، امید کاذب هم نداشته باشن و به آرزو های دور و دراز دل نبندن. مهم نیست که الان تو چه وضعیتی هستن، مهم اینه که سیر صعودی داشته باشن. هر چند این سیر کند باشه. در طول مدت کنکور می‌بینن که این سیر صعودی معجزه میکنه. برای مثال من در اولین آزمون تو سال 95  در آزمون سنجش رتبه ی ۳۶۰۰۰ آوردم ولی تو آخرین آزمون 95 در سنجش رتبه ی ۹۰۰۰ آوردم و آخرین آزمون جمع بندی قلمچی تراز ۶۲۰۰آوردم.

عامل های موفقیت:
تلاش تلاش تلاش واینکه نتیجه کار دست خداست.

قبولی پزشکی با معدل پایین در کنکور ۱۴۰۲ با سخت‌کوشی

برای کسب موفقیت در هر موقعیتی باید سخت‌کوش بود. این تعریفی است که همه ما شنیده یا دیده‌ایم. ولی شاید کمتر به این نکته مهم توجه کرده باشیم که سخت‌کوشی به چه معناست؟

چرا با توجه به اینکه اغلب، همه ما به موفقیت علاقه‌مندیم، سخت‌کوش نیستیم؟ و یا اصلا، چه چیزی بیانگر سخت‌کوشی یک فرد است؟ آیا منظور از سخت‌کوشی همان زیاد و بی‌وقفه کار کردن است یا نکات دیگری را هم باید ضمن کار کردن در نظر داشت؟

بدون شک همه این موارد در موفقیت دخیل هستند تا فرد را به قله‌های پیروزی برسانند.

در این مقاله به موضوع ورود به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی ep.tamin.ir پرداخته‌ایم تا به سوالات شما پاسخی درست و جامع داده باشیم. چنانچه پاسخ سوالات خود را از این مطلب دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ با شماره تماس 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

9099071613

سوالات متداول معدل لازم برای رشته پزشکی:

✔️معدل لازم برای قبولی در رشته پزشکی چه نمره‌ای است؟

معدل لازم برای قبولی رشته پزشکی از 17 در نظر گرفته می‌شود.

✔️افراد با معدل پایین شانس موفقیت در کنکور پزشکی را خواهند داشت؟

بله. در صورتی که تلاش و کوشش بسیار زیادی از خودشان برای موفقیت در کنکور پزشکی نشان دهند.

4.2/5 - (39 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معدل لازم برای رشته پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. الی

    سلام وقتتون بخیر میشه لطفا آیدی اینستاگرامتون رو بدید چندتا سوال بپرسم ازتون اگر امکانش هست

    پاسخ
  2. Dina

    سلام دهم هستم سال ۱۴۰۵ کنکور دارم و اینکه گفتن با معدل بالای ۱۹ نصف راهو رفتی
    ایا امکانش هست با معدل ۱۸ هم رتبه‌ی خوبی برای کنکور بیاریم و دانشگاه های خوبی قبول بشیم؟

    پاسخ
  3. رضا

    سلام . بسیار تاسف آور است این وضع موجود . اینکه برای ورود به پزشکی اینقدر سخت گیرانه که معدل کمتر از ۱۹ نباشد و دروس تخصصی و عمومی نیز همچنین . و در غیر اینصورت یکبار ترمیم معدل و اگر نشد برو بمیر . خیلی ناعادلانه است .

    پاسخ
  4. شیوا

    سلام با معدل 11 کتبی نظام قدیم و 14.86 معدل کل نطام قدیم آیا میشه پزشکی یا گیرا گزشکی قبول شد با در صدهای ریاضی و فیزیک حدود 30 زیست حدود 70 و شیمی حدود50. آیا امکان قبولی هست یا کلا قید کنکور بزنم؟؟

    پاسخ
  5. هستی

    سلام خسته نباشید من یازدهم میخونم
    با توجه به الان که گفتن کنکور 1404 و بعد ان 60 درصد قطعی است من میتونم با معل 16 یا 17 به بالا به پزشکی ازاد قبول بشم منطقه 2 هستم

    پاسخ
  6. هستی

    سلام خسته نباشید من یازدهم میخونم
    با توجه به الان که گفتن کنکور 1404 و بعد ان 60 درصد قطعی است من میتونم با معل 16 یا 17 به بالا به پزشکی قبول بشم منطقه 2 هستم

    پاسخ
  7. دکتر امیر

    پاسخ به رویا خیر یکم زیاد دسته بالا گرفتی شهید بهشتی الکی نیست دوما درصد ۷۰ زدن هم الکی نیست ولی من نمیگم نمیتونی ولی با معدل ۱۰ نمیتونی شهید بهشتی بخونی ولی اگه درصد هات خوب باشه احتمال زیاد شهر های کوچک و متوسط پزشکی تعهدی یا پزشکی معمولی قبول بشی چون خودم امسال برام اتفاق افتاد معدل ۱۲ و درصد های میانگین ۵۹ درصد پزشکی کرمانشاه قبول شدم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی