باید و نباید های برنامه ریزی عید تا کنکور 98

برنامه ریزی عید تا کنکور 97

جهت مشاوره در زمینه باید و نباید های برنامه ریزی عید تا کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 برای داوطلبانی که تا الان خوب درس خوانده اند و نیز داوطلبانی که از ابتدای نیمسال دوم استارت زده اند ، فوت و فن های خودشو داره و باید و نبایدهایی که هر کنکوری باید بدونه . در سایت مشاور گروپ تمامی نکات مربوط به برنامه ریزی عید تا کنکور 97 توضیح داده شده است.

برنامه ریزی عید تا کنکور 97

برنامه ریزی عید تا کنکور 97

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 به روش اصولی و حرفه ای

1- هدفگذاری کنید :

ابزار : دفتر برنامه ریزی و جدول جمعبندی هدفگذاری
باید ها : پتانسیل خود را بشناسید.
نبایدها : در هدفگذاری خود ایده آل نگری نکنید.

2- ثبت روش

ابزار : کتاب خودآموزی
باید ها : سعی کنید مانند یک نابغه رفتار کنید . یعنی روشهای موفق خود را در برنامه ریزی یا نحوه ی خواندن یک درس ثبت کنید.
نبایدها : تا جایی که ممکن است نکات منفی خود را ثبت نکنید.

3- تعیین زمان

ابزار : برنامه ی راهبردی
بایدها : به برنامه راهبردی آزمونی که شرکت کرده اید اعتماد کنید و با آن هماهنگ باشید.
نبایدها : از برنامه ی راهبردی جدا نشوید و فصول را پس و پیش نخوانید.

4- طبقه بندی اهداف براساس اولویت

ابزار : جدول جمعبندی هدف گذاری
باید ها : نقاط قوت پایدار خود را شناسایی کرده و آن ها را حفظ کنید.
نبایدها : هیچ گاه درس یا فصلی را کنار نگذارید.

5- توجه به بازخورد برنامه در هر آزمون

ابزار : کارنامه ی آزمون
بایدها : برنامه ریزی خود را در هر آزمون بازبینی کرده و روش های درست را به آن بیفزایید.
نباید ها : از تغییر های بزرگ و تحول های بنیادین در روش برنامه ریزی خود بپرهیزید و سعی کنید تحولات را به آرامی و به طور پیوسته اعمال کنید.
( به دنبال روش های مطالعه ی بهتر باشید )

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

5465

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 / چگونه در مدت زمان باقیمانده  تا کنکور 98 پیشرفت کنیم ؟

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , این موضوع حقیقت دارد که در نیمسال دوم رتبه ها جابه جا می شوند . یعنی بسیاری از دانش آمزوان و داوطلبان در پایان نتایجی بهتر از آنچه تصور می کردند بدست می آورند. در کنکور سال گذشته مصاحبه های حدود 20 رتبه ی برتر را مطالعه کردم و جالب اینکه حدود 13 نفر از آنها رتبه ی کنکورشان بهتر از رتبه هایی بود که در آزمون ها بدست آورده بودند .

پس از مطالعه ی کامل گفت و گوها متوجه شدم برخی ویژگی ها بین آنها مشترک است :

1- همه ی آنها بسیار پر تلاش بودند . همواره رشد نکرده بودند . بلکه در بعضی از آزمون ها دچار افت شده بودند.

2- پس از هر افت دچار نامیدی نشده بودند بلکه عوامل افت خود را بررسی کرده و آنها را شناسایی کرده بودند و با برنامه ریزی درست مشکلات پیش آمده را مرتفع کرده بودند.

3- سعی کرده بودند به تعادل مطالعاتی برسند و نتایج به دست آمده از ایشان در کنکور نیز متعادل بود . یعنی نمرات در کارنامه ی کنکورشان در درس های مختلف تا حد زیادی به هم نزدیک بود.

4-طوری هدفگذاری کرده بودند که روز کنکور به اوج آمادگی خود برسند . یعنی روز کنکور روز آرمانی آن ها بود. مانند ورزشکاران که طوری آن ها را تمرین می دهند که در روز مسابقه ی اصلی به اوج آمادگی برسند.

حال می توانیم نتیجه بگیریم که برای آماده تر شدن ابتدا لازم است هر داوطلب با ابزارهای مختلف ، توانایی ها و نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کند .


برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , یک ابزار مناسب دفتر برنامه ریزی است که کمیت مطالعه و نیز عادات درست و غلط مطالعه و وجود تعادل یا عدم تعادل را در تخصیص زمان مطالعه نشان می دهد . ضمنا یک ابزار انگیزشی بسیار مناسب در افزایش ساعت مطالعه است. ابزار دیگر ، کارنامه است که کیفیت مطالعه و نیز تعادل یا عدم تعادل کیفی و همچنین نقاط قوت و ضعف را از طریق شاخص نمره به روشنی نشان می دهد .


برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , بررسی روش ها و تکنیک هایی که از آنها استفاده شده است ، میزان اثر بخشی آن ها را مشخص می کند و روش های متفاوت مطالعه در دروس مختلف ، نتایج متمایزی را نشان می دهد که بررسی آنها منجر به کشف موثرترین آنها خواهد شد.
این ها همه از اصول موفقیت در نیمسال دوم هستند به شرط آنکه مهارت این را داشته باشید که نقاط قوت و ضعف خود را به دقت شناسایی کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

مثلا :

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , چگونه از دفتر برنامه ریزی استفاده کنیم تا از آن نتیجه ی بهتری بگیریم و کدام قسمت های آن در تغییر وضعیت ما موثر تر است . روش هایی را که برای مطالعه به کار برده ایم در کدام درس ها بهتر جواب داده و این روش ها برای کدام دروس دیگر نیز کاربرد دارد و استفاده از کدام منابع مطالعاتی و نیز کار کردن بروی کدام تیپ تست ها تاثیر بیشتری در بهبود وضعیت ما دارد و…

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , این روزها فرصت مناسبی است تا با تحلیل عملکرد خود و کشف نقاط قوت و ضعف و تفکر روی عوامل ایجاد نقاط قوت ، مناسبترین راهکارها را بیابییم.

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , گفت و گو با مشاورین دلسوز در تحلیل درست و کاربردی عملکرد و دریافت بترین ابزارها و روش ها و نیز انتقال تجربیات افراد موفق نقشی تعیین کننده دارد و ضمنا در انتخاب منابع مطالعاتی مناسب و در تبادل اطلاعات با اولیای دانش آموز و نیز ارائه ی بهترین و موثرترین روش های کنترل و نظارت آموزشی خصوصا در نیمسال دوم نقشی بسزا دارد.

برنامه ریزی عید تا کنکور 97 , این زمان را مغتنم شمارید و با شناخت درست بهترین ابزارهای افزایش خود آگاهی ، پس از تحلیل دقیق کارکرد خود در نیسمال اول ، خوب فکر کنید ، خوب مشورت کنید و سپس بهترین تصمیم ها را بگیرید . قطعا شما هم می توانید مناسب ترین ابزارها و کارآمدترین روش ها را بیابید و از گذشته ی خود پلی به سوی موفقیت بسازید و در پایان سال تحصیلی در زمره ی افراد موفق در آیید.

نیمسال دوم را اینگونه مدیریت کنید …

برترین مشاوران کنکور می گویند : نیمسال دوم آغازی مهمتر است … اما چگونه ؟

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , هر فردی یک منِ اکنون فعلی دارد و یک منِ ایده آل یا انتظاری . جالب آن است که همه با توجه به شناختی که از توانایی ها و استعدادهای خود دارید و نیز براساس آرزوها و توقعی که از خود دارید منِ واقعی خود را نزدیک تر به من ایده آل خود می دانید و تلاش و آرزو و امید دارید تا روز کنکور به آن برسید یا نزدیک تر شوید. چگونه ؟ ابتدا باید به شناخت واقعی از وضعیت اکنون خود برسید .

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , سپس وضعیت ایده ال خود را ترسیم کنید . آنگاه با یک برنامه ی مشخص با پشتکار و سخت کوشی به سوی هدف خود گام بردارید . به عبارتی فاصله تان را با من ِ واقعی یا انتظاری تان کم کنید. بعضی از داوطلبان در حال حاضر تصوراتی از این قبیل دارند: عقب مانده ام ، نتوانسته ام آن چنان که باید بخوانم ، ایا فرصت هست ؟ آیا …

برنامه ریزی عید تا کنکور 98 , پاسخ من به این سوال مشترک این است که از هم اکنون به برنامه ی راهبردی آزمون آزمایشی خود بپیوندید ، به آن اعتماد کنید و آن را کامل اجرا کنید . حتما می پرسید چزا و چگونه ! پاسخ چرای تان این است که همه داوطلبان کنکور هنوز این فرصت را دارند تا کل مباحث کنکور را دوره کنند . اما چگونه ؟

به جدول زیر توجه کنید:

eed

همانگونه که می بینید همه ی مباحث از پایه تا نیمسال اول و دوم از این به بعد تکرار می شوند . در نیمسال دوم با شناخت واقعی تر از خود و اهداف و برنامه و توانایی های تان شروعی مهمتر و دوباره را آغاز کنید.

ما خوب بودیم ! ولی آنقدر صبر کردیم که عالی شدیم…
ما به مشاوری نیاز داریم که نقش رهبر را برایمان ایفا کند نه یک رییس
کسی میتواند رهبر واقعی باشد که قبلا حداقل 1 بار مسیر را تا اخر رفته باشد

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی زیر نظر تیم دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی
تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
 Untitled 1

و در آخر می گویم که از مسیر لذت ببرید :

تصور کنید به همه ی آن چه می خواهید به یکباره برسید ، حسی خواهید داشت ؟ خوشحال و راضی خواهید شد ؟ تا چه زمانی ؟ تا آخر عمر ؟
قطعا اکثر شما پاسخ تان تا اخر عمر نیست ! مگر نه اینکه شما می خواهید یک عمر تلاش کنید تا به چیزی هایی که می خواهید برسید ؟
پس چرا اگر به تمام چیزهایی که می خواهید برسید تا اخر عمر راضی و خوشحال نخواهید ماند ؟ به نظر می آید راز زیبایی زندگی به رسیدن ها نیست و خیلی اوقات مسیر رسیدن و تلاشی که برای رسیدن می کنید زیباست حتی اگر نرسید !
تصور کنید همواره بهار باشد و هیچ خزانی در کار نباشد . آیا شما همواره از بهار لذت خواهید برد ؟
پس باید خزانی باشد که بهار را زیبا
جلوه دهد! تشنگی باید در کار باشد تا سیراب شدن را معنا دهد و انتظاری باید باشد تا رسیدن را لذت بخش کند.
مدام به خود نگویید چه زمانی پایان خواهد یافت ! از مسیر نیز می توان لذت برد . 

نویسنده : مهندس علیزاده عضو دپارتمان مشاوره ، برنامه ریزی و انتخاب رشته مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه باید و نباید های برنامه ریزی عید تا کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403