رتبه لازم قبولی رشته بازیگری-کارگردانی کنکور 1400

رشته بازیگری و کارگردانی

جهت مشاوره در زمینه رتبه لازم قبولی رشته بازیگری-کارگردانی کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته بازیگری و کارگردانی: با توجه با این رشته بازیگری و کارگردانی نقاط مشترک زیادی باهم دارند و در زمان تولید یک نمایش این دو در ارتباط تنگاتنگ باهم هستند… 

رشته بازیگری و کارگردانی


رتبه لازم قبولی رشته بازیگری و کارگردانی کنکور

رشته بازیگری و کارگردانی : با توجه با این رشته بازیگری و کارگردانی نقاط مشترک زیادی باهم دارند و در زمان تولید یک نمایش این دو در ارتباط تنگاتنگ باهم هستند. به همین خاطر این دو شاخه در یک رشته واحد گنجانده می شود در واقع بازیگر، یعنی کسی که با صداقت تمام به آنچه بر روی صحنه می گذرد ایمان داشته باشد و با تمام وجود نقش خود را بر روی صحنه تجربه کرده و در واقع بر روی صحنه زندگی کند.

رشته بازیگری و کارگردانی : طبق آماری که در سال 1993 گرفته شده است، نوجوانان آمریکایی تا پایان دبیرستان 19 هزار ساعت به تلویزیون نگاه می‌کنند؛ یعنی بیشتر از مدت زمانی که در کلاس درس حضور دارند، وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند.

متأسفانه درکشور ما آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد. اما تأثیرپذیری بسیار زیاد نوجوانان و جوانان ما از شخصیت‌های تلویزیونی، بیانگر آن است که جوانان، بخش عظیمی از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند و در این میان تله تئاترها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که در حیطه کار کارگردانان تلویزیون است، بیشترین مخاطب را دارند.


نمونه کارنامه قبولی رشته بازیگری-کارگردانی کنکور 1400 


تخصص کارگردانی تلویزیون از سال گذشته در دانشکده صدا و سیما در دو گرایش نمایش و مستند ارائه می‌شود.

رشته بازیگری و کارگردانی : کارگردانی در قدیم تنها مراقبت بود که وحدت نمایش حفظ شود اما امروزه کارگردان مسئولیت معنی آن را نیز برعهده دارد کار هنری کارگردان را می توان به دو مرحله تقسیم کرد. نخستین بخش تهیه و تدارک ومشتمل بر انتخاب متن، تجزیه و تحلیل آن و انتخاب بازیگر است و بخش دوم کار عملی با بازیگران،یعنی فرآیند تمرین است.

بازیگری نیز در مفهوم حرفه ای آن، کشف حقیقت بی هیچ ابهامی در گفتار نویسنده و انتقال این کشف به تماشاگر است.

درس های رشته بازیگری و کارگردانی در طول تحصیل:

دروس پایه:

جامعه شناسی عمومی
اصول و مبانی ارتباطات
آشنایی با تاریخ و ادبیات کهن و معاصر جهان
فرهنگ و ادبیات عامه
فلسغه مقدماتی شرق و غرب
شناخت موسیقی و…

دروس اصلی:

بنیاد نمایش در غرب وشرق
مبانی کارگردانی
مبانی ادبیات نمایشی
تاریخ و نمایش در ایران
مبانی طراحی صحنه
نمایش عروسکی و…

دروس تخصصی:

نمایش در آسیا ،حرکات موزون،نظریات معاصر در نمایش غرب وشرق ، ماسک و گریم ، کارگاه بازیگری ، مبانی فلسفه،دیدن و تحلیل نمایش ، نقد در نمایش ، اسطوره و نمایش و…

توانایی های لازم:

بازیگری و کارگردانی رشته ای است که از آموخته های دیگران بهره گرفت و سپس خود آفرید.وهمچنین باید یک بازیگر و کارگردان انعطاف پذیری قابل توجه ای داشته باشد چون به تنهایی خود نمی تواند فعالیت کند.یک بازیگر باید خلاق ونو آور باشد و همچنین صدای رسا و بدون تنش ولرزش و آمادگی جسمانی خوب،اندیشه پویا وحس قوی داشته باشد تا بتواند فضای ذهنی نمایش را تصور کرده و بازسازی کند.

موقعیت شغلی در ایران:

هنر بازیگری وکارگردانی به تعبیری همزاد انسان است به همین دلیل برجستگی واهمیت خاصی دارد چون نماد مهمی از شعاعروجشن ها،سوگ ها،فرهنگ و اندیشه یک جامعه است وباید به آموزش و گسترش این هنر اهتمام ورزید.اما متاسفانه در عمل بسیاری از فارق التحصیلان این رشته جذب بازار کار نمی شوند وبه توجه بیشتر مالی و معنوی نیازمنداند.البته در حال حاضر یک فارق التحصیل این رشته که خلاقیت و دانش لازم را داشته باشد،هیچ وقت بیکار نخواهد بود وحتی به جای اینکه او به دنبال کار باشدفدیگران دنبال او باشند و می تواند در مراکز دولتی مانند وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی،سازمان تبلیغات اسلامی، در گروه های آزاد هنری فعالیت اجرایی داشته باشد.

دانشگاه های پذیرنده:

دانشگاه تهران
هنر تهران
زابل
غیر انتفاعی سپهر اصفهان
غیر انتفاعی سوره
کماالملک و…

این رشته به صورت غیر متمرکز در مقاطع دوره کارشناسی در دوره های روزانه و شبانه و همچنین در دانشگاه های دولتی غیر انتفایی ،آزاد دانشجو می پذیرد.

دانشگاه هایی که در رشته بازیگری – کارگردانی پذیرش دانشجو دارند (بر اساس دفترچه کنکور 96)
(غیر از دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد)

دانشگاه تهران

دانشگاه هنر
دانشگاه زابل

دانشگاه شهید باهنر

رشته های ارشد مجموعه هنرهای نمایشی و سینما (بر اساس دفترچه کنکور ارشد96 ):

کارگردانی

بازیگری

تهیه کنندگی

رادیو (با 2 گرایش)

سینما

ادبیات نمایشی

تولید سیما

گرایش نمایش :

کارگردانی تلویزیونی یک رشته کاربردی است و هدف آن تربیت نیروی متخصص، متعهد و خلّاق برنامه‌ساز در جهت سیاست‌های سازمان صدا و سیما است؛ افرادی که به یاری معلومات و مهارت‌های فنی، تکنیکی، هنری و تحلیلی، زمینه ساخت و تولید انواع برنامه‌های تلویزیونی را فراهم می‌آورند. در واقع کارگردان تلویزیون کسی است که ذهنیت خود را با استفاده از آموزش‌های کلاسیک و آکادمیکی که در خصوص برنامه‌سازی تلویزیون در طول دوران تحصیل کسب کرده است، به تصویر می‌کشد و با خلاقیت و نوآوری به تولید برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازد.

در این میان، دانشجویان گرایش نمایش، به مطالعه، پژوهش و تجربه در کارگردانی انواع برنامه‌های داستانی تلویزیون اعم از سریال‌ها، برنامه‌های کوتاه‌ و تله‌تئاترها می‌پردازند.

به عبارت دیگر، دانشجویان این گرایش، روش‌های طراحی و تولید یک برنامه داستانی از عرصه ایده تا ساخت در استودیو یا واحد سیار، پخش و ارزشیابی آن را فرا می‌گیرند و در این میان با چگونگی نقد و تحلیل برنامه‌های تلویزیونی، تحولات اجرا، تصویرنامه‌نویسی، جلوه‌های خاص، طراحی صحنه، شیوه‌های بیان و نحو‌ه ارتباط تنگاتنگ فرم و محتوا آشنا می‌شوند.گفتنی است که تمامی این دروس همراه با فعالیت‌های عملی و کارهای کارگاهی است تا دانشجویان با استفاده از امکانات و تجهیزات کاربردی دانشکده و سازمان صدا و سیما بتوانند، تجربه و مهارت لازم را برای ساخت و تولید برنامه‌های داستانی تلویزیونی کسب نمایند.

درس‌های این رشته در طول تحصیل:

دروس مشترک در هر دو گرایش:

مبانی ارتباطات، مردم‌شناسی و رسانه‌های تصویری، عکاسی، آشنایی با هنر در تاریخ، تاریخ تلویزیون و فناوری رسانه‌های جدید، حکمت هنر اسلامی، ارتباطات بصری، آشنایی با فلسفه، پژوهش و نگارش در تلویزیون، تلویزیون:

زبان و ساختار، درک و بیان بصری، مخاطب‌شناسی تلویزیون، فلسفه هنر، ابزارشناسی تولید، شناخت عوامل نمایش، گونه‌شناسی فیلم، مبانی برنامه‌سازی تلویزیونی، کارگاه تصویر و نور، مبانی تدوین، مبانی برنامه‌سازی تک دوربینه، گونه‌شناسی برنامه‌های تلویزیونی، مبانی کارگردانی نمایش، مستندشناسی، موسیقی در فیلم و تلویزیون، تدوین دیجیتال، جلوه‌های خاص، کارگاه چند رسانه‌ای، طراحی و مدیریت تولید، تلویزیون آموزشی، پروژه نهایی.

دروس تخصصی گرایش نمایش:

بازیگردانی و کارگردانی، برنامه‌سازی استودیویی، تصویرنامه نویسی، سمینار برنامه‌سازان تلویزیونی، واحد سیار، برنامه‌سازی تک دوربینه، کارگاه نمایش تلویزیونی.

گرایش مستند :

با اشتیاق دوربین را به دست می‌گیرد و شتابان در موج جمعیت، در بازارها، کنار رودخانه‌ها و در حاشیه جنگل‌ها به دنبال سوژه می‌گردد. زمانی از شقایق‌ها و آلاله‌های خفته در سینه کوهساران صحنه‌های زیبایی می‌یابد.

زمانی دیگر از راز‌های نهفته‌ در سینه کوه‌نشینان و کویرنشینان آگاهی می‌یابد و آیین‌ها، آداب و رسوم و سور و سوگ مناطق مختلف ایران را به یاری عدسی دوربین خود به تصویر می‌کشد تا تنوع فرهنگی و تعدد میراث‌های فرهنگی ایران را به نمایش گذارد.این، بخشی از دنیای کارگردانی مستند است؛ دنیایی که حیطه بسیار گسترده و وسیعی دارد و از یک سو شامل گزارش خبری، ورزشی و اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر مستند مردم‌شناسی یا طبیعت را در برمی‌گیرد.

در واقع مستند، خوراک بسیار مهمی برای تلویزیون است و خیلی از برنامه‌های تلویزیونی؛ از جمله گزارش‌های اجتماعی، ورزشی، مردم‌شناسی یا مستند‌های طبیعت در این حیطه قرار دارد. از همین‌رو، از سال گذشته مستندسازی به عنوان یکی از گرایش‌های کارگردانی تلویزیون در دانشکده صدا و سیما مطرح گردیده است و دانشجویان این گرایش با آموزش دروسی از قبیل فرم و محتوا در مستند تلویزیونی، ژورنالیسم تلویزیونی و مجله تلویزیونی، اطلاعات لازم را برای مستندسازی کسب می‌کنند.

دروس تخصصی گرایش مستند:

مستند تلویزیونی: فرم و محتوا، نویسندگی برای مستند، مستندسازی، تاریخ و نقد فیلم مستند، ژورنالیسم تلویزیونی، سمینار بررسی مستندسازان، مجله تلویزیونی.

مستند تلویزیونی:

فرم و محتوا، نویسندگی برای مستند، مستندسازی، تاریخ و نقد فیلم مستند، ژورنالیسم تلویزیونی، سمینار بررسی مستند سازان، مجله تلویزیونی.

توانایی‌های لازم :

صدا و سیما از همه هنرها؛ از جمله موسیقی، معماری، ادبیات، نقاشی، طراحی، خطاطی و عکاسی بهره می‌گیرد. به همین خاطر، دانشجوی کارگردانی تلویزیون باید اطلاعات هنری گسترده‌ای در همه این زمینه‌ها داشته باشد. اما متأسفانه گاه داوطلبان شرکت‎کننده در مصاحبه حضوری این دانشکده، از مهمترین و بدیهی‌ترین اطلاعات هنری بی‌خبر هستند. برای مثال هیچ اطلاعی از موسیقی کلاسیک و بزرگترین موسیقیدان‌های آن مثل باخ یا بتهوون ندارند.

حتی داوطلبی در پاسخ به این سؤال که موسیقی کلاسیک چیست، گفته است که موسیقی بدون کلام را موسیقی کلاسیک می‌گویند!!همچنین برخی از داوطلبان نمی‎توانند آنچه را که می‌خواهند، بگویند. چنین افرادی نمی‌توانند کارگردان موفقی شوند؛‌ چون کارگردان باید بتواند با بازیگر یا فیلمبردارش بخوبی ارتباط برقرار کند و بگوید که از او چه انتظاری دارد. همچنین دانشجویان این رشته باید روابط اجتماعی خوبی داشته و بتوانند یک گروه را بخوبی اداره کنند.

از همین‌رو، افراد گوشه‌گیر و منزوی و کسانی که منتظرند دیگران وظایفشان را به آنها گوشزد کنند، در این رشته موفق نخواهند شد.در کل داوطبان باید بدانند که در اینجا چیزی تزریق نمی‌‎شود تا یک نفر کارگردان، طراح یا برنامه‌ساز شود. بلکه استادان دانشگاه فقط راه را نشان ‎نمی‎دهند و خود دانشجو باید با تلاش بسیار و مطالعه فراوان به نتیجه برسد.

در این رشته تسلط به زبان انگلیسی نیز بسیار مهم است؛ چون دانشجویان باید بتوانند از منابع و مآخذ درجه یک استفاده کنند؛ منابعی که اکثر قریب به اتفاق آنها به زبان‌ انگلیسی است. و بالاخره اینکه هنر، یکی از وادی‌های عشق است و فردی که وارد آن می‌شود، باید عاشق باشد.

کار هنری با فشارهای عصبی و روحی بسیاری همراه است و بیشتر اوقات نیز از شهرت و معروفیت در آن خبری نیست. برای مثال می‌توان به “ژرژملیف” پدر سینمای داستانی اشاره کرد که در اواخر عمرش در یکی از متروهای پاریس در حال دستفروشی پیدایش کردند. ویژگی عالم هنر این است که وقتی آدم‌های جدید می‌آیند، آدم‌های قدیمی فراموش می‌شوند.

برای همین اگر کسی عشق و علاقه‌ واقعی به هنر نداشته باشد، نمی‌تواند در این وادی دوام بیاورد.و در نهایت این‎ که یک مستند‌ساز باید فردی صبور، دقیق و تیزبین باشد. برای مثال، یک کارگردان مستند طبیعت، گاه لازم است که ساعت‌ها در گوشه‌ای بنشیند تا از پرنده‌ای که می‌خواهد در لانه خود به جوجه‌اش غذا بدهد، فیلمبرداری کند.

موقعیت شغلی در ایران :

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رشته‌هایی را در دانشکده صدا و سیما ارائه می‌دهد که دانشجویان آن پس از فارغ‌التحصیلی، شغل تعریف شده‌ای نیز در سازمان داشته باشند. اما فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان، تنها به سازمان صدا و سیما محدود نمی‌شود و فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون می‌توانند در سازمان‌های دست‌اندرکار تولید برنامه و مراکز برنامه‌سازی تبلیغاتی، نهادهای دولتی از قبیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت نمایند.

رتبه لازم برای قبولی رشته بازیگری-کارگردانی

نام دانشگاه : دانشگاه شهيد باهنر – كرمان
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 167
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه زابل
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4470

نام دانشگاه : دانشگاه شهيد باهنر – كرمان
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3368
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4446

خدمات مرکز مشاوره تلفنی  مشاور گروپ در زمینه رشته بازیگری-کارگردانی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری  مشاور گروپ آماده پاسخگویی تخصصی در زمینه های زیر و مربوط به رشته بازیگری و کارگردانی است :

مشاوره کنکور رشته بازیگری و کارگردانی

انتخاب رشته کنکور رشته بازیگری و کارگردانی

ثبت نام بدون کنکور رشته بازیگری و کارگردانی

انتخاب رشته  بازیگری و کارگردانی

برنامه ریزی کنکور رشته بازیگری و کارگردانی

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری  مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور هنر ، منابع کنکور هنر ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته کنکور هنر ، دفترچه کنکور هنر ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور هنر ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته بازیگری و کارگردانی بدون کنکور ، رشته بازیگری و کارگردانی بدون کنکور آزاد ، رشته بازیگری و کارگردانی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور هنر آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

انتخاب رشته سایر گرایش های رشته هنر

رشته های دیگر کنکور رشته هنر که معرفی می گردند: (این لیست تکمیل خواهد شد.)

معرفی رشته طراحی صنعتی

معرفی رشته طراحی پارچه و لباس

معرفی رشته عکاسی

معرفی رشته کاردانی باستان شناسی

معرفی رشته کاردانی فرش

معرفی رشته کاردانی مردم شناسی

معرفی رشته کاردانی هنرهای تجسمی

معرفی رشته کاردانی هنرهای سنتی

معرفی رشته کارشناسی فرش

معرفی رشته کارگردانی تلویزیون

معرفی رشته گرافیک (ارتباط تصویری)

معرفی رشته مجسمه سازی

معرفی رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

معرفی رشته موزه داری

معرفی رشته نقاشی

معرفی رشته هنرهای تجسمی

معرفی رشته نمایش

معرفی رشته صنایع دستی

معرفی رشته سینما

معرفی رشته حفاظت و مرمت بناهای تاریخی

معرفی رشته چاپ

معرفی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

معرفی رشته ارتباط تصویری

معرفی رشته حفاظت و مرمت آثار تاریخی

خدمات تخصصی  مرکز مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره کنکور سراسری

مشاوره کنکور تجربی تلفنی

مشاوره کنکور انسانی تلفنی

مشاوره کنکور ریاضی تلفنی

مشاوره کنکور هنر تلفنی

مشاوره کنکور زبان تلفنی

4.2/5 - (17 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رتبه لازم قبولی رشته بازیگری-کارگردانی کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محسن خوشحال

    ببخشیدمن الان مهندسی برق هستم آما عشق بازیگر دارم که واسه بازیگری میتونم بااین سن وارد دانشگاه بشم و شروع کنم

    پاسخ
  2. سجاد

    سلام واسه قبولی در دانشگاه تهران رشته بازیگری چه تبه ای لازم است

    پاسخ
  3. محمد امین مرادی

    سلام من الان یازدهم تجربی هستم واسه سال بعد یعنی دوازدهم میرم واسه دانشگاه میتوان به رشته هنر رفت

    پاسخ
  4. حاجی میرزا

    سلام ببخشید رشته کارگردانی دانشگاه هنر و دانشگاه تهران را در دفارچه انتخاب رشته ۹۸ ندیدم آیا رشته سینما همون کارجردانیه یا نه؟

    پاسخ
  5. امین رضازرنگه

    بازیگری

    پاسخ
  6. Hojjat

    سلام من رشته فناوری اطلاعات هستم (IT) میخواستم تغییر رشته بدم از کاردانی به کارشناسی به رشته بازیگری و کارگردانی، میشه تغییر دا و اگه میشه چجوری لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    پاسخ
  7. حمیدرضا بیرم آبادی

    با سلام من‌۳۵سالمه‌و پیش دانشگاهی تجربی دارم و میخام بدونم که واسه بازیگری میتونم بااین سن وارد دانشگاه بشم و شروع کنم علاقه شدید دارم ب بازیگری

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403