حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 در اردیبهشت و خرداد

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور

جهت مشاوره در زمینه حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 در اردیبهشت و خرداد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400  , در آغازین روزهای سال تحصیلی بودید که از زمان و ضرورت قدر دانستن آن گفتیم . همان زمان یادآوری کردیم که به رغم زمان ظاهرا طولانی به دلیل حجم بالای کاری که باید انجام دهید ، گذر زمان بسیار سریع خواهد بود و سرانجام همان شد .

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور1400 در اردیبهشت و خرداد

و اکنون چند هفته ای بیشتر به پایان یکی از خاطره انگیزترین سال های زندگی تان نمانده است . زمان گذشت . بسیار سریعتر از آنچه می اندیشیدیم.

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور1400 : شاید لفظ آرام آرام چندان صحیح نباشد ولی به هر حال به لحظات پایانی این ماراتن علمی نزدیک می شویم و بدون شک کسانی پیروز خواهند شد که از کوچکترین لحظات خود هم در این یکسال به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اند .

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور1400 :   البته گروه موفق ها منحصر به همین گروه نیست بلکه کسانی که ممکن است نواقصی در کارها و برنامه های شان وجود داشته باشد و اکنون مصمم هستند تا تقریبا 70 روز آینده را با جدیت تمام کار کنند و بهره ببرند نیز در همین گروه موفق ها جای می گیرند .

اما موفقیت مطلوب و دست یابی به آنچه برای خویش برگزیده اید تنها متکی بر دانسته ها و آموخته های علمی نیست بلکه علاوه بر آن مستلزم بهره مندی از آرامش روحی و روانی است .

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :  تجربه ی سالیان قبل حکایت از آن دارد که با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری زمینه های بروز استرس در داوطلبان فراهم می شود . پیش آمدن این شرایط وقتی با بی اهمیتی داوطلب به این خصوصیت همراه می شود ، سبب بروز نتایج ناخوش آیندی می شود که آن را به صورت عدم آرامش روانی مشاهده می کنیم .

نیاز به توضیح و اثبات ندارد که نامتعادل شدن شرایط روحی و روانی ، سرعت فاصله گرفتن از موفقیت را لحظه به لحظه بیشتر می کند تا جایی که میزان وقوع شرایط ناملوب غیر قابل تصور خواهد شد .

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   به همین دلیل بسیار پسندیده و دلخواه است که نکاتی را پیرامون راه ها و روش های تسلط بر خود و شرایط پیرامونی به اشتراک بگذاریم تا با آگاهی و بهره مندی از آنها امکان بهره مندی از حداکثر توان خویش را مهیا نماییم و نتیجتا موفقیت خود را رقم بزنیم.

یک اصطلاح یا یک واقعیت

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :    اعتماد به نفس احساس یا درجه اطمینانی است که فرد به توانایی های خود در انجام موفقیت آمیز کارها دارد . پس به خودتان اعتماد کنید و هرگز خود را دست کم نگیرید . دلهره و ترس از کنکور ، موجب بروز اضطراب می شود و سرعت عمل را کاهش می دهد .

اگر زمانی حس کردید که ترس بر شما غالب شده است ، توصیه می کنیم در محیطی طبیعی قدم بزنید ، تنفس عمیق داشته باشید ، فکر کنید و با خود بگویید :


توانایی ها و استعدادهایم کمتر از دیگر داوطلبان کنکور سراسری نیست . می توانم موفق باشم . فقط کافی است از آموخته هایم بهترین استفاده را ببرم .

آنگا چشم های تان را ببندید و خود را دست یافته به هدفی که داشته اید تصور کنید . پس از آن به کاری که باید انجام دهید ، بپردازید . اطمینان داریم شرایطی خوب و دلخواه و به دور از هر نوع ترس و فشاری را تجربه خواهید کرد.

فراموشی داستانی خیالی و تکراری

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   علیرغم اینکه از دیگران می شنوید و خودتان نیز بارها و بارها در مورد فراموش کردن مطالب با حس های مختلف مواجه بود اید ، اما این عارضه هیچ گاه برای شما اتفاق نمی افتد . زیرا انوهی از اطلاعات را به مغز خود وارد کرده اید. این اطلاعات در درجه ی اول مستلزم دسته بندی و پس از آن نیازمند تمرین و تکرار است .

بسیار طبیعی است که تمام حجم مطالب ذخیره شده در مغزتان را نمی توانید یکباره به خاطر بیاورید . یادآوری مطالب نیازمند بهانه و زمینه است که آزمون این موقعیت را برای شما فراهم می کند . اگر از تلقین های منفی مثل همه چیز را فراموش کرده ام ، بپرهیزید ، مطمئنا با قرار گرفتن در شرایط آزمون همه را به یاد خواهید آورد.

یک دو سه چهار

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   ورزش و نرمش همیشه آرامش بخش است . با فعالیت بدنی سبک به خود آرامش بدهید . بکوشید در روزهای باقی مانده زمان های کوتاه و خاصی را به ورزش هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا و حتی نرمش های سبک اختصاص دهید . عدم تحرک از عوامل تشدید اضطراب است . علاوه بر تاثیری که ورزش بر کاهش استرس و اضطراب دارد ، سبب شادابی و تقویت حافظه نیز می شود و از بروز خستگی پیشگیری می کند .

آرام آرام آرام تر

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :    یکی از راههایی که می توانید در کسب آرامش از آن استفاده کنید ، انجام کارها به شیوه ای آرامتر است . یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به آرامش روانی است . معمولا در دوران آمادگی برای آزمونی سراسری اغلب بحث و گفت و گوها پیرامون مدیریت زمان و ضرورت انجام هر چه سریعتر کارها و فعالیت هاست .

بدون تردید شما هم از همین قاعده مستثنی نبوده اید . اما درست مانند یک ورزشکار که بعد از یک مرحله تمرین سنگین به آرام سازی عضلات می پر دازد تا برای روز مسابقه از آمادگی مطلوب برخوردار گردد ، هفته ها و روزهای پایانی نیز برای داوطلبان کنکور سراسری ، فرصت آرام سازی عضلانی است .

توصیه می کنیم زمانی خاص یا رفتارهایی خاص را انتخاب کنید و در آن زمان ها و یا برای انجام آن رفتارها از شیوه ی انجام کارها سود ببرید . مثلا غذا را آرامتر از همیشه میل کنید و یا برای مسواک زدن وقت مناسبی صرف کنید ، لباس های تان را آرام آرام بپوشید و … این کار کمک خواهد کرد تا تعادلی در فکر و ذهن شما نسبت به انجام کارها ایجاد شود و همین تعادل سبب آرامش تان باشد .

حال را دریاب ، گذشته را هم پاس دار

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :    اغلب فعالیت های درسی داوطلبان در روز ها و هفته های پایانی به جمعبندی درس های نیمسال دوم و گاهی نیز به مطالعه و یادگیری مباحث و موضوعاتی که در آن ها دارای ضعف هستند اختصاص پیدا می کند. این تلاش و کار اغلب نتیجه ی خوبی به همراه دارد .

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   یعنی درس های نیمسال دوم خوب و کامل درک می شوند و یا نقاط ضعف برطرف می گردند . اما به نپرداختن به نقاط قوت قلبی یا سرفصل های درسی نیمسال اول سبب می شود تا نتیجه ی کلی داوطلب تغییری نکند و فقط جابجایی در نقاط قوت و ضعف صورت بگیرد .

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم زمان های کوتاه و مداومی را به تمرین ، تست و تکرار مباحث و موضوعات درسی نیمسال اول و یا مطالب و موضوعاتی که فکر می کنید آن ها را می دانید و نقاط قوت تان محسوب می شوند ، بگذارید . این کار سبب خواهد شد تا ارتباط شما با درس های قبلی هم چنان حفظ شود و با پاسخگویی صحیح به آن ها اعتماد به نفس و آرامش روحی خود را حفظ کنید .

شب بخیر کوچولو

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   گمان نکنید ساعت ها بیدار ماندن هنر است و با استفاده از وقتی که بر اثر نخوابیدن ایجاد می کنید به بالا بردن وضعیت درسی و علمی خود کمک کرده اید . بارها گفته ایم و اکنون نیز تاکید می کنیم که خواب یکی از مراحل مهم یادگیری است . منظم و کافی بودن خواب سبب آرامش بیشتر و استرس و اضطراب کمتر خواهد شد . فراموش نکنید که استراحت کامل و کافی شما در شب قبل از آزمون یکی از مهمترین وظایف شماست . به همین دلیل خوب است که این کار را همواره تمرین کنید تا در زمان نیاز ، انجام آن برای تان دشوار نباشید . یادآوری می کنیم که حداقل و حداکثر خواب خوب است که بین 6 تا 8 ساعت به صورت مستمر و در فضای شبانه است.

مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان

پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره زیر تماس بگیرید

9099071614

پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل



یار پنجم

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   والدین در تمام مراحل زندگی و از جمله در زمان آماده سازی برای آزمون سراسری همراه فرزندان خویش بوده اند . اما بعضا دلسوزی ها و نگرانی های آنان ، به غلط تعبیر و حتی باعث دلگیری و دلخوری هم شده است .

به همین دلیل توصیه می کنیم اولا داوطلبان برنامه های مطالعاتی خود را به اطلاع خانواده برسانند و شرایط و موقعیت های خود را برای آنان تشریح نمایند .

ثانیا خانواده ها هم بدانند که فرزندان شان نخستین قدم های استقلال واقعی را برمی دارند و هم نیازمند رهاسازی و هم نیازمند نظارت تشویقی هستند .

به همین جهت به اولیا محترم توصیه می کنیم از فشارهای خود روی مباحث مطالعاتی و نیز تکرار مداوم عباراتی نظیر : مگر آزمون نداری ؟

کارهایت را کرده ای ؟ و… و نیز مخصوصا مقایسه ی فرزندشان فراهم نمودن محیط و موقعیتی سرشار از شادی و به دور از هر نوع دغدغه و تکدر خاطر است.

پاسخ به چند سوال متداول شما توسط کارشناس مشاورین مرکز مشاور گروپ

جمعبندی نهایی سال سوم  ؟؟؟

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :   همانطور که میدانید شروع امتحانات نهایی از 2 تا 25 خرداد می باشد که مصادف میشود با ایام ماه مبارک رمضان. برای برخی دروس فرجه کمتری اختصاص داده شده است.تقریبا فرجه برای امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم ، دو هفته است لذا از اکنون و ترجیحا تا قبل از شروع فرجه ها ، هم سطح سازی دروس را انجام دهد یعنی زمانی برای رفع اشکال در مباحثی که همیشه در آن ها مشکل داشته اید، بگذارید. این رفع اشکالات میتواند بعضاً در دروس اختصاصی و یا حتی عمومی ها مثل درس عربی باشد.

بعد از رفع اشکال حتماً نمونه سوال نهایی کار شود( تطبیق پاسخ خود با پاسخنامه) و جایی که بازم در حل سوال اشکال دارید میتوانید به مبحث مورد نظر در کتاب یا جزوه رجوع کنید لذا با مطالعه از صفر و از اول همه مباحث موافق نیستم چرا که با روش ابتدا حل نمونه سوال نهایی می توانید رفع اشکال کنید.

نحوه مرور با حل سوال و تمرین؟؟؟

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :    تا قبل از شروع فرجه ها حتما روزانه دو تا امتحان نهایی برای دروس اختصاصی و دو تا امتحان نهایی برای دروس عمومی کار شود.
ترجیحا نمونه سوالات از خرداد و شهریور دو سال گذشته باشند.

تذکر: توصیه میشود تست کار نکنید چرا بعد از امتحانات زمان برای تست زدن بسیار است و اکنون وقت خود را برای حل نمونه سوال تشریحی و راه حل های تشریحی بگذارید تا انشالله بارم نمره کامل هر سوال را بدست آورید.

تست از کجا بزنم؟؟؟سراسری یا تالیفی؟

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :      و اما بحث مهم تست زنی که من همیشه تاکید دارم به تست زنی زیاد برای هر سطح از داوطلبان لذا برای داوطلبان ترازهای 4000 تا 5000 که عموما در طول سال زیاد تست کار نکرده اند یا تست زیادی برای زدن نداشته اند توصیه میشود تست های سراسری و سنجش + تالیفی برای دروس اختصاصی و تست های فقط سراسری و سنجش برای دروس عمومی حتما کار شود.

در کنار اینها هم حتما آزمون های جامع برای عمومی و تخصصی روزانه یک آزمون از کتبی که آزمون جامع دارند و خود آزمون های آزمایشی پارسال و امسال کانون و گزینه به عنوان منابع تست زنی بسیار توصیه میشوند.

توجه و نکته:

بعد از پایان تسلط و جمعبندی مباحث اولویت دار حال میتوانید در صورت داشتن زمان مباحث دیگری نیز را انتخاب و به تسلط برسانید.
کولاک کن و جور ماههایی که زحم نکشیدی رو الان بِکش و باز هم تذکر و اخطار دوستانه که به سراغ راههای عجیب و غریب و فییک جهت 100% !!!! درس ها نروید …    فقط با تلاش خودت میتونی موفق شی.

تورق دقیق برای کنکور؛ چگونه؟

 حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 :    بارها شنیده‌اید که یکی از نکات مثبت و مؤثر در دوران جمع‌بندی تورق سریع است. فراموش نکنید که این کار علاوه بر سرعت عمل به دقت عمل نیاز دارد. در استفاده از این روش توصیه می‌کنیم زمان‌بندی متناسب با مبحث داشته باشید.

به عنوان مثال فرصتی را برای تورق سریع شکل‌های کتاب زیست قرار دهید. اگر باسلیقه باشید حتی می‌توانید ترتیب مطالعه را در مبحث گیاهی و جانوری اعمال کنید. به هر شکل که توانستید باید کل نکات مربوط به آن را به خاطر بیاورید.

اگر در طول سال تحصیلی حاشیه‌ی شکل‌ها مطلبی نوشته باشید در تورق سریع کارتان راحت‌تر خواهد بود. سعی نکنید سرعت را بر دقت ترجیح دهید. آزمون‌های سه روز یک‌بار بهترین منبع یافتن مباحثی است که باید زودتر به آن بپردازید.

تورق سریع صرفاً به معنای ورق زدن سریع کتاب نیست، بلکه استفاده از بیش‌ترین نکات کتاب درسی در کم‌ترین بازه‌ی زمانی است. در تورق سریع می‌توانید با دوستانتان هم مشارکت کنید؛ زیرا ذهن‌های خلاق می‌توانند نکات مختلفی را از یک مبحث استخراج کنند.

موفق و شادکام باشید. دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری

4/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 1400 در اردیبهشت و خرداد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403