آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

رشته علوم اقتصادی

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته علوم اقتصادی ، علم تخصيص بهينه منابع است. منابعي كه كم يا محدود هستند. اين علم در مراكز آموزش عالي تحت عنوان رشته علوم اقتصادي ارائه مي‌شود.

رشته علوم اقتصادی

رشته علوم اقتصادی در مقطع كارشناسي داراي شش شاخه اقتصاد نظري, بازرگاني, كشاورزي, پول و بانكداري, صنعتي و حمل و نقل است و داوطلبان هر سه گروه آزمايشي علوم رياضي و فني, علوم تجربي و علوم انساني مي‌توانند اين رشته را انتخاب كنند.

البته براي داوطلبان علوم انساني شاخه اقتصاد نظري ارائه نشده است. اما به گفته استادان اين رشته تفاوت شاخه‌هاي مختلف اقتصاد در مقطع كارشناسي كمتر از 30 واحد درسي است و چون دانشجويان مي‌توانند 9 واحد اختياري خود را از شاخه ديگر انتخاب كنند، تفاوت قابل توجهي بين شاخه‌هاي مختلف اين رشته وجود ندارد.

بويژه اين كه بين دروس تخصصي هر شاخه نيز تشابه‌هاي بسياري وجود دارد براي مثال از يازده درس اختصاصي شاخه اقتصاد پول و بانكداري , چهار درس آن با شاخه اقتصاد بازرگاني مشترك است. با اين همه ما براي آشنايي شما با شاخه‌هاي رشته اقتصاد, به معرفي اجمالي آن‌ها مي‌پردازيم.

آخرین رتبه قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کنکور، آخرین رتبه قبولی سال گذشته، کارنامه و تراز است. به این ترتیب بیشتر افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند، بایستی از آخرین رتبه قبولی اقتصاد مطلع شوند زیرا از اهمیت خاصی برخوردار است. داوطلبان کنکور تجربی باید از اینکه می‌خواهند در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند، اطمینان حاصل نمایند. زیرا درصد پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس تراز قبولی و کارنامه با یکدیگر فرق می‌کند. مسلما میزان ظرفیت دانشگاه آزاد با میزان ظرفیت دانشگاه دولتی اقتصاد یکسان نیست! به این ترتیب در ادامه قصد داریم به آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ بپردازیم.

رتبه های قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

به طور کلی دغدغه اصلی کنکوری‌های تجربی، رتبه است. میزان اهمیت این مسئله باعث شده که پس از برگزاری آزمون سراسری تجربی، سازمان سنجش کشور دفترچه سوالات کنکور به علاوه پاسخنامه و همچنین در آخر رتبه های قبولی اقتصاد را اعلام کند. افراد برای شرکت در کنکور بایستی با میزان درصد های لازم برای قبولی اقتصاد، ظرفیت دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و تراز قبولی داوطلبان اطلاعات کسب کنند.

آخرین رتبه لازم قبولی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲ به یکی از طلایی‌ترین سوالات کنکوری‌های 1403 تبدیل شده است. در هر حال داوطلبان رشته اقتصاد بایستی از حداقل و حداکثر قبولی کنکور تجربی اطلاع داشته باشند تا با نهایت تلاش و کوشش، کلیه کتاب تست‌های زیست و شیمی و فیزیک را انجام دهند. به این ترتیب برای راهنمایی بهتر و درک بیشتر این مطلب، قصد داریم رتبه های قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه(منطقه ۱ و ۲ و ۳) را در جدول زیر شرح دهیم:

اگر سوالی درباره جزئیات موضوع آخرین رتبه قبولی اقتصاد ۱۴۰۲  | کارنامه + تراز قبولی دارید، می‌توانید با مشاوره از پشتیبانان مجرب مشاور گروپ به شماره 9099071613 ارتباط برقرار کنید. هر روز هفته حتی در ایام تعطیل از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون نیاز به پیش شماره از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

کارنامه قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری تجربی با مشاهده کارنامه قبولی اقتصاد کنکور دانشگاه دولتی روزانه، می‌توانند از تراز قبولی، رتبه لازم قبولی دولتی روزانه ۱۴۰۲ را در کارنامه پیدا می‌کنند. یکی از سوالات اساسی افراد برای ورود به دانشگاه‌های اقتصاد دولتی، رتبه و تراز و کارنامه است که در بندهای پیشین به صورت مفصل درباره آخرین رتبه قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه به ترتیب منطقه ۱ و ۲ و ۳ و رتبه های قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم برای اینکه بدون استرس و اضطراب در آزمون اقتصاد شرکت کنید، کارنامه قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه را به واسطه آخرین رتبه بیاوریم:

شهرهایی که رشته اقتصاد را پذیرش میکنند

رشته اقتصاد از رشته‌های معروف و معتبر تجربی است که تقاضای ورود به آن هر سال بیشتر از سال گذشته می‌شود. بنابراین داوطلبان برای ورود به این رشته بایستی به آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی توجه داشته باشند. همچنین لیست شهرهایی که رشته اقتصاد را پذیرش می‌کند را دربیاورند تا با توجه به هزینه، مسافت رفت و آمد، گرفتن خوابگاه و یا خانه‌های دانشجویی رشته مورد نظر اقتصاد را با در نظر گرفتن موارد گفته شده انتخاب کرده و یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه را انتخاب نمایند. به این ترتیب داوطلب باید تراز و کارنامه سال‌های گذشته را که در بندهای پیشین به آن پرداختیم، بررسی و تحلیل کند و نسبت به تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه در هر شهر برای انتخاب رشته تصمیمی نهایی بگیرد. در ادامه لیست شهرهایی که رشته اقتصاد را برای پذیرش دارند را خواهیم آورد:

تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه

دانشگاه دولتی به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است که هر سال به میزان ظرفیت محدودی دانشجوی اقتصاد، پذیرش می‌کند. افرادی که نبوغ فراوانی در این رشته دارند و نیز سرشار از استعداد و یادگیری می‌باشند، بایستی به تراز قبولی و معدل لازم برای اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه در سال‌های گذشته، کارنامه و آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد 1402 توجه کنند.

کلیه داوطلبان کنکور تجربی برای ورود به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی، ضروری است که با تلاش بیشتر دروس تخصصی با ضریب بالا را مطالعه کنند و از کتاب تست‌های معروف و موثق برای قبولی در آزمون اقتصاد، استفاده نمایند. تراز قبولی دانشگاه دولتی همانند سایر موضوعات قبلی که درباره آن‌ها مفصل بحث کردیم، حائز اهمیت است.

شاخه اقتصاد نظري

هسته اصلي تئوري‌هاي اقتصادي مثل اقتصاد رياضي و اقتصاد سنجي در شاخه اقتصاد نظري مطالعه مي‌شود؛ يعني اين شاخه بيشتر جنبه انتزاعي و تئوري دارد و تأكيد آن بر روي تئوري‌هاي رياضي است و دانشجوي اقتصاد نظري كمتر پديده‌هايي از قبيل تجارت را مطالعه مي‌كند.

دروس تخصصي اقتصاد نظري

اقتصاد كشاورزي, اقتصاد مديريت, اقتصاد رياضي, اقتصاد سنجي, تاريخ عقايد اقتصادي, برنامه‌ريزي اقتصادي, اقتصاد منابع .

شاخه اقتصاد بازرگاني

اقتصاد بازرگاني يكي از شاخه‌هاي كاربردي اقتصاد است كه در آن دانشجو با جنبه‌هاي توصيفي و تحليلي مديريت توليد, مديريت بازاريابي و كاربردهاي آن، قوانين و مقررات ماليات در ايران, انواع حسابرسي و اصول حسابداري آشنا مي‌شود. همچنين با استفاده از يك سري مدل‌هاي تصميم‌گيري و متدهاي كمي, تعيين خط مشي مطلوب را در مسائلي كه يك مدير با آن مواجه مي‌شود، فرا مي‌گيرد.

دروس تخصصي اقتصاد بازرگاني

اقتصاد مديريت, روش‌هاي مقداري در بازرگاني, مديريت توليد, ارزيابي طرح‌هاي اقتصادي, حسابداري شركت‌ها, حسابداري صنعتي, اصول بازاريابي, اصول بيمه, مديريت مالي.

شاخه اقتصاد صنعتي

در شاخه اقتصاد صنعتي دانشجويان طي چند واحد با ساختار بازار صنعت, بازرگاني بين‌المللي, منافع و مضرات انحصار, سياست رقابت, منافع مصرف‌كننده, هزينه‌ها و حقوق و مقررات كاري كه تنظيم‌كننده روابط بين كارگران و كارفرمايان است, آشنا مي‌شوند.

دروس مشترك در همه شاخه‌هاي علوم‌اقتصادي

زبان خارجه تخصصي, اصول سازماني و مديريت, حقوق تجارت, مباني جامعه‌شناسي, رياضيات, آمار, روش تحقيق, اصول حسابداري, جغرافياي اقتصادي ايران, اقتصاد خرد, اقتصاد كلان, پول و بانكداري, مباني فقهي اقتصاد صدر اسلام, نظام‌هاي اقتصادي, تجارت بين‌الملل, اقتصاد توسعه, اقتصاد ايران.

دروس تخصصي اقتصاد نظري

اقتصاد صنعتي, حسابداري شركت‌ها, حسابداري صنعتي, اقتصاد منابع, مديريت توليد, ارزيابي طرح‌هاي اقتصادي, اقتصاد سنجي, حقوق كار و روابط صنعتي, پژوهش عملياتي.شاخه اقتصاد پول و بانكداريدانشجويان اين شاخه با نحوه عملكرد بانك‌هاي داخلي و خارجي, اسناد اعتباري ارزي, سياست‌هاي پولي و مالي به عنوان مهم‌ترين سياست‌هاي تثبيت اقتصادي و چگونگي تجزيه و تحليل صورت حساب‌هاي مالي آشنا مي‌شوند.

دروس تخصصي اقتصاد پول و بانكداري

عمليات بانكي داخلي, عمليات بانكي خارجي, سياست‌هاي پولي و مالي, بانكداري اسلامي, روش‌هاي مقداري در بازرگاني, سازمان‌هاي پولي و مالي بين‌المللي, حسابداري شركت‌ها, تجزيه و تحليل صورت‌هاي مالي, ارزيابي طرح‌هاي اقتصادي, تأمين منابع مالي و بورس اوراق بهادار, مديريت مالي.

شاخه اقتصاد كشاورزي

دانشجويان اين شاخه, اقتصادي را كه به محصولات كشاورزي و زمين و زراعت باز مي‌گردد, مطالعه مي‌كنند. زيرا بازار محصولات كشاورزي به دليل اين‌كه در بسياري از موارد، پيوستگي توليد را ندارد همچنين متغيرهايي مثل آب و هوا و خاك در آن اثر عمده‌اي مي‌گذارد, به مطالعه تخصصي و ويژه‌اي نيازمند است؛ يعني كارشناس اقتصادي اين بخش بايد علاوه بر آشنايي با اصول و مباني علم اقتصاد, با مسائل كشاورزي از قبيل توليد كشاورزي و بازارهاي محصولات كشاورزي آشنايي داشته باشد.

دروس تخصصي اقتصاد كشاورزي

اقتصاد كشاورزي, توسعه و سياست كشاورزي, اقتصاد منابع, اقتصاد سنجي, ارزيابي طرح‌هاي اقتصادي, بازاريابي محصولات كشاورزي, مديريت مزرعه, جامعه‌شناسي روستايي, پژوهش عملياتي.

توانايي‌هاي لازم

در مقطع متوسطه, كتاب اقتصاد تنها براي دانش‌آموزان رشته علوم‌انساني ارائه شده است و چون مباحث اين كتاب جنبه حفظي دارد, بسياري از داوطلبان آزمون سراسري تصور مي‌كنند كه براي موفقيت در رشته اقتصاد بايد حافظه قوي داشت تا بتوان مفاهيم و نظريه‌هاي متعدد را حفظ كرد. در حالي كه به گفته استادان و دانشجويان اين رشته, دانشجوي اقتصاد بيش از هر چيز بايد در درس رياضي قوي باشد تا بتواند در اين رشته موفق گردد.همچنين دانشجوي اقتصاد لازم است كه به مباحث اجتماعي علاقه‌مند بوده و الفباي جامعه‌شناسي, علوم سياسي و روانشناسي را بداند چون اقتصاد يك حلقه از علوم اجتماعي است و زنجيره علوم اجتماعي نيز به هم مرتبط است.

موقعيت شغلي در ايران رشته علوم اقتصادی

دانشجويان دوره كارشناسي اقتصاد بيشتر اطلاعات اوليه و پايه را مطالعه مي‌كنند در نتيجه نبايد انتظار داشته باشند كه پس از فارغ‌التحصيلي به طور تخصصي و كاربردي فعاليت نمايند مگر دانشجوياني كه خودشان مطالعه و فعاليت بيشتري داشته و تئوري‌هايي را كه مطالعه مي‌كنند, به كار نيز مي‌گيرند. يعني مي‌توانند مدلهاي اقتصادي نوشته, تجزيه و تحليل كرده و پيشنهادهاي تازه‌اي براي رفع مشكلات اقتصادي مؤسسه و سازمان‌هاي مختلف ارائه دهند.البته اين به آن معنا نيست كه در حال حاضر فارغ‌التحصيلان اين رشته بازار كار ندارند بلكه مي‌توانند در بخش‌هاي مختلف وزارت اقتصاد مثل بخش ماليات, وزارت صنايع, سازمان برنامه و بودجه, بانك مركزي و مركز آمار فعاليت كنند و مهمتر از همه اينكه حتي اگر فارغ‌‌التحصيلان اقتصاد در رشته تخصصي خود فعاليت نكنند, به دليل داشتن ذهني باز و تحليل‌گر و آشنايي صحيح با مسائل و مباحث اقتصادي, نگاه كارشناسانه‌اي نسبت به جامعه و پيرامون خود دارند و مي‌توانند در هر شغلي موفق و كارآمد باشند

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور انسانی ، منابع کنکور انسانی ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته کنکور انسانی ، دفترچه کنکور انسانی ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور انسانی ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته علوم قضایی بدون کنکور ، رشته علوم قضایی بدون کنکور آزاد ، رشته علوم قضایی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور انسانی آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

مشاور گروپ

رتبه لازم برای قبولی رشته علوم اقتصادی

نام دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی – تهران اقتصاد پول و بانکداري
ظرفیت رشته : 6
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 528
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 586
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 769

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران اقتصاد بازرگاني
ظرفیت رشته : 4
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 820
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1461
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه قم اقتصاد بازرگاني
ظرفیت رشته : 12
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 4160
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4256
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسر اقتصاد بازرگاني–نوبت دوم
ظرفیت رشته : 10
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 5984
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 8247
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه غیرانتفاعی مفید(ره) – قم اقتصاد پول و بانکداري
ظرفیت رشته : 12
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7817
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 14415
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نتیجه گیری:

داوطلبان رشته پزشکی برای ورود به دانشگاه معتبر و معروف دولتی، باید شبانه روز برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنند و با مشاهده آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی، شانس خود را برای قبول شدن در آزمون سراسری کنکور تجربی و ورود به دانشگاه دولتی، افزایش دهند. در این مقاله ما به موضوعاتی نظیر آخرین رتبه قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه، رتبه های قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه، کارنامه قبولی اقتصاد دانشگاه دولتی روزانه و همچنین تراز قبولی به صورت مفصل پرداختیم. اما چنانچه سوالی درباره قبولی کنکور اقتصاد در دانشگاه سراسری، کارنامه و رتبه دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره تماس 9099071613 مشاوره دریافت کنید.

3.9/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی اقتصاد ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سمانه

    سلام میشه با شرط معدل از تجربی رشته اقتصاد رفت دیگ کنکور نداد؟

    پاسخ
  2. حسین

    با عرض سلام و خسته مباشید
    بنده کاردانی کامپیوتر دارم و در سال ۸۸ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود شدم و چند سالی است از فضای دبیرستان و کنکور دور بوده ام علاقمند به ادامه تحصیل در رشته اقتصاد می باشم سوالی که ازشما دارم ایا برای قبولی در رشته اقتصاد از راه شرکت در کنکور انسانی وارد بشوم یا ریاضی و فیزیک ؟ احساس میکنم با شرکت در کنکور ریاضی فیزیک با آوردن حتی رتبه داغون احتمال قبولی ام در رشته اقتصاد به خصوص در یک دانشگاه خوب بیشتر است اما نمیدانم آیا دانشگاه های اقتصاد بیشتر از انسانی پذیرش می گیرند یا از شاخه ریاضی فیزیک؟ ترسم بیشتر از این موضوع است برای پذیرش از راه انسانی باید رتبه عالی بیاورم تا بتوانم در یک دانشگاه برتر اقتصادی درس بخوانم نظر شما چیست؟ دوست دارم در یک دانشگاه خوب اقتصاد بخونم و دور پیام نور و غیر انتفاعی خط کشیدم میخواهم بدانم از راه انسانی یا ریاضی به رشته اقتصاد وارد شوم؟
    با تشکر

    پاسخ
  3. بهار

    سلام با چه رتبه ای از منطقه ۱و با چه رتبه ای از منطقه۲ میشه اقتصاد دانشگاه تهران قبول شد از رشته انسانی؟؟؟؟
    ممنون میشم زیر کامنتم ج بدید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403