اهمیت تمام مباحث رشته علوم انسانی در تمامی زیر گروه ها

رشته علوم انسانی

جهت مشاوره در زمینه اهمیت تمام مباحث رشته علوم انسانی در تمامی زیر گروه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته علوم انسانی از گروه‌های پنجگانه آزمون سراسری آموزش عالی ورود به دانشگاه‌ها (کنکور) است. این گروه آزمایشی به طور مستقل آزمون ورودی و رشته‌هایی در سطح کارشناسی و کاردانی دارد.

رشته علوم انسانی

رشته علوم انسانی دارای ۵ زیرگروه است :

رشته علوم انسانی  :  مواد تخصصی امتحانی آن از دروس تخصصی رشتهٔ تحصیلی علوم انسانی است که خود از شاخهٔ متوسطهٔ نظری است. رشتهٔ علوم انسانی بیشتر تأکید بر مباحث مرتبط با تفکر آدمی (دروس فلسفه و منطق و روان‌شناسی)، جامعه و مسائل مرتبط با آن (جامعه‌شناسی، تاریخ، جغرافیا و اقتصاد) و مهم‌تر از همه زبان (ادبیات فارسی و عربی) که وسیلهٔ درک و انتقال پیام میان انسانها است، دارد.

درباره درس های رشته علوم انسانی در کنکور:

ریاضی: اکثر داوطلبای انسانی از این درس فراری هستند و اصولا بچه های علوم انسانی در ریاضی ضعف دارن پس گذاشتن وقت رو درسی که سایر داوطلبان درصد کمی می زنند میتونه در نتیجه گیری خیلی موثر باشه. به ریاضی واسه پیشی گرفتن از سایر رقبا نگاه کنید و حتما ریاضی رو بخونید که فوق العاده میتونه در رتبه و تراز شما تاثیر بذاره.رشته علوم انسانی/

اقتصاد: چون این کتاب تک کتاب و کم حجم می باشد پس می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد به دلیل اینکه یک سری از مطالبش حفظ کردنی و بخش هایی از آن مربوط به ریاضیات می شود و نیاز به تمرین و حل کردن تست های مختلفی دارد باید داوطلب در این درس هم حفظ کند و هم یاد بگیرد و تمرین کند و چون هر ساله نحوه سوالات اصولا تغییر می کند باید به مباحث تسلط کامل داشته باشند و فقط درگیر تست های بعضی مباحث خاص نشوند.رشته علوم انسانی/

عربی تخصصی: در رشته علوم انسانی درس عربی با توجه به اینکه در دفترچه عمومی و هم دفترچه اختصاصی تست های رو به خودش اختصاص می دهد پس یک درس استراتژیک در این رشته می باشد یعنی با تسلط بر عربی اختصاصی ، توانایی تست زنی در عربی عمومی رو هم دارید و با وقت گذاشتن برای عربی تخصصی ، نتیجه مطلوب رو برای دو درس (عمومی و تخصصی) کسب می کنید که هر کدام بطور جداگانه در تراز شما تاثیر بسزایی دارد.رشته علوم انسانی/

رشته علوم انسانی : در درس عربی قواعد خیلی مهم تر از معنی می باشد و برای یادگیری قواعد بهترین کار تست زنی است بعد از یادگیری هر مطلب سعی کنید چندتا تست و بعد از چند روز تعداد بیشتری تست از اون مطلب بزنید که اطمینان پیدا کنید مطلب در ذهن شما تثبیت شده است.

ادبیات تخصصی: داوطلبان انسانی بخاطر حجیم بودن دو کتاب تاریخ ادبیات دوم و سوم از خواندن آن فراری هستند و خواندن آن را برای چند سوال اتلاف وقت می دانند کنار گذاشتن به هیچ عنوان صحیح نیست. برای آرایه های ادبی تست زنی خود عامل یادگیری است. تست زنی بیشتر آرایه ها باعث تسلط بیشتر روی مباحث میشود.رشته علوم انسانی/

دروس مهم در کنکور رشته علوم انسانی

حتماً همه‌ي شما اطلاع داريد که در کنکور سراسري، تمام دروس، ارزش و اهميت يکساني ندارند؛ ميزان ارزش و اهميت هر درس در کنکور، با اصطلاحي تحت عنوان «ضريب» مشخص مي‌شود. مي‌دانيم که ضرايب دروس در زيرگروه‌هاي مختلف رشته‌ي علوم انساني با هم متفاوت است. بنابراين لازم است تا شما بدانيد:

به تحصيل در کدام رشته‌ي دانشگاهي علاقمند هستيد؟

رشته‌ي تحصيلي (دانشگاهي) مورد علاقه‌تان در کدام‌ يک از زيرگروه‌هاي پنج‌گانه‌ي رشته‌ي علوم انساني جاي دارد؟
براي کسب رتبه‌ي خوب در زيرگروه مورد نظرتان، کدام درس‌ها واجد اهميت بيش‌تري هستند و به بيان بهتر، کدام دروس در اين زيرگروه، ضريب بيش‌تري دارند؟

در هر درس، کدام مباحث از اهميت بيش‌تري برخوردارند و ميزان تکرار آن‌ها در کنکورهاي سراسري اخير، فراواني بيش‌تري داشته است و در مقابل، کدام مباحث کم‌اهميت‌تر هستند؟

رشته های زیرگروه ۱: زبان و ادبیان فارسی، معارف اسلامی، حقوق، علوم قضایی، فلسفه و…

رشته های زیرگروه ۲: علوم اجتماعی و گرایش های مربوط به آن، خبرنگاری (گرایش علوم اجتماعی، فرهنگی و هنری)

رشته های زیرگروه ۳: کلیه گرایش های مدیریت و علوم اقتصادی و…

رشته های زیرگروه ۴: کلیه گرایش های علوم سیاسی، جغرافیا، تاریخ، د‌بیری جغرافیا، د‌بیری تاریخ، باستان شناسی‌

رشته های زیرگروه ۵: روانشناسی، علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، کتابد‌اری، د‌بیری تربیت بد‌نی و علوم ورزشی،‌ کارد‌انی تربیت بد‌نی و علوم ورزشی

تست زنی

اگر می‌خواهید چگونگی روش جمع بندی و مطالعه در 2 ماه پایانی را بیاموزید و در مسیر موفقیت و جزء قبولی های کنکور امسال قرار بگیرید، مهارت‌هایی وجود دارد که باید آنها را بیاموزید و ما با بهره گیری از تجربیات چند ساله ی مشاوره کنکور و تجربیات شخصی موفق خودمان برای شما برنامه ویژه ای در نظر داریم.

ما به همراه شماری از رتبه های برتر کشور تصمیم گرفته‌ایم این طرح جمع بندی 2 ماهه را با قدرت هرچه تمام تر استارت بزنیم

مطمئنیم که با به کار گیری روش های مطالعه دروس، آسان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردید،‌ در مسیر تلاش برای موفقیت در کنکور قرار خواهید گرفت.

ویژگی طرح جمع بندی 2ماهه رشته علوم انسانی  مشاور گروپ:

⚫️مرور و روش جمع بندی در ماه های پایانی
? مطالعه و برنامه ریزی در هفته های پایانی
? تقویت مهارت های آزمون دادن و ارزیابی آزمون

تعیین اولویت بندی مباحث زود بازده تر
ویس های انگیزشی برای ماه های پایانی
تماس های روزانه
دریافت منظم گزارش کار شبانع و تحلیل گزارش کار

یک فرصت استثنایی برای افرادی که مایل به گرفتن نتیجه در 2 ماه پایانی تا کنکور هستند…

✔️ما به شما روش های مطالعه و جمع بندی دروس در 2 ماه پایانی تا کنکور را آموزش خواهیم داد…
زير نظر مشاوران برتر تيم مشاور گروپ

4.5/5 - (71 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اهمیت تمام مباحث رشته علوم انسانی در تمامی زیر گروه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403