شرایط پذیرش آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت 97 – 98

آزمون دستیاری تخصصی

جهت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله سعی دارد به‌صورت کامل به مبحث شرایط پذیرش آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت 97 – 98 بپردازد. شما می‌توانید تمامی نکات مربوط به ثبت‌نام و منابع آزمون را در سایت مشاور گروپ مشاهده نمایید. در صورت لزوم و وجود سؤال می‌توانید با کارشناسان مشاورگروپ تماس گرفته و سؤالات خود را با مشاوران مطرح سازید. با ما همراه باشید.

آزمون دستیاری تخصصی

شرایط لازم برای پذیرش دستیار:

  • تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی.
  • داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ‌التحصیلی در رشته دکترای پزشکی عمومی.
  • داشتن کارت پایان خدمت نظام‌وظیفه یا معافی برای آقایان
  • موفقیت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ‌التحصیلان از بهمن سال 1395 و بعدازآن)
  • تائید صلاحیت و رفتار حرفه‌ای توسط دانشگاه محل تحصیل
  • سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی و فقدان بیماری مؤثر حرفه‌ای

تبصره: کلمه معافی به مفهوم معافیت دائم می‌باشد و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسئولیت خود می‌توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت نمایند. بدیهی است در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت نظام‌وظیفه، این وزارتخانه هیچ‌گونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد داشت و طبق مقررات با این‌گونه افراد برخورد خواهد شد.

  • ارائه معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام‌وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام‌آوران بهداشت) تا تاریخ 1397/6/31 به‌استثناء تبصره‌های کل.

تبصره در رابطه با آزمون دستیاری تخصصی:

کلیه مشمولین آیین‌نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجازند فقط یک نوبت (و حداکثر تا 2 سال پی از فراغت از تحصیل) در آزمون ورودی پذیرش دستیار تخصصی با رعایت مفاد مندرج در آئین‌نامه مذکور شرکت نمایند.

تبصره: مشمولین کمیسیون موضوع مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مورخ 1386/12/21 در خصوص تسهیلات اعطایی به استعدادهای درخشان.

تبصره: پزشکان عمومی متأهل، به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان با رعایت موارد کل مجاز به شرکت در آزمون مذکور می‌باشند. (فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی که در حال خدمت نظام‌وظیفه عمومی می‌باشند صرفاٌ در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح مشمول این تبصره شناخته می‌گردند).

الف: دانشجویان پزشکی عمومی متأهل (اعم از خانم و آقا) که حداقل تا تاریخ 1396/12/29 مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا پایان 1397/6/31 فارغ‌التحصیل می‌گردند و نیز کلیه فارغ‌التحصیلان پزشکی عمومی متأهل از تاریخ 1395/11/21 لغایت،1396/11/21 قبیل از شروع به خدمت نظام‌وظیفه و نیز خدمات لایحه طرح نیروی انسانی.

ب: کلیه مشمولین این قانون (اعم از دانشجو و یا فارغ‌التحصیل) صرفاٌ مجاز به‌یکبار شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی با استفاده از مقررات فوق‌الذکر می‌باشند.

ج: ترخیص مشمولان خدمت نظام‌وظیفه مندرج در این تبصره به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی‌باشد.

تبصره: بانوان متأهل مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که قبل از 1382/9/1 فارغ‌التحصیل شده‌اند بدون نیاز به ارائه نامه عدم نیاز از دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت به‌عنوان مازاد بر نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام خدمات موضوع قانون پزشکان و پیراپزشکان معاف شناخته می‌شوند.

تبصره در رابطه با آزمون دستیاری تخصصی:

فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی مشمول کمیسیون بند (ج) موضوع مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان.

ه – عدم اشتغال به تحصیل داوطلب دریکی از رشته‌های تخصصی پزشکی، PhD، کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی.

و – نداشتن نقص عضو و یا بیماری مؤثر حرفه‌ای برحسب رشته

درصورتی‌که داوطلب بدون توجه داشتن به نقص عضو مؤثر حرفه‌ای که مانع از تحصیل و یا انجام خدمات بعد از فراغت تحصیل شود در رشته‌ای پذیرفته شود ولی توسط گروه آموزشی به دلیل آیین نقص عضو مجاز شروع به آموزش شناخته نگردد، امکان تغییر رشته توسط دبیرخانه مقدور نیست و اعتراضی پذیرفته نمی‌شود.

ز – پذیرفته‌شدگان مرحله اصلی و جایگزین مرحله اول آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی پزشکی، در صورت عدم ثبت‌نام در موعد مقرر و یا عدم شروع به آموزش در مواعد اعلام‌شده و یا انصراف از تحصیل، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی نمی‌باشند. (به‌جز مواردی که به دلیل بروز بیماری مؤثر حرفه‌ای که مانع از تحصیل و یا انجام خدمات بعد از فراغت تحصیل شود از رشته منصرف یا اخراج شده‌اند).

برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403