بازار کار رشته هوشبری از زبان دانشجوی آن

بازار کار رشته های علوم پزشکی

جهت مشاوره در زمینه بازار کار رشته هوشبری از زبان دانشجوی آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بازار کار رشته های علوم پزشکی :  سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشه و فک کنم از الان دیگه درگیر انتخاب رشته شدین خیلیاتون اطلاعات کافی در مورد رشته ها رو خوب بشناسین ، بازار کارشون رو بدونین و رشته رو برحسب علاقه و تواناییتون انتخاب کنین

بازار کار رشته های علوم پزشکی

معرفی رشته های زیر گروه پزشکی و بازار کار موجود

بازار کار رشته های علوم پزشکی : دوستای عزیزم میخوام توی این مطلب یه سری چیزا را بهتون بگم یه سری واقعیت در مورد رشته ها ، یه سری تعریف ؛ کلا یک تعریف از زیر پزشکی ها رو خدمتتون عرض میکنم یه سری چیزا را بهتون میگم که رشته ها رو بشناسین و عاقلانه تصمیم بگیرین بدونین که کدوم رشته رو میخوایین انتخاب کنین چه کاری میخوایین تو آینده انجام بدین و خیلی چیزای دیگه از لحاظ رتبه بندی که میخواییم شروع کنیم به ترتیب فیزیوتراپی ، علوم آزمایشگاهی ، رادیولوژی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل و هوشبری رو باید بگم خدمتتون .

رتبه مورد نیاز برای قبولی فیزیوتراپی

بازار کار رشته های علوم پزشکی : همونطور که میدونین رتبه ای که واسه فیزیوتراپی میخواد خیلی باید بالا باشه رنج رتبه ها رو اینجا خدمتتون نمیگم چون هر سال با توجه به درصد و تراز رتبه ها فرق میکنن فیزیوتراپی رشته ای هستش که مقطعش کارشناسی پیوسته است یعنی شما 4 سال باید درس بخونید .
این رشته نسبت به بقیه رشته ها بازار خیلی خوبی داره و تنها  رشته ایه که با مقطع کارشناسی میتونیم مؤسسه ای به اسم فیزیوتراپی بزنیم .

اگه توان مالی خوبی داشته باشین میتونین توی بیمارستانها ، هلال احمر و کلینیک های توان بخشی مشغول کار شین یه چیز دیگه که در مورد این رشته میخوام بگم خدمتتون تعریفی از فیزیوتراپی هست، فیزیوتراپی یعنی مجموع اقداماتی که برای یک فرد معلول یا بیمار که اندام حرکتیش دچار مشکل شده انجام میدن مثلا کسی که سکته کرده تا بتونه از نظر جسمی زندگیشو به حالت طبیعی نزدیک کنه فیزیوتراپیستا کسایی باید باشن که از نظر جسمی مخصوصا روحیه ی بالایی داشته باشن چون دائما با افراد معلول وآسیب دیده سرو کار دارند و موقع انتخاب رشته به این نکته توجه کنیم .

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی و بازار کار موجود

رشته ی بعدی رشته ی علوم آزمایشگاهیه این رشته هم چند سالی میشه که کارشناسی پیوسته شده این رشته بعد از فیزیوتراپی قرار داره .

از لحاظ رتبه و برای قبولی توی این رشته به رتبه ی بالاتری نیاز هست هم فیزیوتراپی و هم علوم آزمایشگاهی رتبه ی بالایی میخوان رشته ی علوم آزمایشگاهی برخلاف فیزیوتراپی این امکان رو به شما نمیده که بتونین آزمایشگاه بزنین .
یعنی با داشتن مدرک علوم آزمایشگاهی امکان تأسیس یک آزمایشگاه وجود نداره و شما با داشتن مدرک این رشته میتونین فقط در آزمایشگاه های خصوصی و دولتی کار کنین کسی میتونه آزمایشگاه بزنه که بییسش پزشکی باشه و تخصصش بشه پاتولوژی یعنی اون 4سالی که میخواد بخونه بیاد آزمایشگاه ؛ درسهای مربوط به آزمایشگاه رو بخونه و یا اینکه 3نفر حداقل بییسشون علوم آزمایشگاهی باشه و ارشد دکتراشون
یه رشته ی دیگه باشه این سه تا میتونن با هم آزمایشگاه بزنن ولی اونیکه فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهیه و فقط مدرک کار شناسی داره نمیتونه .
امکان ادامه ی تحصیل هم گفتم توی زیر شاخه هایش وجود داره مثل هموتولوژی،بیوشیمی از لحاظ بازار کار هم بعد از پرستاری قرار داره بچه ها با وجود اینکه رتبه ی خوبی میخواد این رشته واسه
قبول شدنش ولی بازار کار پرستاری نسبت به این رشته خیلی بهتره و فکر کنم اینو میدونین که ما دو تا علوم آزمایشگاهی داریم یکیشون علوم آزمایشگاهی دامی و یکیشون علوم آزمایشگاه انسانی .

دامی که توی دامپزشکی مشغول کار میشن و بازار کارشون نسبت به انسانی خیلی ضعیفه ، کمتره ولی انسانی هم توی آزمایشگاه خصوصی دولتی مشغول کار میشن این رشته یک رشته ی عملیه و در آزمایشگاه بیشتر با نمونه ی خون، ادرار و مدفوع کار میشه خب و نکته ی دوم اینه که تنها رشته ایه که تو 90%موارد با مریض سر و کار ندارین فقط با نمونش کار میکنین .پس این نکته رو در نظر بگیرین موقع انتخاب رشته .بازار کار رشته های علوم پزشکی/

معرفی رشته رادیولوژی و بازار کار موجود

رشته ی بعدی رشته ی رادیولوژی هست. این رشته نحوه ی تصویر برداری از اعضای مختلف بدن رو برای تشخیص پزشکی آموزش میده یعنی با پرتو سروکار دارن که مهمترین عیب این رشته همون پرتویی که مورد استفاده قرار میگیره اگه واحدهای تئوری رو خوب یاد بگیرین و مورد استفاده قرار بگیرین در معرض پرتو قرار گرفتن به حداقل میرسه.
این رشته هم مانند فیزیوتراپی رشته ایه که مستقیما با بیمار سروکار داره در این رشته بیشتر به درسهای ریاضی و فیزیک و آناتومی پرداخته میشه پس اون بچه هایی که با درس ریاضی و فیزیک مشکل اساسی دارن توی انتخاب رشته به این دقت کنن چونکه توی این رشته در بیشتر درسهاتون ریاضی و فیزیک خواهد بود این رشته توی مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود داره.
تصویر برداری ساده به عهده ی فارغ التحصیلان کاردانی و تصویربرداری تخصصی که با دستگاه های امری و سی پی هم بر عهده ی فارغ التحصیلان کارشناسی هستش .

آزمون تعیین سطح کنکور


معرفی رشته پرستاری و بازار کار موجود

رشته ی بعدی رشته ی پرستاریه این رشته هم در مقطع کارشناسی پیوسته وجود داره در سه مقطع
کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری هست نسبت به بقیه ی رشته ها این درساش سبک تره کارهای عملیش بیشتره سال آخر کلا تو بیمارستان کار میکنین.
این رشته بازار کار خوبی داره دلیلش هم اینه که رشته ای مثل علوم آزمایشگاهی که دستگاه هم میتونه جایگزین نیروی انسانی بشه خب پرستاری جوریه که دستگاه نمیتونه جایگزین بشه یعنی دستگاهیو هنوز اختراع نکردن که کارای پرستاری رو بیان انجام بدن واسه همین نیروی پرستار هر سال نیازه این رشته هم روحیه ی بالایی میخواد چون همه جور مریض میبینن مثلا مریضی که دچار سوختگی شده یا تصادفی یا شکستگی داره همه جور مریض میبینه پرستار هم توی بیمارستان بیشترین برخورد با بیماران و همراهان رو داره بنابراین سلامت کامل جسمی و روانی لازمه ی.
شغل پرستاری همچنین باید تسلط روحی و روانی کامل روحیه ی خودشو داشته باشه تا بتونه توی سخت ترین شرایط جسمی و روحی رفتار مناسبی با بیمار و همراهانش داشته باشه.

photo 2018 07 08 10 37 02 1


معرفی رشته مامایی و بازار کار موجود

حالا بریم سراغ رشته ی مامایی دختر خانمای گل این رشته واقعا با بقیه رشته ها فرق میکنه میشناسیم کسایی که این رشته رو انتخاب کردن و بعدا که وارد این کار میشن نتونستن ادامه بدن دلیلش هم اینه که هیچ اطلاعی در مورد رشته ی مامایی نداشتین اول کامل تحقیق کنین به نظر من برین از نزدیک ببینید کارشونو از خودشون بپرسین شرایط کارشونو بپرسین نحوه ی انجام کارشون رو بپرسین چجوریه کسایی که میگن آشنا
نداریم که بریم بپرسیم ازشون شما برین بیمارستان اونجا همکارای عزیزمون هستن که کمکتون کنن اینو مطمئن باشین ولی حتما قبل از انتخاب رشته بپرسین چون بعضی چیزا رو باید بدونین بعضی چیزا هستن که توی این مطلب نمیتونم عرض کنم باید از نزدیک ببینید و ببینید که واقعا این توانایی رو دارین که این رشته رو انتخاب کنین یا نه از لحاظ بازار کار هم خیلی خوبه مامایی اگه دکترای مامایی رو بگیرین میتونین مطب بزنین.

معرفی رشته اتاق عمل و هوشبری و بازار کار موجود

و دو رشته ای که باقی موند رشته ی اتاق عمل و هوشبری هست. رشته هایی هم که کارشون محدود به اتاق عمله دائم با جراح و جراحی سر و کار دارن یعنی چی ؟ یعنی اینکه عمل باز ، جراحی کردن همه ی اینا رو میبینن هر روز تکنسین اتاق عمل کمکای لازم رو توی اتاق عمل برای جراحان فراهم میکنه دستیار جراح در اتاق عمل هستش ساعتای زیادی رو باید بایسته و در کنار یک گروه پزشکی کار کنه .

وظیفه ی آماده کردن وسایل جراحی و استریل و اداره کردن اتاق عمل به عهده تکنسین اتاق عمل هستش تکنسین هوشبری هم زیر نظر متخصص بیهوشی توی اتاق عمل فعالیت میکنه فارغ التحصیلان هوشبری توانایی شناسایی و دستگاه های اندازه گیری گازهای خون و بسیاری از وسایل مربوط به رشته ی بیهوشی تنظیم کاربرد اونها و همچنین کارایی رو تو اتاق عمل به عهده دارن .
بعد دوستان این چیزایی رو که گفتم یه اطلاعات کلی در مورد رشته ها بود اینکه میخواستم یه سری اطلاعات کلی در اختیارتون قرار بدم چون واقعا بعضی از بچه ها اسم رشته ی اتاق عمل یا هوشبری یا اصلا علوم آزمایشگاهی رو که میشنون نمیدونن واقعا این رشته چیه قراره چکار بکنن خواستم بدونین که چیا رو میخوایین انتخاب کنین و فقط اینو حتما در نظر داشته باشین که علاقه به رشته خیلی مهمه چون تا آخر عمر میخوایین با اون رشته زندگی کنین میخوایین هر روز انجامش بدین پس چه بهتر کاری باشه که دوسش دارین امیدوارم چیزایی که گفتم به دردتون بخوره خیلی ممنون که وقتتون رو در اختیار من گذاشتین بازم تشکر میکنم از شما عزیزان که این مطلب رو تا آخر مطالعه کردید . با تشکر و موفق و موید باشید .

سیده نسرین حکیم زاده -دانشجوی هوشبری مشهد

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بازار کار رشته هوشبری از زبان دانشجوی آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی