آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز

social sciense

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علوم اجتماعی به گروهی از رشته‌های دانشگاهی گفته می‌شود که به مطالعهٔ جنبه‌های انسانی جهان می‌پردازند. تفاوت علوم اجتماعی با علوم انسانی و هنر این است که در علوم اجتماعی بر بکار بستن روش‌های علمی (در معنایی که در علوم پایه به کار می‌رود) تأکید می‌شود که شامل روش‌های کمی و کیفی می باشد.

رشته علوم اجتماعی

آخرین رتبه قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کنکور، آخرین رتبه قبولی سال گذشته، کارنامه و تراز است. به این ترتیب بیشتر افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند، بایستی از آخرین رتبه قبولی علوم اجتماعی مطلع شوند زیرا از اهمیت خاصی برخوردار است. داوطلبان کنکور تجربی باید از اینکه می‌خواهند در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند، اطمینان حاصل نمایند. زیرا درصد پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس تراز قبولی و کارنامه با یکدیگر فرق می‌کند. مسلما میزان ظرفیت دانشگاه آزاد با میزان ظرفیت دانشگاه دولتی علوم اجتماعی یکسان نیست! به این ترتیب در ادامه قصد داریم به آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲ بپردازیم.

رتبه های قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

به طور کلی دغدغه اصلی کنکوری‌های تجربی، رتبه است. میزان اهمیت این مسئله باعث شده که پس از برگزاری آزمون سراسری تجربی، سازمان سنجش کشور دفترچه سوالات کنکور به علاوه پاسخنامه و همچنین در آخر رتبه های قبولی علوم اجتماعی را اعلام کند. افراد برای شرکت در کنکور بایستی با میزان درصد های لازم برای قبولی علوم اجتماعی، ظرفیت دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و تراز قبولی داوطلبان اطلاعات کسب کنند.

آخرین رتبه لازم قبولی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲ به یکی از طلایی‌ترین سوالات کنکوری‌های 1403 تبدیل شده است. در هر حال داوطلبان رشته علوم اجتماعی بایستی از حداقل و حداکثر قبولی کنکور تجربی اطلاع داشته باشند تا با نهایت تلاش و کوشش، کلیه کتاب تست‌های زیست و شیمی و فیزیک را انجام دهند. به این ترتیب برای راهنمایی بهتر و درک بیشتر این مطلب، قصد داریم رتبه های قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه(منطقه ۱ و ۲ و ۳) را در جدول زیر شرح دهیم:

اگر سوالی درباره جزئیات موضوع آخرین رتبه قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲  | کارنامه + تراز قبولی دارید، می‌توانید با مشاوره از پشتیبانان مجرب مشاور گروپ به شماره 9099071613 ارتباط برقرار کنید. هر روز هفته حتی در ایام تعطیل از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون نیاز به پیش شماره از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

کارنامه قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری تجربی با مشاهده کارنامه قبولی علوم اجتماعی کنکور دانشگاه دولتی روزانه، می‌توانند از تراز قبولی، رتبه لازم قبولی دولتی روزانه ۱۴۰۲ را در کارنامه پیدا می‌کنند. یکی از سوالات اساسی افراد برای ورود به دانشگاه‌های علوم اجتماعی دولتی، رتبه و تراز و کارنامه است که در بندهای پیشین به صورت مفصل درباره آخرین رتبه قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه به ترتیب منطقه ۱ و ۲ و ۳ و رتبه های قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم برای اینکه بدون استرس و اضطراب در آزمون علوم اجتماعی شرکت کنید، کارنامه قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه را به واسطه آخرین رتبه بیاوریم:

شهرهایی که رشته علوم اجتماعی را پذیرش میکنند

رشته علوم اجتماعی از رشته‌های معروف و معتبر تجربی است که تقاضای ورود به آن هر سال بیشتر از سال گذشته می‌شود. بنابراین داوطلبان برای ورود به این رشته بایستی به آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی توجه داشته باشند. همچنین لیست شهرهایی که رشته علوم اجتماعی را پذیرش می‌کند را دربیاورند تا با توجه به هزینه، مسافت رفت و آمد، گرفتن خوابگاه و یا خانه‌های دانشجویی رشته مورد نظر علوم اجتماعی را با در نظر گرفتن موارد گفته شده انتخاب کرده و یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه را انتخاب نمایند. به این ترتیب داوطلب باید تراز و کارنامه سال‌های گذشته را که در بندهای پیشین به آن پرداختیم، بررسی و تحلیل کند و نسبت به تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه در هر شهر برای انتخاب رشته تصمیمی نهایی بگیرد. در ادامه لیست شهرهایی که رشته علوم اجتماعی را برای پذیرش دارند را خواهیم آورد:

تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه

دانشگاه دولتی به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است که هر سال به میزان ظرفیت محدودی دانشجوی علوم اجتماعی، پذیرش می‌کند. افرادی که نبوغ فراوانی در این رشته دارند و نیز سرشار از استعداد و یادگیری می‌باشند، بایستی به تراز قبولی و معدل لازم برای علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه در سال‌های گذشته، کارنامه و آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی 1402 توجه کنند.

کلیه داوطلبان کنکور تجربی برای ورود به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی، ضروری است که با تلاش بیشتر دروس تخصصی با ضریب بالا را مطالعه کنند و از کتاب تست‌های معروف و موثق برای قبولی در آزمون علوم اجتماعی، استفاده نمایند. تراز قبولی دانشگاه دولتی همانند سایر موضوعات قبلی که درباره آن‌ها مفصل بحث کردیم، حائز اهمیت است.

گرايش هاي رشته علوم اجتماعي در مقطع کارشناسی

1. پژوهشگری‌اجتماعی‌

2. برنامه‌ریزی ‌اجتماعی

‌3. رفاه‌ وتعاون‌ اجتماعی‌

4. مردم ‌شناسی‌

پژوهشگری‌ اجتماعی

هدف‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌ ساختن‌ انسان‌ جامعه‌شناس‌ است‌. انسانی‌ که‌ بتواند با مطالعات‌ دقیق‌ نظری‌ و عملی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ محقق‌، سطح‌ آگاهی‌های‌ اجتماعی‌ را بالا برده‌ و‌ پاسخگوی‌ نیاز مراکز آموزشی‌، پژوهشی‌ و خدماتی‌ باشد.

توانایی‌های‌ لازم و قابل توصیه‌ برای دانشجوی پژوهشگری

دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید به‌ تحقیق‌های‌ نظری‌ و عملی‌ علاقه‌مند باشد؛ یعنی از یک سو نظریه‌های‌ اجتماعی‌ را مطالعه‌ کرده‌ و آنها را مورد نقد و تحلیل‌ قرار دهد و از سوی‌ دیگر بین‌ مردم‌ جامعه‌ رفته‌ و به‌ تحقیق‌های‌ میدانی‌ علاقه‌مند باشد. دانش‌ و بینش‌ ریاضی‌ در این‌ گرایش‌ بسیار مهم‌ است‌؛ چون‌ دقیق‌ فکر کردن‌ و دقیق‌ اندیشیدن‌ در پژوهشگری‌ اجتماعی‌ اهمیت بسیاری دارد.

موقعیت‌ شغلی گرایش پژوهشگری‌ در ایران

در حال‌ حاضر پژوهش‌های‌ اجتماعی‌ رواج‌ و گسترش‌ پیدا کرده‌ است‌ و نه‌ تنها بخش‌های‌ دولتی‌ موظف‌ به‌ انجام‌ تحقیقات‌ اجتماعی‌ هستند بلکه‌ بخش‌های‌ خصوصی‌ نیز به‌ تحقیقات‌ اجتماعی‌ روی‌ آورده‌اند. به‌ همین‌ دلیل‌ به‌ جرأت‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ امروزه‌ یک‌ دانشجوی‌ باسواد این‌ گرایش‌ که‌ دارای‌ مهارت‌ پژوهشی‌ باشد، هرگز مشکل‌ اشتغال‌ نخواهد داشت‌.

دروس‌ مشترک‌ در گرایش‌های مختلف علوم اجتماعی

نظریه‌های‌ جامعه‌شناسی‌، روش‌ تحقیق‌، جامعه‌شناسی‌ در ادبیات‌ فارسی‌، روش‌ تحقیق‌ علمی‌، جامعه‌شناسی‌ جنگ‌ و نیروهای‌ نظامی‌، بررسی‌ مسائل‌ اجتماعی‌ ایران‌، جامعه‌شناسی‌ انقلاب‌ها، مبانی‌ جامعه‌شناسی‌، مبانی‌ جمعیت‌شناسی‌، مبانی‌ روانشناسی‌، ریاضیات‌ پایه‌، مبانی‌ فلسفه‌، مبانی‌ مردم‌شناسی‌، مبانی‌ تاریخ‌ اجتماعی‌ ایران‌، اصول‌ علم‌ سیاست‌، آمار مقدماتی‌، روش‌های‌ مقدماتی‌ تحلیل‌ جمعیت‌، اصول‌ علم‌ اقتصاد، آمار در علوم‌اجتماعی‌، تاریخ‌ تفکر اجتماعی‌ در اسلام‌، روانشناسی‌ اجتماعی‌، زبان خارجه تخصصی‌، انسان‌ از دیدگاه‌ اسلام‌ و سایر مکاتب‌.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی

جامعه‌شناسی‌ روستایی‌، جامعه‌شناسی‌ انحرافات‌ اجتماعی‌، جامعه‌شناسی‌ ایلات‌ و عشایر، جامعه‌شناسی‌ خانواده‌ ، جامعه‌شناسی‌ شهری‌، تکنیک‌های‌ خاص‌ تحقیق‌، جامعه‌شناسی‌ ارتباط‌ جمعی‌، جامعه‌شناسی‌ صنعتی‌، کاربرد کامپیوتر، جامعه‌شناسی‌ سازمان‌ها، جامعه‌شناسی‌ توسعه‌، کاربرد جمعیت‌شناسی‌.

برنامه‌ریزی‌ اجتماعی

گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ عمدتاً پیرامون‌ مسائل‌ اجتماعی‌ و برنامه‌ریزی‌ در خصوص‌ اجتماع‌ و انسان‌ است‌.

توانایی‌های‌ لازم و قابل توصیه برای دانشجوی برنامه ریزی

گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ با آمار و تحقیقات‌ میدانی‌ ارتباط‌ تنگاتنگی‌ دارد به‌ همین‌ دلیل‌ دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید از سلامت‌ جسمانی‌ برخوردار باشد تا بتواند در انجام‌ تحقیقات‌ میدانی‌ موفق‌ گردد.

موقعیت‌ شغلی گرایش برنامه ریزی‌ در ایران

دانشجویان‌ این‌ گرایش‌ دیدگاه‌های‌ خوبی‌ در زمینه‌ مسائل‌ شهری‌ و روستایی‌، حمل‌ و نقل‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌ با بعد اجتماعی‌ پیدا می‌کنند و می‌توانند در سه‌ بخش‌ دولتی‌، عمومی‌ و خصوصی‌ فعالیت‌ نمایند.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌

اصول‌ توسعه‌ و عمران‌، تئوری‌های‌ برنامه‌ریزی‌، برنامه‌ریزی‌ شهری‌، تئوری‌های‌ برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌، برنامه‌ریزی‌ روستائی‌، تکنیک‌های‌ مقدماتی‌ برنامه‌ریزی‌، برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌ در ایران‌، ارزشیابی‌ طرح‌ها و برنامه‌ها، عوامل‌ سازمان‌دهی‌ مکان‌، برنامه‌ریزی‌ حمل‌ و نقل‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌،اصول‌ علم‌ جغرافیا و نقشه‌خوانی‌.

تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی

محتوای‌ دروس‌ این‌ گرایش‌ را اقتصاد، جامعه‌شناسی‌، مردم‌شناسی‌، امور مالی‌، حسابداری‌، مدیریت‌ و تعاون‌ و کارکرد تعاون‌ تشکیل‌ می‌دهد و هدف‌ آن‌ تربیت‌ کارشناسانی‌ است‌ که‌ بتوانند به‌ یاری‌ تشکل‌های‌ انسانی‌ عامل‌ توزیع‌ عادلانه‌ ثروت‌ و قدرت‌ در جامعه‌ گردند. در گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ هرآنچه‌ مربوط‌ به‌ تعاونی‌ باشد مورد بحث‌ و بررسی‌ قرار می‌گیرد که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ انواع‌ تعاونی‌ها، چگونگی‌ تأسیس‌ و مدیریت‌ آنها و فوایدی‌ که‌ تعاونی‌ها برای‌ جامعه‌ دارند، اشاره‌ کرد.

گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ میان‌ رشته‌ از واحدهای‌ گوناگون‌ درسی‌ استفاده‌ می‌کند که‌ می‌توان‌ این‌ دروس‌ متنوع‌ را در دو درس‌ پایه‌ و اصلی‌ اقتصاد و جامعه‌شناسی‌ خلاصه‌ کرد در نتیجه‌ دانشجویی‌ که‌ پایه‌ ریاضی‌ قوی‌ داشته‌ باشد، می‌تواند در تعدادی‌ از دروس‌ مهم‌ این‌ رشته‌ مثل‌ امور مالی‌، اقتصاد و حسابداری‌ موفق‌ گردد و اگر به‌ علوم‌ اجتماعی‌ علاقه‌مند باشد می‌تواند در دروسی‌ مثل‌ جامعه‌شناسی‌ یا مردم‌شناسی‌ توفیق‌ یابد. علاوه‌ بر آمادگی‌ در دروس‌ فوق‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید به‌ تعاون‌ علاقه‌مند بوده‌ و روحیه‌ همکاری‌ و همیاری‌ با دیگران‌ را داشته‌ باشد. چون‌ در این‌ رشته‌ دانشجو باید بتواند ارتباطی‌ نزدیک‌ با دیگران‌ ایجاد کند.

موقعیت‌ شغلی گرایش تعاون و رفاه‌ در ایران‌

فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ می‌توانند در شاخه‌ها و واحدهای‌ مختلف‌ وزارتخانه‌ تعاون‌ کار کنند. همچنین‌ می‌توانند در تعاونی‌های‌ شرکت‌ها و وزارتخانه‌های‌ مختلف‌ اعم‌ از تعاونی‌های‌ تولیدی‌، مصرف‌ و مسکن‌ به‌ عنوان‌ مدیر و برنامه‌ریز مشغول‌ به‌ کار شوند. با این‌ که‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ می‌توانند در بسیاری‌ از وزارتخانه‌ها و شرکت‌های‌ خصوصی‌ و دولتی‌ مفید باشند اما متأسفانه‌ بازار کار این‌ گرایش‌ محدود است چون‌ در جامعه‌ ما به‌ مدیریت‌ علمی‌ تعاونی‌ها اهمیت‌ نداده‌ و در کل‌ تعاونی‌ها حضوری‌ فعال‌ در جامعه‌ ندارند.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌

اصول‌ و اندیشه‌های‌ تعاونی‌، سیر تحول‌ تعاونی‌ در ایران‌ و جهان‌، اصول‌ آموزش‌ و ترویج‌ تعاونی‌، انواع‌ و کارکرد تعاونی‌ها، سازماندهی‌ و مدیریت‌ در تعاونی‌ها، زمینه‌ها و شیوه‌های‌ همیاری‌ در جوامع‌ شهری‌ و روستائی‌، اقتصاد خرد و کلان‌، حقوق‌ تجارت‌، حقوق‌ تعاون‌ (تهیه‌ اساسنامه‌ و آئین‌نامه‌)، اصول‌ حسابداری‌، امور مالی‌ تعاونی‌ها، سمینار مسائل‌ تعاونی‌، تأمین‌ و رفاه‌ اجتماعی‌، کارورزی‌.

مردم‌ شناسی

کار اصلی‌ یک‌ مردم‌شناس‌ مطالعه‌ فرهنگ‌ جوامع‌ مختلف‌، در مکان‌ها و زمان‌های‌ متفاوت‌، از قدیمی‌ترین‌ ایام‌ تا امروز است‌ و در این‌ میان‌ توجه‌ ویژه‌ای‌ به‌ سیر تحول‌ فرهنگ‌، علل‌ تغییرات‌ فرهنگی‌ و کاربرد فرهنگ‌ در جوامع‌ مختلف‌ دارد. به‌ همین‌ دلیل‌ علوم‌ اجتماعی‌ بدون‌ مردم‌شناسی‌ یا انسان‌شناسی‌ فرهنگی‌ با مشکلات‌ بسیاری‌ روبرو خواهد شد چرا که‌ فرهنگ‌ در ساختارهای‌ اجتماعی‌ نقش‌ بسیار مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ای‌ دارد؛ یعنی‌ لازمه‌ اصلی‌ مطالعات‌ اجتماعی‌، مطالعه‌ فرهنگی‌ است‌ و در حوزه‌ مطالعات‌ فرهنگی‌ نیز، مردم‌شناسان‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ دارند.

توانایی‌های‌ لازم و قابل توصیه برای دانشجوی مردم شناسی

کنجکاوی‌، صبر و علاقه‌ به‌ کارهای‌ میدانی‌ برای‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ ضروری‌ است‌. دانشجوی‌ مردم‌شناسی‌ باید به‌ مردم‌ و مسائل‌ جامعه‌اش‌ علاقه‌مند بوده‌ و روابط‌ اجتماعی‌ خوبی‌ داشته‌ باشد تا بتواند با گروه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ ارتباط‌ نزدیکی‌ برقرار کرده‌ و از فرهنگ‌ و هنجارهای‌ آنها مطلع‌ شود.

موقعیت‌ شغلی گرایش مردم شناسی‌ در ایران

مردم‌ شناسی‌ زیربنای‌ بسیاری‌ از فعالیت‌های‌ اجتماعی‌ است‌ و این‌ به‌ معنای‌ آن‌ است‌ که‌ بازار کار متنوعی‌ برای‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ وجود دارد و اکثر وزارتخانه‌ها به‌ فارغ‌التحصیلان‌ آن‌ نیازمندند. زیرا باید بخش‌ تحقیقات‌ مردم‌شناسی‌ بسیار گسترده‌ای‌ داشته‌ باشند. همچنین‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ می‌تواند به‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ آزاد روی‌ آورده‌ و نتیجه‌ تحقیقات‌ خویش‌ را به‌ صورت‌ کتاب‌ منتشر سازد. چون‌ امروزه‌ کتبی‌ که‌ در زمینه‌ مردم‌شناسی‌ چاپ‌ می‌شود، بازار بسیار خوبی‌ دارد.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ مردم‌شناسی

جامعه‌شناسی‌ قشرها و نابرابری‌ها، جامعه‌شناسی‌ ایلات‌ و عشایر، مردم‌ شناسی‌ فرهنگی‌، محیط‌شناسی‌ انسانی‌، جغرافیای‌ انسانی‌ ایران‌، تنظیم‌ خانواده‌ و جمعیت‌، مبانی‌ تعاون‌ ، زمینه‌ها و شیوه‌های‌ همیاری‌ در شهر و روستا، فرهنگ‌ و توسعه‌، مردم‌ نگاری‌، مردم‌شناسی‌ ماقبل‌ تاریخ‌ و جوامع‌ ابتدایی‌، باستان‌شناسی‌ از دیدگاه‌ انسان‌شناسی‌، موزه‌داری‌ و تکنیک‌ ضبط‌ اسناد، مردم‌ شناسی‌ روستا، ایل‌شناسی‌، نظام‌های‌ خویشاوندی‌، مردم‌شناسی‌ اعتقادات‌ دینی‌، مردم‌شناسی‌ هنر، نماد و نشانه‌شناسی‌، انسان‌شناسی‌ و فرهنگ‌ منطقه‌ای‌ (آفریقا و …)، مردم‌شناسی‌ شهری‌، نظریه‌های‌ مردم‌شناسی.‌

علوم اجتماعي داراي چهار گرايش پژوهشگري اجتماعي، برنامه ريزي اجتماعي، رفاه و تعاون اجتماعي و مردم‌شناسي است.

گرايش پژوهشگري اجتماعي
هدف پژوهشگري اجتماعي ساختن انسان جامعه شناس است. انساني كه بتواند با مطالعات دقيق نظري و عملي به عنوان يك محقق، سطح آگاهي هاي اجتماعي را بالا برده و همچنين پاسخگوي نياز مراكز آموزشي، پژوهشي و خدماتي باشد. يعني نتايج تحقيقات او به ما بگويد كه چگونه مي توان از بحرانهاي اجتماعي عبور كرد و به آرامش و رفاه رسيد. درسهاي جامعه شناسي داراي سه شاخه است. در يك شاخه مهارت در عمليات تحقيقي آموزش داده مي شود، شاخه ديگر مباني جامعه شناسي است كه پايه هاي علم جامعه شناسي را از نظر مفهومي معرفي مي كند و شاخه سوم نيز مباحث جمعيت شناسي است كه از درس مباني جمعيت شناسي شروع مي شود و به تحليل جمعيت، تحليل حركت هاي جمعيتي و كاربردهاي جمعيت شناسي در مباحث اجتماعي و اقتصادي ختم مي‌گردد.

توانايي‌هاي لازم
دانشجوي اين گرايش بايد به تحقيق هاي نظري و عملي علاقه مند باشد. يعني از يكسو نظريه هاي اجتماعي را مطالعه كرده و آنها را مورد نقد و تحليل قرار دهد و از سوي ديگر بين مردم جامعه رفته و به تحقيق هاي ميداني علاقه مند باشد. دانش و بينش رياضي در اين گرايش بسيار مهم مي باشد يعني دقيق فكر كردن و دقيق انديشيدن در پژوهشگري اجتماعي حساس و مهم است.

موقعيت شغلي در ايران
در حال حاضر پژوهش هاي اجتماعي رواج و گسترش پيدا كرده است و نه تنها بخش هاي دولتي موظف به انجام تحقيقات اجتماعي هستند بلكه بخش هاي خصوصي نيز به تحقيقات اجتماعي روي آورده اند. به همين دليل به جرات مي توان گفت كه امروزه يك دانشجوي باسواد اين گرايش كه داراي مهارت پژوهشي باشد، هرگز مشكل اشتغال نخواهد داشت.

درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل

دروس مشترك در همه‌ي گرايش‌ها:
نظريه هاي جامعه شناسي، روش تحقيق، جامعه شناسي در ادبيات فارسي، روش تحقيق علمي، جامعه شناسي جنگ و نيروهاي نظامي، بررسي مسائل اجتماعي ايران، جامعه شناسي انقلابها، مباني جامعه شناسي، مباني جمعيت شناسي، مباني روانشناسي، رياضيات پايه، مباني فلسفه، مباني جامعه شناسي، مباني مردم شناسي، مباني تاريخ اجتماعي ايران، اصول علم سياست، آمار مقدماتي، روشهاي مقدماتي تحليل جمعيت، اصول علم اقتصاد، آمار در علوم اجتماعي، تاريخ تفكر اجتماعي در اسلام، روانشناسي اجتماعي، زبان، انسان از ديدگاه اسلام و ساير مكاتب.

دروس تخصصي گرايش پژوهشگري اجتماعي
جامعه شناسي روستايي، جامعه شناسي انحرافات اجتماعي، جامعه شناسي ايلات و عشاير، جامعه شناسي خانواده، جامعه شناسي شهري، تكنيك هاي خاص تحقيق، جامعه شناسي ارتباط جمعي، جامعه شناسي صنعتي، كاربرد كامپيوتر، جامعه شناسي سازمانها، جامعه شناسي توسعه، كاربرد جامعه شناسي.

گرايش برنامه‌ريزي اجتماعي
گرايش برنامه ريزي اجتماعي عمدتا پيرامون مسائل اجتماعي و برنامه ريزي در خصوص اجتماع و انسان است. براي مثال هنگام ساخت يك مجتمع آپارتماني، كارشناس برنامه ريزي اجتماعي براي مسائل اجتماعي آن مجتمع برنامه ريزي مي كند تا حقوق هريك از افراد ساكن در اين مجتمع حفظ و ساكنان آن با كمترين مشكلات و مسائل اجتماعي روبرو گردند. يا مثلا برنامه ريزي مي كند كه در يك شهر مراكز اقتصادي يا سايت هاي صنعتي در كجا بايد قرار بگيرد و توسعه ساختماني چگونه انجام شود كه مشكلي براي جامعه بوجود نيايد.

توانايي‌هاي لازم
گرايش برنامه ريزي اجتماعي با آمار و تحقيقات ميداني ارتباطي تنگاتنگ دارد به همين دليل دانشجوي اين رشته بايد از سلامت جسماني برخوردار باشد تا بتواند در انجام تحقيقات ميداني موفق گردد. كار دانشجو و بخصوص فارغ التحصيل برنامه ريزي اجتماعي يك كار كتابخانه اي نيست. بلكه بايد در جامعه حضوري فعال داشته باشد. اطلاعات علمي لازم براي دانشجوي اين گرايش دروس رياضي، زبان انگليسي، جغرافيا و جامعه شناسي است.

موقعيت شغلي در ايران
دانشجويان اين گرايش ديدگاههاي خوبي در زمينه مسائل شهري و روستايي، حمل و نقل، برنامه ريزي اجتماعي – اقتصادي با بعد اجتماعي پيدا مي كنند و مي توانند در سه بخش دولتي، عمومي و خصوصي فعاليت نمايند. كه در بخش دولتي در سازمانهاي برنامه و بودجه، وزارت كشور، فرمانداري ها و در اكثر اداره هاي دولتي مي توانند مشغول به كار شوند و در ساير بخشهاي عمومي نيز شهرداريها، موسسه هاي مختلفي از قبيل بنياد شهيد، كميته امداد امام خميني” ره”، سازمان بهزيستي و موسسه هاي خدماتي و مشاوره اي مكان هاي مناسبي براي اشتغال هستند و فارغ التحصيلان مي توانند به صورت كارشناسان مستقل تحقيقات شهري، روستايي و منطقه اي نيز فعاليت كنند.

دروس تخصصي گرايش برنامه‌ريزي اجتماعي
اصول توسعه و عمران، تئوريهاي برنامه ريزي، برنامه ريزي شهري، تئوريهاي برنامه ريزي منطقه اي، برنامه ريزي روستايي، تكنيكهاي مقدماتي برنامه ريزي، برنامه ريزي منطقه اي در ايران، ارزشيابي طرحها و برنامه ها، عوامل سازمان دهي مكان، برنامه ريزي حمل و نقل، برنامه ريزي اجتماعي، اصول علم جغرافيا و نقشه خواني.

گرايش تعاون و رفاه اجتماعي
گرايش تعاون و رفاه اجتماعي رشته اي ميان رشته است كه محتواي دروس آن را اقتصاد، جامعه شناسي، مردم شناسي، امور مالي، حسابداري، مديريت و تعاون و كاركرد تعاون تشكيل مي دهد و هدف آن تربيت كارشناساني است كه بتوانند به ياري تشكل هاي انساني عامل توزيع عادلانه ثروت و قدرت در جامعه گردند. در گرايش تعاون و رفاه اجتماعي هر آنچه مربوط به تعاوني باشد مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد كه از آن جمله مي توان به انواع تعاوني ها، چگونگي تاسيس و مديريت آنها و فوايدي كه تعاوني ها براي جامعه دارند، اشاره كرد.

توانايي‌هاي لازم
گرايش تعاون و رفاه اجتماعي به عنوان يك ميان رشته از واحدهاي گوناگون درسي استفاده مي كند كه مي توان اين دروس متنوع را در دو درس پايه و اصلي اقتصاد و جامعه شناسي خلاصه كرد در نتيجه دانشجويي كه پايه رياضي قوي داشته باشد، مي تواند در تعدادي از دروس مهم اين رشته مثل امور مالي، اقتصاد و حسابداري موفق گردد و اگر به علوم اجتماعي علاقه مند باشد مي تواند در دروسي مثل جامعه شناسي يا مردم شناسي توفيق يابد. علاوه بر آمادگي در دروس فوق دانشجوي اين رشته بايد به تعاون علاقه مند بوده و روحيه همكاري وهمياري با ديگران را داشته باشد. چون در اين رشته دانشجويان بايد بتوانند ارتباطي نزديك با ديگران ايجاد بكنند.

موقعيت شغلي در ايران
فارغ التحصيلان اين گرايش مي توانند در شاخه ها و واحدهاي مختلف وزارتخانه تعاون كار بكنند. همچنين مي توانند در تعاوني هاي شركتها و وزارتخانه هاي مختلف اعم از تعاوني هاي توليدي، مصرف و مسكن به عنوان مدير و برنامه ريز مشغول به كار شوند. با اين كه فارغ التحصيلان اين گرايش مي توانند در بسياري از وزارتخانه ها و شركتهاي خصوصي و دولتي مفيد باشند اما متاسفانه بازار كار اين گرايش محدود مي باشد چون در جامعه ما به مديريت علمي تعاوني ها اهميت نداده و در كل تعاوني ها حضوري فعال در جامعه ندارند.

دروس تخصصي گرايش تعاون و رفاه اجتماعي
اصول و انديشه هاي تعاوني، سير تحول تعاوني در ايران و جهان، اصول آموزش و ترويج تعاوني، انواع و كاركرد تعاوني ها، سازماندهي و مديريت در تعاوني ها، زمينه ها و شيوه هاي همياري در جوامع شهري و روستايي، اقتصاد خرد و كلان، حقوق تجارت، حقوق تعاون (تهيه اساسنامه و آئين نامه)، اصول حسابداري، امور مالي تعاوني ها، سمينار مسائل تعاوني، تامين و رفاه اجتماعي، كارورزي.

گرايش مردم شناسي
كار اصلي يك مردم شناس مطالعه فرهنگ جوامع مختلف، در مكانها و زمانهاي متفاوت، از قديميترين ايام تا امروز است و در اين ميان توجه ويژه اي به سير تحول فرهنگ، علل تغييرات فرهنگي و كاربرد فرهنگ در جوامع مختلف دارد. به همين دليل علوم اجتماعي بدون مردم شناسي يا انسان شناسي فرهنگي با مشكلات بسياري روبرو خواهد شد چرا كه فرهنگ در ساختارهاي اجتماعي نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي دارد يعني لازمه اصلي مطالعات اجتماعي، مطالعه فرهنگي است و در حوزه مطالعات فرهنگي نيز، مردم شناسان نقش بسيار مهمي دارند.

توانايي‌هاي لازم
كنجكاوي، صبر و علاقه به كارهاي ميداني براي دانشجوي اين رشته ضروري است. دانشجوي مردم شناسي بايد به مردم و مسائل جامعه اش علاقه مند بوده و روابط اجتماعي خوبي داشته باشد تا بتواند با گروههاي مختلف جامعه ارتباط نزديكي برقرار كرده و از فرهنگ و هنجارهاي آنها مطلع شود.

موقعيت شغلي در ايران
رشته مردم شناسي زيربناي بسياري از فعاليت هاي اجتماعي است و اين به معناي آن است كه بازار كار متنوعي براي فارغ التحصيلان اين رشته وجود دارد و اكثر وزارتخانه ها به فارغ التحصيلان اين رشته نيازمندند. چرا كه بايد بخش تحقيقات مردم شناسي بسيار گسترده اي داشته باشند. البته برخي از وزارتخانه ها مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، كشاورزي، جهادكشاورزي، كشور، خارجه و نيرو در حال حاضر نيز داراي چنين بخشي هستند و فارغ التحصيلان اين رشته را جذب مي كنند. همچنين فارغ التحصيل اين رشته مي تواند به مطالعه و تحقيق آزاد روي آورده و نتيجه تحقيقات خويش را به صورت كتاب منتشر سازد. چون امروزه كتبي كه در زمينه مردم شناسي چاپ مي شود، بازار بسيار خوبي دارد.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور انسانی ، منابع کنکور انسانی ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته کنکور انسانی ، دفترچه کنکور انسانی ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور انسانی ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته علوم قضایی بدون کنکور ، رشته علوم قضایی بدون کنکور آزاد ، رشته علوم قضایی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور انسانی آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

مشاور گروپ

رتبه لازم برای قبولی رشته علوم اجتماعی

نام دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی – تهران پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1264
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1742
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه تهران پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 736
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه تهران مردم شناسي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1436
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1749

نام دانشگاه : دانشگاه فردوسی – مشهد پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1114
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3184

نام دانشگاه : دانشگاه اصفهان پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1838
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3028

نام دانشگاه : دانشگاه تهران برنامه ريزي اجتماعي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2287
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2408

نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج) پژوهشگري علوم اجتماعي–
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3023
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4719

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1345
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3049
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3331

نام دانشگاه : دانشگاه الزهرا(س) – تهران پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2036
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4117
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران تعاون و رفاه اجتماعي
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2212
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2949
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران برنامه ريزي اجتماعي
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1739
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3040
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1676

نام دانشگاه : دانشگاه تبریز پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 24
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3184
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4320
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسر پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5668
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4969

نام دانشگاه : دانشگاه یزد خدمات اجتماعي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5437
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 9533

نام دانشگاه : دانشگاه شیراز پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2464
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4251
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5401

نام دانشگاه : دانشگاه گیلان – رشت پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 5622
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5851
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6525

نام دانشگاه : دانشگاه یزد تعاون و رفاه اجتماعي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 6127
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6469

نام دانشگاه : دانشگاه یزد پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4911
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6386

نام دانشگاه : دانشگاه بیرجند پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 45
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7247
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5312

نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسر مردم شناسي
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 6936
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6743

نام دانشگاه : دانشگاه بوعلی سینا – همدان پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 6151
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6757

نام دانشگاه : دانشگاه كردستان – سنندج پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 6994
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 7567

نام دانشگاه : دانشگاه شهید چمران اهواز پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7783
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 7250

نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسر مردم شناسي–نوبت دوم
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 14004
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 13670

نام دانشگاه : دانشگاه آیت الله بروجردی – بروجرد پژوهشگري علوم اجتماعي
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11442
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :   12872

خدمات تخصصی مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره کنکور سراسری

مشاور گروپ

مشاوره کنکور تجربی تلفنی

مشاوره کنکور انسانی تلفنی

مشاوره کنکور ریاضی تلفنی

مشاوره کنکور هنر تلفنی

مشاوره کنکور زبان تلفنی

مشاوره تحصیلی,مشاوره تحصیلی تلفنی,مشاوره درسی,مشاوره درسی تلفنی,برنامه ریزی,برنامه ریزی تلفنی,مشاوره برنامه ریزی تلفنی,مشاوره کنکور,برنامه ریزی کنکور تلفنی,مشاوره تلفنی برنامه ریزی کنکور,مشاوره کنکور 97,برنامه ریزی کنکور 97,برنامه ریزی تلفنی کنکور 97,مشاوره تحصیلی تهران,کنکور آزمایشی,مشاوره تست زنی,مشاوره تلفنی تست زنی,مشاوره تلفنی مشاور گروپ ,مشاوره کنکور مشاور گروپ,مشاوره برنامه ریزی درسی,برنامه درسی,مشاوره برنامه ریزی کنکور,مشاوره انتخاب رشته تجربی برای مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با مشاوران مشاوره تلفنی مشاور گروپ در تماس باشید.

نتیجه گیری:

داوطلبان رشته پزشکی برای ورود به دانشگاه معتبر و معروف دولتی، باید شبانه روز برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنند و با مشاهده آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی، شانس خود را برای قبول شدن در آزمون سراسری کنکور تجربی و ورود به دانشگاه دولتی، افزایش دهند. در این مقاله ما به موضوعاتی نظیر آخرین رتبه قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه، رتبه های قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه، کارنامه قبولی علوم اجتماعی دانشگاه دولتی روزانه و همچنین تراز قبولی به صورت مفصل پرداختیم. اما چنانچه سوالی درباره قبولی کنکور علوم اجتماعی در دانشگاه سراسری، کارنامه و رتبه دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره تماس 9099071613 مشاوره دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی علوم اجتماعی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403