کند خوانی و راهکارهای طلایی در ماههای نزدیک به کنکور

کندخوانی

جهت مشاوره در زمینه کند خوانی و راهکارهای طلایی در ماههای نزدیک به کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کندخوانی مشکل اکثر داوطلبان کنکور و نیز دانش آموزان است . مشکل کندخوانی می توانند به دلیل علل زیادی باشد اما برای یک داوطلب کنکور اکثرا مشکل کندخوانی در ماههای نزدیک به کنکور اتفاق می افتد و باعث برهم زدن آرامش داوطلب می شود.

کندخوانی

کندخوانی



کندخوانی کنکوری ها در ماههای پایانی


کندخوانی می تواند به دلیل نداشتن تعادل مطالعاتی بین تشریحی خواندن و حل تست و یا رعایت کیفیت مطالعه باشد . همچنین اگر داوطلب روش صحیح مطالعه ی هر درس را نداند و یا خود نیز اطلاعی از روش های مطالعاتی مناسب خودشو ندونه ، این موارد نیز باعث کند خوانی می شوند.


کندخوانی باعث میشه از سرعت مطالعه و یادگیری شما کم بشه . سرعت داشتن در این مدت زمان مطالعه برای کنکور خیلی مهم و سرنوشت ساز هست چرا که اگر سرعت داشته باشید و کندخوان نباشید می توانید حجم زیادی از مباحث را در این زمان های باقیمانده تا کنکور ، به تسلط برسانید .


کندخوانی ناشی از ترس قبول نشدن در کنکور امسال


کندخوانی ممکنه ناشی از نگرانی و یا اضطرابی باشه که مدام بهت میگه وقت نداری یا وقت خیلی کمه برای پیشرفت و افزایش درصد ! ولی یادت باشه که این دل نگرانی ها و استرس ها خودشون باعث کند خوانی میشن و از سرعت مطالعه و یادگیری می کاهند.

کندخوانی به جز موارد گفته شده در بالا ممکنه به دلیل بلند خواندن ، راه رفتن موقع درس خوندن ، وسواس در مطالعه هم باشه و یا ضعیف بودن بینایی نیز می تواند علت کند خوانی باشه.

کندخوانی , برای سرعت گرفتن مطالعه ، تمام اشکالات را برطرف کنید . مباحث کم اهمیت از نظر بودجه بندی کنکور را سریعتر بخوانید و رد شوید ولی روی نکات کلیدی و مهم حتما تمرکز و دقت بیشتری داشته باشید . سعی کنید مفهوم جملات را واقعا درک کنید.


وسواس در مطالعه که در آن داوطلب حساسیت بیش از حد در مورد خوندن و یادگیری داره و در حفظ و بیاد آوری نکات وسواسی میشه جوریکه با تکرار چندین باره زیاد به جزئی خوانی میپردازد و مطالعه ی بی کیفیت و کندی خواهد داشت.


کندخوانی ناشی از ندانستن دقیق بودجه بندی ها

کندخوانی , اطلاع نداشتن از بودجه بندی و اهمیت هر درس نیز باعث میش شود داوطلب نتواند به خوبی اولویت های درسی خود را مشخص کند و برنامه ریزی درسی روال کندی را در پیش خواهد گرفت . داوطلب حرفه ای کنکور باید با اطلاع تیپ بندی از تست های کنکور و نیز اهمیت هر درس براساس ضرایب آن در کنکور سراسری برنامه ریزی کند و طبق ان درس بخواند در غیر این صورت مطالعه ی وی مفید و موثر نخواهد بود.

کندخوانی می تواند به دلیل توجه و تمرکز بیش از حد به نتیجه ی آزمون آزمایشی و کنکور باشد . داوطلب بیش از حد در فکر کسب تراز بالا در آزمون آزمایشی و کنکور است و همین باعث ایجاد حساسیت زیاد در دوباره و چند باره خوانی مطالب دارد که تکرار غیر ضروری مطالب در نهایت باعث ایجاد اضطراب و استرس در داوطلب می شود.

یکی دیگر از علل کند خوانی نداشتن انگیزه برای درس خواندن و کسب موفقیت در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری است. داوطلب مدام فکر می کند که قبولی در رشته ی مورد علاقه اش با وجود این همه رغیب سرسخت و تراز بالا ، غیر ممکن است.


برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شوید

5465 1


حال برای هر کدام از علل کندخوانی که گفته شد ، بهترین راهکارها را می گوییم:


کندخوانی , جهت ایجاد تعادل مطالعاتی و نیز رعایت کیفیت و کمیت مطالعه باید سرعت شما در مطالعه نه آنقدری کند باشد که باعث عقب ماندن در مباحث شوید و نه اونقدر استرس به پایان رساندن برنامه ی مطالعاتی امروز را داشته ابشید که باعث بشه سریع و بدون تمرکز مطالب رو فقط بخونی و رد شی ! همچنین بهترین داوطلبان کنکور همیشه ساعات مطالعه ی بالایی داشته اند.

جهت تصحیح روش های مطالعه به گونه ای که بیشترین بازدهی را داشته باشند ، روش های زیر توصیه می کنیم:

1- هر مطلبی را که می خوانید تنها هدفتان حفظ طوطی وار آن نباشد بلکه مباحث را باید بصورت عمقی متوجه شوید چرا که کنکور به سمت مفهومی رفتن پیش می رود و صرفا حفظ مطالب نمی تواند کمک زیادی در افزایش درصدها داشته باشد.

2-در دروس ریاضی و فیزیک و نیز مسائل شیمی سعی شود با حل مسئله مطالعه را شروع کنید به عبارتی دیگر نکات درسی را در خود حل مساله یاد بگیرید چرا که ماهیت مطالعه این دروس به این گونه است.

3- یک تکنیک فوق العاده عالی دیگه که برای دروس مفهومی و حفظی مثل زیست ، دین و زندگی ، ادبیات و کلا مباحثی که نیاز به مرور زیاد دارند و جنبه حفظی دارند ، این هست که ابتدا مبحث را یک دور کامل و بدون توجه به جزئیات بخوانید در واقع کلی خوانی داشته باشید و در دور دوم به جز توجه کنید . این تکنیک را نفرات برتر کنکور و نیز بهترین قبولی ها انجام دهند.

4- برای مطالعه هر درس و مبحثی محدوده زمانی تعیین کنید. همچنین خود را موظف به مطالعه هر درس در بازه زمانی مشخص شده کنید.

5- جهت افزایش تمرکز و حواس همیشه یک برگه سفید کنار خود داشته باشید و افکار مزاحم را روی آن بنویسید تا کم کم از ذهنتان حذف شوند و مغز دیگر تمام تمرکزش را روی مطالعه بگذارد.

6- برای دروسی که در آنها اشکالات زیادی دارید و یا برای شما سخت هستند همیشه بازه های زمانی کوتاه ولی چند باره را در طول روز اختصاص دهید تا مطالعه ی شما با کیفیت و مفید باشد . زمانی که حس می کنید مطالعه ی شما فایده ای نداره و بدون تمرکز است ، یا دقایقی را استراحت کنید و یا درس دیگری را بخوانید.

7- با اعتماد به نفس بالا درس بخوانید و بدانید که هر مسیر دشواری در ابتدای راه سخت است اما اگر میانبرهای سریع و درست را بدانید ، بهتر می توانید به مقصد برسید.

8- حتما اطلاعات خود را در زمینه بودجه بندی های هر درس در کنکور و روش مطالعه هر درس ، بالا ببرید .



مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل



مشاورین مرکز مشاور گروپ آماده ارائه خدمات به داوطلبانی هستند که با مشکل کند خوانی مواجه هستند.



هر اتفاقی که رخ میدهد انعکاسی است از یک تصمیم
اگر خواهان نتیجه ای متفاوت هستی انتخابی متفاوت داشته باش

با برنامه ریزی درسی متفاوت درس بخون و متفاوت نتیجه بگیر

3/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کند خوانی و راهکارهای طلایی در ماههای نزدیک به کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سهیل امانی

    با سلام. بسیار مطلب مفیدی بود. خوشحال میشم مقاله من را هم با همین موضوع از سایتم مطالعه کنید و نظر بدید.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403