استرس کنکور ، خوب یا بد ؟

استرس کنکور

جهت مشاوره در زمینه استرس کنکور ، خوب یا بد ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استرس کنکور , اين روزها وقتي دانش‌آموزي را براي پاسخگويي در سر کلاس درس صدا مي‌زنم، بيش از هر کلمه‌اي، واژه «‌استرس» را مي‌شنوم…

استرس کنکور

استرس کنکور  و افزایش تمرکز !

استرس کنکور : زماني که از دانش‌آموزي مي‌پرسم: چرا درس بلد نيستي؟ مي‌شنوم: من خوانده‌ام و آماده هستم، اما پاي تخته يا سر جلسه آزمون کتبي دچار استرس مي‌شوم و همه چيز را فراموش مي‌کنم.

بايد بپذيريم که سخن از استرس ناشي از آزمون و پرسش درسي، گاه بهانه‌اي است از سوي برخي از دانش‌آموزان تا عدم آمادگي خود را در پشت اين ادعا پنهان نمايند؛ اما گاه با دانش‌آموزي برخورد مي‌کنيم که به دليل استرس نمي‌تواند توانمندي‌هاي خود را ارايه دهد. اين مساله در آزمون‌هاي پايان ترم، بويژه در آزمون سراسري، بيشتر به چشم مي‌خورد. استرس کنکور/

استرس کنکور  : داوطلباني با چهره‌هاي نگران، دستاني يخ کرده و قلب‌هايي چنان تپنده که گويي مي‌خواهند از قفسه سينه فرار کنند! ميزان استرس برخي از داوطلبان تا حدي است که سر جلسه آزمون دچار حالت تهوع مي‌شوند و نمي‌توانند به سؤال‌ها پاسخ دهند.

چه بايد کرد؟ با اين استرسي که مي‌تواند دقت و تمرکز را بشدت کاهش دهد و روي نتيجه آزمون تاثير منفي قابل ملاحظه‌اي بگذارد، چگونه مي‌توان مقابله نمود؟

کلي مک گونيگال، استاد روان‌شناسي دانشگاه استنفورد و متخصص روان‌شناسي سلامت، بهترين راه را براي رسيدن به يک نتيجه مطلوب، پذيرفتن و حتي مفيد دانستن استرس مي‌داند.استرس کنکور /

وي در اين باره مي‌گويد: «هنگام استرس زياد، قلب شما به تپش مي‌افتد و سريع‌تر نفس مي‌کشيد؛ حال اگر شما از اين حالت واهمه داشته باشيد، رگ‌هايتان منقبض مي‌شود و مي‌تواند موجب مشکلات جبران ناپذيري مانند بيماري‌هاي قلبي و عروقي شود؛ اما اگر توجه داشته باشيد که تپش قلب و تنفس سريع باعث مي‌شود که اکسيژن بيشتري به مغز شما برسد، بدنتان آمادگي پذيرش اين تغيير و تحول را خواهد داشت و رگ‌هايتان منقبض نخواهد شد. شما همان تپش قلب را خواهيد داشت؛ اما عروق خوني در حالت عادي باقي مي‌ماند و در واقع اتفاقي که مي‌افتد خيلي شبيه لحظاتي است که لذت و شجاعت را تجربه مي‌کنيد؛ در نتيجه، بي‌قراري‌تان کمتر مي‌شود و اعتماد به نفس بيشتري پيدا مي‌کنيد.

بیشتر بخوانید :

راههای کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان

نحوه رفع اضطراب در آزمون سراسری

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور 97

يافتن يک همدل و همزبان، راه مبارزه با استرس کنکور

استرس کنکور : انسان يک موجود اجتماعي است و براي زندگي اجتماعي آفريده شده است؛ در اين ميان، هورمون «اکسي توسين» به عنوان يک هورمون عصبي، غريزه اجتماعي بودن مغز انسان را تنظيم مي‌کند و همدلي انسان را افزايش مي‌دهد و حتي فرد را ترغيب مي‌کند تا حمايت کساني را که برايشان اهميت قايل است، جلب کند.

در واقع ما بايد هورمون اکسي توسين داشته باشيم تا مهربان‌تر و دلسوزتر شويم؛ اما آنچه که اکثر افراد نمي‌دانند، اين است که اکسي توسين، هورمون استرس است.

کلي مک گونيگال در اين باره مي‌گويد: «وقتي اکسي توسين در پاسخ به استرس ترشح مي‌شود، شما را تحريک مي‌کند و به گونه‌اي به شما انگيزه مي‌دهد تا جوياي حمايت باشيد و احساستان را با کسي در ميان بگذاريد؛ زيرا وقتي يکي ديگر با مشکلاتتان درگير مي‌شود، مي‌توانيد از حمايت او برخوردار شويد؛ اين به معناي آن است که وقتي براي شما لحظات دشواري در زندگي پيش مي‌آيد، استرس کمک مي‌کند تا در بين کساني باشيد که دوستشان داريد و دوستتان دارند؛ به عبارت ديگر، اين هورمون با ويژگي‌هاي خاص خود، روابط اجتماعي ما را تقويت مي‌کند‌. همچنين هورمون اکسي توسين به احياي سلول‌هاي قلب کمک مي‌کند و هر گونه آسيب ناشي از استرس را بهبود مي‌بخشد.»

استرس کنکور  : پس بهتر است هنگامي که استرس زيادي را تجربه مي‌کنيد، به سراغ دوستي همدل، ياوري دلسوز يا مشاوري مجرب باشيد و مشکل خود را با او در ميان بگذاريد و مطمين باشيد که بيان کردن مشکلتان با وي و احساسي که داريد، مي‌تواند شما را به آرامش برساند؛ در ضمن از گفت و گو با افرادي که به شما انرژي منفي مي‌دهند، خودداري کنيد.

سخن آخر

در يک تحقيق علمي در آمريکا، سي هزار انسان بزرگسال در طي هشت سال مورد بررسي قرار گرفتند. افرادي که استرس خيلي زيادي را در سال گذشته تجربه کرده بودند، 43 درصد افزايش خطر مرگ داشتند؛ البته اين فقط شامل کساني مي‌شد که باور داشتند استرس براي سلامتي آنها زيان آور است؛ اما کساني که استرس زيادي را تجربه کرده بودند، ولي عقيده‌اي بر مضر بودن استرس نداشتند، کمترين ريسک مرگ و مير را داشتند. ريسک مرگ و مير اين افراد، حتي کمتر از کساني بود که استرس نسبتاً کمي را در سال گذشته تجربه کرده بودند.استرس کنکور /

استرس کنکور  : مي‌خواهيم بگوييم که استرس در عصر حاضر و در جوامع کنوني‌، بخش جدايي‌ناپذيري از زندگي ما شده است و ما نمي‌توانيم آن را از زندگي‌مان حذف کنيم؛ اما اگر آن را بشناسيم، از آن نترسيم و آمادگي روبرو شدن با آن را داشته باشيم، داشتن استرس مشکل بزرگي نخواهد بود.

کلي مک‌گونيگال، با اشاره به همين نکته، مي‌گويد: «اگر ذهنيتتان را نسبت به استرس عوض کنيد مي‌توانيد پاسخ بدنتان را هم به استرس تغيير دهيد. بايد هر وقت دچار استرس زياد مي‌شويد، به خود بگوييد اين بدن من است که دچار تغيير حالت فيزيکي شده است و اکنون با اين تغييرات فيزيکي، به من کمک مي‌کند تا از پسِ چالش موجود بر‌آيم.»استرس کنکور/

اگر هنگام استرس توجه داشته باشيد که تپش قلب و تنفس سريع باعث مي‌شود که اکسيژن بيشتري به مغز شما برسد، بدنتان آمادگي پذيرش اين تغيير و تحول را خواهد داشت، و شما همان تپش قلب را خواهيد داشت، اما عروق خوني در حالت عادي باقي مي‌ماند؛ در نتيجه، بي‌قراري‌تان کمتر مي شود و اعتماد به نفس بيشتري پيدا مي‌کنيد.استرس کنکور/

ریاضی تجربی

جمعبندی خرداد با برترین تیم مشاوره و برنامه ریزی تهران

اگر می‌خواهید چگونگی روش جمع بندی و مطالعه در یک ماه پایانی را بیاموزید و در مسیر موفقیت و جزء قبولی های کنکور امسال قرار بگیرید، مهارت‌هایی وجود دارد که باید آنها را بیاموزید و ما با بهره گیری از تجربیات چند ساله ی مشاوره کنکور و تجربیات شخصی موفق خودمان برای شما برنامه ویژه ای در نظر داریم.

ما به همراه شماری از رتبه های برتر کشور تصمیم گرفته‌ایم این طرح جمع بندی یک ماهه را با قدرت هرچه تمام تر استارت بزنیم

مطمئنیم که با به کار گیری روش های مطالعه دروس، آسان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردید،‌ در مسیر تلاش برای موفقیت در کنکور قرار خواهید گرفت.

ویژگی طرح جمع بندی یک ماهه مشاور گروپ:

⚫️مرور و روش جمع بندی در ماه های پایانی
? مطالعه و برنامه ریزی در هفته های پایانی
? تقویت مهارت های آزمون دادن و ارزیابی آزمون

تعیین اولویت بندی مباحث زود بازده تر
ویس های انگیزشی برای ماه های پایانی
تماس های روزانه
دریافت منظم گزارش کار شبانه و تحلیل گزارش کار

یک فرصت استثنایی برای افرادی که مایل به گرفتن نتیجه در 2 ماه پایانی تا کنکور هستند…

✔️ما به شما روش های مطالعه و جمع بندی دروس در 2 ماه پایانی تا کنکور 97 را آموزش خواهیم داد…
زير نظر مشاوران برتر تيم مشاور گروپ

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه استرس کنکور ، خوب یا بد ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403