شروع مطالعه برای کنکور از عید و نحوه برنامه ریزی حرفه ای

شروع مطالعه برای کنکور از عید

جهت مشاوره در زمینه شروع مطالعه برای کنکور از عید و نحوه برنامه ریزی حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شروع مطالعه برای کنکور از عید , تعطیلات نوروز برای هر داوطلب کنکوری و با هر سطح درسی که دارد می تواند سکوی پرتابی باشد به سمت ارتقای سطح درسی و نیز جابجایی رتبه ها.

شروع مطالعه برای کنکور از عید

شروع مطالعه برای کنکور از عید





شروع مطالعه برای کنکور از عید , تعطیلات نوروز اما برای برخی از داوطلبان یعنی مرور تمام دروس و ریختن برنامه های سنگین و غیر قابل اجرا که تنها باعث می شود این فرص طلایی از دست برود.
شما باید بدانید که در تعطیلات نوروزی قرار نیست همه ی مباحث را به صورت عمیق مطالعه کنید بلکه تنها باید دروس پیش 1 و نیز یکی از مباحث پایه را مرور و تست زنی داشته باشید.

شروع مطالعه برای کنکور از عید , توصیه تیم مشاوره و برنامه ریزی مشاور گروپ به همه داوطلبانی که می خواهند از بازه ی زمانی تعطیلات نوروزی بهترین و بیشترین استفاده را ببرند این است که موارد زیر را در برنامه ریزی خود حتما توجه داشته باشند و در اولویت قرار دهند :

 شروع مطالعه برای کنکور از عید / هدف گذاری کنید :

شروع مطالعه برای کنکور از عید , توصیه مشاورین دپارتمان مشاور گروپ به شما عزیزان این است که در تعطیلات نوروزی بهتر است مباحث پیش 1 و نیز یکی از پایه های سال دوم و یا سوم دبیرستان را مرور و مطالعه ای دقیق و عمیق داشته باشید و حتما با برنامه ی راهبردی آزمونی خود پیش بروید.
باز هم تاکید می کنیم که قرار نیست کل مباحث را در ایام عید مطالعه کنید بلکه می خواهیم تنها مباحث تعیین شده را با تست زنی بیشتر و مرور به تسلط بیشتری برسانیم.


شروع مطالعه برای کنکور از عید / تمرکز بیشتر بروی نقاط همیشه قوت

شروع مطالعه برای کنکور از عید , همانطور که می دانید هر ساله و با شروع نیمسال دوم ، مطالعه و مرور دروس عمومی اهمیت فوق العاده ای می یابد. چرا که کسب درصدهای بالا در دروس عمومی و در کنار درصدهای خوب دروس اختصاصی می توانند شما را به بهترین رتبه و رشته ی مورد علاقه برساند. از این رو در سایت مشاور گروپ بهترین تکنیک های مطالعه ی دروس عمومی در اختیار شما عزیزان است که توصیه ی فراوان دارم حتما این مطالب را قبل از تنظیم برنامه ریزی برای تعطیلات عید ، با دقت و حوصله بخوانید.


 نحوه ی مطالعه دروس عمومی

به 100 رساندن دروس عمومی در نیمسال دوم


شروع مطالعه برای کنکور از عید / هر درس را باید چگونه بخوانیم ؟

بطور کلی دروس مد نظر ما در تعطیلات نوروزی ، دروس عمومی و اختصاصی هستند که مشاورین مرکز مشاور گروپ به شما توصیه می کنند که بهترین شیوه برای مطالعه و مرور مباحثی مثل ریاضی ، فیزیک و شیمی تنها مرور خلاصه ها و تست زنی زیاد است و برای درس نکته خیر و فراری همچون زیست و دروس عمومی ، بیشتر تاکیدمان بر مرور است تا تست زنی .

لذا بهترین شیوه مطالعه در تعطیلات نوروزی ، تست زنی دروس اختصاصی و مرور دروس عمومی است که باعث می شود برنامه ایده آل و عالی در تعطیلات نوروزی داشته باشید.

توجه و تذکر :

شروع مطالعه برای کنکور از عید , برای مرور دروس عمومی قرار نیست کل متون کتاب ها را خط به خط و خیلی عمیق مطالعه کنید چون که این کار خیلی وقت گیر هست و ما توصیه داریم تنها سر تیتر ها و پاراگراف های مهم را در کنار خلاصه هایی که در طول این مدت تهیه کرده اید را مرور کنید.


شروع مطالعه برای کنکور از عید / بهترین منابع مطالعاتی برای عید کدامند ؟

شروع مطالعه برای کنکور از عید , برای مباحث اختصاصی می توانید علاوه بر خلاصه نویسی هایی که دارید باید تست های آزمون های آزمایشی بعلاوه تست های که قبلا علامت زده بودید را کار کنید و بهترین و معتبرترین منابع تستی که باید در اولویت برنامه ریزی شما باشند ، تست های سراسری چند سال اخیر هستند و اصلا توصیه نمی کنیم به سراغ تست های تالیفی بروید.


برای دروس عمومی نیز در کنار مرورهای سریع ، تست زنی تست های سراسری را توصیه می کنیم . البته بهتر است به صورت مجموعه ای تست زنی داشته باشید.

مثلا در برنامه ریزی خود مشخص کنید که قرار است در 2 فروردین تمام تست های عمومی کنکور تجربی 93 را پاسخ دهید.
و حتما هم با این نکته توجه داشته باشید که زمانی را برای بررسی پاسخنامه ی تست های عمومی هم در نظر بگیرید و از مطالعه ی پاسخنامه تشریحی غافل نشوید.



فقط 130 روز تا اولین آزمون جدی زندگیتون فرصت دارید
بدون شک یکی از ساده ترین آزمون های شما تو این دنیای بزرگ هست
تعداد روز ها رو یادآوری کردم تا شاید کمی به خودمون بیایم که چقدر زمان زود میگذره
کمی بیشتر قدر لحظات زندگی رو بدونیم
و اونطور که شایسته هست ازش استفاده کنیم

لحظات سخت چه بخوایم چه نخوایم میان، ولی نیومدند که بمونند بلکه اومدن که رد بشن
اون قدر سریع می گذره خودت باور نمیکنی
پس بذار حداکثر استفاده رو از این لحظه ها داشته باشی
خدای بزرگمون اون قدر سریع میگذرونه این لحظه ها رو که خودت باورت نمیشه

اگه از شرایط فعلیت راضی نیستی
به سادگی تغییرش بده… آینده در دستان خودت هست…بسازش قهرمان…


مشاوره و برنامه ریزی با تیم حرفه ای مشاور گروپ میتونه یک شروع قوی برای رسیدن به نتیجه دلخواهت باشه .

ما اینجا هستیم تا مسیر موفقیت خودمون به شما عزیزان نشان دهید مسیری که سخت است پیمودن آن ولی نتیجه اش بسیار شیرین و به یاد ماندنی . ما مسیر پزشکی قبول شدن ، مهندسی شریف قبول شدن و دیگر رشته های تاپ را به شما می گوییم و تنها راه ارتباطی بین ما و شما تنها تماس از طریق شماره تلفن زیر است . در هر جای ایران که هستید می توانید از خدمات مشاوره ای و برنامه ریزی تیم تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان مشاور گروپ بهره بگیرید.

4 ماهه کنکور کمک میتونه شروع قوی برای رسیدن به نتیجه دلخواهت باشه

امسال سالی هست که تو میتونی زندگی رویایی، که همیشه آرزوش رو داشتی با دستای خودت بسازیش.

میدونم دوست نداری که کارت به “ای کاش” ها برسه

میدونم دوست نداری یه روزی با خودت بگی: «فرصت تموم شد‌، د‌یگه وقت ند‌ارم. ای ‌کاش از اول سال بهتر د‌رس میخوندم …»

اگر میخوای سال بعد مرداد ماه سرت رو بالا بگیری و با افتخار رتبه کنکورت رو بگی پس الان وقتشه…!
زمان رو بهانه نکن!
کم نبودن افرادی که تو همین مدت زمان باقی مونده بهترین نتایج رو به دست آوردن..
وقتشه نشون بدی کی هستی و چقدر اهدافت واست ارزش دارن

خیلی از آدما فقط زنده هستن و زندگی نمیکنن
زندگی کردن یعنی رو به سمت آرزوهات حرکت کنی
بعضی ها هستن دائم از زندگی و محدودیت هاشون شکایت میکنن اما یه قدم واسه بهبود شرایطشون بر نمیدارن
میدونی چرا؟
چون اونا میترسن شکست بخورن
خیلی مهمه که شخصیت بازنده درونت رو نابود کنی.
از همون لحظه ای که به سمت هدفت گام بر میداری تو یه آدم موفقی، تو جزو 20 درصد جامعه هستی.
امیدوارم روزی اگر ازت پرسیدن زندگیت چجوریه بگی عالیه این همون چیزی که میخواستم!

همین الان یه حرکتی کن، یه کاری کن شروع کن.


پکیج 4 ماهه کنکور کمک بهت کمک میکنه که از زمان باقی مونده نهایت استفاده رو ببری و درس ها رو اصولی مطالعه کنی و بدون نگرانی و استرس از بابت تمام نشدن درس ها، به بهترین نحو ممکن از زمان باقی مونده استفاده کنی

برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت تلفنی با دانشجویان و فارغ التحصیلان برترین رشته های دانشگاههای تهران از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید :

Untitled 1

شروع مطالعه برای کنکور از عید , هر چه به زمان برگزاری آزمون سراسری نزدیک می‌شویم، داوطلبان بسیاری زمان مطالعه و کیفیت درس خواندن خود را بالاتر می‌برند و با جدیت بیشتری برای کنکور آماده می‌شوند. در این میان، ایام عید، به دلیل اهمیت خاصی که در مطالعه و آمادگی برای کنکور دارد، به دومین گذرگاه طلایی داوطلبان معروف است؛ اما همان طور که همه خانواده‌های ایرانی برای رسیدن نوروز و سال نو، کارهای مختلفی انجام می‌دهند تا بخوبی به استقبال عید روند، لازم است که شما داوطلبان عزیز هم برای آمادگی بیشتر، برای استقبال از یک عید به تمام معنی کنکوری، کارهایی انجام دهید.


یکی از کارها این است که یک بازنگری و خانه تکانی درسی انجام دهید و با سنجیدن آنچه که تا الان انجام داده و آنچه که در آینده لازم است انجام دهید، هر چه بیشتر به سوی موفقیت گام بردارید.



شروع مطالعه برای کنکور از عید , شروع مطالعه برای کنکور از عید , کارهای زیادی است که شما می‌توانید در این خانه تکانی درسی انجام دهید تا نتیجه بهتری از تلاش خود بگیرید. شاید با خود بگویید که تعطیلات نوروز در بهترین حالت بین چهارده تا شانزده روز است و آیا این مدت، ارزش آن را دارد که بخواهیم این همه تلاش کنیم.



با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

5465



شروع مطالعه برای کنکور از عید , قبل از هر چیز باید بدانید که هدف از این خانه تکانی، نگاهی به وضعیت خودتان و شرایطی است که در آن قرار دارید، و دوم اینکه از آنجایی که ایام عید برای همه کنکوری ها مقطع بسیار حساسی از نظر آمادگی برای کنکور محسوب می‌شود، هر داوطلبی باید تمام سعی خود را انجام دهد تا از این فرصت بخوبی بهره بگیرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اسفند ماه بیشتر به جهت موقعیت زمانی، یک نقطه‌ عطف است، و افرادی که در این برهه‌ زمانی جهت حرکت خود را اصلاح می‌کنند، در ادامه‌ مسیر (چند ماه باقی‌مانده) وضعیت بهتر و مساعد‌تری دارند.


به همین دلیل، داوطلبان سال‌های گذشته که در این زمان تغییری در فعالیت‌های خود ایجاد کرده و نتیجه قابل قبولی گرفته‌اند، به دانش‌آموزان و داوطلبان فعلی هم توصیه می‌کنند که یک بار و به صورت اصولی در اسفند ماه، خود و نحوه مطالعه‌شان را بسنجند.

اصولاً داوطلبانی که این کار را انجام می‌دهند، می‌توانند به موفقیت خود در ماه‌های آینده امیدوارتر باشند. همین امیدواری و روحیه مضاعف، سبب می‌شود که این داوطلبان در ماه‌های آخر با توان مطالعاتی بیشتر و به صورت اصولی‌تری فعالیت‌های درسی‌شان را به پیش برند.


ما در مقاله‌های بعدی درباره چگونگی مطالعه در روزهای عید صحبت خواهیم کرد؛ اما در این مقاله تصمیم داریم درباره مقدمات مطالعه در تعطیلات نوروز صحبت کنیم.

برای اینکه از ایام عید و پس از آن بخوبی استفاده کنید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

شروع مطالعه برای کنکور از عید , برنامه درسی خودتان را بررسی کنید

شروع مطالعه برای کنکور از عید , یکی از کارهایی که شما در این روزها باید انجام دهید تا در تعطیلات نوروز بهتر درس بخوانید، این است که به برنامه مطالعاتی قبلی خود نگاهی بیندازید و آن را مورد نقد و بررسی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین ارکان مطالعه، برنامه‌ریزی درسی است. به عنوان گام اول، اگر شما برنامه‌ریزی خوبی برای مطالعه خود داشته باشید، می‌توانید امیدوار باشید که طبق اصول پیش رفته و حتماً نتیجه خوبی کسب می‌کنید، و اگر برنامه شما مشکل داشته باشد، هر قدر هم که کوشا باشید، باز هم نمی‌توانید به موفقیت دلخواه خود برسید؛ پس در این برهه زمانی حساس، مثل یک انسان بی‌طرف، برنامه درسی خود را مورد نقد قرار دهید، نقاط قوت و ضعف آن را یادداشت کنید و به این نکته یک بار دیگر توجه کنید که:

آیا سهم دروس با توجه به اهمیت و میزان مطالعه آن در برنامه درسی گنجانده شده است یا نه؟ آیا زمان‌های مرور و تست‌زنی به میزان کافی در برنامه‌تان وجود دارد و اصلاً برنامه شما چه کاستی‌هایی داشته است که رفع آن می‌تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند؟ آیا برنامه‌ای که تا به حال با اتکا به آن، به مطالعه می‌پرداختید خوب بوده است؟ آیا می‌توانید با این برنامه ادامه دهید؟ همان گونه که اشاره کردیم، برنامه مطالعاتی، یکی از مهم‌ترین ارکان آمادگی برای کنکور است، و اگر این اصل قوی نباشد تلاش شما آن نتیجه لازم را در بر نخواهد داشت.

شروع مطالعه برای کنکور از عید , مهم‌ترین نکته در این قسمت آن است که ببینید در ماه‌های باقی مانده می‌خواهید که چه کاری انجام دهید. جواب این سؤال در برآورد مطالعاتی شماست. پس از اینکه متوجه شدید چه درس‌هایی را لازم است بیشتر بخوانید و چه درس‌هایی را کمتر و مرور نهایی و تست زنی سرعتی را از چه زمانی شروع کنید، اگر لازم است، در برنامه مطالعاتی خود تغییر ایجاد کنید.

 شروع مطالعه برای کنکور از عید , آنالیزی از مطالعه ی خود داشته باشید

شروع مطالعه برای کنکور از عید , اگر می‌خواهید برای روزهای باقی مانده به طور مؤثری وارد میدان شوید، لازم است که نگاهی به آنچه تاکنون مطالعه کرده‌اید، داشته باشید و ببینید که:

آیا درس‌ها را طبق بودجه‌بندی کنکور و بر اساس اهمیتشان مطالعه کرده‌اید؟ آیا این مطالعه تا الان کافی بوده است؟ بر اساس آنچه تا کنون مطالعه کرده‌اید و نیز اهمیت دروس، لازم است که چه درس‌هایی را بیشتر و چه درس‌هایی را کمتر مطالعه کنید؟ از نظر مطالعه دروس، خلاصه‌برداری، مرور و تست زنی در چه وضعیتی هستید و نسبت به برنامه‌ریزی کلی که در ابتدا داشته‌اید، چقدر موفق شده‌اید که دروس را مطالعه کنید؟

برای انجام این کار می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

1- روی یک کاغذ اسم درس‌ها را بنویسید و جلوی آن یادداشت کنید که از هر درس چه قسمت‌هایی را خوانده‌اید، چقدر تست زده‌اید، و از چه منابعی تست زده‌اید؟ به این فرم اصطلاحاً «روندنما» گفته می‌شود. پر کردن این فرم کمک می‌کند که ببینید در کجا قرار گرفته و چه کارهایی انجام داده‌اید و چه کارهایی را باید انجام دهید.
2- به بودجه‌بندی سؤالات کنکور توجه کنید. در فرصت باقی مانده تا کنکور، به وزن درسی‌هایی که می‌خوانید توجه کامل داشته باشید.
3- درس‌ها در این موقع سال از یکی از حالات زیر خارج نیستند:

الف: آنها را نخوانده‌اید:

ممکن است این درس‌ها شامل درس‌هایی شود که در مدرسه درس داده شده است و شما آنها را نخوانده‌اید؛ یعنی عقب افتاده‌اید، که در این صورت، باید در اسرع وقت، بسته به اهمیت آن، جبران کنید؛ یا این درس‌ها در مدرسه درس داده نشده، ولی قرار است که تدریس شود. لطفاً شما از کلاس خود جلو نزنید و به جای نگران بودن از اینکه درس‌ها کی تمام می‌شود، نگران درس‌هایی باشید که تمام شده است و شما هنوز آن دروس را خلاصه‌نویسی نکرده، نخوانده یا تست نزده‌اید؛ یا این درس‌ها، درس‌هایی است که قرار نیست در مدرسه درس داده شود. این مباحث را شناسایی کنید، به بودجه‌بندی آن توجه کرده و سعی کنید که تا اول اردیبهشت یا نیمه اول آن، این مباحث را هم تمام کنید و برای جمع بندی دوم که خرداد ماه است ، آماده باشید.

ب: درس‌ها را خوانده‌اید:

این درس‌ها، شامل درس‌هایی می‌شود که آنها را به طور کامل خوانده، خلاصه‌نویسی کرده، سر کلاس خوب فهمیده، تست‌هایش را زده‌اید و کاملاً نسبت به آنها احساس خوبی دارید. این مباحث نقطه قوت شما هستند و باید آخر هر هفته یا دو هفته یک بار، آنها را مرور کنید تا تثبیت شوند؛ یا درس‌ها را خوانده‌اید، ولی احساس می‌کنید که هنوز به طور کامل آنها را یاد نگرفته‌اید. این درس‌ها را با تست زدن به گروه اول تبدیل کنید. توجه کنید: گفتیم که با تست زدن، نه خواندن؛ زیرا اگر شما در این درس‌ها مبادرت به تست‌زنی بکنید، علاوه بر رفع اشکال، مهارت تست زنی خود را نیز در این درس‌ها بالا خواهید برد؛ یا درس‌ها را خوانده‌اید، ولی اصلاً آنها را یاد نمی‌گیرید و نمی‌فهمید و یا چند روز بعد فراموش می‌شود. به بودجه‌بندی سؤالات مراجعه کنید؛ اگر این درس اهمیت کمی دارد، شاید بتوان آن را حذف کرد، و اگر پر اهمیت است به یکی از شکل‌های زیر آن را بر طرف کنید:

حالت اول: وقت بیشتری بگذارید و بهتر بخوانید و روش مطالعه خود را عوض کنید؛ چون اگر روشتان درست بود باید تا حالا جواب می‌داد.
حالت دوم: با دوستان قوی‌تر خود این مبحث را کار کنید و با هم رفع اشکال کنید.
حال سوم: اگر در بودجه‌بندی سؤالات، این مبحث سهم کمی داشت، آن را رها کنید.

3- عملکرد خود را ارزیابی کنید

در این خانه تکانی کنکوری، حتماً لازم است که نیم نگاهی هم به خودتان بیندازید؛ زیرا شما اصلی‌ترین عامل موفقیت یا شکست در کنکور هستید. جواب این سؤالات که چقدر برای رسیدن به هدف تلاش کرده و چقدر زحمت کشیده‌اید، می‌تواند در ادامه تلاش و کسب موفقیت بعدی شما مؤثر باشد.

نگاهی به گذشته، زمانی که از ابتدا تا الان برای کنکور درس می‌خواندید، بیندازید و از خودتان بپرسید که آیا تلاشتان کافی بوده است. اینکه خودتان در مورد خودتان چه فکر بکنید بسیار مهم است، و مهم‌تر اینکه به گذشته که برمی‌گردید به خودتان بدهکار نباشید و بدانید که در حد نهایت توان خود تلاش کرده‌اید. این مهم‌ترین مساله شماست؛ علاوه بر این، دقت کنید که آیا وقت مطالعه دروس و مدت زمان آن با میزان آگاهی شما از آن درس مطابقت داشته و یا بیش یا کمتر از میزان توانایی شما بوده است؛ مثلاً شما در درس ریاضی ضعیف بوده و بدون شناخت کافی از وضعیت خودتان، مدت پنج ساعت را در طول هفته برای ریاضی در نظر گرفته‌اید، حالا که به مقطع مهمی از آمادگی برای کنکور رسیده‌اید، لازم است که تجدید نظری در برنامه خودتان کرده و مدت مطالعه درس ریاضی را با توجه به میزان اطلاعات خودتان در این درس بالا ببرید.

شروع مطالعه برای کنکور از عید , به عنوان نمونه، حالا که به شناخت بهتری از روحیات مطالعاتی خود در طول آمادگی برای کنکور رسیده‌اید، به این موضوع توجه کنید که آیا زمان شروع و پایان مطالعه روزانه شما، مطابق با ساعات خواب و بیداری شما هست یا خیر، و یا اینکه در چه مکانی در این مدت از نظر یادگیری، بازدهی بیشتری داشته‌اید. آیا در مطالعه گروهی یادگیری بهتری داشته‌اید یا در زمان مطالعه فردی؟ گرچه همه داوطلبان باید سعی کنند که همیشه با توجه به موضوعاتی که در بالا به آن اشاره شد، بازده مطالعاتی خود را افزایش دهند، اما این خانه تکانی کنکوری به شما کمک خواهد کرد که اگر تا الان به این مساله اهمیت نداده یا کاری در جهت بهبود آن انجام نمی‌داده‌اید، اکنون زمانی را برای بازنگری آنها در نظر بگیرید. باز هم تکرار می‌کنیم که شما در حال نزدیک شدن به مقطع مهمی از مسیر مطالعاتی کنکور هستید؛ پس انجام اقداماتی که در بالا به آن اشاره شد، با آنکه وقت چندانی را از شما نخواهد گرفت، باعث می‌شود تا در مدت زمان باقی مانده تا آزمون سراسری، نتایج بهتری را کسب کنید.

شروع مطالعه برای کنکور از عید , یک برنامه پیشنهادی :

قبلاً بارها به این مساله اشاره کرده‌ایم که برنامه مطالعاتی هر داوطلبی مخصوص خود اوست و هر داوطلب بهتر از هر فرد دیگری می‌داند که در چه درس‌هایی ضعف و قوت دارد و یا چه زمانی را به مطالعه چه درسی اختصاص دهد؛ از طرف دیگر در حال حاضر، داوطلبان از نظر شرایط آمادگی برای کنکور متفاوتند؛ یعنی ممکن است که فردی، دروس را چندین بار دوره کرده باشد و داوطلب دیگری، هنوز برخی از دروس را مطالعه نکرده باشد؛ پس ما نمی‌توانیم نسخه یکسانی را برای همه شما عزیزان بپیچیم.

شروع مطالعه برای کنکور از عید , با این همه به شما توصیه می‌کنیم که وقتی به موارد بالا توجه کردید، حتماً اگر احساس کردید که برنامه قبلی شما برای گذراندن دوران آمادگی برای کنکور مناسب نیست، برنامه خود را طبق تصمیم‌های جدید تنظیم کنید. به عنوان یک راهنمایی، در این میان به ایام عید، زمان مرور نهایی و دوران جمع‌بندی توجه خاصی داشته باشید.

اگر شما عزیزان داوطلب، جزو دانش‌آموزان پیش دانشگاهی هستید، با توجه به اینکه در امتحانات ترم اول، دروس پیش‌دانشگاهی را جمع‌بندی کرده‌اید (حتی اگر این‌کار را انجام نداده‌اید، در اردیبهشت ماه فرصت کافی برای انجام این کار خواهید داشت) و نیز در امتحانات ترم دوم هم دروس پیش‌دانشگاهی دو را دوره خواهید کرد، پس می‌توان گفت که دوران مطالعاتی نوروز، بهترین زمان برای جمع‌بندی و مطالعه دروس پایه سال سوم است.

مسلم است که مرور جزوه‌ها و کتاب‌های درسی و بهتر از آنها خلاصه‌های دروس مختلف در اولویت است؛ ولی تست‌زنی از فعالیت‌هایی است که در تعطیلات عید، بسیار مهم‌تر از قبل است و باید جدی‌ترین فعالیت مطالعاتی شما باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که در این زمان به منابع تست‌زنی قبلی خود رجوع کنید و فقط در مواردی از کتاب‌های جدید تستی استفاده نمایید که منابع تستی قبلی خود را بارها دوره کرده و بر آنها مسلط شده‌ باشید.

به خاطر داشته باشید که از فروردین ماه باید نگاهی جدی به دروس عمومی خود داشته باشید و آنها را به طور مؤثری در برنامه خود بگنجانید. بهتر است که در تعطیلات عید هم، دروس عمومی را در برنامه خود داشته باشید.

به این موضوع توجه کنید که ادبیات و دین و زندگی مجموعاً شامل حدود دویست درس هستند و مطالعه‌ نکردن آنها به معنی آن است که داوطلب، هفته‌های متوالی در اردیبهشت را باید صرف مطالعه‌ این دروس نماید، و انجام این کار، یعنی کنار گذاشتن برخی از دروس اختصاصی که در عید مطالعه شده است؛ پس علاوه بر تست‌زنی مداوم در عید، عمومی‌ها را هم مثل سابق در برنامه‌ خود بگنجانید.

شروع مطالعه برای کنکور از عید , حتی عده‌ای بر این عقیده‌اند که به دلیل حجم کم درس‌هایی مثل عربی عمومی و زبان عمومی، باید آنها را در تعطیلات عید به اتمام رساند و با زدن تست جامع (مشابه سؤالات کنکور و با همان بودجه بندی) در این دو درس، نه تنها تسلط خود را بر آنها افزایش داد، بلکه فرصت بهتری را برای مطالعه‌ادبیات و دین و زندگی در ماه‌های بعد ایجاد نمود.

توجه داشته باشید که عربی و زبان، جزو معدود درس‌هایی بوده‌اند که در چند سال اخیر در آزمون سراسری درصد100 در آنها از سوی داوطلبان کسب شده است؛ البته باز هم تاکید می‌شود اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که مطالعه را دیر شروع کرده‌اید یا دیر پیش می‌روید، همان برنامه‌ای را که خودتان ریخته‌اید، برای چند ماه پایانی کنکور اجرا کنید. مطمین باشید که موفق خواهید شد.

دوران جمع بندی در راه است!

شروع مطالعه برای کنکور از عید , توصیه ما به شما عزیزان :

شروع مطالعه برای کنکور از عید , داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی! درس زیست‌شناسی درس اصلی شماست؛ پس سعی کنید که این دروس را هر روز در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. پس از زیست‌شناسی، درس شیمی قرار دارد؛ همچنین دروس ریاضی و فیزیک را کنار نگذارید و حتی اگر دانش‌آموز ضعیفی هستید، درس ریاضی را از برنامه‌تان حذف نکنید.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی! حساب دیفرانسیل و فیزیک، اهمیت تعیین کننده‌ای در کنکور دارند، اما به هندسه و ریاضیات گسسته هم کم توجهی نکنید. بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به این دروس اهمیت لازم را نمی‌دهند و فکر می‌کنند که دروس اختصاصی، فقط حساب دیفرانسیل و فیزیک است.

در تست‌های دروس هندسه، ریاضیات جدید (گسسته یا جبر و احتمال) و مثلثات، با تلاش کمتر می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید؛ زیرا میزان تنوع طرح سؤال در دروسی که اشاره شد، نسبت به حساب دیفرانسیل، کمتر است و با اینکه مسایل تشریحی در این دروس دشوارتر است، ولی اگر داوطلبی پایه درسی متعادلی داشته باشد، می‌تواند در کنکور نتیجه بهتری بگیرد. در صورتی­که بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، به دلیل علاقه بیشتر، به حل مسایل حساب دیفرانسیل یا مکانیک می‌پردازند و با تصور دشوارتر بودن دروس هندسه یا مثلثات، این دروس را کنار می‌گذارند. مجدداً تکرار می‌کنیم که میزان تنوع سؤالات در دروس مثلثات، هندسه و ریاضیات گسسته، کمتر است و اگر پایه متوسطی دارید با تمرین تست‌های طبقه‌بندی شده می‌توانید نتیجه خوبی را در این دروس بگیرید./  شروع مطالعه برای کنکور از عید 


بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی درس شیمی را به کلی فراموش می‌کنند و کنار می‌گذارند. این طرز فکر، کاملاً اشتباه است. اشکال دیگر کار داوطلبان این گروه آزمایشی، بی‌توجهی به دروس عمومی است که در دوره نوروز باید به جبران این ضعف بپردازند.


شروع مطالعه برای کنکور از عید , داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی! دروس جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه در این گروه ، بخشی از دروس اختصاصی است که شما داوطلبان این گروه، در آنها بالاترین درصدها را به دست می‌آورید؛ اما مشکل عمده داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی، کم توجهی به دروس عمومی است. توصیه می‌کنیم که دروس عمومی را جدی‌تر بگیرید و اگر در دروس ریاضی و آمار و زبان پایه ضعیفی دارید، در ایام باقی مانده، به جبران این ضعف‌ها بپردازید.



شروع مطالعه برای کنکور از عید مشاور گروپ

مشاور گروپ




خیلی از آدما فقط زنده هستن و زندگی نمیکنن
زندگی کردن یعنی رو به سمت آرزوهات حرکت کنی
بعضی ها هستن دائم از زندگی و محدودیت هاشون شکایت میکنن اما یه قدم واسه بهبود شرایطشون بر نمیدارن
میدونید چرا؟
چون اونا میترسن شکست بخورن
خیلی مهمه که شخصیت بازنده درونت نابود بشه
از همون لحظه ای که به سمت هدفت گام بر میداری تو یه آدم موفقی تو جزو 20 درصد جامعه هستی
امیدوارم روزی اگر ازت پرسیدن زندگیت چجوریه بگی عالیه این همون چیزی که میخواستم!

همین الان یه حرکتی کن، یه کاری کن شروع کن.


3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شروع مطالعه برای کنکور از عید و نحوه برنامه ریزی حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403