نکات و دستورالعمل های پیش از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

ثبت‌نام آزمون

جهت مشاوره در زمینه نکات و دستورالعمل های پیش از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله قصد داریم به نکات و دستورالعمل‌های پیش از ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 – 1402 بپردازیم. با ما همراه باشید. تمامی نکات به‌صورت کامل به سمع و نظر شما خواهد رسید.

ثبت‌نام آزمون

اطلاعات ضروری پیش از ثبت‌نام آزمون:

1- آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 در کلیه رشته‌ها به‌صورت یک مرحله‌ای برگزار خواهد شد.

2- کسانی که در آزمون سال 1400 وزارت بهداشت شرکت نموده و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه‌ها و مراکزی که تحصیل در آن‌ها رایگان بوده، ثبت‌نام ننموده و یا انصراف داده‌اند، به دلیل محرومیت یک‌ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. در صورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون‌ها معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبات، پذیرفته‌شدگان سال 1400 مراکز پذیرنده با شهریه در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف، حق شرکت در آزمون 1400 رادارند. به عبارتی مشمول محرومیت یک‌ساله نبوده و مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد به کانال زیر بپیوندید.

کانال ارشد

3- کسانی که مشمول طرح نیروی انسانی بوده و از فرصت یک‌بار خود استفاده نموده‌اند، مجاز به شرکت در این آزمون نمی‌باشند.

4- در این آزمون شرایطی فراهم‌شده که داوطلب می‌تواند با توجه به مدرک کارشناسی (و یا بالاتر) در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی شرکت نماید. رشته‌های امتحانی در قالب چهار گروه مشخص‌شده است. هر داوطلب می‌تواند فقط یک‌رشته (یا مجموعه) از هر یک از چهار گروه و حداکثر دو رشته (یا دو مجموعه و یا یک مجموعه و یک‌رشته) از دو گروه متفاوت را ثبت‌نام نموده و در آزمون شرکت نماید. به عبارتی مجاز به انتخاب دو رشته (یا مجموعه) از یک گروه نمی‌باشد.

متقاضیان ثبت‌نام آزمون ارشد بهداشت بخوانند

5- برخی از رشته‌ها تجمیع و به‌صورت یک مجموعه امتحانی درآمده‌اند که فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر خواهد شد. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های موردنظر از آن مجموعه باشد، می‌تواند در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.

6- لازم است داوطلب پیش از پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون، دفترچه راهنما را به‌دقت مطالعه نموده و تحقیقات لازم را در رابطه با انتخاب حداقل یک‌رشته یا مجموعه از یک گروه و یا حداکثر دو رشته یا مجموعه از دو گروه متفاوت به عمل آورد. بدیهی است پس از پرداخت برای یک گروه و یا دو گروه در صورت انصراف داوطلب از یک و یا هر دو گروه، مبلغ واریزشده قابل مسترد نمی‌باشد.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار دانشگاهی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

7- مسئولیت هرگونه اشتباه در تکمیل فرم ثبت‌نام آزمون و ارسال مدارک به عهده داوطلب می‌باشد. لذا پس از مطالعه دقیق دفترچه، داوطلب شخصاً اقدام به تکمیل اطلاعات و مدارک خود نماید به عبارتی هرگونه اشتباه یا مورد ایجادشده به دلیل تکمیل اطلاعات توسط اشخاص دیگر یا کافی‌نت و… موردپذیرش نمی‌باشد و مشکلات آن به عهده داوطلب می‌باشد.

8- نظر به اینکه کلیه مدارک موردنیاز و اطلاعات اعلام‌شده توسط داوطلب (از قبیل مدارک نشان‌دهنده وضعیت طرح نیروی انسانی، مدرک تحصیلی، حکم نشان‌دهنده سابقه کار، نظام‌وظیفه و)… پس از قبولی و پذیرش داوطلب در آزمون، به هنگام ثبت‌نام توسط دانشگاه پذیرنده اخذ خواهد شد، بنابراین داوطلب نسبت به درج اطلاعات صحیح در فرم ثبت‌نام دقت لازم را مبذول نماید. بدیهی است مسئولیت عواقب بعدی به عهده خود داوطلب بوده و هرگونه مغایرت به هنگام ثبت‌نام در آزمون و یا نقص مدرک جهت ثبت‌نام در دانشگاه، منجر به لغو قبولی فرد پذیرفته‌شده می‌گردد و همچنین مشمول محرومیت یک‌ساله از شرکت در آزمون سال بعد خواهد شد.

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با کارشناسان اختصاصی همین حوزه در مجموعه مشاور گروپ در تماس باشید.

کانال ارشد

9- پس از انتخاب رشته و ثبت‌نام نهایی در آزمون، در هیچ‌یک از مراحل (قبل و بعد از برگزاری آزمون، قبولی و تحصیل) تغییر رشته امتحانی (یا مجموعه امتحانی) امکان‌پذیر نمی‌باشد.

10- دانشجویان غیر ایرانی بورسیه جهت شرکت در آزمون می‌بایست مجوز و معرفی‌نامه لازم را از مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دریافت نمایند.

11- داوطلبان تبعه خارجی قبل از ثبت‌نام می‌بایست از شرایط و ضوابط شرکت در آزمون‌ها و نحوه پذیرش، اطلاعات لازم را کسب و سپس نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

 12- نظر به اینکه داوطلبان تا تاریخ 1401/6/31 می‌بایست فارغ‌التحصیل شوند، لذا اسامی که بعد از تاریخ مذکور فارغ‌التحصیل خواهند شد مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

13- متقاضیان شرکت در رشته‌های امتحانی تکنولوژی گردش خون، پرستاری مراقبت‌های ویژه، پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان و پرستاری اورژانس دقت کنند سابقه 2 سال کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش‌های بالینی و بیمارستانی الزامی می‌باشد. هرگونه کسری خدمت بالینی از مدت 2 سال اعلام‌شده قابل‌پذیرش نخواهد بود. اگر این سابقه در بخش‌های بالینی بیمارستان خصوصی و یا مربوط به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در بیمارستان باشد قابل‌قبول خواهد بود. داوطلبان واجد شرایط استفاده از آیین‌نامه استعداد درخشان دقت نمایند با توجه به لزوم سابقه خدمتی فوق‌الذکر (مطابق ضوابط اعلام‌شده)، بلافاصله پس از فراغت از تحصیل واجد شرایط انتخاب این رشته‌ها نمی‌باشند.

تذکر مهم درمورد ثبت‌نام آزمون ارشد بهداشت:

  • سوابق خدمت در مراکز غیر بالینی، یا با مدرک کاردانی و یا پست کاردانی مورد تأیید نمی‌باشد.
  • واجدین شرایط می‌بایست تا تاریخ 1401/6/31 حداقل 2 سال سابقه کار بالینی را داشته باشند.

14- با توجه به اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی داوطلبان رشته‌های ارگونومی- رادیو بیولوژی و حفاظت پرتویی- فیزیک پزشکی- فن‌آوری تصویربرداری پزشکی- مهندسی بهداشت حرفه‌ای- مجموعه بهداشت محیط- مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)- مهندسی پزشکی (زیست مواد) مجاز به استفاده از ماشین‌حساب می‌باشند. نوع ماشین‌حسابی که داوطلبان می‌توانند استفاده نمایند به شرح جدول ذیل می‌باشد. لازم به ذکر است استفاده از هرگونه ماشین‌حساب‌های پیشرفته و دارای امکانات برنامه‌ریزی، ممنوع می‌باشد.

ثبت‌نام آزمون

مطالب تکمیلی

برای آگاهی از جدیدترین اخبار دانشگاهی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نکات و دستورالعمل های پیش از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403