سوالات متداول درباره آزمون MSRT

آزمون MSRT

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول درباره آزمون MSRT

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام آن تغییر پیدا کرده است. اما تفاوتی در آزمون ایجاد نشده است.
اگر متقاضی شرکت در دوره‌های دکترای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل کشور هستید، باید سطح زبان انگلیسی خود را اثبات کنید. برای این کار باید در آزمون تخصصی ملی زبان انگلیسی برای ورود به مقطع دکترای دانشگاه‌های ایران شرکت کرده و حدنصاب دانشگاه را برای کسب امتیازات لازم به دست آورید. البته مدرک آیلتس و تافل را می‌توان جایگزین آزمون MSRT کرد.
البته از مدرک آزمون MSRT برای ورود به مقطع دکترا دانشگاه‌های خارج از کشور نمی‌توان استفاده کرد. به‌منظور ثبت‌نام در آزمونMSRT و آشنایی با شیوه برگزاری آن و همچنین فهرست مراکز برگزاری آزمون در سراسر کشور، گفتار جامع زیر، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.
با ما همراه باشید.

درصورتی‌که برای دریافت این مدرک و آمادگی در آزمون MSRT و آزمون‌های زبان، با سؤالاتی مواجه شدید، از فرصت مصاحبه اینترنتی و تلفنی با مشاوران آموزش‌دیده مشاور گروپ استفاده کنید.

برای ثبت نام در آزمون MSRT به سامانه آموزش زبان MSRT مراجعه فرمایید.

آزمون MSRT


پاسخ به سوالات متداول درباره آزمون MSRT

۱-برای موفقیت در آزمون MSRT وزارت علوم چه باید کرد؟

پاسخ:
برای موفقیت در آزمون MSRT ٬ ۲ کار باید توأم انجام شد: یکی افزایش سطح زبان انگلیسی و ارتقا دایره واژگان و مرور سؤالات دوره‌های گذشته و دیگری، افزایش مهارت تست‌زنی در زبان انگلیسی. این دو مقوله کاملاً باهم متفاوت است. سعی کنید از منابع اینترنتی موجود برای افزایش مهارت تست‌زنی زبان در آزمون‌های ۴ گزینه‌ای استفاده کنید. برای تقویت دایره واژگان نیز از منابعی که توسط شرکت‌کنندگان در آزمون استفاده‌شده مطابق با سطح زبان خود بهره بگیرید.

۲-آزمون MSRT چند بار در سال برگزار می‌شود؟

پاسخ: این آزمون معمولاً ۱۰ بار در طول سال برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هر تعداد بار که می‌خواهند در آزمون شرکت کنند. اگر نمره شما بالاتر از ۷۵ شد تا ۱ سال اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت.

۳-حدنصاب نمره برای کسب قبولی در آزمون MSRT چند است؟

پاسخ: حدنصابی برای قبولی یا عدم قبولی در آزمون MSRT وجود ندارد، اما مراکز دانشگاهی کشور که زیرمجموعه وزارت علوم هستند، حدنصاب ۷۰ از ۱۰۰ را معمولاً از داوطلبان درخواست می‌کنند. 

۴-کد ۱۵ رقمی را چگونه تهیه کنم؟

پاسخ: شماره ره‌گیری کارنامه شماره 15 رقمی می‌باشد که در قسمت پایین کارنامه درج‌شده است. نمونه کد ره‌گیری: http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 ضمناً کد فوق مربوط به شما نمی‌باشد به‌صورت فرضی است.

۵-چگونه کارنامه MSRT را دریافت کنم؟

پاسخ: جهت دريافت كارنامه آزمون MSRT نياز به مراجعه حضوري نیست داوطلبان می‌توانند بعد از دريافت كارنامه از داخل پروفایلشان قسمت دريافت كارنامه آن‌ها به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي ارائه نموده و دانشگاه‌ها می‌توانند طبق بخشنامه شماره 42/1/197899 مورخ 30/2/1393 اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خارج با شماره باركد (15 رقمي) نمونه کد ره‌گیری: http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 كه در انتهای كارنامه درج گرديده است از طريق سامانه آزمون زبان قسمت صحت كارنامه تائیدیه نتيجه شمارا مشاهده نمايند.

ضمناً داوطلبانی که از قبل کارنامه را به‌صورت حضوری دریافت نموده‌اند باید مجدداً کارنامه را از پروفایلشان دریافت نمایند.

۶-آیا می‌توان از آزمون MSRT انصراف داد؟

پاسخ: بله؛ اما هزینه ثبت‌نام عودت نمی‌شود.

۷-آیا آزمون MSRT نمره منفی دارد؟

پاسخ: آزمون‌MSRT نمره منفی ندارد. 

۸-چه وسایلی برای ورود به محل آزمون مجاز است؟

پاسخ: اصل کارت ملی -کارت ورود به آزمون -دو عدد مداد مشکی نرم-خودکار- پاک‌کن و تراش ضمناً آوردن هرگونه لوازم صوتی – تلفن همراه -کیف جزوه و کتاب ممنوع می‌باشد.

۹-من رمز عبور را فراموش کردم. چه باید کرد؟

پاسخ: در صفحه اصلی شناسه کاربری که کد ملی شما می‌باشد را وارد نموده و بر روی آیکون بازیابی رمز عبور کلیک نمایید بعد از واردکردن کد امنیتی رمز جدید از طریق ایمیل و تلفن همراه که در پروفایلتان ثبت نموده‌اید برای شما ارسال می‌شود.

۱۰-چگونه از قطعی بودن ثبت‌نام مطلع شویم؟

پاسخ: داوطلب محترم روال ثبت‌نام در آزمون MSRT بدین‌صورت است که شما در مرحله اول آزمون را رزرو و بعدازآن سامانه 12 ساعت به شما مهلت می‌دهد که هزینه آزمون را به‌صورت الکترونیکی پرداخت نمایید و شما بعد از کلیک بر روی آیکون پرداخت که بعد از رزرو نشان داده می‌شود شمار 16 رقمی کارت-رمز دوم – کد cvv2- تاریخ اعتبار کارت را وارد نموده و بعدازآن جدولی برای شما نشان داده می‌شود که در آن شماره پیگیری-شماره سفارش- شماره پذیرنده -نام پذیرنده و تائید پرداخت درج‌شده است.
در این مرحله هزینه از حساب شما کسر می‌گردد ولی هنوز ثبت‌نام نشده‌اید با کلیک بر روی تائید پرداخت درخواست شما به سامانه بانک ملی ارسال می‌شود که اگر با موفقیت بود سامانه به شما پیغام ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد و همچنین کد پی گیری ثبت‌نام شمارا نشان می‌دهد که کد فوق و تاریخ آزمون در پروفایلتان در آیکون ثبت‌نام آزمون‌های انجام‌شده درج می‌شود در صورت خطای بانکی هزینه به‌حساب شما برمی‌گردد و دوباره باید مراحل پرداخت را انجام دهید لطفاً دقت نمایید که تمامی مراحل انجام شود.

۱۱-آیا امکان انتقال آزمون ثبت‌نام‌شده به آزمون بعدی هست؟

پاسخ: داوطلبانی که در آزمون MSRT ثبت‌نام نموده‌اند می‌توانند فقط تا 14 روز قبل از برگزاری هر آزمون درخواست تغییر تاریخ را در پروفایلشان قسمت ارسال و دریافت پیام ارسال نمایند ضمناً انتقال آزمون فقط برای ماه بعد امکان‌پذیر می‌باشد.


برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون های زبان بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول درباره آزمون MSRT

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Zahra

    سایت msrt از دیروز قطع شده. چه مشکلی وجود داره؟ دیروز باید کارنامه ازمون ۳۱ خرداد منتشر میشد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی