تکمیل دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

تکمیل دفترچه

جهت مشاوره در زمینه تکمیل دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شما می‌توانید آخرین نکات تکمیل دفترچه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد را در این مقاله مشاهده نمایید. این مقاله آخرین مطلب در حوزه تکمیل دفترچه کنکور می‌باشد.

تکمیل دفترچه

راهنمای تکمیل دفترچه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد

این مقاله قسمتی از سری مطالب تکمیل دفترچه کنکور سراسری کارشناسی ارشد  می باشد. برای مشاهده قسمت اول و دوم و سوم تکمیل دفترچه ثبت‌نام کارشناسی ارشد 1402 می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

قسمت اول – راهنمای ثبت‌نام و تکمیل فرم‌های کنکور کارشناسی ارشد

قسمت دوم – دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری کارشناسی ارشد

قسمت سوم – نکات مهم دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در ردیف 30:

آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (شناور) نیز هستند با علامت‌گذاری دریکی از دایره‌ها، زبان خارجی امتحانی رشته دوم خود را بر اساس ضوابط رشته امتحانی مربوط مشخص نمایند.

در ردیف 31:

آن دسته از دانشجویان سال سوم که منحصراً علاقه‌مند به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور هستند و مطابق ضوابط منـدرج در صـفحه 11 همین دفترچه نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند، مربع مربوط در این بند را علامت‌گذاری نمایند. لازم به توضیح است که این دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نیز نمی‌باشند و فقط در المپیاد متمرکز که هم‌زمان با آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد، شرکت می‌کنند.

بدیهی است داوطلبانی کـه می‌خواهند علاوه بر شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1402 نیز شرکت نموده و برای ادامه تحصیل انتخاب رشته نمایند، نیازی به تکمیل این بند ندارند.

در ردیف 32:

داوطلبانی که دانشجو یا فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری می‌باشند، حسب مورد یکی از موارد این بند را علامت‌گذاری نمایند.

تذکر مهم:

دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع فوق، در صورت تمایل به ثبت‌نام و شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1402 در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما می‌بایست تا پایان مهلت مقرر ثبت‌نام آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1402، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.

در ردیف 33:

داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، لازم است نسبت به خرید کارت اعتباری علاقه‌مندی برای شرکت در گزینش دوره‌های فوق، مبلغ جداگانه ای پرداخت و سپس این بند را علامت‌گذاری نمایند.

در ردیف 34:

داوطلب با علامت‌گذاری دریکی از موارد هفتگانه این بند وضعیت اشتغال خود را مشخص نماید.

تبصره 1:

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه ویژه شاغلین رسمی و پیمانی وزارت آموزش‌وپرورش می‌باشند، لازم است متناسب با وضعیت استخدامی خود، نسبت به علامت‌گذاری یکی از گزینه‌های «دولتی ـ رسمی» و یا «دولتی ـ پیمانی» اقدام نموده و دربند بعدی (بند 35) کد محـل اشـتغال خود را «71» درج نمایند.

تبصره 2:

داوطلبان رسمی و پیمانی شاغل در نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) می‌بایست فقط گزینه «نظامی» را علامت‌گذاری نمایند.

در ردیف 35:

داوطلب شاغل باید کد محل اشتغال به کار خود را از سایت اینترنتی سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 36:

داوطلب باید کد شهرستانی را که تمایل دارد در آن شهر امتحان دهد را از جدول شماره 1 مندرج در صفحه 12 (استخراج و سپس کد مربوطه را از چپ به راست در محل مربوط درج نماید.

تذکر مهم تکمیل دفترچه:

آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته) منحصراً در داخل کشور انجام می‌پذیرد.

در ردیف 37:

داوطلب باید نشانی دقیق پستی خود را مطابق موارد خواسته‌شده در این بند تکمیل نماید (طی مراحل آزمون چنانچه نشانی داوطلب تغییر کنـد لازم است نشانی جدید خود را کتباً به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد).

در ردیف 38:

داوطلب باید کد پستی دقیق خود را که یک عدد ده‌رقمی می‌باشد در محل مربوط از چپ به راسـت درج نمایـد و از درج ممیـز و یـا خـط تیـره خودداری نماید.

در ردیف 39:

داوطلب باید شماره تلفن ثابت خود را با کد شهر مربوطه در محل مربوط از سمت چپ به راست درج نماید.

در ردیف 40:

داوطلب باید شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید (برای استفاده از خدمات پیام کوتاه ترجیحاً شماره تلفن همراه شخص داوطلـب را وارد نمایند).

در ردیف 41:

آن دسته از داوطلبانی که دارای پست الکترونیکی می‌باشند از سمت چپ به راست، نشانی پست الکترونیکی خود را در این بند درج نمایند.

تذکرات مهم تکمیل دفترچه :

  • در پایان مراحل ثبت‌نام به داوطلبان یک شماره پیگیری 16 رقمی داده خواهد شد که این موضوع منحصراً نشانگر پایان مراحـل ثبت‌نام یـک داوطلب است. صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب می‌باشد.
  • برای اینکه داوطلبان در مراحل بعدی آزمون دچار مشکل نشوند ضرورت دارد داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و گرفتن تائیدیـه، یـک نسـخه پرینت از تقاضانامه تهیه و آن را به‌طور کامل و با دقت بررسی نمایند تا اختلافی بین اطلاعات تقاضانامه تکمیلی اینترنتی داوطلـب و اطلاعـات پرینت گرفته‌شده تقاضانامه وجود نداشته باشد.

توصیه های مهم در هنگام تکمیل دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب کد رشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از مهلت قانونی ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات ثبت نامی، به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • شرایط پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ بدین صورت است که این افراد می توانند در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نیز شرکت کنند و ممنوعیتی برای ثبت نام ندارند. البته اگر یک بار از آموزش دانشگاه های دولتی استفاده کرده باشند، در صورتی که برای بار دوم در دوره روزانه قبول شوند ملزم به پرداخت شهریه معادل دوره شبانه به دانشگاه می باشند.دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد سال های گذشته، در صورت تمایل به شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۲ باید تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی از تحصیل خود را اعلام و اثبات نمایند. (در غیر این صورت حتی در صورت قبولی و پذیرش در مقطع ارشد ۱۴۰۲ ، پذیرش آنان لغو می گردد.)

تبصره:

پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه پیام نور، نیمه‌حضوری، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفـاعی و غیردولتـی و دوره‌های بین‌الملل و مجازی در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1401 در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی و یا انصراف از آن با رعایت سایر شـرایط و ضوابط (به‌ویژه برادران با رعایت ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی) می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت نمایند.

  • کلیه فارغ‌التحصیلانی که مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای خود را به پایان رسانیده‌اند و ازنظر نظام‌وظیفه منعی ندارند، در صورت تمایل به شرکت در رشـته دیگری به‌جز رشته فارغ‌التحصیلی، لازم است نسبت به تکمیل تقاضانامه بر اساس مقطع کارشناسی اقدام نمایند. ضمن اینکه لازم است به تذکر مندرج دربند «الف» صفحه 6 توجه نمایند.
  • توصیه می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت شماره پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
  • هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به تمدید مهلت آزمون ارشد به کانال زیر بپیوندید.

کانال ارشد

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکمیل دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی