شیوه ی درست تست زنی در یک ماه مانده تا کنکور 1400

شیوه ی درست تست زنی در یک ماه مانده تا کنکور

جهت مشاوره در زمینه شیوه ی درست تست زنی در یک ماه مانده تا کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تست زنی , همونطور که همتون میدونید تست زدن بعد از خوندن درس ها واسه ی یه دانش آموز(مخصوصا کنکوری ها) لازمه و بسیار بسیار مهم و اگه این تست زدن به روش درست انجام نشه احتمالا نتیجه ی لازم ازش گرفته نمیشه…

تست زنی

چند شیوه دررست تست زنی در کنکور

?1. تست هایی برای یادگیری:

تست زنی :  این تست ها همونطور که از اسمش پیداست هدفش یادگیری و تسلط روی مبحثه و برای مطالبی استفاده میشه که هنوز بهشون مسلط نشدید و مثلا دفعه ی اولیست که میخواین از اون مبحث تست بزنید. تو این روش تست ها معمولا دونه به دونه زده میشه یعنی بعد از اینکه خودتون به جواب تست رسیدید پاسخ صحیح اون رو از پاسخنامه نگاه می کنید و جواب اون رو هم در صورت نیاز تحلیل می کنید(مثلا وقتی که روش بهتری نسبت به روش شما داره یا نکته ای داره که به اون توجه نکرده بودید و…) تو این مدل تست زدن نیازی نیست برای زدن هر تست زمان بگیرید و به عبارتی زمان- آزاد است البته نباید بذارید که زمان از دستتون خارج بشه و هر تست زمان زیادی رو ازتون بگیره چون در اون صورت تعداد کل تست ها پایین میاد.

 
?2. تست هایی برای سنجش:

تست زنی :  این تست ها بعد از تسلط روی مبحث توصیه میشه و برعکس روش قبلی چند تا چند تا زده میشه یعنی برای مثال شما ده تا تست می زنید و بعد پاسخ اونا رو نگاه می کنید همچنین واسه ی این تست ها به زمان بندی نیاز دارید که خود این زمانبندی به محبثی که تست اون رو می زنید و نیز سرعت شخصی شما بستگی داره(اگر کند هستید طبیعتا به زمان بیشتری واسه ی هر تست نیاز دارید که به مرور زمان باید این زمان رو پایین بیارید).

?3.تست های  آزمونی:

تست زنی :  این تست ها معمولا مشابه آزمون ها هستند و بیشتر در دوران جمع بندی زده میشن به این صورت که چند تا درس (مثلا کل درس های اختصاصی یا کل عمومی ها یا هر دو) رو انتخاب می کنید و با زمانبندی آزمون تست های اونا رو می زنید و در پایان جواب همه ی اونا رو چک می کنید البته همونطور که اشاره کردیم این آزمون ها خیلی تو مراحل ابتدایی تست زدن توصیه نمیشن و روش خوب برای این نوع تست زنی استفاده از ازمون های معادل سال گذشته است.

شیوه ی مرور صحیح  مطالب و تست ها در یک ماه مانده به کنکور 1400 :

تست زنی  :  به نظر من حداقل به یک بار مرور تمامی مطالبی که خوانده‌اید  بعلاوه تست هایی که زده اید  ؛ نیاز است. اگر بتوانید طوری برنامه‌ریزی کنید که ۱ یا ۲ ماه قبل از کنکور به مرور درس‌ها بپردازید تأثیر زیادی در کیفیت آزمون خواهد گذاشت. حتی این موضوع از لحاظ علمی هم ثابت شده که برای داشتن بازدهی بیشتر ذهنی بهتر است به مرور آنچه که می‌خواهید بعداً به یاد آورید، بپردازید.

به تکنیک های تست‌زنی اعتقادی نداریم

تست زنی  :  قبولی های سال های اخیر موسسه مشاور گروپ  تا به حال از هیچ کلاسی که در رابطه با تکنیک تست‌زنی بوده استفاده نکرده‌اند و مخالف این موضوع نیز هستیم. در حال حاضر این نوع کلاس‌ها برای خیلی‌ها جا افتاده است. برای مثال در سطح آزمون دکترا کتابی وجود دارد با عنوان «روش حل ریاضیات مهندسی بدون دست بردن به قلم»؛ در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه با رد گزینه‌های غلط می‌توان به جواب آزمون رسید. شاید افراد از این طریق به جواب درست هم برسند اما در آینده هیچ بار علمی‌ای نخواهند داشت.

می دانی،
همه بدبختی ها از آنجا شروع شد
که هزار دلیل برای توانستن داشتیم
ولی ما
به زمزمه کمرنگی در پس ذهنمان دل سپردیم که می گفت نمی توانی…
لعنتی، ول کن هم نبود…

9099071614


اگر برای موفقیت تلاش کنی استرس خواهی گرفت،
اما اگر تلاش کنی و فوق العاده عمل کنی،
موفقیتت حتمی است.
هیچ کس جز خودت به فکرت نیست،
به فکر خودت باش!

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شیوه ی درست تست زنی در یک ماه مانده تا کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی