نحوه برنامه ریزی و مطالعه برای امتحانات نیمسال اول

امتحانات و آزمون های جمعبندی نیمسال اول

جهت مشاوره در زمینه نحوه برنامه ریزی و مطالعه برای امتحانات نیمسال اول

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه امتحانات به این صورت است که شما هر چند روز یک امتحان دارید و برای این امتحان باید قبلش حجم زیادی از درس را خوانده باشید .برای دروس اختصاصی بهترین روش این است که تستی مباحث را جمعبندی کنید.

امتحانات و آزمون های جمعبندی نیمسال اول



البته تا جایی که برایتان امکان دارد . شاید داوطلبی باشه که زیاد در تست زنی قوی نیست ، مشکلی نیست ابتدا با مجموعه تست کمتری استارت بزند و رفته رفته تعداد تست ها را افزایش دهد.


همچنین مطالب زیر می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره برنامه ریزی در اختیار شما عزیزان قرار دهند: 


مباحثی که از این درس اختصاصی قراره در امتحان بیاد ، یک مجموعه تستی زماندار کار کنید سپس براساس اشکالات و پاسخ های اشتباه بروید سراغ مرور درس ها.

در مرور مجددا تست هایی که نتوانسته اید در بار اول حل کنید ، پاسخ دهید البته با کمی سرعت بیشتر.

تذکر:

مبادا به این دلیل که امتحان چون تشریحی است پس وقت زیادی برای حل هر سوال دارم ، وقت زیادی برای حل هر سوال بگذارید چرا که در غیر اینصورت هم اشتباهات شما در حل سوالات افزایش می یابد و هم اینکه سرعت محاسبات شما کم می شود. و این را تجربه ثابت کرده است.

تذکر: پس تا جایی که می توانید و بخصوص در دروس اختصاصی ، مباحث را به صورت تستی جمعبندی کنید.


حال بعد از مرور چه کنیم؟

بعد از مرور نیز باید تست زنی داشته باشید که بهترین تست ها برای مرور تست های سراسری هستند.
ولی اگر داوطلب سطح بالاتری باشد که تمام تست های سراسری آن درس را کار کرده الان برای مرور می تواند از سری موج آزمون انتشارات نشر الگو و در اختصاصی ها از کتاب های سه سطحی قلم چی استفاده کند . می توانید برنامه ریزی حرفه ای و شخصی سازی شده مطالعه برای امتحانات و آزمون های جمعبندی را از مشاوران مرکز مشاور گروپ دریافت کنید .

برای هر درس تعدادی تست بصورت استاندارد و زماندار از خود آزمون بگیرید و نقاط ضعف را شناسایی و مجددا مطالب مربوطه را مرور کنید.

اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و  آزاد با کلیک بر روی تصویر  زیر:

5465

نحوه مطالعه عمومی ها در دوران امتحانات دی ماه:

آنچه که برای عمومی ها بیشتر اهمیت دارد این است که چون ماهیت این دروس تحلیلی نیست و بیشتر حفظی هستند در نتیجه با مرور های زیاد نقاط ضعف رفع می شوند.

ادبیات:
در ادبیات برای مباحث قرابت معنایی و آرایه روزانه نیمساعت زمان حتما بگذارید چرا که این دو مبحث در صورت کار مداوم تسلط شما را افزایش می دهند نه اینکه دو روز قبل از آزمون معنی شعر بخوانید و تست قرابت بزنید و بعدش سر جلسه آزمون توقع داشته باشید مفاهیم ابیات را از هم تشخیص دهید! این توقع بی جاست دوست من.
اگر زمان اضافه داشتید می توانید زبان فارسی هم کار کنید.

عربی:
و اما برای درس عربی که نیمی از سال دوم در آزمون 23 دی ماه جمعبندی میشه ، چه بهتر که الان با تست زنی جمع بشه و نقاط ضعف رفع بشه . فنون ترجمه کار بشه. در درس عربی بر خلاف ادبیات که در آنجا بیشتر ساختار بر حفظیات بود در عربی حل تست فراوان بیشتر کاربرد دارد و مهمتر است.

دین و زندگی:
توصیه میشه آیات ، ارتباط آیات با متون و متون کتاب به دقت خوانده شوند. و در آخر آزمون های چند درسی بزنید که می توانید از موج آزمون دینی یا دور تند انتشارات سفیر خرد هم میتونید استفاده کنید.

زبان انگلیسی:

ابتدا یک دور لغات را مرور کنید. لغات در زبان برخلاف ادبیات نیاز به تست دارند. لغت در زبان در ساختار جمله معنی پیدا میکنه . حفظ چند معنی یک لغت کمکی به حل تست لغات نمی کند چرا که ساختار لغات در ادبیات به صورت درست نادرست است اما در زبان در ساختار جمله تست طرح میشه و لذا جایگاهی که در جمله داره مهمه.
برای زبان حتما باید تست کار شود.

برای کلوز تست و درک مطلب همانند قرابت معنایی و آرایه باید روزانه زمانی صرف شود . تا به تسلط برسید.

اگر به دنبال روشهایی برای به تسلط رسیدن از صفر تا صد در مباحث ریدینگ و کلوز تست هستید ، تویصه میشود هم اکنون با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید . مشاورین متخصص در زمینه زبان انگلیسی کنکور آماده ارائه روش ها و تکنیک های تست زنی ریدینگ و کلوز تست ، برای هر سطحی هستند.

دریافت آخرین اخبار امتحانات و  کنکور سراسری با کلیک بر روی تصویر  زیر:

657 2


در برخی از امتحانات فاصله بین دو آزمون زیاد است لذا توصیه می شود تنها بروی یک درس مانور ندهید و تعادل مطالعاتی داشته باشید . مثلا در این سه هفته امتحانات دو درس اختصاصی پایه و یک درس عمومی که مشکل دارید در بین فرجه های بین دو امتحان بگذارید و رفع اشکال و مرور داشته باشید.

دروس اختصاصی پیش را جدا از فرجه امتحانی قبل و بعد آن خوب کار کنید.
آزمون های گذشته را سعی کنید از خودتون درس به درس و زماندار امتحان بگیرید و یک رفع اشکال کاملی داشته باشید.
برای جمعبندی نیمسال اول نیز می توانید از جمعبندی پیش و پایه قلم چی و یا آزمون های سالهای گذشته قلم چی استفاده کنید.

چنانچه هنوز هم اشکالی در نحوه برنامه ریزی و مطالعه در دوران امتحانات دارید ، می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه برنامه ریزی و مطالعه برای امتحانات نیمسال اول

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی