ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به سوالات متداول داوطلبان پیرامون شرایط و نحوه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور ارشدn در این مقاله به بیان توضیحات کاملی پرداخته ایم. داوطلبان به منظور شرکت در آزمون فراگیر بایستی با تهیه مدارک تحصیلی ثبت نام ارشد فراگیر و اطلاعات لازم، به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نموده و فرآیند نام نویسی خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

تمامی اطلاعات مربوط به زمان برگزاری آزمون، زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر و تاثیر سهمیه ها در این مقاله ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

زمان و سایت ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام کنکور فراگیر پیام نور از روز سه شنبه 1402/12/10 آغاز لغایت جمعه 1402/12/20 خواهد بود. داوطلبان در صورت داشتن شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام می توانند در بازه زمانی گفته شده به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

داوطلبان توجه داشته باشند، تمامی مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون فراگیر پیام نور ، توسط سازمان سنجش کشور صورت می پذیرد.

دانلود دفترچه آزمون فراگیر پیام نور  1401

لینک دانلود دفترچه آزمون فراگیر پیام نور 1402 به محض انتشار در این بخش قرار می گیرد

شرايط ثبت ‌نام ازمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور باید دارای یکسری شرایط باشند که در ادامه به بیان آن پرداخته ایم:

  1. هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام ارشد فراگیر و شركت در آزمون می ‌تواند در يک كد رشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نمايد.
  2. متقاضیان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرايط بودن، به درگاه اطلاع ‌رسانی اين سازمان به نشانی: sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذيل، اقدام كنند. مراحل و نحوه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور :
  • مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان برای تهيه كارت اعتباری ثبت‌نام (سريال 12 رقمی) و دريافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام کارشناسی ارشد فراگیر.
  • تهيه فايل عكس اسكن شده.
  • آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نياز برای ثبت ‌نام آزمون فراگیر پیام نور .
  • ثبت نام از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور در زمان مقرر (10 اسفند 1402 تا 20 اسفند 1402)
  • با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام به صورت اينترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است به وسيله كارت ‌های عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع ‌رسانی مذكور و پرداخت مبلغ 1,320,000 (یک میلیون و سیصد و بیست هزار) ريال به عنوان وجه ثبت ‌نام شركت در آزمون اقدام نمايند.

ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور 1402

  1. مندرجات فرم تقاضانامه بايد دقيق و صادقانه تكميل شود.
  2. مسووليت‌ صحت‌ تمامی مندرجات‌ تكميل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ متقاضی خواهد بود.
  3. پس از پايان مهلت مرحله ويرايش اطلاعات تقاضانامه، اعمال هيچ‌ گونه تغييری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت ‌نام امكان‌ پذير نيست. بنابراين،‌ متقاضی‌ بايد در زمان تكميل اطلاعات تقاضانامه نهايت دقت را به كار گيرد.
  4.  هر موقع‌ مشخص‌ شود كه‌ متقاضی،‌ حقايق‌ را كتمان‌ نموده‌ يا واجد يكی‌ از شرايط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌ راهنما نيست، در هر مرحله ‌ای‌ از آزمون‌ (ثبت‌ نام‌، شركت‌ در آزمون‌، پذيرفته‌ شدن‌، حين‌ تحصيل‌ در دانشگاه ‌و …) محروم‌ خواهد شد.
  5. آموزش در دوره های فراگير دانشگاه پيام نور، از طريق مراكز و واحد های اين دانشگاه انجام می شود.

ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور

نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی آزمون فراگیر پیام نور

به متقاضیان توصيه می شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش نويس با مراجعه به درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را براساس بند های برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمايند.

متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمايند. بديهي است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذيرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

نحوه پذیرش دانشجو در دوره های فراگير پیام نور ۱۴۰۲

نحوه پذیرش و ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور در ادامه این مقاله بیان شده است:

  • نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس تاثير 80 درصدی ميانگين دروس حاصل از آزمون و تاثير 20 درصدی ميانگين معدل مدرک كارشناسی می باشـد. كسب نمره علمی مثبـت (بيشـتر از صفر) براي پذيرش در هر كدرشته محل الزامی است.
  • ميانگين معدل مدرک كارشناسی برای داوطلبانی كه دانش آموخته دوره كارشناسی ناپيوسته می باشند، حاصـل ميـانگين معـدل دو مقطـع كـاردانی و كارشناسی ناپيوسته می باشد.
  • تغيير وضعيت دانش پذيری به دانشجويی منوط به احراز شرايط مندرج در دفترچه (شرايط ثبت نام و پذيرش) و شرايط زير است:
  1. شركت در آزمون های پايان دوره دانش پذيری مشتمل بر 6 تا 10 واحد درسی.
  2. كسب نمره نهايی لازم با توجه به ظرفيت پذيرش در رشته محل های انتخابی.

هزينه ثبت نام و میزان شهریه آزمون فراگیر پیام نور

داوطلبان برای ثبت نام در دوره فراگير كارشناسی ارشد ناپيوسته دانشگاه پيام نور لازم است از تاريخ 1402/12/10 تا 1402/12/20 بـه درگـاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و با تكميل اطلاعات اوليه و پرداخت اينترنتی مبلغ 1.320.000 ريال (يک میلیون و سيصدوبيست هزار) ریال بـا استفاده از كارت های اعتباری عضو شبكه شتاب، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.

داوطلبان لازم است، در پرداخت وجه ثبت نام دقت فرمايند، زيرا وجوه واريزی به هيچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

شهريه تحصيل پس از پذيرش

شهريه ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته فراگير پیام نور سال 1402  (مبالغ به ريال)
شهريه ثابت دروس نظری دروس عملی كم هزينه دروس عملی پرهزينه و پايان نامه
17/192/500 1/613/450 4/761/000 7/895/325

نحوه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند با استفاده از روش زیر فرآیند ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور را انجام دهند:

  1. مراجعه به پايگاه اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: sanjesh.org
  2. دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از پايگاه اينترنتی سازمان سنجش.
  3. پرداخت مبلغ 1/320/000 (یک ميليون و سيصد و بيست هزار) ریال به صورت اینترنتی. (. ضمنا هزينه خدمات پيـام كوتـاه
    مبلغ 12/000 ريال می‌باشد.)
  4. دریافت کد رهگیری ثبت نام.

زمان توزيع كارت اينترنتی و برگزاری آزمون فراگیر

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور در مقاله بالا بیان شده است. طبق دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر، آزمون كارشناسی ‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور در سال 1402 روز جمعه مورخ 1402/04/24 برگزار خواهد شد و دانش‌ پذيران از تاريخ 1402/04/21 تا 1402/04/23 مي‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سـازمان سـنجش آمـوزش كشور نسبت به تهيه كارت و راهنماي ورود به جلسه آزمون اقدام نمايند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابي مندرج در بند 28 تقاضانامه دفترچه ثبت نام تعيين می ‌گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 6 دفترچه راهنمای ثبت‌نام ارشد فراگیر و درج كد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت برای تعيين حوزه امتحاني (بند 28 تقاضانامه) در استان محل اقامت داوطلب می باشد.

نحوه اعلام نتايج آزمون ارشد فراگیر

طبق دفترچه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور ، نتايج نهایی آزمون نوبت بيست و دوم، در نيمه اول شهریور سال 1402 از طريـق درگاه اطـلاع رسـانی سـازمان سـنجش آمـوزش كشـور بـه نشـانی: sanjesh.org به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد. 

تاثیر سهمیه ها در ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور

در ادامه مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با تاثیر سهمیه رزمندگان و ايثارگران در ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور پرداخته ایم. هر يک از داوطلبان متقاضی سهميه رزمندگان و ايثارگران می توانند براساس شرايط خود، متقاضی اين سهميه شوند. 

  • رزمندگانی كه حداقل شش ماه متوالی يـا متنـاوب داوطلبانـه در منـاطق عملياتی جبهه های نبرد حق عليه باطل حضور داشته اند.
  • بيست و پنج درصد ظرفيت هر كد رشته محل به “همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر”، “آزادگان و همسر و فرزندان آنان”، “جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان” اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران 25% ظرفيت)
  • پنج درصد ظرفيت هر كد رشته محل نيز به “جانبازان زير 25 % و همسر و فرزندان آنان” و “همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شـش ماه حضور داوطلبانه در جبهه” اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران 5% ظرفيت)

نکته 1 : داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان “آجـا” لازم است برای دريافت كد پيگيـری 12 رقمی بـه نشـانی اينترنتـی: aja.ir مراجعه نمايند. 

نکته 2 : كد پيگيری 12 رقمی سازمان بسيج مستضعفين و يا نيرو های مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت می باشد. لذا داوطلبـان ضـرورت دارد براي ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دريافت كد پيگيری 12 رقمی مخصوص همان آزمون اقدام كنند. 

در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان علاوه بر سيستم پاسخگويي اينترنتی (غيرحضوری) سازمان ، می توانید از ساعت 8 صبح الی 12 شب با  شماره تلفن 9099071613 بدون اضافه کردن صفر و هرگونه کد دیگری با کارشناسان مجرب ثبت نام آزمون های ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند.

سوالات متداول داوطلبان ارشد فراگیر پیام نور


ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور از طریق چه سایتی صورت می پذیرد؟

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر چه زمانی توزیع خواهد شد؟

متقاضیان لازم است كه از روز سه ‌شنبه مورخ 1402/04/21 لغايت روز پنجشنبه مورخ 1402/04/23 با مراجعه به درگاه اطلاع ‌رسانی اين سازمان کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

آزمون ارشد فراگیر چه زمانی برگزار می شود؟

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر، در روز جمعه مورخ 1402/04/24 برگزار می شود.


4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403