ثبت نام آزمون صلاحیت معماران تجربی نظام مهندسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

آزمون صلاحیت معماران

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون صلاحیت معماران تجربی نظام مهندسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله علمی آموزشی سعی دارد به مبحث ثبت نام آزمون صلاحیت معماران تجربی نظام مهندسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بپردازد. شما می توانید سایر مقالات مرتبط با آزمون صلاحیت معماران حرفه مهندسی را در سایت مشاور گروپ مشاهده نمایید. با ما همراه باشید.

آزمون صلاحیت معماران

وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد 11 ،21 ،26 و 28 آیین‌نامه اجرائی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی معماری بخش‌های (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران بخش‌های (نظارت، محاسبات و اجرا،) تأسیسات مکانیکی (طراحی و نظارت)، تأسیسات برقی (طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک در پایه سه و کاردان‌های فنی ساختمان در شش رشته کاردانی معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی و نقشه‌برداری در پایه سه و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در پایه‌های سه، دو، یک برای پروانه اشتغال بکار  به‌طور هماهنگ و هم‌زمان در سراسر کشور اقدام می‌نماید.

مدرک تحصیلی – آزمون صلاحیت معماران 

مطابق با ماده 7 آئین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان صرفاً مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور صدور پروانه اشتغال بکار مورد تأیید می‌باشند. همچنین مطابق ماده 6 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان رشته‌های معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک جزء رشته‌های اصلی می‌باشند. با توجه به مصوبات گروه هم ارزی رشته‌ها کلیه دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی با عناوین متفاوت از رشته‌های اصلی، کارشناسی ارشد و دکتری فاقد مدرک کارشناسی در رشته‌های اصلی و مواردی از این قبیل جهت اطلاع از امکان دریافت پروانه اشتغال بکار در رشته و صلاحیت موردنظر، از طریق اداره کل استان محل عضویت خود قبل از ثبت‌نام مطمئن گردند.

تذکر مهم:

به این وسیله تأکید می‌گردد متقاضیان می‌بایست دقت نمایند در زمان ثبت‌نام آزمون، با توجه به مدرک تحصیلی خود، شرایط لازم را از حیث امکان اخذ پروانه به کار مهندسی مطابق با آخرین ضوابط و مصوبات گروه هم‌ارزی رشته‌ها دارا باشند. بدیهی است در صورت عدم رعایت این قبیل موارد، صرف ثبت‌نام و قبولی در آزمون هیچ‌گونه حقی را برای داوطلبان ایجاد نخواهد کرد و قبولی ایشان کان لم یکن تلقی شده و هرگونه مسئولیت ناشی از آن بر عهده متقاضی شرکت در آزمون می‌باشد، ضمن آنکه دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان نیز پاسخگوی این‌گونه افراد نخواهد بود.

سابقه کار حرفه‌ای – آزمون صلاحیت معماران

نحوه محاسبه سنوات حرفه‌ای لازم مهندسان: حداقل سوابق کار حرفه‌ای برای شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع به شرح جدول زیر می‌باشد.

آزمون صلاحیت معماران

توجه: متقاضیانی که سنوات لازم را تا زمان برگزاری آزمون احراز ننمایند امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون را ندارند و در صورت نداشتن شرایط لازم و ورود اطلاعات نادرست جهت ثبت‌نام و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی شده و با آن‌ها مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

سوابق کاردانی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان به‌غیراز رشته عمران (محاسبات) و معماری (طراحی)، در صورت هم رشته بودن با رشته آزمون، از تاریخ اخذ مدرک کاردانی تا زمان اخذ مدرک مهندسی به ازای هر 5 سال کامل یک سال و حداکثر دو سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد. (سنوات کمتر از 5 سال به‌تناسب در نظر گرفته می‌شود). در صورت هم رشته نبودن، سنوات کاردانی قابل‌محاسبه برای آزمون مهندسی نمی‌باشد به‌عنوان‌مثال سنوات کاردانی رشته نقشه‌برداری قابل‌محاسبه برای آزمون عمران و سنوات کاردانی رشته عمران قابل‌محاسبه برای آزمون نقشه‌برداری نیست.

سنوات کاردانی جهت آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (محاسبات) و معماری (طراحی) نیز قابل‌محاسبه نیست.

ضروری است متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسی دارای مدرک کاردانی، جهت اطمینان از هم رشته بودن مدارک کاردانی و کارشناسی خود، استعلام کتبی از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان محل عضویت خود قبل از ثبت‌نام اطمینان حاصل نمایند.

نحوه محاسبه سنوات لازم کاردان‌ها: حداقل سوابق کار حرفه‌ای جهت شرکت در آزمون ورود به حرفه کاردان‌های فنی ساختمان از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع تا 21 مهرماه و به شرح جدول می‌باشد.

توجه: متقاضیانی که سنوات لازم را تا زمان برگزاری آزمون احراز ننمایند امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون را ندارند و در صورت نداشتن شرایط لازم و ورود اطلاعات نادرست جهت ثبت‌نام و قبولی آنان در آزمون، قبولی کان لم یکن تلقی شده و با آن‌ها مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

آزمون صلاحیت معماران

تذکر: همان‌گونه که در جدول مشخص گردیده نوع مدرک تحصیلی ازنظر مورد تأیید بودن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا مورد تأیید بودن سایر وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی در محاسبه سنوات مؤثر می‌باشد. لذا ضروری است متقاضیان آزمون کاردانی به هنگام مشخص نمودن نوع مدرک خود در فرم ثبت‌نام دقت کافی نمایند.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای می توانید با شماره ۱۶۱۳-۹۰۷-۹۰۹ تماس بگیرید.

برای آگاهی از جدیدترین آزمون صلاحیت معماران تجربی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

4.2/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون صلاحیت معماران تجربی نظام مهندسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403