نکات و شرایط معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

شرایط معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

جهت مشاوره در زمینه نکات و شرایط معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله به موضوع مهم شرایط معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی  می پردازد. تمامی نکات مربوط به این موضوع در این مطلب توضیح داده خواهد شد.

معادل سازی

شرایط و نحوه تطبیق واحد در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

آن دسته از دانشجویان که قبلا در دانشگاه ها یا مراکز آموزشی دیگر تحصیل کرده اند جهت معادل سازی دروس و تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی ، مشمول شرایط و قوانینی به صورت زیر می باشند:

  • دانشجو براساس سوابق تحصیلی خود مجاز به پذیرش و ادامه تحصیل در رشته جدید باشد.
  • محل تحصیل قبلی و مدارك تحصیلی آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.
  • تحصیل دانشجو در محل تحصیل قبلی مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی دو وزارت فوق الذکر یا شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی  کاربردی دانشگاه باشد.
  • محتوای آموزشی دروس گذرانده شده دانشجو با دروس رشته جدید به تشخیص گروه آموزشی مرکز و تایید نهایی شورای مرکز پذیرنده، اشتراك محتوایی داشته و نمره هر یک از دروس کمتر از 12 نباشد. برای دانشجویان شاهد و ایثارگر نمرات دروس بین 10 تا 12 نیز قابل پذیرش است.

تبصره 1

معادل سازی و پذیرفتن دروس توسط گروه های آموزشی ذیربط و با تایید نهایی شورای مرکز پذیرنده انجام میشود.

تبصره 2

نمرات دروس پذیرفته شده از دانشجو در محاسبه میانگین نیمسال محسوب نمیشود ولی در محاسبه میانگین کل نمرات دانشجو محسوب خواهد شد.

تبصره 3

به ازای هر 12 تا 20 واحد از دروس پذیرفته شده دانشجو، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل وی کاسته میشود.

تبصره 4 – معادل سازی

معادل سازی دروس صرفا در شیوه های آموزشی هم عرض به شرح زیر صورت میگیرد:

  • واحدهای گذرانده دانشجوی حضوری به دورههای حضوری، نیمه حضوری یا غیرحضوری.
  • نیمه حضوری به نیمه حضوری یا غیرحضوری
  • غیرحضوری به غیرحضوری

تبصره 5

دروس عمومی، اصلی، پایه و تخصصی دانشجویان انصرافی، محروم از تحصیل و دانش آموخته دانشگاه های دولتی، دانشگاه فنی و حرفهای و علمی-کاربردی (ترمی و پودمانی) در صورت پذیرش در دانشگاه، به نحوی معادل سازی میگردد که دانشجویان در دوره جدید حداقل 25 واحد درسی ثبت نام نموده و بگذرانند.

تبصره 6

فقط دروس عمومی و پایه دانشجویان انصرافی، محروم از تحصیل و دانش آموخته دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در صورت پذیرش در دانشگاه، قابل معادل سازی می باشد.

تبصره 7

دروس گذرانده شده سطح یک و سطح دو حوزه علمیه و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و فراگیر پیام نور قابل معادل سازی در دورههای حضوری نمی باشد.

تبصره 8

شورای مرکز باید در اولین نیمسال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود، حداکثر تا دو هفته پس از اتمام مهلت ثبت نام و تا زمان حذف و اضافه پس از بررسی محتوای دروس، تعداد واحد (یکسان و یا تعداد واحد بیشتر به کمتر) و نمرات اکتسابی و مقاطع تحصیلی (هم سطح، از مقطع تحصیلی بالا به پایین، از مقطع کاردانی به کارشناسی پیوسته و از مقطع کارشناسی پیوسته به کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) درصورت مطابقت، نسبت به معادل سازی دروس اقدام نماید.

تبصره 9

آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرك بین مقطعی کاردانی بوده و در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته میشوند، چنانچه واحدهای درسی بیشتر از مقطع کاردانی گذرانده باشند، در صورت مطابقت سرفصل، تعداد واحد و نمره 12 با نظر گروه آموزشی و شورای مرکز قابل معادلسازی است.

تبصره 10

درصورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو در مرکز مبداء که نمرات آنها 12 و یا بالاتر است؛ پذیرفته میشود و پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12 ، بر عهده مرکز مقصد میباشد. تمام نمرات درسی دانشجو (چه در مرکز مبداء و یا مقصد) اعم از قبولی و یا ردی و سوابق آموزشی شرایط نقل و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی ، عیناً درکارنامه دانشجو ثبت ونمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل محسوب میشود.

تبصره 11

در صورتی که نمره ها در معیار صفر تا چهار ( 0- مردود 1- ضعیف 2- متوسط 3- خوب 4- عالی) ثبت شده باشد، نمره متوسط معادل 12 ، نمره خوب معادل 14 و نمره عالی معادل 17 تعیین میشود. معادل سازی در سایر معیارها در صورت لزوم بر مبنای ضوابطی که شورای تخصصی آموزشی دانشگاه تدوین میکند، صورت می گیرد.

تبصره 12 

معادل سازی دروس کاربینی ، کارورزی 1 و 2 و مهارت های مشترك صرفاً برای دانشجویان انصرافی و اخراجی دوره های علمی کاربردی مجددا در همان مقطع و همان رشته گرایش با سرفصل مصوب پذیرفته شده باشند، امکان پذیر است.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین تغییرات معادل سازی با شماره های مشاورگروپ تماس حاصل کنید و با کارشناسان ما مشورت نمایید.


3.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نکات و شرایط معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. بهزاد

    درووود
    بنده دو ترمه که ثبت نام کردم و علیرغم اینکه سه بار ریز نمراتو داده بودم دانشگاه طبق تبصره ۸ مشکل برای تطبیق واحدها دارم آیا امکان داره که ترم های بعدی تطبیق رو صورت بدن برام

    پاسخ
  2. علی

    سلام خواستم بدونم از مقطع کارشناسی ناپیوسته ام به کاردانی معادل سازی میشه به عبارتی دروسی که تو کارشناسی گذراندیم اگر دوباره ثبت نام کنیم و در چارت کاردانی باشه معادل سازی میشه؟

    پاسخ
  3. آرزو

    سلام خداقوت
    ببخشید سوالم این بود که
    من فارغ التحصیل دانشکده خبرنگاران مشهد هستم رشته مترجمی خبر کارشناسی پیوسته
    ایا برای شرکت در مقطع ارشد دانشگاه های دولتی ترکیه می توانم از مدرک لیسانس خودم استفاده کنم و ایا قبول میشود توسط دانشگاه های ترکیه یا نه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403