سال سومی ها برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟

سال سومی ها برای کنکور تستی بخوانیم یا تشریحی؟

جهت مشاوره در زمینه سال سومی ها برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سال سومی ها برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟  برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟ نحوه مطالعه کنکوری و امتحانات : سال سومی ها باید توجه داشته باشند که امتحان تشریحی با آزمون تستی تفاوت زیادی دارد . همانطور که خودتان نیز مطمئنا امتحان های تشریحی زیادی تاکنون داشته اید که در آنها فقط با مطالعه در شب امتحان و صرفا با حفظ کردن چند فرمول کلیدی و اصلی موفق به کسب نمره قبولی و حتی بالاتر شده اید و این تجربه را سال سومی ها نیز در مطالعه برای امتحانات تشریحی نیز داشته اند .

Untitled

سال سومی ها برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟ 


برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی ؟  سال سومی ها چگونه هم درس های مدرسه را بخوانند هم کنکور را؟


سال سومی ها برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟    اما بر عکس قضیه و در آزمون تستی این گونه نیست و با یک نقص اطلاعاتی جزیی ممکن است به جواب نهایی و گزینه درست نرسید لذا توصیه میشود سال سومی ها حتما به این نکته مهم توجه داشته باشند.
سال سومی ها باید عادت به این روش غلط مطالعه را از هم اکنون کنار بگذارند .

تنها اصل موفقیت سال سومی ها در کنکور سراسری چیست؟

تنها اصل موفقیت سال سومی ها در تست زنی و کسب مهارت بالا در حل انواع تیپ تست ها ، ابتدا و در قدم اول مطالعه تشریحی کتاب درسی و در کنار آن کتاب کمک آموزشی استاندارد است .

سال سومی ها اگر می خواهند مهارت تست زنی خود را افزایش دهند باید به نحوه تشریحی خواندن صحیح و اصولی آشنا باشند و با تشریحی خواندن بر مطالب تسلط یابند .

به عبارتی سال سومی ها اگر بر مباحث تشریحی مسلط نباشند مطمئناً هیچ وقت نخواهند توانست از پس تست های چهار گزینه ای کنکوری برآیند لذا تنها راه برای سال سومی ها جهت رسیدن به تسلط در مباحث و حتی سخت ترین دروس برای سال سومی ها ، رعایت تعادل بین تشریحی خواندن و حل تست های مربوط به آن مباحث است که سال سومی ها از این اصل مهم نباید غافل شوند.

اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465

سال سومی ها وقت بیشتری برای تشریحی خواندن بگذارند :

سال سومی ها توجه داشته باشید که برای شروع تست زنی هر مبحثی حال چه دروس تخصصی و چه دروس عمومی ابتدا باید بر مطالعه تشریحی آن مبحث مسلط شوید به گونه ای که تشریحی خواندن در ابتدای کار باید بیشترین زمان را به خود اختصاص دهد.

سال سومی ها و نحوه درست مطالعه تشریحی دروس :

سال سومی ها دقت داشته باشند که حتما تشریحی خواندن باید همراه با خلاصه نویسی و نکته بردای باشد .
اجرای این روند باعث می شود دسته بندی مباحث برای مرور در ماه های بعد راحتتر صورت بگیرد . بعد از آن تعدادی تست بزنید که پیشنهاد می شود دروس شیمی ، دین و زندگی و زیست شناسی را چند بار تشریحی بخوانید تا مباحث این سه درس کاملا در ذهنتان تثبت شوند.

همچنین در مطالعه دروس حلیاتی مثل شیمی ، فیزیک ، ریاضی و عربی نیز باید تمرین های تشریحی خود کتاب درسی کار شوند سپس به سراغ حل تست این مباحث بروید تا مطالعه مباحث جدید تر را سریع تر و راحتتر یاد بگیرید .

سال سومی ها دقت داشته باشند که تشریحی خواندن نباید آنقدر وقت شما را بگیرد که از مرحله ی تست زنی عقب بمانید .

متاسفانه بسیاری از سال سومی ها به وسواس در مطالعه دچار هستند و در تشریحی خواندن بیش از حد استاندارد افراط می کنند.

در واقع این گروه از سال سومی ها با صرف زمان زیاد در تشریحی خواندن می خواهند تمام نکات را زیر و رو کرده و سعی دارند فقط در همین مرحله نکات را بیابند در نتیجه به برنامه ی تست زنی نخواهند رسید و در تست زنی مهارت نمی یابند.

لذا این خود باعث آشفتگی و اضطربشان می شود و همیشه نگران تست های کار نشده و درصدهای پایین در آزمون ها هستند.

نکته مهم و جالب برای سال سومی ها این است که با رعایت نکردن تعادل تشریحی خواندن و تستی کار کردن گاها بعد از دو سال پشت کنکوری بودن نیز نمی توانند نکات تست خیز و کلیدی کنکور را از مباحث و نکات کم اهمیت تر و یا بی ربط تشخیص دهند و این بدترین تله در مطالعه برای سال سومی ها جهت آمادگی کنکور است.

سال سومی ها از چه موقع تست بزنند؟

برخی از سال سومی ها نیز هستند که همیشه برای شروع تست زنی عجله دارند در حالیکه هنوز به مطالب تشریحی تسلط کافی نیافته اند که عواقب این شیوه از برنامه ریزی در تست زنی ناموفق خود را نشان می دهد که باعث ناامیدی و از دست رفتن انگیزه و اعتماد به نفس داوطلب می شود در حالیکه این عدم توانایی در حل تست تنها به دلیل مسلط نبودن در مطالعه تشریحی است نه نداشتن تلاش و استعداد.

پس سال سومی ها می توانند با رعایت تعادل در تشریحی خواندن و تست کار کردن ، موفقیت خود را در کنکور سراسری تضمین کرده تا دچار این مشکلات نشوند.

توصیه اکید می شود که از هم اکنون سال سومی ها در خواندن تشریحی و حل تست همه ی دروس تعادل ایجاد کنند تا هم نکات را به خوبی فرا گیرند و هم مهارت تست زنی بالا را به دست آورند.

سال سومی ها و اهمیت دادن به این یکسال برای قبول شدن در کنکور سراسری:

سال سومی ها توجه داشته باشند که این مقطع از حیث تاثیر نمرات نهایی آن یعنی 25% بر نتیجه کنکور شما یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی است .
از طرفی دیگر در این مقطع سال سومی ها ، هر درس را به طور جدا جدا امتحان می دهند در نتیجه مطمئنا به دست آوردن یک چهارم نمره یعنی 25% به صورت امتحان های تشریحی کاری آسانتر از کسب 25% نمره در آزمونی با 8 کتاب یکجا است لذا توصیه داریم که سال سومی ها حتما از این فرصت در سال سوم تحصیلی خود نهایت استفاده را ببرند.

سال سومی ها و استارت مطالعه برای کنکور 1403 :

سال سومی ها بهتر است مطالعه برای کنکور را از تابستان شروع کنند .
مطالعه در تابستان برای سال سومی ها فرصت بسیار مناسبی است تا امکانات و توانایی های خود را شناسایی کنند . همچنین سال سومی ها می توانند در این بازه زمانی زیاد ، عادات غلط درس خواندن خود را رفع کنند.
سال سومی ها باید بدانند برای رسیدن به موفقیت تضمینی در کنکور ، هر چه زودتر مطالعه را شروع کنند موفق تر خواهند بود.

سال سومی ها با شروع مطالعه از تابستان و یا حتی زودتر از این تایم ، به نتایج عالی در طول سال تحصیلی و آماده شدن برای کنکور خواهند رسید که این باعث آماده شدن آنها برای کنکور خواهد شد.

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2

این نتایج عبارتند از:

1- عادت به مطالعه در سال سومی ها تقویت خواهد شد…
اکنون سال سومی ها باید بدانند یک داوطلب کنکور و دانش آموزان سال آخر دبیرستان هستند و سال سومی ها با شروع مطالعه برای کنکور از تابستان در واقع تلاش و پشتکار جدی تری برای قبولی در بهترین رشته و دانشگاه ، آغاز کرده اند.

سال سومی ها در ابتدا شاید مجبور شوند در یک هفته بیش از 70 ساعت درس بخوانند لذا دانش آموزانی که در دوره دبیرستان عادت به مطالعه با ساعات زیاد نداشته اند مطمئنا در این جا با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
سال سومی ها توجه داشته باشند که اگر مطالعه برای کنکور را زودتر شروع نکنند در طول سال دچار خستگی ، پایین آمدن کیفیت مطالعه ، کاهش میزان یادگیری و از همه مهمتر بی انگیزشی می شوند.

لذا به سال سومی ها توصیه می شود از هم اکنون خودتان را عادت به مطالعه در ساعات طولانی کنید تا در ماه های بعد دچار مشکل کمبود ساعات مطالعه نشوید . مطمئنا سال سومی ها می توانند به صورت تدریجی این عادت صحیح مطالعاتی را در خود تقویت کنند.

2- سال سومی ها و هدف گذاری برای درس خواندن:

سال سومی ها توجه داشته باشند که افزایش ساعات مطالعه اگر بدون در نظر داشتن یک هدف گذاری درسی باشد خسته کننده و ناامید کننده می شود.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه سال سومی ها برای کنکور 1403 تستی بخوانیم یا تشریحی؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی