آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

فلسفه

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته‌ي فلسفه به‌نوعي مادر تمامي رشته‌ها به‌شمار مي‌رود؛ چراکه کليه‌ي پرسش‌هاي اساسي و بنيادين انسان را نسبت به مسائل وجود، هستي، جهان پيرامون انسان و حتي حقيقت خود انسان، بررسي مي‌کند. پرسش‌هايي که به‌طور کلي پيرامون جهان، انسان و خدا مطرح مي‌شوند.

 رشته فلسفه

دانشجويان دوره‌ي کارشناسي فلسفه در کشور ما در دو گرايش «فلسفه ي غرب» و «فلسفه ي اسلامي» مي‌توانند تحصيل کنند و در واقع مي‌توان گفت که رشته‌ي «فلسفه» در معناي عام آن، به «فلسفه‌ي غرب» مي‌پردازد و رشته‌ي الهيات، گرايش «فلسفه‌ي اسلامي»، فلسفه و حکمت اسلامي را مورد بررسي قرار مي‌دهد که البته اين دو، تا حدودي با هم متفاوت هستند.

آخرین رتبه قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کنکور، آخرین رتبه قبولی سال گذشته، کارنامه و تراز است. به این ترتیب بیشتر افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند، بایستی از آخرین رتبه قبولی فلسفه مطلع شوند زیرا از اهمیت خاصی برخوردار است. داوطلبان کنکور تجربی باید از اینکه می‌خواهند در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند، اطمینان حاصل نمایند. زیرا درصد پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس تراز قبولی و کارنامه با یکدیگر فرق می‌کند. مسلما میزان ظرفیت دانشگاه آزاد با میزان ظرفیت دانشگاه دولتی فلسفه یکسان نیست! به این ترتیب در ادامه قصد داریم به آخرین رتبه لازم قبولی فلسفه ۱۴۰۲ بپردازیم.

رتبه های قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

به طور کلی دغدغه اصلی کنکوری‌های تجربی، رتبه است. میزان اهمیت این مسئله باعث شده که پس از برگزاری آزمون سراسری تجربی، سازمان سنجش کشور دفترچه سوالات کنکور به علاوه پاسخنامه و همچنین در آخر رتبه های قبولی فلسفه را اعلام کند. افراد برای شرکت در کنکور بایستی با میزان درصد های لازم برای قبولی فلسفه، ظرفیت دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و تراز قبولی داوطلبان اطلاعات کسب کنند.

آخرین رتبه لازم قبولی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲ به یکی از طلایی‌ترین سوالات کنکوری‌های 1403 تبدیل شده است. در هر حال داوطلبان رشته فلسفه بایستی از حداقل و حداکثر قبولی کنکور تجربی اطلاع داشته باشند تا با نهایت تلاش و کوشش، کلیه کتاب تست‌های زیست و شیمی و فیزیک را انجام دهند. به این ترتیب برای راهنمایی بهتر و درک بیشتر این مطلب، قصد داریم رتبه های قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه(منطقه ۱ و ۲ و ۳) را در جدول زیر شرح دهیم:

اگر سوالی درباره جزئیات موضوع آخرین رتبه قبولی فلسفه ۱۴۰۲  | کارنامه + تراز قبولی دارید، می‌توانید با مشاوره از پشتیبانان مجرب مشاور گروپ به شماره 9099071613 ارتباط برقرار کنید. هر روز هفته حتی در ایام تعطیل از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون نیاز به پیش شماره از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

کارنامه قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری تجربی با مشاهده کارنامه قبولی فلسفه کنکور دانشگاه دولتی روزانه، می‌توانند از تراز قبولی، رتبه لازم قبولی دولتی روزانه ۱۴۰۲ را در کارنامه پیدا می‌کنند. یکی از سوالات اساسی افراد برای ورود به دانشگاه‌های فلسفه دولتی، رتبه و تراز و کارنامه است که در بندهای پیشین به صورت مفصل درباره آخرین رتبه قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه به ترتیب منطقه ۱ و ۲ و ۳ و رتبه های قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم برای اینکه بدون استرس و اضطراب در آزمون فلسفه شرکت کنید، کارنامه قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه را به واسطه آخرین رتبه بیاوریم:

شهرهایی که رشته فلسفه را پذیرش میکنند

رشته فلسفه از رشته‌های معروف و معتبر تجربی است که تقاضای ورود به آن هر سال بیشتر از سال گذشته می‌شود. بنابراین داوطلبان برای ورود به این رشته بایستی به آخرین رتبه لازم قبولی فلسفه ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی توجه داشته باشند. همچنین لیست شهرهایی که رشته فلسفه را پذیرش می‌کند را دربیاورند تا با توجه به هزینه، مسافت رفت و آمد، گرفتن خوابگاه و یا خانه‌های دانشجویی رشته مورد نظر فلسفه را با در نظر گرفتن موارد گفته شده انتخاب کرده و یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه را انتخاب نمایند. به این ترتیب داوطلب باید تراز و کارنامه سال‌های گذشته را که در بندهای پیشین به آن پرداختیم، بررسی و تحلیل کند و نسبت به تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه در هر شهر برای انتخاب رشته تصمیمی نهایی بگیرد. در ادامه لیست شهرهایی که رشته فلسفه را برای پذیرش دارند را خواهیم آورد:

تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه

دانشگاه دولتی به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است که هر سال به میزان ظرفیت محدودی دانشجوی فلسفه، پذیرش می‌کند. افرادی که نبوغ فراوانی در این رشته دارند و نیز سرشار از استعداد و یادگیری می‌باشند، بایستی به تراز قبولی و معدل لازم برای فلسفه دانشگاه دولتی روزانه در سال‌های گذشته، کارنامه و آخرین رتبه لازم قبولی فلسفه 1402 توجه کنند.

کلیه داوطلبان کنکور تجربی برای ورود به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی، ضروری است که با تلاش بیشتر دروس تخصصی با ضریب بالا را مطالعه کنند و از کتاب تست‌های معروف و موثق برای قبولی در آزمون فلسفه، استفاده نمایند. تراز قبولی دانشگاه دولتی همانند سایر موضوعات قبلی که درباره آن‌ها مفصل بحث کردیم، حائز اهمیت است.

رشته فلسفه

به‌صورت خلاصه مي‌توان گفت که در بخش «فلسفه‌ي غرب» دانشجويان، بيش‌تر اين مباحث را مطالعه مي‌کنند:

1- «تاريخ فلسفه‌ي غرب» که شامل سير فلسفه از زمان پيش از سقراط تا زمان حال است.

2- «تاريخ فلسفه‌ي اسلامي» که به نظريات فلاسفه‌ي مسلمان و ديدگاه‌هاي آن‌ها مي‌پردازد.

3- دروس«منطق قديم و جديد»

هم‌چنين رشته‌ي «فلسفه‌ي اسلامي» که گفتيم از شاخه‌هاي رشته‌ي الهيات محسوب مي‌شود، براساس مکاتب فلسفي مانند فلسفه‌ي مشاء، اشراق يا ملاصدرا مي‌باشد. البته اين دو رشته (غرب و اسلامي) در زمينه‌هايي مشابهت‌هايي نيز با هم دارند. به عنوان مثال، دانشجويان فلسفه‌ي غرب، واحدهايي در زمينه‌ي فلسفه‌ي اسلامي (مانند تاريخ فلسفه‌ي اسلامي) و دانشجويان فلسفه‌ي اسلامي، واحدهايي در زمينه‌ي فلسفه‌ي غرب (مانند تاريخ فلسفه‌ي غرب) مي‌گذرانند.

براي پيشرفت و موفقيت در اين رشته، آشنايي کامل به زبان انگليسي و يا آلماني براي دانشجويان فلسفه‌ي غرب و آشنايي به زبان عربي براي دانشجويان فلسفه‌ي اسلامي ضروري است.

آموزش فلسفه در ارتقاء سطح فکري افراد جامعه بسيار مؤثر است و پيشرفت هر جامعه نيازمند افرادي است که اهل تفکر و انتقاد باشند، اما متأسفانه اين رشته با همه‌ي اهميتش در جامعه‌ي انساني، در کشور ما مورد بي‌توجهي مسؤلان واقع شده‌است و بسياري از فارغ‌التحصيلان اين رشته معمولاً بعد از اتمام تحصيل، در زمينه‌ي اشتغال با مشکلات بسياري مواجه مي‌شوند و مجبور مي‌شوند تا در زمينه‌هاي غيرمرتبط با رشته‌ي تحصيلي خود مشغول به فعاليت شوند؛ در حالي‌که فارغ‌التحصيلان فلسفه مي‌توانند در زمينه‌هاي تدريس، و يا در مراکز پژوهشي (مانند پژوهشگاه علوم انساني)، مؤسسات و مراکز خصوصي آموزشي و فرهنگي، دفاتر روزنامه و مجلات فرهنگي و … مشغول به‌کار شوند.

دانشجويان فلسفه در مقاطع بالاتر مي‌توانند گرايش‌هاي مختلفي مانند (غرب، اسلامي، منطق، اخلاق، هنر و …) را انتخاب کرده و به ادامه‌ي تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد و يا دکترا بپردازنند که اين گرايش‌ها با توجه به علايق شخصي و پرسش‌هايي که ذهن فرد را مشغول کرده، متفاوت مي‌شود. به‌عنوان مثال، اگر پرسش‌هاي ذهني فردي مربوط به ارزش‌هاي اخلاقي و مبادي ارزش‌هاي اخلاقي مي‌شود، او به سمت گرايش «فلسفه‌ي اخلاق» متمايل مي‌شود و وقتي پرسش‌هاي فرد مربوط به ارزش‌هاي ديني و معنوي باشد، فرد به سراغ «فلسفه‌ي دين» مي‌رود، يا وقتي علايق فردي به سمت درک هنر و چرايي آن باشد، به سمت «فلسفه‌ي هنر» مي‌رود و …

در پايان، به‌صورت کلي، به واحدهايي که معمولاً دانشجويان رشته‌ي فلسفه در مقطع کارشناسي مي‌گذرانند اشاره مي‌کنيم:

دروس تخصصي رشته‌ي فلسفه:

منطق‌ قديم‌، منطق‌ جديد، منتخب‌ متون‌ کلامي‌ و فلسفي‌، تاريخ ‌فلسفه‌ي ‌اسلامي‌، علم‌ کلام‌، فلسفه‌ي‌ اسلامي‌، فلسفه‌ي‌ اخلاق‌ در تفکر غربي‌، اخلاق‌ در تفکر اسلامي‌، عرفان‌ نظري‌، تاريخ‌ فلسفه‌‌ي يونان‌، تاريخ‌ فلسفه‌ي‌ قرون‌ وسطي‌ تا رنسانس‌، تاريخ‌ فلسفه‌ از «بيکن» تا «هيوم»‌، تاريخ‌ فلسفه‌ از «کانت» تا نيمه‌ي‌ دوم‌ قرن‌ نوزدهم‌، تاريخ‌ فلسفه‌‌ي جديد و معاصر، فلسفه‌ي‌ معاصر و مکاتب‌ جديد قرن‌ بيستم‌، متون‌ فلسفي‌ به‌ زبان‌ خارجي‌، متون‌ فلسفي‌ به‌ زبان‌ عربي‌، متافيزيک‌ در غرب‌ و فلسفه‌ي‌ علوم

موقعیت‌ شغلی‌ رشته فلسفه در ایران

رشته‌ فلسفه‌ اهمیت‌ بنیادی‌ در ارتقاء سطح‌ فکری‌ جامعه‌ دارد چرا که‌ هرجامعه‌ نیازمند افرادی‌ است‌ که‌ اهل‌ تفکر و نقادی‌ باشند و مسائل‌ فرهنگی‌ را فهمیده‌ و مبانی‌ فرهنگی‌ را تشخیص‌ دهند و رشته‌ فلسفه‌ وظیفه‌ پرورش‌ چنین‌ متفکرانی‌ را برعهده‌ دارد.
اما متاسفانه‌ این‌ رشته‌ با همه‌ اهمیتش‌ در جامعه‌ ما بسیار مظلوم‌ واقع‌ شده‌ و مورد بی‌توجهی‌ و بی‌مهری‌ دست‌اندرکاران‌ نظام‌ قرار گرفته‌ است‌ تا جایی‌ که‌ فارغ‌التحصیلان‌ آن‌ حتی‌ موفق‌ به‌ استخدام‌ در آموزش‌ و پرورش‌ ـ که‌ متعارف‌ترین‌ زمینه‌ کاری‌ برای‌ یک‌ لیسانس‌ فلسفه‌ است‌ ـ نمی‌شوند. فارغ‌التحصیل‌ فلسفه‌ از نظر شغلی‌ یا باید به‌ عنوان‌ استاد و معلم‌ فلسفه‌ به‌ تدریس‌ فلسفه‌ بپردازد یا در مراکز پژوهشی‌ مثل‌ دایره المعارف‌ها و پژوهشگاه‌ علوم‌انسانی‌ فعالیت‌ کند که‌ البته‌ در چنین‌ مراکزی‌ بیشتر فارغ‌التحصیلان‌ فوق‌لیسانس‌ و دکترای‌ فلسفه‌ فعالیت‌ دارند و یک‌ لیسانس‌ فلسفه‌ در صورتی‌ که‌ فعال‌ و علاقه‌مند باشد، می‌تواند به‌ عنوان‌ دستیار پژوهشگر در بعضی‌ از این‌ مراکز مشغول‌ به‌ کار گردد.

انتخاب بر اساس علاقه رشته فلسفه :

مسئله تحصیل در دانشگاه، یک امر زمان بر و فرایندی است که چندین سال از بهترین ایام عمر انسان را به خود اختصاص می دهد. از آن گذشته، درس خواندن هم مثل هر کار و شغل دیگری نیازمند صرف وقت، کلاس رفتن، مطالعه، تحقیق و تلاش و کوشش است. از سوی دیگر، تحصیل در دانشگاه های دولتی مستلزم صرف هزینه های بیت المال است و تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی لازمه اش پرداخت هزینه از سوی خود دانشجو یا خانواده اوست. همه این مسائل وقتی به نتیجه درستی می رسد که دانشجو پس از ورود به دانشگاه، به طور جدی مشغول تحصیل علم شود. لازمه این کار هم داشتن علاقه است.

دانشجویی که رشته فلسفه را بر اساس علاقه خود انتخاب کرده باشد نه تنها از تحمل سختی های مربوط به این کار خسته نمی شود، بلکه با درک زیبایی ها و لذت های اندیشه و تامل فلسفی، هر روز با ذوق و شوق بیشتری در این راه گام بر می دارد. یکی از دلایل موفقیت و تاثیرگذاری فیلسوفان و اندیشمندان بزرگی چون استاد مطهری و علامه طباطبایی این است که آنها به مباحث فلسفی و حکمی علاقه جدی داشتند و این مسیر را بر اساس مطالعه ، دقت و برنامه انتخاب کرده بودند.

با توجه به آن چه گفته شد مشخص می شود که انتخاب رشته فلسفه به دلایلی چون عدم قبولی در رشته های دیگر، نزدیک بودن دانشگاه به محل زندگی، به خاطر همراه شدن با دوستان خود که در این رشته قبول شده اند یا از سر ناچاری و مانند آن ، کاری غیرمنطقی و بسیار پرهزینه است.

تجربه نشان داده چنین کسانی معمولا دوره دانشجویی را یا به پایان نمی رسانند یا آن را با سختی ها و مشکلات فراوان و با نمراتی پایین به سر می آورند.

بعد از آن هم سرگردان و مردد می مانند که با مدرکی که گرفته اند چه کنند و از درسی که خوانده (یا نخوانده اند!) چه استفاده ای ببرند.

به نظر می رسد اگر انسان اصلا به دانشگاه نرود، یا یک سال صبر کند و با تلاش و کوشش بیشتر در رشته ای که واقعا به آن علاقه دارد قبول شود، بسیار موفق تر از کسی است که بدون علاقه به رشته ای مثل فلسفه آن را انتخاب کند.آن چه گفته شد بیشتر برای کسانی است که به طور جدی می دانند که به فلسفه علاقه دارند یا علاقه ندارند. اما مواردی هم پیش می آید که شخص مردد و سرگردان است.

هم احساس می کند به مباحث فلسفی علاقه دارد ، هم می ترسد که مبادا با انتخاب این رشته به موفقیت بالایی دست نیابد. به چنین کسانی می توان پیشنهاد کرد که قبل از انتخاب رشته سعی کنند با فلسفه و فیلسوفان آشنایی بیشتری پیدا کنند، مثلا با اساتید یا دانشجویان فلسفه مشورت کنند، سری به گروه های فلسفه دانشگاه ها بزنند و از برنامه های آنها مطلع شوند، گشت و گذاری در سایت ها و وبلاگ های فلسفی داشته باشند، از طریق اینترنت و مانند آن از نظرات و تجربیات موافقان و مخالفان این رشته آگاه شوند، چند کتاب نسبتا ساده فلسفی را مطالعه کنند، خودشان خودشان را مورد آزمون و بررسی قرار دهند که آیا به سنخ مباحث فلسفی علاقه دارند یا خیر.

چنین کارهایی می تواند تا اندازه زیادی تکلیف آنها را برای ورود یا عدم ورود به رشته فلسفه روشن می کند. در غیر این صورت، یک پیشنهاد آن است که شخص برای مدت یک یا دو نیمسال وارد دانشگاه شود و در رشته فلسفه به تحصیل بپردازد. طبیعتا با این کار می تواند از نزدیک با این رشته آشنا شود و در صورتی که علاقه داشت آن را ادامه دهد.

یکی از فایده های انتخاب رشته فلسفه بر اساس علاقه، آن است که اگر دانشجو پس از فراغت از تحصیل و گرفتن مدرک، کاری متناسب با رشته خود پیدا نکرد، دست کم از وقت و سرمایه ای که در این راه گذاشته است چندان متاسف و ناراحت نخواهد شد. چرا که در راستای علاقه خود تلاش هایی را کرده است و مطالب فراوانی را یاد گرفته است. ثمره علمی تحصیل این رشته، ارزشی به مراتب بیشتر از ثمرات مالی احتمالی آن دارد.

انتخاب رشته با توجه به برنامه های آینده زندگی

یکی دیگر از نکته هایی که هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب یا عدم انتخاب رشته فلسفه لازم است در نظر گرفته شود، توجه به برنامه هایی است که شخص برای آینده زندگی خود در نظر دارد. بهتر است از همین الان از خود بپرسیم که من در نظر دارم در آینده چه کاره شوم؟

آیا تمایل دارم که به طور جدی و حرفه ای مباحث فلسفی را دنبال کنم؟

آیا دوست دارم در آینده مدرس یا محقق فلسفه شوم؟

آیا قرار است از طریق این رشته کسب درآمد کنم و زندگی را بگذرانم؟ به عبارت دیگر از همین الان باید مشخص کرد که فلسفه خوانی و فلسفه دانی در آینده زندگی شخصی و علمی من قرار است چه نقشی را بازی کند.

کسی که در نظر دارد در آینده مثلا از طریق شغل آزاد گذران زندگی کند طبیعتا نگاهش به فلسفه بیشتر بر اساس علاقه به مباحث نظری و فکری و تقویت قوه استدلال خود و لذت بردن از تجزیه و تحلیل چالش های نظری و علمی باشد.

بر خلاف کسی که می خواهد به هر حال از طریق مدرکی که در حوزه فلسفه می گیرد برای خود منبع درآمدی کسب کند (درباره آینده کاری و شغلی رشته فلسفه امیدوارم بشود در یک فرصت جداگانه صحبت کرد).

در هر صورت، اگر در حال تصمیم گیری درباره انتخاب رشته فلسفه هستید بهتر است که از همین الان با توجه به وضعیت آینده خود نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب این رشته اقدام کنید.

این کار باعث می شود که از انجام فعالیت های زیگزاگی در زندگی خود که باعث هدر رفتن فرصت ها و هزینه ها می شود تا اندازه زیادی دوری کنید. این که مثلا در دوره کارشناسی فلسفه بخوانیم بعد برای ارشد خود رشته اقتصاد یا روان شناسی را انتخاب کنیم و بعد برای دوره دکتری در صدد تغییر رشته باشیم ثمره ای جز از دست دادن فرصت ها و سردرگمی بیشتر ندارد.

این البته بدیهی است که هر انسانی در هر مقطع زندگی خود ممکن است دچار خطای در انتخاب شود. روشن است که هر گاه آدمی به خطای خود پی برد بایستی در صدد اصلاح آن برآید.

اما این منافاتی ندارد با این مطلب که انسان از هم اکنون برای آینده زندگی خود با فکر و مشورت و تامل دورنمایی را ترسیم کند و سعی کند همه انتخاب هایش را در راستای رسیدن به این دورنما انجام دهد.

گاهی که با افرادی مواجه می شوم که از روی شانس و باری به هر جهت در صدد انتخاب رشته فلسفه هستند یا چون در رشته های دیگری که برایشان اولویت داشته قبول نشده اند سعی در انتخاب رشته فلسفه دارند، و حتی گاه با صراحت می گویند که به رشته فلسفه علاقه ندارند و با این حال باز هم در صدد انتخاب آن هستند، از این که به راحتی حاضرند سال هایی از بهترین ایام عمر خود را این گونه به بازی بگیرند تعجب می کنم.

سخن من با این دوستان معمولا این است که اولا لازم نیست همه افراد به دانشگاه بروند، ثانیا لازم نیست انسان رشته ای را انتخاب کند که دل و دماغ آن را ندارد و «مجبور» است که آن را تحمل کند.

این گونه افراد اگر واقعا دوست دارند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند بهتر است یک سال دیرتر قبول شوند ولی سعی کنند با اصلاح نقاط ضعف خود و با تلاش بیشتر در رشته ای قبول شوند که واقعا و از صمیم قلب به آن علاقه دارند و از آموختن مطالب آن لذت می برند.

به هر حال، مقصود از آن چه گفته شد این است که تحصیل در دانشگاه را به عنوان یک مرحله از مراحل زندگی خود در نظر بگیریم و این مرحله با نگاهی به مراحل بعدی انتخاب کنیم تا انتخاب رشته ای چون فلسفه بتواند گامی به پیش در رسیدن به برنامه ها و طرح های بزرگ زندگی مان باشد نه این که موجب حسرت و پشیمانی و از دست رفتن سرمایه عمر و سرمایه های مادی و معنوی مان شود.

گرایش های مختلف رشته فلسفه در از خارج کشور

برخی از شاخه های گرایش فلسفه که شما را قادر به تمرکز بر آنان می سازد عبارتند از :

منطق : علم منطق مفهومیست که شما مطمعنا با آن آشنایی خواهید داشت. چرا که جملات منطقی از جمله مواردی هستند که احساسات را بر اساس واقعیت در افراد ایجاد می کنند. منطق فلسفی یکی از ابعاد فلسفه می باشد. به طور نظامند بحث در مورد استدلال ها به منظور صحت چیزهایی که مشاهده می کنیم، مشروع بودن آنان و ترک حواشی ها به دلیل وجود خطا ها می باشد. این شاخه از فلسفه، اهمیت بسیاری در گردآوری موضوعات دیگری مانند : ریاضیات و علوم رایانه ای دارد.

اخلاق : علم اخلاق به چگونگی رفتار با دیگران مربوط می شود. علم اخلاق مفهومیست که افراد نسبت به آن حریص می باشند. اخلاق فلسفی با گرفتن تصمیم درست یا نادرست در موقعیت های اجتماعی خاص سر و کار دارد. این علم بر پایه قضاوت استوار است و راهیست که از طریق آن امکان دسترسی به مفاهیم اخلاقی صحیح امکان پذیر می باشد. این علم در واقع نگرشی بر درک مفهوم ماهیت اخلاق و قضاوت های اخلاقی بر اساس منشا آن می باشد.

فلسفه سیاسی : این شاخه از علم فلسفه با بهترین روش ها برای ساماندهی جامعه، اهداف جمعی و تعیین قوانینی که افراد میبایست برای رسیدن به اهداف در نظر داشته باشند نیز سر و کار دارد. ناگفته نماند که اینان از جمله مواردی هستند که تمامی افراد با آن موافق نیستند و این مسائل تنها برای افرادی که از شرکت در بحث ها لذت می برند صدق می کند. این شاخه از علم فلسفه به دلیل قابلیت توجیه در استدلال منحصر به فرد می باشد.

متا فیزیک : علم متافیزیک، به عنوان یکی از شاخه های انتزاعی علم فلسفه محسوب می شود که با طبیعت بنیادین و شرح واقعیت ها سر و کار دارد. همچنین این علم به صورت گسترده ای با مفاهیمی که قابلیت توصیف حقایق عینی را ندارند نیز سر و کار دارد. ناگفته نماند که علم متا فیزیک به عنوان یک موضوع بسیار مهم پیش روی فیلسوفان قرار دارد، چرا که این علم بسیار چالش بر انگیز است و بی انتها ترین مباحث تاریخی و فلسفی را به تصویر می کشد.

معرفت شناسی : این علم از دیگر موارد انتزاعی می باشد؛ که با ماهیت دانش، منشا، ساختار، توصیف، میزان تنفیذ و از همه مهم تر محدودیت های آن سر و کار دارد. همانند علم متا فیزیک، این علم شاخه ای از علم فلسفه می باشد که به تفکراتی عمیق و یافتن راه حل های بسیار عالی در خصوص دنبال کردن فلسفه آکادمی و دیگر روش های جذاب می پردازد.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته فلسفه در خارج از کشور

مشاغل گرایش فلسفه

مدرک گرایش فلسفه به دلیل ایجاد موقعیت های شغلی مشهور نمی باشند. آیا شما با فیلسوفی در جایگاه شغلی خودش ملاقات کرده اید ؟ به طور معمول کمتر کسی توانسته است از این طریق ترقی و پیشرفت کند و در انجمن های علمی فعالیت کند. اما ناگفته نماند که این مسئله از جمله مواردیست که توصیه می شود شما بر روی آن حساب کنید. چرا که اخذ مدرک فلسفه موجب کسب مهارت و توانایی هایی در افراد می شود و آنان را در رسیدن به شغل دلخواه در جهان کسب و کار یاری می نماید.

مشاغلی که شما قادر به پذیرش و فعالیت در آن ها خواهید بود بسیار گسترده می باشد، این مشاغل به صورت صریحی برای افراد به نمایش در آمده اند و فهرستی از اسامی افرادی که در این علم تحصیل کرده اند را به افراد معرفی می کنند که شخصیت های متعددی مانند : پادشاه مارتین لوتر، بروس لی، هریسون فورد، الویت T S ، جورج سوروس، الن وودی و بیل کلینتون را در بر می گیرند. ناگفته نماند که هنرمندی های رزمی، کارگردانی فیلم های تحسین شده یا رهبری بزرگترین مراکز اقتصاد جهان، از جمله مشاغل دور منظر می باشند که پتانسیل بالقوه ای برای فارغ التحصیلان گرایش فلسفه دارند. شما به عنوان یک فارغ التحصیل قادر به کار کردن به عنوان یک روزنامه نگار، وکیل، دبیر، کارمند دولت و سیاستمدار در رسانه ها یا سازمان های غیر دولتی ( NGOs ) خواهید بود.

میزان موفقیت افراد در این مشاغل با توجه به توانایی آنان در قضاوت ما بین استدلال های درست و نادرست و استدلال های مشاهده شده در موقعیت های دشوار و در معرض قرارگرفتن دانشجویان در چالش ها و بحث های فلسفی ( به روش صحبت کردن ) با توجه به کلاس های درسی می باشد. این مسئله به افراد کمک می کند که به سمت نظریه های صریح و منطقی با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند هدایت شوند و قادر به پیش بینی بالقوه ای در مباحث ضد استدلالی باشند.

نا گفته نماند که هر حرفه ای ایده ها و نظریه هایی را به دنبال دارد که به آینده یا شرح آنان مربوط می شود که برای فارغ التحصیلان گرایش فلسفه بسیار مناسب می باشد.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته فلسفه

دانشگاه کاردیف
دانشگاه داندی
دانشگاه ادینبرگ نپییر
دانشگاه کویین مارگارت
دانشگاه کویینز بلفاست
دانشگاه اولستر
دانشگاه پلیموث
دانشگاه ناتنیگهام
دانشگاه وست لندن
دانشگاه غرب انگلستان، بریستول
دانشگاه برایتون
دانشگاه کمپس داتشگاه سافولک
دانشگاه سنت جرج دانشگاه لندن
دانشگاه شفیلد
دانشگاه متروپولیتن منچستر
دانشگاه منچستر
دانشگاه ساوت بنک لندن
دانشگاه کییل
دانشگاه ایست انگلیا
دانشگاه کریست چرچ کانتربری
دانشگاه دو مونت فورت

شرایط تحصیل و کار رشته فلسفه کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

 پزشکی یا دندانپزشکی

رتبه لازم برای قبولی رشته فلسفه

نام دانشگاه : دانشگاه تهران
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 328
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1215
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1144

نام دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی – تهران
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1634
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2583
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3035
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5273

نام دانشگاه : دانشگاه تهران (محل تحصیل قم)
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 4121
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج)
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 5458
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 8796

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران شبانه
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3785
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه اصفهان
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2942
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4887

نام دانشگاه : دانشگاه تبریز
ظرفیت رشته : 27
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه جهرم فلسفه و كلام اسلامي
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه آیت اله حایری – میبد
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 16561
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) – قزوین
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7232
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 9852
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه غیرانتفاعی مفید(ره) – قم
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 18837
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه شهید چمران اهواز
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 12120
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 11474

تیم مشاوره ، برنامه ریزی و انتخاب رشته مشاور گروپ

مشاوره دهنده تخصصی کنکور

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره  زیر   تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 10 شب

حتی ایام تعطیل

نتیجه گیری:

داوطلبان رشته پزشکی برای ورود به دانشگاه معتبر و معروف دولتی، باید شبانه روز برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنند و با مشاهده آخرین رتبه لازم قبولی فلسفه ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی، شانس خود را برای قبول شدن در آزمون سراسری کنکور تجربی و ورود به دانشگاه دولتی، افزایش دهند. در این مقاله ما به موضوعاتی نظیر آخرین رتبه قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه، رتبه های قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه، کارنامه قبولی فلسفه دانشگاه دولتی روزانه و همچنین تراز قبولی به صورت مفصل پرداختیم. اما چنانچه سوالی درباره قبولی کنکور فلسفه در دانشگاه سراسری، کارنامه و رتبه دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره تماس 9099071613 مشاوره دریافت کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. asma

    روزتون خوش
    میخواستم بدونم آخرین رتبه قبولی دانشگاه کاشان برای منطقه ۲ چنده

    پاسخ
  2. نازنین خاکی

    سلام میخواستم بدونم ایا دانشگاه های تهران؛شهیدبهشتی یا علامه طباطبایی از طریق رشته تجربی پذیرش دانشجوی رشته فلسفه میکنن؟!

    پاسخ
  3. آناهيتا

    ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی