آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز

رشته زبان و ادبیات فارسی

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي يکي از شاخه‌هاي اصلي رشته‌ي علوم انساني است؛ يعني دانش‌آموزاني که در رشته‌ي علوم انساني درس خوانده‌اند، شانس بالايي براي پذيرش در رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي دارند؛ يعني به علت ظرفيت نسبتاً زياد دانشگاه‌ها براي اين رشته، شانس قبولي ايشان در رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي بالاست.

آخرین رتبه قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کنکور، آخرین رتبه قبولی سال گذشته، کارنامه و تراز است. به این ترتیب بیشتر افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند، بایستی از آخرین رتبه قبولی زبان و ادبیات فارسی مطلع شوند زیرا از اهمیت خاصی برخوردار است. داوطلبان کنکور تجربی باید از اینکه می‌خواهند در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند، اطمینان حاصل نمایند. زیرا درصد پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس تراز قبولی و کارنامه با یکدیگر فرق می‌کند. مسلما میزان ظرفیت دانشگاه آزاد با میزان ظرفیت دانشگاه دولتی زبان و ادبیات فارسی یکسان نیست! به این ترتیب در ادامه قصد داریم به آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲ بپردازیم.

رتبه های قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

به طور کلی دغدغه اصلی کنکوری‌های تجربی، رتبه است. میزان اهمیت این مسئله باعث شده که پس از برگزاری آزمون سراسری تجربی، سازمان سنجش کشور دفترچه سوالات کنکور به علاوه پاسخنامه و همچنین در آخر رتبه های قبولی زبان و ادبیات فارسی را اعلام کند. افراد برای شرکت در کنکور بایستی با میزان درصد های لازم برای قبولی زبان و ادبیات فارسی، ظرفیت دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و تراز قبولی داوطلبان اطلاعات کسب کنند.

آخرین رتبه لازم قبولی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲ به یکی از طلایی‌ترین سوالات کنکوری‌های 1403 تبدیل شده است. در هر حال داوطلبان رشته زبان و ادبیات فارسی بایستی از حداقل و حداکثر قبولی کنکور تجربی اطلاع داشته باشند تا با نهایت تلاش و کوشش، کلیه کتاب تست‌های زیست و شیمی و فیزیک را انجام دهند. به این ترتیب برای راهنمایی بهتر و درک بیشتر این مطلب، قصد داریم رتبه های قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه(منطقه ۱ و ۲ و ۳) را در جدول زیر شرح دهیم:

اگر سوالی درباره جزئیات موضوع آخرین رتبه قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲  | کارنامه + تراز قبولی دارید، می‌توانید با مشاوره از پشتیبانان مجرب مشاور گروپ به شماره 9099071613 ارتباط برقرار کنید. هر روز هفته حتی در ایام تعطیل از سراسر کشور با تلفن ثابت بدون نیاز به پیش شماره از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

کارنامه قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری تجربی با مشاهده کارنامه قبولی زبان و ادبیات فارسی کنکور دانشگاه دولتی روزانه، می‌توانند از تراز قبولی، رتبه لازم قبولی دولتی روزانه ۱۴۰۲ را در کارنامه پیدا می‌کنند. یکی از سوالات اساسی افراد برای ورود به دانشگاه‌های زبان و ادبیات فارسی دولتی، رتبه و تراز و کارنامه است که در بندهای پیشین به صورت مفصل درباره آخرین رتبه قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه به ترتیب منطقه ۱ و ۲ و ۳ و رتبه های قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم برای اینکه بدون استرس و اضطراب در آزمون زبان و ادبیات فارسی شرکت کنید، کارنامه قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه را به واسطه آخرین رتبه بیاوریم:

شهرهایی که رشته زبان و ادبیات فارسی را پذیرش میکنند

رشته زبان و ادبیات فارسی از رشته‌های معروف و معتبر تجربی است که تقاضای ورود به آن هر سال بیشتر از سال گذشته می‌شود. بنابراین داوطلبان برای ورود به این رشته بایستی به آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی توجه داشته باشند. همچنین لیست شهرهایی که رشته زبان و ادبیات فارسی را پذیرش می‌کند را دربیاورند تا با توجه به هزینه، مسافت رفت و آمد، گرفتن خوابگاه و یا خانه‌های دانشجویی رشته مورد نظر زبان و ادبیات فارسی را با در نظر گرفتن موارد گفته شده انتخاب کرده و یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه را انتخاب نمایند. به این ترتیب داوطلب باید تراز و کارنامه سال‌های گذشته را که در بندهای پیشین به آن پرداختیم، بررسی و تحلیل کند و نسبت به تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه در هر شهر برای انتخاب رشته تصمیمی نهایی بگیرد. در ادامه لیست شهرهایی که رشته زبان و ادبیات فارسی را برای پذیرش دارند را خواهیم آورد:

تراز قبولی دانشگاه دولتی روزانه

دانشگاه دولتی به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است که هر سال به میزان ظرفیت محدودی دانشجوی زبان و ادبیات فارسی، پذیرش می‌کند. افرادی که نبوغ فراوانی در این رشته دارند و نیز سرشار از استعداد و یادگیری می‌باشند، بایستی به تراز قبولی و معدل لازم برای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه در سال‌های گذشته، کارنامه و آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی 1402 توجه کنند.

کلیه داوطلبان کنکور تجربی برای ورود به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی، ضروری است که با تلاش بیشتر دروس تخصصی با ضریب بالا را مطالعه کنند و از کتاب تست‌های معروف و موثق برای قبولی در آزمون زبان و ادبیات فارسی، استفاده نمایند. تراز قبولی دانشگاه دولتی همانند سایر موضوعات قبلی که درباره آن‌ها مفصل بحث کردیم، حائز اهمیت است.

دروس اصلي و پايه‌اي رشته زبان و ادبیات فارسی

رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي :  دروس اصلي و پايه‌اي اين رشته در دوران دبيرستان، شامل کتاب‌هاي ادبيات فارسي، زبان فارسي، قافيه و عروض، آرايه‌هاي ادبي، تاريخ ادبيات ايران و جهان، متون نظم و نثر و نقد ادبي است.

رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي  :  پس از برگزاري کنکور سراسري و اعلام نتايج، افرادي که علاقمند به ادامه‌ي تحصيل در رشته زبان و ادبيات فارسي يا شاخه‌ها و گرايش‌هاي آن باشند، مي‌توانند رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي را انتخاب کنند. دوره‌ي تحصيل کارشناسي ادبيات مانند ساير رشته‌ها، 4 سال طول مي‌کشد و داراي 148 واحد درسي است.

البته لازم به تذکر است که در مقطع کارشناسي، اين رشته، گرايش‌بندي نشده‌است و تنها کساني که اين رشته را تا مقاطع بعدي، يعني کارشناسي ارشد يا دکتري ادامه ‌دهند، مي‌توانند گرايش مورد علاقه‌ي خود را به‌طور آکادميک دنبال کنند. البته در هر صورت، افراد مي‌توانند حوزه‌هاي مورد علاقه‌ي خود را در اين رشته يافته و به‌طور غيررسمي (غيردانشگاهي) در آن کسب مهارت نمايند.

گرايش‌هاي رسمي (دانشگاهي) رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي که در مقاطع بالاتر از کارشناسي، انتظار دانشجويان را مي‌کشد، عبارت است از:

چند گرايش کلي به نام‌هاي «ادبيات حماسي»، «ادبيات غنايي»، «ادبيات عرفاني» و «ادبيات تعليمي» که در اکثر دانشگاه‌هاي بزرگ و مطرح کشور، طرح‌ريزي شده‌است. شايان ذکر است که برخي از دانشگاه‌ها (چون دانشگاه شيراز) ابتکار عمل را به دست گرفته و براي ايجاد برخي از رشته‌هاي جديد، دست به اقداماتي زده‌اند و گرايش‌هايي تازه را راه‌اندازي کرده‌اند؛ گرايش‌هايي مانند «نقد ادبي»، «ادبيات تطبيقي»، «ادبيات کودک و نوجوان» و … .

اما از مهارت‌هايي که در داخل رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي نهفته است و انتظار مي‌رود که هر فارغ‌التحصيل اين رشته، تاحدودي با آن‌ها آشنايي داشته باشد، يکي «ويراستاري» است که بازار کار نسبتاً خوبي نيز دارد؛ در حقيقت، مهارت در ويرايش، يکي از مهارت‌هاي اصلي يک اديب و فارغ‌التحصيل زبده‌ي ادبيات است. «روزنامه‌نگاري»، «نويسندگي» در زمينه‌هاي مختلف، «گويندگي» و «خلق آثار ادبي نظم و نثر»، از اموري است که معمولاً يک فارغ‌التحصيل رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي به نحو مطلوب‌تري از عهده‌ي انجام آن برمي‌آيد.رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي/

آینده شغلی و بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی

رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي : دانش‌آموختگان این رشته پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی و تلاش های فردی توام با فراگیری مطالب درسی ، می‌توانند مسؤولیتهای مختلفی را در بخش های فرهنگی و اجرایی جامعه عهده‌دار شوند، از آن‌جمله: خدمت در کسوت مقدس معلمی در مراکز آموزشی، قبول مسؤولیت در مراکزی همچون بخشداری، فرمانداری، شهرداری، استانداری به عنوان کارشناس فرهنگی یا در صورت داشتن شرایط لازم در سمت بخشدار ، فرماندار و …، نویسنده ، ویراستار ،‌فعالیت‌ در صدا و سیما (مرکز تولید) چاپ و نشر، ثبت احوال و اسناد، اشتغال در کتابخانه‌های عمومی و خصوصی- اشتغال در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و …

فارغ‌التحصیلان ادبیات فارسی می‌توانند در صدا و سیما علاوه بر تهیه برنامه‌های ادبی با کسب یکسری توانایی‌های مورد نیاز، گوینده خوبی شوند همچنین می‌توانند در مراکز چاپ و نشر کتاب به عنوان ویراستار و ناظر ادبی در سیر چاپ کتاب حضور داشته باشند.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه رشته زبان و ادبیات فارسی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ آماده پاسخگوی درباره رشته زبان و ادبیات فارسی  به شما عزیزان هستند:

ثبت نام کنکور رشته زبان و ادبیات فارسی

انتخاب رشته کنکور رشته زبان و ادبیات فارسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات فارسی

انتخاب رشته زبان و ادبیات فارسی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان و ادبیات فارسی

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور انسانی ، منابع کنکور انسانی ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته کنکور انسانی ، دفترچه کنکور انسانی ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور انسانی ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته علوم قضایی بدون کنکور ، رشته علوم قضایی بدون کنکور آزاد ، رشته علوم قضایی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور انسانی آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

رتبه لازم برای قبولی رشته ادبیات فارسی

نام دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی – تهران
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1120
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 626
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1728

نام دانشگاه : دانشگاه تهران
ظرفیت رشته : 33
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2251
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1288
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1663
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3769
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه الزهرا(س) – تهران
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2660
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4143
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه كاشان
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3213
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5090
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج)
ظرفیت رشته : 35
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3400
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4629
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه گیلان – رشت
ظرفیت رشته : 42
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7953
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5635

نام دانشگاه : دانشگاه بیرجند
ظرفیت رشته : 45
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 8321
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 10316

نام دانشگاه : دانشگاه قم
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 4345
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 13819
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 15301

نام دانشگاه : دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریز
ظرفیت رشته : 45
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7078
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 9951

نام دانشگاه : دانشگاه ولی عصر(عج) – رفسنجان
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 9681
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 13471

نام دانشگاه : دانشگاه بجنورد
ظرفیت رشته : 45
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 6873
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11852
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5701

نام دانشگاه : دانشگاه ارومیه
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 13063
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :  9273

نتیجه گیری:

داوطلبان رشته پزشکی برای ورود به دانشگاه معتبر و معروف دولتی، باید شبانه روز برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنند و با مشاهده آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز قبولی، شانس خود را برای قبول شدن در آزمون سراسری کنکور تجربی و ورود به دانشگاه دولتی، افزایش دهند. در این مقاله ما به موضوعاتی نظیر آخرین رتبه قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه، رتبه های قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه، کارنامه قبولی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی روزانه و همچنین تراز قبولی به صورت مفصل پرداختیم. اما چنانچه سوالی درباره قبولی کنکور زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سراسری، کارنامه و رتبه دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره تماس 9099071613 مشاوره دریافت کنید.

4.3/5 - (48 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم قبولی زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۲ | کارنامه + تراز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. کاربر

    سلام من امسال ۱۴۰۲ رتبه م ۱۱۴۰۰ منطقه سه شده بنظرتون دانشگاه های همدان اصفهان کاشان کردستان ایلام کرمانشاه خرم آباد (روزانه)آیا قبول میشم شهرستان مریوان هستم ضمنا ۷ تا کد رشته زبان و ادبیات زدم

    پاسخ
  2. :)

    بین رشته آموزش زبان وادبیات فارسی با رشته زبان و ادبیات فارسی تفاوتی هست؟

    پاسخ
  3. رها

    سلام. برای قبولی در دانشگاه تهران، کنکور 1400،حداکر رتبه چقدر هست؟

    پاسخ
  4. هانیه

    با سلام و عرض ادب
    رتبه تخمینی پذیرش دانشجوی غیر بومی در دانشگاه ادبیات و علوم انسانی چقدر است؟

    پاسخ
  5. زهرا

    سلام خسته نباشید میخواستم ازتون بپرسم منی که میخوام فقط ادبیات فارسی بخونم اونم فقط دانشگاه مورد نظرم دانشگاه تهرانه لطفااا بفرمایید رتبه ی لازم و درصد های لازم چقدر باشه قبولم؟؟؟ ممنون میشم پاسختون رو برام ایمیل کنید چون تماس برام ممکن نیس

    پاسخ
    1. user3

      لطفا سوالتونو در پست ” تخمین رتبه رایگان ” بپرسید

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403