ورزش های مخصوص برای افزایش کیفیت مطالعه

افزایش کیفیت مطالعه

جهت مشاوره در زمینه ورزش های مخصوص برای افزایش کیفیت مطالعه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش کیفیت مطالعه , سخت درس خواندن برای کنکور نیازی است که نباید لحظه ای به تاخیر بیفتد اما در عین حال در فواصل تعریف شده در طول روز ، احتیاج به نفس گرفتن یا استراحت دارید تا همواره با نشاط و سرحال باقی بمانید .

افزایش کیفیت مطالعه

افزایش کیفیت مطالعه : در این فواصل می توانید با انجام چندین ورزش خاص تمام ماهیچه های بدن را فعال کنید و سرخوشی را برای خود به ارمغان آورید. پنج نوع ورزش پایه وجود دارند که نیاز به مکان زیادی ندارند ، اما تمام بدن را به حرکت وا می دارند :

افزایش کیفیت مطالعه : همه ی شما می توانید این پنج نوع ورزش را انجام دهید . این ورزش ها باعث قدرت بیشتر می شوند و از خستگی و خمودگی احتمالی شما جلوگیری می کنند.

1- شنای آرنج : شنای آرنج ورزشی است که قسمت میانی بدن را قوی می کند و ماهیچه های همه ی بدن را درگیر می کند . شنای روی آرنج می تواند ورزشی برای ارزیابی قدرت قسمت میانی بدن باشد و استقامت این قسمت را بالا ببرد.

2- شنا روی آرنج از بغل : در شنای آرنج از بغل تمام ماهیچه هایی که در شنای روی آرنج تحرک نداشتند ، به کار گرفته می شوند به خصوص ماهیچه ی لگن و زانو .

3- ایستادن و نشستن به حالت اسکات : در این حرکت یک قدم می ایستید و در قدم بعد به حالت اسکات می نشینید . این روند را تکرار می کنید . این حرکت باعث قوی شدن عضلات پایین تنه می شود و تعادل و استقامت را بالا می برد . اگر مانند حالت اسکات وزنه به دست بگیرید ، عضلات بیشتری کار می کنند.

4- شنای روی کف دست : اگر تنها می توانید یک حرکت برای قسمت بالایی بدن انجام دهید ، بهتر است از این حرکت استفاده کنید . ای حرکت نیاز به مکان و زمان زیادی ندارد.

5- نرمش های شدید کوتاه و ورزش های آرام متناوب : چهار ورزش اول برای بالا بردن قدرت و استقامت ماهیچه ها بود ، اما هیچ ورزشی بدون نرمش های مربوط به قلب و عروق کامل نیست . قدرتمند کردن قلب و عروق با این نوع ورزش ، سریعترین راه است . همه ی ماهیچه هایی که در چهار ورزش اول بدون تحرک ماندند در این حرکت فعالیت می کنند.

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی زیر نظر تیم دانشجویان

و فارغ التحصیلان پزشکی
تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
شماره تماس ( بدون گرفتن کد) 9099071613



روشی بسیار عالی برای افزایش کیفیت مطالعه و افزایش بازدهی

پیش‌خوانی ۲- سؤال کردن ۳- خواندن ۴- بازگفتن (بازیابی) ۵- آزمودن

افزایش کیفیت مطالعه :  مرحله‌ی اول را پیش‌خوانی می‌نامیم. دانش‌آموزان باید برای برداشت کلی از موضوع‌ها و بخش‌های اصلی مطلب را پیش‌خوانی کنند؛ یعنی فرد باید فهرست مطالب فصل را بخواند و مروری سریع بر بخش‌های فرعی داشته باشد. با این روش مطالب جدید در ذهن فرد دسته‌بندی می‌شود و دست‌یابی به آن‌ها بسیار آسان‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد.

مرحله‌ی دوم، سوم، چهارم در هریک از بخش‌های اصلی فصل انجام می‌شود.

افزایش کیفیت مطالعه : چون هر فصل از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود باید مراحل سؤال کردن، خواندن و بازیابی (باز گفتن) را در مورد هر بخش به کار ببرید.

مثلاً از روی عنوان‌های دروس‌ها می‌توان برای خود سؤال طرح کرد و ذهن و حافظه را به چالش کشید یا در مرحله‌ی خواندن بهتر است دانش‌آموزان بی‌صدا درس بخوانند و بعد از یادگیری در مرحله‌ی بازگفتن، با صدای بلند برای خودشان توضیح دهند.

در مرحله‌ی بازیابی مجبور به تمرین بیش‌تر درس خواهید شد.

افزایش کیفیت مطالعه : مرحله‌ی آخر، مرحله‌ی آزمودن است و فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود که چگونه عمل کرده است. در آزمون متوجه می‌شود در چه مباحثی فراموشی دارد و می‌تواند به بررسی دوباره‌ی آن بخش‌‌ها بپردازد و دوباره بخواند.

افزایش کیفیت مطالعه :  این روش بر سه اصل بهسازی حافظه استوار است و می‌تواند مطالب را بسیار خوب سازمان‌دهی کند. بعضی افراد می‌توانند به‌خوبی به همین روش عمل کنند؛ ولی بعضی با اندکی تغییر می‌توانند به‌خوبی از پس آن برآیند.

راهکارهایی ساده برای افزایش کمیت مطالعه

۱- استفاده از برنامه ی مکتوب: برنامه ی مکتوب فواید فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به عدم سردرگمی و آشفتگی مطالعه ی دروس، ارزیابی سطح مطالعه و تشخیص میزان نیاز به مطالعه ی بیشتر هر درس پس از چند آزمون و…اشاره کرد.

۲- ثبت زمان های تلف شده با ذکر دلیل: اگر دلایل از دست رفتن زمان خود را به سرعت تشخیص بدهید و سعی بر کنترل آن داشته باشید، می توانید از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید.

افزایش کیفیت مطالعه :  راهکارهایی ساده برای افزایش کیفیت مطالعه

۱- اختصاص زمان ویژه برای هر درس:

سعی کنید با شناخت وضعیتی که از خود دارید، مطالعه ی هر درس را در زمان خاصی انجام دهید. مثلا اگر در اول صبح، بیشترین انرژی ممکن را دارید،ب اید این زمان را به مطالعه ی درس های تمرینی و تحلیلی خود اختصاص دهید.

۲- رعایت تنوع مطالعاتی در هر روز:

سعی کنید برنامه ی خود را به گونه ای تنظیم کنید که واحد های متنوع درسی در طول روز در آن گنجانده شود. این امر سبب می شود خستگی مغز به تاخیر انداخته شود و دیرتر احساس خستگی کنید. ضمنا بیش از ۲ واحد درس تمرینی و تحلیلی پشت هم مطالعه نکنید. به عبارت ساده تر، اگر مجبور بودید دو وقت مطالعاتی را به هم متصل کنید و در آن زمان یک درس تمرینی و تحلیلی را مورد مطالعه قرار دهید، حتما پس از این دو وقت، یک زمان مطالعاتی به دروس خواندنی اختصاص دهید.

جدیدترین مطالب هر روز … در تلگرام نیز با ما همراه شوید

گروپ 3

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ورزش های مخصوص برای افزایش کیفیت مطالعه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403