جمع بندی نیمسال اول به روش تکنیکی و سریع

جمع بندی نیم سال اول

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی نیمسال اول به روش تکنیکی و سریع

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمعبندی نیمسال اول نیز فرا رسیده و اکنون ما می دانیم در طول این مدت چه روش هایی را امتحان نموده و چه منابعی را استفاده کرده ایم و الان باید با یک برنامه ریزی هدفمند و حرفه ای یک جمعبندی عالی برای اتمام نیمسال اول داشته باشیم .

جمعبندی نیمسال اول

جمعبندی نیمسال اول




جمعبندی نیمسال اول یک زمانی حساس و تاثیرگذار بر بهبود رتبه هاست که جمعبندی صحیح در این بازه ی زمانی چند هفته ای بسیار مهم است . داوطلب پیش دانشگاهی باید در دوران امتحانات حرفه ای تر درس بخواند و اصولی درسها را پیش ببرد . دانش آموزان می توانند در امتحانات نیز خلاصه نویسی های خود را انجام دهند و عقب نمانند.


جمع بندی نیمسال اول و نکاتی که نمی دانید…


جمع بندی نیمسال اول اگر به درستی انجام شود می تواند یک سکوی پرتاپ به سمت کنکوری موفق باشد . اکنون زمان بهبود کیفیت مطالعه و جمعبندی حرفه ای مباحث خوانده شده است.


جمعبندی نیمسال اول , خیلی از داوطلبان وقتی به دوران جمعبندی می رسند ، احساس می کنند که واقعا هیچ کاری انجام نداده اند و برنامه ریزی هایشان اشتباه بوده است این افراد متاسفانه مجددا این اشتباهات را در بد خواندن دروس و درست جمعبندی نکردن مباحث مهم و کلیدی تکرار می کنند و وضعیت را مشکل تر می کنند در حالیکه اکنون زمان جبران است.

مهمترین نکته در جمعبندی نیم سال اول ، جمعبندی درست و اصولی است و هیچ بهانه ای حتی امتحانات ترم نیز نباید مانع از تحقق این برنامه ریزی شود.


با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.


5465



در اینجا می خواهیم نحوه ی درست تست زنی ، شیوه ی درست مطالعه و مرور هر درس را همگام با امتحانات نیمسال اول به شما عزیزان آموزش دهیم .

اولین اشتباه داوطلبان پیش دانشگاهی در جمعبندی نیمسال اول این است که به امتحانات کمتر بها می دهند و می گویند که امتحانات تاثیری در کنکورشان ندارد ! که این تفکری اشتباه است.

نکته ی تکنیکی بسیار مهم بعدی این است که در دوران جمعبندی نیمسال اول بر خلاف ماههای گذشته نیازی نیست که تنوع دروس داشته باشید و متنوع درس بخوانید.

همانطور که می دانید متنوع درس خوندن باعث میشه از مطالعه یک درس خسته نشویم اما در دوران جمعبندی نیمسال اول توصیه می شود که تنوع مباحث کمتر شود.


به این دلایل که:

1- استرس و اضطراب ناشی از امتحانات ترم به داوطلب این آرامش خاطر را نمی دهد که بخواهد با آسودگی و اطمینان تنوع درسی داشته باشد.

2- استرس فصل امتحانات و نیم سال اول به نفع داوطلبان نیز هست چرا که باعث میشه با کیفیت تر درس بخوانیم چون بازه ی زمانی کوتاهی در اختیار داریم و این باعث میشه ضمیر ناخودآگاه و مغز توانایی تشخیص مباحث مهم و تمرکز بر آنها را در مدت زمانی کوتاه داشته باشند . درست مثل شب امتحان درس خوندن و با نمره ی عالی پاس شدن!

نکته بعدی که مختص داوطلبان پیش دانشگاهی است این است که سعی کنند امتحانات را بصورت تستی جمعبندی کنند و به صورت تست پوششی و با تعداد بالا تست زنی در نیمسال اول و برای جمعبندی هاشون حتما داشته باشند.

نکته سوم:

این است که شما به عنوان یک داوطلب کنکوری باید متعهد شوید که در دوران امتحانات به خوبی و با کیفیت جمعبندی داشته باشید تا این بازه ی زمانی ، سرنوشت ساز و باعث موفقیت بیشتر شما در کنکور سراسری شود.

جمعبندی نیمسال اول , اگر فرجه های امتحانی شما زیاد بود می توانید تعداد تست بیشتری انجام دهید . مثلا اگر برای یک امتحان 5 روز فرجه داشته اید ، سعی کنید این درس را با تعداد تست بالا جمعبندی کنید و نیز پیش نیاز هر مبحث را نیز مطالعه و مرور کنید. اما اگر فرجه برای یک درس کم بود ، توصیه می شود اول به صورت تشریحی مطالعه کنید و بعد اگر زمان اضافی داشتید مباحث را به صورت تستی جمعبندی کنید.


جمعبندی نیمسال اول با آزمون های آزمایشی استاندارد و معتبر:


جمعبندی نیمسال اول , داوطلبان در خصوص آزمون های 22 دی قلم چی و بعد از آن که جمعبندی پایه است حتما به این نکته توجه داشته باشند که فریب این سه هفته فرجه زیاد آزمون را نخورند چرا که دیده شده برخی داوطلبان آنقدر کند و آرام پیش یک را جمعبندی می کنند که به جمعبندی با کیفیت و کامل پایه نمی رسند و نتیجه قابل قبولی در آزمون های جمعبندی نیسمال اول نیز نمی گیرند و حتی از آزمون جمعبندی نیسمال اول هم باز می مانند.

براساس تجربه و ارتباط با طیف وسیعی از داوطلبان می توانیم بگوییم که جمعیت کثیری از داوطلبان تمام مباحث و یا حداقل مباحث اصلی را خوانده و تست زنی زیاد هم داشته اند اما شُل و ول مرور و جمعبندی داشته اند . مشکل این داوطلبان این بوده که اصلا نمی دونستن از کجا شروع کنند و کدام مباحث را بخوانند و به جمعبندی برسانند.

جمعبندی نیمسال اول , این داوطلبان می بایست ابتدا پیش نیاز هر مبحث و بخصوص پیش یک را مطالعه کنند.
حال سوال مهم و اصلی این جاست که این پیش نیازها کدامند و اکنون باید بیشتر بروی کدام مباحث بیشتر تمرکز و مانور دهید و چگونه پیش نیازها را الان خوب بخوانیم و به تسلط برسانیم تا در نیم سال دوم به مشکل و سردرگمی برنخوریم ؟
این سوالات مهم را می توانید از مشاورین حرفه ای و با تجربه اولین مرکز مشاوره کنکوری تلفنی در ایران ، مشاور گروپ بپرسید . مشاورین مرکز آماده پاسخگویی به این سوالات هستند.

هیچکس تا امروز برنامه ‌ای برای چاق‌ شدن، شکست خوردن یا احمق بودن ننوشته است زیرا این چیزها وقتی اتفاق می‌‌ افتد که شما برنامه‌ نداشته باشید…!
برنامه شما چیست؟


جمعبندی نیمسال اول , برای جمع بندی حرفه ای به چند نکته ی زیر توجه کنید:

با اولویت جمعبندی کنید…

جمع بندی نیمسال اول , مهمترین کار در دوران جمعبندی ، اولویت بندی دروس است یعنی هر درس را براساس درجه سختی و اهمیت مباحث آن در کنکور اولویت بندی کنید. مثلا در جدولی برای هر درس ، مباحث ساده را با درجه 4 مشخص کنید ، مباحث متوسط را با درجه 3 ، و مباحث سخت و سخت تر را با درجه 2 و 1 برای خود مشخص کنید.

اولویت بندی باعث میشه در مباحث ساده تر سریعتر به تسلط برسید و در مقابل فرصت بیشتری برای رفع اشکالات در مباحث سخت تر خواهید داشت.

تذکر : جمعبندی بدون اولویت باعث سردرگمی و آشفتگی در دوران جمعبندی نیمسال اول می شود و از کسب نتایج بهتر در این دوره محروم می شوید.


جمعبندی نیمسال اول زیست شناسی:

مهمترین فصول برای جمعبندی در نیسمال اول که پیش نیاز هم هستند ، فصول یک و دو و سه سال سوم هستند و بعد از آن داوطلب باید بر روی مباحث 5 و 6 و7 سال سوم یعنی مباحث پایه و بیس ژنتیک و نیز مباحث مربوط به تقسیمات سلولی که خیلی خیلی مهم هستند و نیز مباحث شناخت DNA سپس فصل یک پیش و فصل 5 پیش را بخوبی بخوانند و به تسلط و جمعبندی حرفه ای برسانند.

جمعبندی شیمی نیمسال اول:

آنچه که برای تسلط بر شیمی کنکور می تواند موفقیت آمیز باشد این است که داوطلب مبحث را به صورت عمقی فراگیرد به گونه ای که توانایی استفاده درست و دقیق از فرمول ها و رابطه ها برای حل مسائل را داشته باشد.

توصیه ما این است که بعد از مطالعه فصل یک شیمی 3 ، روزانه 10 تست به صورت رندوم و تصادفی از مبحث استوکیومتری را در برنامه ی خود قرار دهید . تسلط خود را با این روش کم کم شاهد خواهید بود.

جمعبندی فیزیک در نیمسال اول:

برای داوطلبان پیش توصیه می شود اگر مبحث دینامیک و حرکت را تاکنون نخوانده اند الان در حد امتحان بخوانند و خیلی وارد جزئیات نشود . پیشنهاد ما به داوطلبی که اصلا مبحث دینامیک و حرکت نخوانده این هست که فصول نوسان و موج را کار کند چونکه این دو مبحث پیش نیاز های فیزیک پیش 2 هستند سپس و بعد از اون باید فیزیک پایه و مباحث ساده تر آنرا کامل بخوانید.

جمعبندی ریاضی در نیمسال اول:

مباحث تعیین علامت ، معادله ، نامعادله، تابع و بعدش مثلثات و بعد از ایناها تابع باید کار شود.
فعلا مباحث آمار و هندسه رو کنار بگذارید و مباحث گفته شده را که پیش نیاز هستند خوب کار کنید و به تسلط برسانید.

جمعبندی ادبیات در نیمسال اول:

اشتباه نکنید و الان سراغ حفظ لغت و تاریخ ادبیات نروید چون در نیمسال دوم هم می توانید این مباحث را خوب کار کنید . ما توصیه می کنیم الان مباحث قرابت معنایی و آرایه ها رو کار کنید اما برای داوطلب ضعیف توصیه میشه در این بازه زمانی و جمعبندی 5 هفته ای بیشتر تمرکزش بروی مباحث اختصاصی و از عمومی ها هم مباحث آرایه ، قرابت و زبان فارسی باشد.

جمعبندی عربی در نیمسال اول:

حتما عربی یک را بخوانید سپس تا درس 5 عربی را نیز بخوانید و بعدش کم کم درک مطلب کار شود . توصیه ما این است که در این بازه ی زمانی 5 هفته ای مبحث ترجمه و تعریب را بخوبی کار کنید و به تسلط برسانید تا بتوانید به تست های ترجمه و تعریب در آزمون های نیمسال دوم و کنکور پاسخ دهید.

جمعبندی زبان و دینی در نیمسال اول:

در درس دین و زندگی توصیه میشه درس هایی که ناتمام مطالعه شدند را کامل بخونید چون الان بهترین زمان برای جبران هست.
اکنون بهترین زمان برای بهبود و جابه جایی رتبه هاست لذا داوطلبی که خوب مطالعه نداشته باشد خیلی ضرر خواهد کرد . در این زمان می توان خیلی پیشرفت داشت و پیش یک و پایه را میتوان به تسلط کامل رساند.
لذا این زمان های با ارزش را به بی انگیزگی و افسردگی نگذرانید و نهایت استفاده را برای جبران و پیشرفت در درصدها به کار گیرید.
فراموش نکنید که موفقیت نیاز به برنامه ریزی هدفمند شده دارد و تصادفی نیست.


برنامه ریزی و مشاوره تخصصی کنکور تجربی 1400

و مشاوره های تلفنی بهمن تا کنکور طرحی برای داوطلبانی که اکنون برای کنکور استارت زده اند

نگران وقت از دست رفته نباش ، کافیه خودتو باور داشته باشی

با برنامه ی منظم و تحت کنترل به دور از استرس میتونی به هدفت برسی

میتونی تو فرصت باقی مونده همه ی درسها رو جمع و جور کنی

به راحتی میتونی خودتو به رقیب هات برسونی



  • آیا جزء داوطلبانی هستید که تاکنون برای خلاصه نویسی اقدام نکرده‌اید؟
  • آیا برای دروس تخصصی و دروس عمومی کنکور 1400 نیازمند کتب جمع بندی هستید؟
  • آیا می‌دانید بهترین منابع درسی برای کنکور کدام است؟
  • آیا از روش‌های درست مطالعه دروس آگاهی دارید؟
  • آیا از اهمیت دروس عمومی در کنکور با خبرید؟
  • آیا به تکنیک‌های تست زنی و مدیریت زمان مسلط هستید؟
  • آیا برای رفع استرس کنکور و مقابله با اضطراب در جست‌و‌جوی راهی مطمئن هستید؟
  • آیا می‌دانید اولویت پاسخگویی به سوالات در کنکور چگونه است؟
  • آیا از نحوه پاسخگویی به سوالات محسباتی آگاهید؟
  • آیا برای دریافت یک برنامه دقیق برای جمع‌بندی نیازمند مشاوره با افرادی مجرب هستید؟
  • آیا می‌دانید مشاوره تحصیلی چه تاثیری در آینده شغلی و تحصیلی شما دارد؟
  • آیا تاکنون از خدمات مشاوره مشاورگروپ استفاده کرده‌اید؟

برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاور گروپ تماس بگیرید

مطالب تکمیلی


با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.


5465

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی نیمسال اول به روش تکنیکی و سریع

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403