شرایط سهمیه رزمندگان و ایثارگران در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

شرایط سهمیه

جهت مشاوره در زمینه شرایط سهمیه رزمندگان و ایثارگران در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله آموزشی به موضوع شرایط سهمیه رزمندگان و ایثارگران کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می پردازد و تمامی دستورالعمل ها و نکات را برای شما توضیح می دهد.

شرایط سهمیه

انواع سهمیه در دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان شرکت‌کننده در ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی هرکدام می‌توانند بنا بر شرایطی که دارند از یکی از سهمیه‌های رزمندگان، ایثارگران استفاده کنند. در پایین به توضیح هرکدام از آن‌ها پرداخته‌ایم.

نحوه ی استفاده و شرایط سهمیه رزمندگان در دانشگاه علمی کاربردی

الف) رزمندگانی که بر اساس ماده ۱ و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ 59/6/31 لغایت 67/6/31 حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضورداشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذی‌ربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد.

تذکر مهم درمورد شرایط سهمیه:

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد ره‌گیری ۱۲ رقمی از واحد مربوط اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی در نظر گرفته‌شده است، درج نمایند.

تبصره ۱:

مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.

تبصره ۲:

مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و هم‌چنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی پرسنل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح ۶ ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.

تبصره ۳:

بسیجیان فعال و عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج، مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.

تبصره ۴:

فرزندان و همسران رزمندگان (داوطلبانی که پدر یا مادر آنان فقط دارای مدت حضور در جبهه می‌باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.

نحوه ی استفاده و شرایط سهمیه ایثارگران در دانشگاه علمی کاربردی

ب) جانبازان ۲۵ تا ۶۹% فرزند و همسر جانبازان ۵۰% و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و هم‌چنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا و جانبازان ۷۰% و بالاتر و خانواده شهدا (خواهر، برادر، پدر و مادر شهید) برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط درج‌شده دربند زیر اقدام کنند. این قبیل داوطلبان باید ضمن مراجعه به سایت اینترنتی ایثار به نشانی: www.issar.ir با واردکردن کد ملی و کد ایثارگری و اطلاعات لازم در لینک مربوط کد ۱۲ رقمی ره‌گیری دریافت و آن را دربند ۱۲ قسمت اول (اطلاعات فردی) فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نمایند. پس‌ازآن ضمن مراجعه مجدد به سایت ایثار، در قسمت پیگیری سهمیه از وضعیت تأیید و یا عدم‌تأیید سهمیه خود مطلع شده و در صورت هرگونه مشکل با شماره تلفن‌های مندرج در سایت ایثار (سامانه تأیید سهمیه) تماس حاصل نمایند.

تبصره:

کد ۱۲ رقمی سازمان‌های استفاده‌کننده از سهمیه شاهد و رزمندگان برای هر آزمون و هرسال متفاوت است؛ بنابراین داوطلبان باید برای هر آزمون، کد ره‌گیری جدید از ارگان مربوطه دریافت کنند.

تذکر مهم درمورد شرایط سهمیه:

جانبازان با درصد جانبازی حداقل ۲۵% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، ضمن درج کد ره‌گیری دریافتی از سایت ایثار دربند ۱۲ تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، به ارگان ذی‌ربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و یا آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرند و در گزینش نهایی به مدت جبه معادل شده با درصد جانبازی و یا مدت اسارت اضافه گردد. ضمناً این قبیل داوطلبان نیازی به دریافت کد ۱۲ رقمی ره‌گیری از سپاه پاسداران را ندارند.

تبصره ۱:

داوطلبان استفاده‌کننده از سهمیه شاهد و رزمندگان، در صورت عدم‌تأیید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذی‌ربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲:

آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر، یک‌بار پذیرفته‌شده‌اند، چه در رشته قبولی انصراف داده و یا در رشته قبولی ثبت‌نام کرده و یا نکرده باشند، حق استفاده مجدد از سهمیه مزبور را نخواهند داشت.

مطالب تکمیلی

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط سهمیه رزمندگان و ایثارگران در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403