سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری

سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری را مورد بررسی قرار داده ایم.داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. داوطلبان پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام با به همراه داشتن مدارک لازم، باید در بازه زمانی 12 لغایت 18 بهمن ماه 1399 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی (غیر حضوری) انجام دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می پذیرد. کلیه داوطلبان که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می باشند، پس از آگاهی از شرایط ثبت نام و تهیه مدارک لازم، باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری به صورت کامل ارائه داده شده است. همچنین می توانید سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری را مشاهده نمایید.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت و ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی زیر باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انجام مراحل ثبت نام خود به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند. در ادامه مقاله شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400 بیان شده است:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) به جمهوری اسلامی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها و گروه های غیر قانونی و فراماسونری

شرایط اختصاصی شرکت و ثبت نام کنکور سراسری

شرایط اختصاصی داوطلبان به شرح زیر است:

  • دارا بودن گواهی پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید یا دیپلم چهار ساله دوره نظام قدیم یا دیپلم کاردانی (فوق دیپلم)
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه سراسری سال گذشته، در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1400 فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه می باشند.
  • نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه
  • دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نباشد.
  • نداشتن تعهد خدمت به ارگان و دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم

چه کسانی حق شرکت در آزمون سراسری سال 1400 را ندارند؟

یکی از سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری این است که چه کسانی حق شرکت در آزمون سراسری سال 1400 را ندارند؟

  • مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. اين افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپيوسته (كاردانی به كارشناسی ناپيوسته) تحصيل خود را ادامه دهند.
  • مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.

آیا پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه می‌توانند در روزه‌های شبانه و غیرحضوری هم شرکت کنند؟

توجه داشته باشید که طبق اعلام سازمان سنجش، پذیرفته‌شده دوره‌های روزانه آزمون سراسری سال گذشته، (اعم از رشته‌های متمركز و يا نیمه‌متمرکز)، در صـورت ثبت‌نام و شـركت در آزمون سراسري سال 1400 ، منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، پيام نـور، غيرانتفـاعي، ظرفيت مازاد، پرديس خودگردان و مجازي) بوده و فقط در اين دوره‌ها گزينش خواهند شد.

چه کسانی حق ثبت نام کنکور دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها را ندارند؟

اگر شما در آزمون‌های سراسری سال‌های قبل پذیرفته‌شده‌اید و موفق به اخذ مدرک کارشناسی دریکی از رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسری شده‌اید، حق شرکت در آزمون سال 1400 رادارید؛ اما دیگر نمی‌توانید در دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دولتی شرکت کنید و تنها در دوره‌های نیمه‌حضوری، شبانه، پیام نر و غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان و رشته‌های مجازی (اینترنتی) ثبت‌نام خواهید شد.

سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری من دانشجوی انصرافی روزانه هستم. چه کنم؟

بر اسـاس توضـيحات اعلامی سازمان سنجش، اگر سال گذشته در آزمون سراسری شرکت کرده و دریکی از رشته‌ها پذیرفته‌شده‌اید، می‌بایست انصراف قطعی از تحصیل خود را به سازمان سنجش اعلام و دربند ۳۲ تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام علامت‌گذاری کنید تا حق شرکت در آزمون سراسری و قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های روزانه دانشگاه‌ها را داشته باشید.

آیا برای تحصیل در دوره‌های شبانه و نیمه‌حضوری و پیام نور هم انصراف از تحصیل نیاز است؟

خیر. دانشجويان دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازي، ظرفيت مازاد و پـرديس خـودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسـات آمـوزش عـالي، دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي و … (به‌شرط نداشـتن مشـكل نظام‌وظیفه بـراي بـرادران)، می‌توانند بدون انصراف از تحصيل در آزمون سراسري سال 1400 ثبت‌نام و شركت نمايند. بديهي است ايـن دسـته از داوطلبـان در صـورت موفقيت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولي جديد، لازم است از رشته قبولي قبلي خود انصراف قطعي حاصل نموده و گواهي مربوط (فرم انصـراف قطعي از تحصيل) را به مؤسسه ذی‌ربط ارائه نمايند.

اگر داوطلبان موظف به انصراف تحصیل، انصراف ندهند چه می‌شود؟

اگر شما طبق ضوابط آزمون سال 1400، در رشته قبلی مشغول به تحصیل باشید و انصراف ندهید، اين دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته محل قبولي قبلي خود را ندارند. البته دانشجويان دوره‌های فوق كه از معافيت تحصيلي استفاده می‌کنند، به‌منظور ثبت‌نام و شركت مجدد در آزمـون سراسـري لازم اسـت بـه ضوابط مربوط به مقررات وظيفه عمومي توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام نمايند.

اين قبيل از داوطلبان در صورت تمايل می‌توانند براي دوره نوبت دوم (شـبانه) در همـان مقطـع متقاضـي شـوند و يـا در صورت قبولي در دوره روزانه، می‌توانند با پرداخت شهريه همانند دانشجويان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوط ادامه تحصيل دهند.

شرایط اختصاصی متقاضیان تحصیل مجدد در رشته‌های پزشکی

شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان تحصیل مجدد رد رشته های پزشکی در ادامه بیان شده است. همچنين در خصوص رشته‌های پزشكي، رعايت موارد ذيل الزامي می‌باشد:

1 – لزوم گذراندن طرح نيروي انساني براي دانش‌آموختگان مقاطع كارداني و بالاتر كه مشمول گذراندن طرح نيروي انساني می‌باشند

2 – نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان‌ها و يا دستگاه‌های اجرايي و نداشتن تعهد خدمت استفاده از سهميه مناطق محروم.

3 – انجام تعهد آموزش رايگان و يا پرداخت هزینه‌های استفاده از آموزش رايگان در مقطع تحصيلات دانشگاهي قبلي.

در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام کنکور سراسری می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


سوالات متداول داوطلبان

شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری چیست؟

در این مقاله به سوالات داوطلبان پیرامون شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 پاسخ داده شده است.

ثبت نام کنکور سراسری 1400 چه زمانی است؟

ثبت نام کنکور سراسری 1400 از تاریخ 12 بهمن ماه آغازو تا تاریخ 18 بهمن ماه 99 ادامه دارد.

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی چگونه است؟

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در این مقاله بیان شده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه سوالات مهم درمورد شرایط شرکت و ثبت نام کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مستانه

    با سلام. اگر شخصی قبل از حذف پیش دانشگاهی، یعنی در دوره نظام قدیم پیش دانشگاهی رو پاس نکرده باشه، الان بخواد کنکور شرکت کنه، باید چیکار کنه؟ میتونه با مدرک سوم دبیرستان شرکت کنه؟

    پاسخ
  2. شیما

    سلام
    من دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد هستم. می تونم در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم و در صورت قبولی ثبت نام کنم؟! در حالی که هم چنان در مقطع دکترای دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستم؟!

    پاسخ
  3. پیمان

    سلام خسته نباشید من کنکور سال ۹۸ رشته فوریت پزشکی قبول شدم ولی با مشکلات معافیت تحصیلی و نظام وظیفه نتوانستم ثبت نام کنم و فعلا سرباز هستم ایا بعد سربازی امکان ثبت نام در همان دانشگاه قبولی و همان رشته وجود دارد؟

    پاسخ
  4. ebrahim

    سلام خسته نباشيد كسي دانشجو دانشگاه روزانه ورودي سال 95 است و الان ترم 3 است و ترم 4 را مرخصي گرفته ك براي كنكور 97 بخواند و فقط ميخواد تو انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال 97 انتخاب رشته كند آيا بايد حتما امسال انصراف بدهد? يا بعد از قبولي در دانشگاه آزاد هم ميتواند انصراف داد? و وضعيت تحصيل در انتخاب رشته رو بايد چي زد ?بايد بزنه دانشجو روزانه هستم?

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی