راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1401

راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 99 - 1400

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مطلب سعی می نماییم به راهنمای آزمون سراسری سال 1400 بپردازیم. داشتن یک مشاور خوب و کاربردی برای هر آزمون یک نکته ی مهم می باشد. آزمون های سراسری همواره به دلیل شرایط خاص خود یک آوردگاه مهم برای داوطلبین ورود به دانشگاه های سراسر کشور بوده و هست. آزمون سراسری سال 1400، آوردگاه علمی برای مشتاقان ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی سراسر کشور است.

راهنمای ثبت نام آزمون سراسری مهمترین رقابت علمی کشور

راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1400

در همین راستا، صدها هزار دانش‌آموز علاقه‌مند به ورود به دانشگاه، بر اساس توانمندی‌های علمی و اهداف تحصیلی و شغلی که برای خود در نظر گرفته‌اند، قبولی در این آزمون ملی را نخستین محک جدی برای ورود به دنیای آکادمیک و فعالیت‌های این عرصه می‌دانند.

آگاهی از نکات مهم آزمون سراسری

برای آگاهی بهتر و بیشتر مخاطبان سایت، متن کامل دفترچه آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کل کشور را که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور با آخرین اصلاحات آماده کرده است، در ادامه ارائه کرده‌ایم تا با صبوری و بررسی کامل و دقیق اطلاعات مندرج در دفترچه، برای آزمون و قبولی در این آوردگاه علمی، آماده شوید.

نکات ثبت نام آزمون سراسری

نکته بسیار مهمی که برای شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری همواره مشاوره کنکور و مسئولان سازمان سنجش تأکید دارند، اقدام خود داوطلب برای ثبت‌نام اینترنتی و ورود صحیح اطلاعات به خصوص اطلاعات هویتی و عکس است تا در صدور کارت ورود به جلسه آزمون و دریافت کارنامه نهایی، با مشکلات کمتری مواجه شوند. متأسفانه در سال‌های اخیر بارها مشاهده‌ شده است که استفاده از متصدیان کافی‌نت برای ورود اطلاعات و اشتباه در بارگذاری تصاویر داوطلبان، سبب بروز مشکلات متعددی برای داوطلبان و سایت سازمان سنجش برای ویراستاری و اصلاح اطلاعات شده است که باید به آن توجه داشت.


شرایط مهم برای شرکت در آزمون سراسری

دو نکته مهم را پیش از ثبت‌نام در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدانید که تأکید مؤکد سازمان سنجش و آموزش کشور است:

  • یکی از شرایط قبولی در آزمون و شرکت موفق در آن، انجام ثبت‌نام کاملاً دقیق است.
  • شماره‌سریال ۱۲ رقمی مندرج در سریال اعتباری ثبت‌نام، شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام شما برای انجام امور بعدی است. مانند:‌مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، مشاهده کارنامه مرحله اول، انتخاب رشته،‌مشاهده کارنامه نهایی و امثالهم.

ثبت نام یکپارچه آزمون سراسری

ثبت‌نام و پذیرش رشته محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 1400 – 1401 از طریق سازمان سنجش آمـوزش کشـور انجـام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی برای این سال تحصیلی ثبت‌نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت. لذا داوطلبـان علاقه‌مند بـه تحصـیل در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است در آزمون سراسری سال 1400 ثبت‌نام و در تاریخ مقرر در آزمون شرکت نمایند.

مدارک پیش دانشگاهی در آزمون سراسری

 دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 1399/06/31 و یا دارا بودن دیپلم نظام قـدیم و یـا مـدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

ثبت نام آزمون سراسری از طریق سایت سنجش

غیر مجازهای ثبت‌نام: دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدارک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند حق ثبت‌نام در آزمون سراسـری سـال 1400 را ندارند و در صورت ثبت‌نام در آزمون به‌عنوان متخلف شناخته‌شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

 زمان ثبت‌نام:‌ زمان شروع ثبت‌نام از روز یکشنبه 1399/11/12 لغایت روز یکشنبه 1399/11/18 می‌باشد. ثبت‌نام منحصـراً از طریـق سـایت اینترنتـی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌پذیرد. داوطلبان می‌بایست قبل از اقدام بـه ثبت‌نام بـه مطالعـه دقیق دفترچه راهنما (متون، جداول و پیوست‌ها) و آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون، مبادرت به ثبت‌نام نموده و ثبت‌نام خود را در اولـین روزهـا انجام دهند و از موکول نمودن آن به‌روزهای آخر، خودداری نمایند.

سوابق تحصیلی: نظر به اینکه سوابق تحصیلی دیپلمه‌ای شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علـوم انسـانی و علوم و معارف اسلامی که از سال 1384 به بعد (سال 1384 لغایت سال 1399) ،دیپلم خود را اخذ نموده‌اند در آزمون آنان اعمال خواهد شـد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مشاور گروپ و یا تماس تلفنی با کارشناسان متخصص ثبت نام کنکور سراسری اقدام به دریافت آخرین اطلاعات کنکورهای سراسری نمایند.

مطالب تکمیلی

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403