جمعبندی کنکور 97 در دو ماه حرفه ای و اصولی

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه

جهت مشاوره در زمینه جمعبندی کنکور 97 در دو ماه حرفه ای و اصولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه , تا آزمون سراسری 97 مدت زمان زیادی نمانده است و چه با برنامه درسخوانده باشید و چه بی برنامه، اگر در این فرصت باقی مانده، برنامه درستی نداشته باشید، ممکن است که نتوانید از تلاش خود، نتیجه دلخواه را بگیرید.

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه  : زیرا یکی از مهم‌ترین زمان های آمادگی برای کنکور که به قول مشاوران تحصیلی به عنوان یکی از زمان‌های استراتژیک در کنکور مطرح است، همین یک ماه باقی‌مانده تا آزمون سراسری است که به دوران جمع بندی نیز معروف است.


 جمعبندی کنکور 97 در دو ماه : اهمیت دوران جمع‌بندی و روش برنامه‌ریزی دراین ایام را همه می‌دانند. با استفاده صحیح از وقت در این یک ماه و اجرای روش صحیح جمع‌بندی، درهر جایگاهی که باشید رشد خواهید کرد؛ به همین دلیل و برای موفقیت، قبل از هر چیز از تمامی توان خود استفاده کنید.به طور حتم، تا به حال مسابقه‌های دومیدانی را دیده‌اید.

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه : لحظه های آخری را که دونده ها به خط پایان نزدیک می‌شوند تجسم کنید. آنان تلاش می کنند که به هر روش ممکن و البته اخلاقی، خود را سریع‌تر از دیگران به خط پایان برسانند و تمامی انرژی خود را خرج می‌کنند؛ چراکه بعد از خط پایان، دیگر به داشتن انرژی نیاز ندارند.


جمعبندی کنکور 97 در دو ماه :  در کنکور، ماه آخر، یعنی نزدیک شدن به خط پایان؛ به همین خاطر، شما نیز باید سعی کنید تا همه انرژی خود را خرجکنید؛ البته منظورمان این نیست که استراحت نکنید، اما تا جایی که می‌توانید، تلاش کنید؛


به این منظور، در ایام باقی مانده سعی کنید که به یک جمع بندی درست و اصولی از آنچه قبلاً مطالعه کرده اید، برسید تا شما نیز از این آزمون نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

به جمع‌بندی خود سرعت ببخشید

به جای تحقیر حافظه، اکنون به آن اعتماد کنید و با تمرین و ممارست از حافظه‌تان کار بکشید.

هیچ مبحث خوانده‌شده‌ای از مغز پاک نمی‌شود، بلکه فقط دسترسی به آن سخت‌تر می‌شود که می‌توان با یک مرور حرفه‌ای دقیق همان مطالب را به یاد آورد.

فرایند زیر را در یادگیری مطالب به یاد داشته باشید:

فراگیری مطالب/ ورود اطلاعات به ذهن/ دسته‌بندی آن در ذهن/ فراخوانی ذهن

ترجیحاً ناهار غذای پرچرب نخورید. وقتی چربی در معده است انرژی زیادی برای تجزیه و گوارش لازم دارد و خون را به معده می‌کشاند؛ پس خون کم‌تری وارد مغز می‌شود.

از نوشیدنی‌های کافئین‌دار به مقدار زیاد مصرف نکنید؛ زیرا باعث کم‌خواب شدن شما می‌شوند.

روش جمع بندی دروس به روش نفر اول کنکور سراسری

من فرض رو بر این میذارم که شما همه روش هایی مثه سه روز یه بارو این چیزا رو بلدین. فقط اینارو اضافه کنم که:

1) دقت داشته باشین که در این مدت حتما علاوه بر رفع اشکال درساتون باید یکی دوتا از درسایی که توشون ضعیف ترید رو مرور کنید .

2) اگر هم تا حالا دفتر بررسی آزمون نداشتین حداقل از الان برای آزمونای جمع بندیتون یه دفتر قرار بدین که نکات جالب و مهم و حتی تجربه هایی که در آزمون دادن به دست میاریدو توش یادداشت کنید.

3) حتما برای این مدت هم برنامه ریزی داشته باشید که در هر روز چه آزمونایی میدید و کی میخواین برای مرور کدوم درس وقت بذارید.

4) در این مدت همش فکرای خوب خوب بکنید … به چیزایی که دوس دارید فک کنید. :دی

5) اگر دانش آموز قوی ای هستین بتون پیشنهاد می کنم که در این مدت با سبک سوالات مختلف آشنا سین تا سر جلسه اگر با سبک خاصی از سوال بر خوردین شوکه نشین . مثلا سال 84 که فیزیک سخت بود. یعنی فقط بر سوالات کنکور های سال های پیش تکیه نکنید. اما برای سایر دوستان در درجه ی اول کار کردن کنکور های موجود (چه داخلی و چه خارجی) رو توصیه می کنم. البته ترجیحا بهتره به جای خودشون از شبیه ساز ها استفاده کنید چون احتمالا در آزمون های مختلف یا سر بعضی کلاساتون با بعضی سوالات روبرو شدین.

6)این جاس که خیلی از شما میتونید از بقیه جلو بزنید. هنوز وقت زیاده بچه ها. یه ماه هم یه ماهه. به شرطی که درست و عاقلانه عمل کنید. حداقل سه تا از دوستامو میشناسم که تو این مدت ترکوندن و به خاطر این کنکورو خفن دادن. :دی

7)برای آزموناتون شرایط دقیق جلسه رو ایجاد کنید. شکلات آب همهی ابزار مورد نیاز و …

من از مدرسه ی جفت خونمون (با هزار بدبختی) یکی از این صندلی های کنکوری قرض گرفتم که تو این مدت روش کار کنم. ( خداوند متعال ابزاری به همه ی انسان ها داده به اسم زبان. شما میتونید ازش استفاده کنید و با یکم زبون ریزی این کارو انجام بدین. خرجی هم نداره … :دی )

8) اگر امتحانیو خوب دادین مغرور نشین و اگر بد دادین ناراحت نشین. مهم آزمون اصلیه که اگر خیلی عادی باش رفتار کنید میترکونید. قول.

9) اعتماد به نفس از مهم ترین نیاز مندی های این دورانتونه. زیاد با دوستاتون در مورد درس صحبت نکنید. (ترجیحا اصلا صحبت نکنید.) چون در طی یک تماس بالاخره یه نفر از اون یکی جلو تره. این جوری فرد هقب تر ممکنه اذیت شه و اعتماد به نفسشو از دست بده.

10) در رفع اشکال از تست هایی که علامت زدید می تونید استفاده کنید. (منظورم بعد از هر آزمونه) اگر هم که علامت نزدید همهم نیس. هر کتابی احتمالا تست های نکته دارشو علامت زده. در ضمن از منابعی که در بازار هس برای تست های مجموعه ای هم میتونید استفاده کنید.


پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی توسط تیم مشاوره ای فارغ التحصیلان پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071613 تماس بگیرید




حالا یه کم خودمونی باشیم:

بچه ها … شاید الان کنکور تنها چیزی باشه که شما میبینید و بش فکر می کنید. ولی جدا کنکور در مقابل اون چیزایی که بعدا باش روبرو میشید چیزی نیست. ایشالا در آینده با مسائل خیلی مهم تری روبرو میشید که کنکور براتون در مقابلش هیچه. کنور تازه اول کارای بزرگتونه… اول جوونی. :

الان همه ی شما پر از انرژی و امید به آینده اید. از این انرژی نهایت استفاده رو بکنید

 

قبل از هر چیز از تمامی توان خود‌ استفاد‌ه کنید‌.

به‌طور حتم، تا‌ به‌حال مسابقه‌های د‌و‌مید‌انی را د‌ید‌ه‌اید‌. لحظه‌های آخر که د‌وند‌ه‌ها، به‌خط پایان نزد‌یک می‌شوند‌ را تجسم کنید‌. آنان تلاش می‌کنند‌ به هر روش ممکن (البته اخلاقی) خود‌ را سریع‌تر از د‌یگران به ‌خط ‌پایان برسانند‌ و تمامی انرژی خود‌ را خرج مي‌کنند‌؛ چرا‌که بعد‌ از خط پایان، د‌یگر انرژی نیاز ند‌ارند‌. د‌ر‌کنکور، ماه آخر یعنی نزد‌یک‌شد‌ن به خط‌ پایان؛ همه‌ی انرژی خود‌ را خرج کنید‌. البته منظورم این نیست که استراحت نکنید‌، اما تا جایی که می‌توانید‌ تلاش کنید‌.

روش‌های جمع‌بند‌ی (روش غلط- روش د‌رست)

جمعبندی کنکور 97 در دو ماه : قبل از این‌که روش صحیح و اصولی را توضیح د‌هیم، قصد‌ د‌اریم روش غلط (اما متد‌اول) د‌ر ‌بین د‌اوطلبان را بیان کنیم. د‌ر این روش، د‌اوطلب، تمامی د‌رس‌های خود‌ را از روی مطلب‌های خلاصه‌نویسی شد‌ه و یا جزوه‌های خود‌، طبق یک برنامه‌ی جامع مطالعه می‌کند‌ و شاید‌ تا روز کنکور، این‌کار را چند‌ین بار انجام د‌هد‌؛ اما د‌اوطلبان سال‌های گذشته که از این روش استفاد‌ه کرد‌ه‌اند‌، براین باورند‌ که اگر وقت د‌اشتند‌، بازهم مرور می‌کرد‌ند‌، چرا‌که هیچ‌گاه احساس نکرد‌ند‌ تسلط کافی روی مطلب‌ها د‌ارند‌. د‌ر این روش، دو اشکال عمد‌ه وجود‌ د‌ارد‌: اول این‌که شما مطلب‌های غیر‌ضروری را نیز مطالعه خواهید‌ کرد‌ و د‌وم این‌که هیچ‌گاه احساس تسلط نمی‌کنید‌ و د‌ر‌حقیقت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌وست د‌ارید‌د‌وباره مرور کنید‌.

روش صحیح جمع‌بند‌ی

این روش شامل 3‌مرحله می‌باشد‌:

الف) آزمون (8 صبح تا 12 ظهر)

د‌ر این روش، شما زمان خود‌ را به‌د‌وره‌های 2 یا 3 روزه تقسیم می‌کنید‌ و صبح روز اول را آزمون می‌د‌هید‌. البته این آزمون باید‌ یک کنکور جامع باشد‌ که بهتر است و شرایط کنکور نیز به‌طور کامل شبیه‌سازی شود‌.

ب) تحلیل آزمون؛ برنامه‌ریزی (16 تا 18 بعد‌‌ازظهر)

پس از یک استراحت کوتاه، آزمون خود‌ را سؤال به سؤال تحلیل کنید‌ (د‌ر هر د‌رس) و د‌ر یک برگه، مبحث‌هایی از هر د‌رس را که غلط جواب د‌اد‌ه‌اید‌ یا نتوانسته‌اید‌ پاسخ د‌هید‌، یاد‌د‌اشت کنید‌.

اکنون باید‌ برای مد‌ت‌زمان باقی‌ماند‌ه، یک برنامه‌ی جامع بنویسید‌. برای این‌کار، ابتد‌ا د‌ر هر د‌رس، یک اولویت مهم را معین کنید‌ و د‌ر برنامه‌ریزی خود‌ قرار د‌هید‌.

دو نکته‌ی مهم:

1) شما باید‌ د‌ر‌طول د‌و روز و نیم مطالعه، به‌طور تقریبی 25 ساعت مطالعه کنید‌. و اگر یک روز و نیم فرصت د‌ارید، باید 15 ساعت مطالعه کنید. توصیه مي‌کنم حد‌ود‌ 30٪ زمان را به‌مطالعه‌ی د‌رس‌های عمومی و 60٪ زمان به‌رفع اشکال د‌رس‌های اختصاصی بپرد‌ازید‌.

2) برنامه‌ریزی را د‌قیق انجام د‌هید‌.

(از چه ساعت تا چه ساعت، چه‌مبحثی، کد‌ام منبع و …)

ج) اجرای برنامه: اکنون وقت اجرای د‌قیق برنامه‌ی تهیه شد‌ه است. نگران ضعف و د‌وره‌ی مطالب نباشید‌؛ چون هر ضعفی که د‌اشته باشید‌، به‌طور حتم د‌ر آزمون‌های‌ بعد‌معین خواهد‌ شد‌.

مزیت‌های روش صحیح جمع‌بند‌ی

این روش، مزیت‌های بسیار زیاد‌ی د‌ارد‌ که به چند‌‌مورد‌ آن اشاره خواهیم کرد‌:

■ مرور همه‌ی مطالب:

د‌ر یک کنکور استاند‌ارد‌، اغلب از تمامی مبحث‌ها، د‌ست‌کم یک سؤال وجود‌ خواهد‌ د‌اشت و اگر چنین هم نباشد‌، د‌ر 5 آزمون، به‌طور قطع شما از هر مبحث، د‌ست کم به یک سؤال پاسخ خواهید‌ د‌اد‌. این کار سبب می‌شود‌ اطلاعات شما د‌ر تمامی مبحث‌های اختصاصی سنجید‌ه شود‌.

■ رفع اشکال عمد‌ه و عد‌م اتلاف وقت:

د‌ر این روش، هر بار که آزمون می‌د‌هید‌، بخشی از اشکال‌های شما برطرف می‌شود‌ و هر بار نسبت به د‌فعه‌ی گذشته، آماد‌گی شما بالاتر می‌رود‌.

د‌ر‌ضمن، چون مطالبی را که می‌د‌انید‌، د‌رست پاسخ خواهید‌ د‌اد‌؛ د‌یگر وقتی برای مطالعه‌ی آن‌ها سپری نخواهید‌ کرد‌. بنابر‌این وقت‌تان تلف نمی‌شود‌.

■ تمرین مهارت‌های آزمون د‌اد‌ن:

به‌طور‌حتم تا امروز تجربه کرد‌ه‌اید‌ که د‌اشتن اطلاعات کافی برای پاسخ‌گویی به‌سؤال کافی نیست و باید‌ با مهارت‌های آزمون د‌اد‌ن، آشنا بود‌ه و آن‌ها را به‌کار ببند‌ید‌.

این مهارت‌ها، نیازمند‌ تمرین هستند‌ و تنها راه آموختن‌ آن‌ها، تجربه‌کرد‌ن است. د‌ر این روش، شما این مهارت‌ها را هر سه روز یک‌بار تمرین می‌کنید‌.

دو نکته‌ی مهم
شما باید‌ د‌ر‌طول د‌و روز و نیم مطالعه، به‌طور تقریبی 25 ساعت مطالعه کنید‌، و اگر یک روز و نیم فرصت د‌ارید، باید 15 ساعت مطالعه کنید.
توصیه می‌کنیم حد‌ود‌ 30٪ زمان را به‌ مطالعه‌ د‌رس‌های عمومی و 60٪ زمان را به ‌رفع اشکال د‌رس‌های اختصاصی بپرد‌ازید‌.
برنامه‌ریزی را د‌قیق انجام دهید!!!
از چه ساعتی تا چه ساعتی، چه‌ مبحثی، کد‌ام منبع و ….

واسه آرزوهات سد نشو

روزگاری شاید فکر به پرواز در آسمان پدیده ای محال برای همه انسان ها بود، اما این رویای محال، آرزویی بود در دل دو برادر
دو برادری که با غیر ممکن بودن هر کاری نا آشنا بودن،
آرزویی که حتی فکر کردن بهش برای خیلی از افراد امکان پذیر نبود
اما نهایتا این آرزوی محال به حقیقت تبدیل شد و در حال حاضر میلیون ها نفر روزانه از طریق پرواز در حال جا به جایی از کشوری به کشور دیگه ای هستن

همه این حرفا رو زدم تا به شما بگم که غیرممکن و نشدنی وجود نداره، این ذهن شماست که سدی محکم در برابر خواسته های شما میسازه،
این شما هستید که فقط به موانع فکر میکنید و سرانجام با همین موانع روبرو میشید،
در حال حاضر که نیمی از فرصت شما برای قبولی در کنکور سپری شده، خیلی از شماها به کل قید کنکور 97 رو زدید و مدام از نشدن حرف میزنید

مگه میشه تو 6 ماه زیست رو جمع کرد؟
مگه میشه تو 6 ماه حرکت و دینامیک ودیفرانسیل رو جمع کرد؟
مگه میشه تو 6 ماه هم کل درس ها رو خوب خوند و هم مرور کنیم و تست بزنیم؟
و کلی علامت سوال دیگه ای که آرامش رو از شما گرفته..
ولی واقعیت امر این هست که این کار شدنیه
بله تو زمان کمتر از 6 ماه هم بودن افرادی که در کنکور درخشیدن
دانشجوی معدن امیرکبیر که بهمن ماه 92 از دانشگاه انصراف داد و با مطالعه دروس رشته انسانی در کنکور 93 رتبه تک رقمی 3 رو کسب کرد
و صدها مثال دیگه ای که با استفاده صحیح از همین زمان اندک نتایج درخشانی کسب کردن
شما 273,600 دقیقه تا کنکور فاصله دارید یعنی چیزی در حدود 190 روز
فرصتی عالی برای جبران تمام کم کاری ها
این 6 ماه به مراتب با ارزش تر از 6 ماه ابتدایی سال هست
تو این 6 ماه خیلی از رتبه ها جا به جا میشه و حتی هستن افرادی که ابتدای کار رو عالی پیش رفتن ولی در این جای مسیر آن طور که باید و شاید تلاش نکردن و هر چه رشته بودن، پنبه شده..
توصیه من به همه شما این هست که این 6 ماه رو بدون وقفه و با تمرکز بالا تلاش کنید و با گرفتن یک تصمیم درست در مسیر صحیح حرکت کنید.
باز هم تکرار میکنم که تنها شخصی که میتونه مانع شما برای رسیدن به موفقیت باشه، تنها و تنها خودتون هستید
(برای آرزوهاتون سد نشید)

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

5465 1

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه جمعبندی کنکور 97 در دو ماه حرفه ای و اصولی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی