شیوه های آمادگی برای امتحانات نیمسال اول و موفقیت بیشتر

امتحان و کنکور

جهت مشاوره در زمینه شیوه های آمادگی برای امتحانات نیمسال اول و موفقیت بیشتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای کسب موفقیت در امتحانات نیمسال اول شاید تاکنون روش ها و برنامه ریزی های مختلفی را انجام داده باشید . اما باید توجه داشت که برنامه ریزی برای شرکت در امتحانات نیمسال اول و یا حتی آزمون های آزمایشی باید براساس اصول مطالعه پیاده سازی شود تا بتوان نتیجه ی خوبی در امتحانات از آن گرفت .

امتحانات و کنکور


از عوامل موفقیت در امتحانات نیمسال اول می توان به نکات زیر اشاره کرد:

1-نباید خود را با دیگر دانش آموزان مقایسه کنید چرا که هر کس براساس امکانات و توانایی هایی که دارد می تواند به همان میزان نیز به موفقیت برسد.
2- مکان مطالعه حتما باید جایی باشد که خودتان در آنجا تمرکز داشته باشید و با تمرکز هم مطالعه کنید.
3- از همین امروز برنامه مرور برای درس های خود داشته باشید چرا که در فرجه ها زمان برای مطالعه از صفر نیست ، بلکه زمان مرور است و نمی توانید حجم زیادی از مطالب را بخوانید.
4- همواره توصیه می شود خود را درگیر تنش و اضطراب نکنید . چرا که یکی از عوامل شکست در امتحانات ، قرار گرفتن در فضای ناآرام و تنش زاست.
5-طبق برنامه درس بخوانید و خود را همیشه متعهد به اجرای برنامه درسی بدانید .


آیا در امتحانات نیمسال اول فقط باید درس های پیش دانشگاهی را بخوانیم؟


در هر صورت شما دارید خودتونو برای کنکور 97 آماده می کنید و امتحانات مدرسه هم جدا از کنکور نیستن . لذا موفقیت در امتحانات خودش باعث میشه یک وجه تماییزی با بقیه رقبا داشته باشید .

توصیه میشه الان علاوه بر دروس پیش دانشگاهی ، یکی دو درسی که خیلی خیلی در کنکور مهم هستند و نیاز هست رفع اشکال بشن ، الان هم بخونید و کنار نذارید.

مثلا درس زیست شناسی مقداری که جزو امتحان هست رو بخونید و 3 فصل آخر زیست پیش دانشگاهی که بیشتر جنبه حفظی داره و ارتباط و ترکیبی با بقیه فصول نداره رو بخونید و جاهایی که متوجه نشدین از معلمتون بپرسید چونکه تدریس 3 فصل آخر برای آخر سال میافته ، لذا خواندن کم و یا دیرهنگام این سه فصل می تواند باعث نرسیدن به تسلط و استرس در شما شود.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

  5465


فایده ی خیلی خوب امتحانات برای کنکور این هست که اگر درسی را عمیق بخوانید و تمام اشکالات خودتونو الان در امتحانات رفع کنید ، بعدش فرصت زیادی دارید که برای این درس تست بزنید و مررو و جمعبندی داشته باشید .

برای همین است که به امتحانات ، دوران طلایی رفع اشکال میگن . پس به هیچ عنوان این فرصت را از دست ندهید و واسه مباحثی که خوب یاد نگرفته اید حتما رفع اشکال داشته باشید.


فرصت جلو زدن برای پشت کنکوری ها در امتحانات نیمسال اول:


پشت کنکوری ها نیز می توانند با جمعبندی نیمسال اول پیش دانشگاهی از رقبای سال چهارمی خود جلو بزنند و مطالب پایه را هم رفع اشکال کنند.

توجه و نکته بسیار مهم:

در این بازه زمانی و ماههای سرنوشت ساز مانده تا کنکور می توانید درک اینکه کدام مباحث را باید برای کنکور حذف کنید و یا بیشتر بخوانید ، داشته باشید.

به شما داوطلب کنکوری توصیه اکید داریم که تنها و فقط برای نمره درس نخوانید بلکه باید مطالعه ی شما در حدی مفید باشد که بعد از امتحان نیز بتوانید به هر سوالی که از آن درس طرح میشود ، پاسخ دهید نه صرفا فقط بتوانید به سوالات معلم جواب بدهید . لذا جوری مطالعه داشته باشید که واقعا به درد کنکور هم بخوره.

دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

 657 2


مشکل خواب زیاد بعد از امتحانات نیمسال اول:

بعد از امتحانات به دلیل خستگی شاید ، زیاد بخوابید و دوست داشته باشید فقط استراحت داشته باشید ، از همین الان به فکر تنظیم برنامه خواب بعد از امتحانات خودتان باشید که بعدا دچار استرس نشوید.



ترس مهمترین مانع نرسیدن به اهداف است و شجاعت بزرگترین سرمایه زندگی.

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شیوه های آمادگی برای امتحانات نیمسال اول و موفقیت بیشتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403