نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان 1402 ؛ سبک برنامه ریزی حرفه ای

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان 1402 ؛ سبک برنامه ریزی حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان , کنکوری های 1402 امسال مطالعه در ماه مبارک رمضان را تجربه می کنند همانطور که کنکوری های چند سال قبل نیز تجربه کرده بودند لذا ما در اینجا به نحوه برنامه ریزی و مطالعه و نیز فیض بردن از ماه مبارک رمضان پرداخته ایم.

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان , یکی از نکات خیلی مهمی که یک کنکوری باید به اون توجه داشته باشد این است که سعی کند از شرایط پیش آمده حداکثر بهره بردای را داشته باشد. مثلا از نکات مثبت شرایط پیش آمده در راستای پیشبرد اهداف خودش استفاده کند و سعی کند تاجای ممکن نکات منفی شرایط پیش آمده رو خنثی کند. از این نظر نحوه مطالعه در ماه رمضان جزو سوالات همیشگی داوطلبان کنکور می باشد.

حالا باهم نقاط قوت و ضعف ماه رمضان را بررسی می کنیم تا بتوانیم با استفاده از نفاط قوت ماه رمضان از نقاط ضعفش جلوگیری کنیم.

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان ,  نقاط قوت مطالعه در ماه مبارک رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان , یکی از نقاط مثبت ماه رمضان استفاده از ساعات اولیه روز است. همینطور که مقالات بسیاری به این موضوع اشاره دارند، ساعات مطالعاتی صبح یکی از بهترین و پربازده ترین ساعات مطالعاتی محسوب می شود.

و ما توی اکثر کنکوری ها این زمان درخشان را نداریم و ماه رمضان یک فرصت طلایی برای کنکوری هاست تا این ساعات درخشان رو داشته باشند و سعی کنند حتی بعد از ماه رمضان هم آن را ادامه دهند.

نقطه مثبت دیگر ماه رمضان گرسنگی طولانی مدته!

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : بی شک این یکی از بهترین نقاط قوت ماه رمضان است. ما در طول روزهای عادی حداقل سه وعده غذایی داریم.

و این بدین معنی است که ما روزانه ۳بار گرسنه می شویم و ۳بار سیر. و اگر بخوایم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم، ما زمان نزدیک به وعده های غذایی روزانه را بدلیل گرسنگی و زمان بعد از غذا خوردن را بدلیل پر بودن معده از مواد غذایی از دست می دهیم یعنی روزانه غیر از خواب حدود ۴الی ۵ساعت را بدلیل پروسه غذاخوردن ازدست می دهیم.

اما در ماه رمضان دو وعده غذا داریم و اگر بصورتی که در این مقاله ذکر شده برنامه ریزی کنیم می تونیم این ۴_۵ساعت پرتی را به ۲ ساعت کاهش بدهیم.

از طرفی چون بدن بصورت طولانی مدت گرسنگی را تجربه می کند حساسیتش نسبت به گرسنگی کاهش پیدا میکند و می تواانیم از خالی بودن معده (=جریان خون بیشتر در مغز) به نحو احسن در راستای یک مطالعه مفید و سودمند استفاده کنیم.

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان ,  نقاط ضعف مطالعه در ماه رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :  اما نقطه ضعف ماه رمضان، ضعف و بی حالی نزدیک افطار است و همچنین عوض شدن سبک زندگی. خیلی از کنکوری ها شب های ماه رمضان بیدارند و روزها خواب. که این تغییر در ساعت بیولوژیک بدن برای یک کنکوری بسیار خطرناک می باشد و برگرداندن این تغییر به حالت اولیه کار بسیار دشواری است و ادامه دادن به این کارِ اشتباه، اشتباه در اشتباه.

 روش پیشنهادی مطالعه در ماه مبارک رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : حالا به این جمع بندی می رسیم که مطالعه در ماه مبارک رمضان می تواند از بعد از خوردن سحری و خواندن نماز صبح_ حدودا ساعت ۵ صبح_شروع شود و تا ۱۲ظهر ادامه پیدا کند. همینطور که قبلا اشاره کردیم این ۷ساعت از ساعات طلایی مطالعه است که باید در آن به دروس اختصاصی پرداخت.

از ساعت ۱۲ تا ۱۷هم استراحت را داریم تا هم مقداری انرژی ذخیره و هم خواب کم شب ها جبران شود. از ساعت ۱۷تا ۲۰ یعنی زمان پایان روزه داری، زمان مناسبی برای مطالعه دروس سبک تر مانند دروس عمومی است. بهترین موقع خواب شب هم ساعت ۲۲:۳۰ تا ۳:۳۰صبح می باشد. البته اجرای این نحوه مطالعه در ماه رمضان که بدان اشاره کردیم در زورهای اول ممکن است مشکل باشد اما مطمئنا به آن عادت خواهی کرد.

پس با یک برنامه ریزی خوب می شود مطالعه خوبی در ماه مبارک رمضان داشت و حتی با استفاده از ساعات طلایی مطالعه، بیشترین استفاده را از مطالعه در ماه رمضان نمود.

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان , توصیه های غذایی در ماه رمضان برای کنکوری ها

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :  و اما برای کمک به مطالعه در ماه رمضان یکسری توصیه های غذایی وجود دار که می تواند روزه را بر ما آسان تر و از کاهش بازده مطالعاتی در ساعات نزدیک به افطار جلوگیری کند:

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : حتما سحری را کامل میل کنید. برای خوردن سحری حتما وقت کافی اختصاص دهید و با آرامش و دور از استرس غذای خود را میل نمایید.

یکی از موارد اشتباه غذایی در این وعده تسریع در غذا خوردن است که اثر آن بعد از چند روز روزه گرفتن در سیستم گوارش آشکار خواهد شد, عوارضی مثل سنگینی معده، عدم مراحل هضم طبیعی غذا در طول روز….

بهتر است در وعده‌ی سحر به جای استفاده از قندهای ساده نظیر حلوا، قند و شکر، شیرینی، مربا و عسل از قند‌های مرکب نظیر نان، برنج و ماکارانی استفاده شود؛

غذای افطار را به آرامی اما در یک وعده میل کنید و از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر بپرهیزید. این کار باعث می شود معده ی شما برای صرف سحری به طور کامل خالی و آماده باشد.

 نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : کلسیم و فسفر در بسیاری از واکنش‌های سیستم مغزی و آزاد کردن انرژی در بدن نقش دارند، لذا از آنجا که در ماه مبارک رمضان، تعداد وعده‌های غذایی کمتر می‌شود، متأسفانه برخی از کنکوری ها نسبت به مصرف شیر و ماست، غافل می‌شوند.

مصرف شیر ولرم، چه در وعده‌ی سحر و چه افطار، بسیار مؤثر می‌باشد.

 نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : وجود لبنیات در رژیم غذایی به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلول های عصبی بسیار مفید بوده و موجب آرامش اعصاب در افراد کنکوری خواهد شد , داوطلبانی که می‌خواهند خواب راحتی داشته باشند، باید هنگام خواب یک لیوان شیر بنوشند.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌E نظیر آجیل و گردو در اکسیژن‌رسانی به مغز و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مهاجم به مغز و اعصاب و در تمرکز و حافظه مؤثر بوده بنابراین در وعده‌ی شام بعد از افطار افراد کنکوری توصیه می شود.

بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما حداقل ۸ ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوب می باشد که جای هیچ نگرانی نیست. به این شرط که از تمامی این ساعات استفاده مفید داشته باشید و تمرکزتان تنها و تنها روی درسی باشد که می خوانید.

نکات مهمی که حتما باید به آنها توجه داشته باشید :

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :  روزه داری در ماه مبارک رمضان علاوه بر تمرین بندگی و تقوا که مهمترین هدف این ماه است دارای مزایای بیشمار دیگری نیز هست. یکی از مهمترین آنها تقویت اراده و هوش هیجانی و همچنین تقویت حافظه است.

  1. تا جایی که ممکن است از سحر تا ظهر به مطالعه بپردازید و بعد از ظهر را استراحت کنید.
  2. اگر نمی توانید مورد ۱ را رعایت کنید استفاده از شب تا صبح برای مطالعه هم پیشنهاد خوبی است که البته به نظر من پیشنهاد ۱ خیلی بهتر است.
  3. رژیم غذایی مناسب در این ماه را رعایت کنید.
  4.  سعی کنید در طول روز زیاد از خانه بیرون نروید تا به دلیل گرمای زیاد انرژی شما تحلیل نرود.
  5. ساعات پس از افطار زمان مناسبی برای مطالعه محسوب می‌گردد؛ پیشنهادی که برای مطالعه وجود دارد آن است که در ساعات اولیه پس از افطار و به منظور رسیدن به یک تمرکز مطلوب مطالعه را به صورت روزنامه‌ای و سطحی به مدت حدود یکساعت دنبال کرده وسپس مطالعات سنگین خود را آغاز نمایید.
  6. حدود دو ساعت پیش از افطار، برای مطالعه عمیق و فراگیری مطلب، زمان مناسبی نیست و اما در صورت تمایل، می‌شود به همان مطالعه روزنامه‌ای مطالب و مرور سحطی موارد پیشتر فراگرفته شده پرداخت.
  7. ایام ماه مبارک رمضان را می‌شود از ساعات شب‌ و بامداد برای مطالعه بهره‌مند شد، یا شب ها تا حدود ۲ تا ۳ شب به مطالعه بپردازید و بعد ساعات نیمروزی را استراحت کنید یا تا حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب مطالعه داشته باشید و حدود ۲ تا ۳ ساعت پس از سحر را نیز برای مطالعه اختصاص دهید.

در ماه مبارک رمضان توقف ممنوع !!

 نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :  متاسفانه گروهی از داوطلبان کنکوری با توجه به کاهش ساعات و یا کیفیت مطالعه ، احساس ضعف و کارکرد پایین مغز در اثر گرسنگی در ماه رمضان درس خواندن در این ماه را بی فایده می دانند و مطالعه درسی خود را متوقف می کنند که این کار توصیه نمی شود و نتیجه ای جز پشیمانی و عقب ماندن از برنامه هایتان را نخواهد داشت. ضمن اینکه شروع مجدد مطالعه درسی پس از اتمام ماه رمضان با کندی و بازدهی کمتری برخوردار خواهد بود.بنابراین با تمامی مواردی که ممکن است در این ماه شما را دلزده و خسته از مطالعه کند،به جای تسلیم “مبارزه” کنید و شاهد نتیجه مثبت آن باشید.

بهترین ساعات مطالعه در ماه مبارک رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :  پس از میل کردن سحری بلافاصله به سراغ مطالعه نروید و پس از یک ساعت وقفه یعنی از ساعت 5 صبح مطالعه را آغاز کنید و تا ساعت 12:30 ظهر که هنوز احساس گرسنگی و ضعف نخواهید داشت، به مطالعه بپردازید و از این زمان تا بعد از ظهر به مدت هفت و نیم ساعت فرصت مطالعه برایتان فراهم خواهد بود.به طور دقیق تر می توانید ساعات مطالعه را با توجه به میزان توانایی تان به این صورت طبقه بندی کنید:5 تا 6:30 / 7 تا 8:30 / 9 تا 10:30 / 11 تا 12:30 .سپس می توانید زمانی را هم به استراحت و خواب اختصاص دهید تا هم کمبود خواب شب را جبران کنید و هم گرسنگی را کمتر احساس کنید. پس از استراحت تا زمان افطار می توانید به مطالعه یک یا دو واحد 60 دقیقه ایی از دروس عمومی و سبک و یا به حل تست از درس هایی که قبلا مطالعه نموده اید بپردازید.

کدام ساعات در ماه مبارک رمضان برای مطالعه عالی هستند ؟

 نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : با توجه به اینکه در ساعات اولیه صبح گرسنگی و احساس ضعف به شما غلبه نکرده است بنابراین بهتر است مطالعه را به ساعات اولیه صبح موکول کنید.

در صورتی که احساس می کنید به علت بی حوصلگی و یا گرسنگی در مطالعه دروس دچار مشکل هستید توصیه می کنیم وقت خود را از دست ندهید و پس از کمی استراحت فلش‌کارت‌ها یا خلاصه‌های که یاد داشت برداری کرده اید را مورد مطالعه قرار دهید.

با توجه به گرایش دیگر اعضای خانواده به تماشای سریال های ماه رمضان این نکته را به خاطر داشته باشید که برای پیروی از برنامه ریزی خود، از تماشای سریال های شبانه خود داری کنید و اولویت را به برنامه های خودتان بدهید.

با توجه به اینکه تست زدن انرژی زیادی نمی گیرد بنابراین سعی کنید از این مورد غافل نشوید و به مطالعه تستی بپرداید.



بیشتر بخوانید : اصول تست زنی برای قبولی پزشکی در کنکور


برای تقویت حافظه بهترین راه تلاوت آیات قرآن کریم می باشد بنابراین در روز چند آیه از قرآن را بخوانید.

رفت و آمد زیاد به محیط بیرون از خانه با توجه به گرم بودن هوا انرژی بسیاری را از شما خواهد گرفت که نتیجه آن عدم مطالعه می باشد.
در صورتی که در اثر خستگی و گرسنگی از مطالعه دست کشیده اید، این نکته را به خاطر بیاورید که دانش‌ آموزان بسیاری با وجود همین شرایط مشابه با جدیت تمام به رقابت و کسب رتبه قبولی فکر می کنند بنابراین شما هم فرصت را از دست ندهید.

آن دسته از داوطلبانی که شاغل هم هستند بهتر است ساعات مطالعه را کم کنند و از کم کردن ساعات خواب و استراحت با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری جدا پرهیز کنند چون به شدت سبب ناتوانی شما در دراز مدت خواهد شد.


بیشتر بخوانید : تنظیم ساعات خواب در ماههای نزدیک به کنکور



بهترین زمان خواب در ماه مبارک رمضان چه ساعاتی است ؟

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :  با توجه به اینکه پس از اتمام ماه مبارک رمضان باز گرداندن ساعت خوابتان به حالت عادی دشوار خواهد بود بنابراین بهتر است در ساعت بیولوژیکی بدنتان تغییر ایجاد نکنید.ضمن اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده ، داشتن خواب عمیق بین ساعات 11 شب تا 5 صبح اتفاق می افتد و خواب روزانه به هیچ وجه نمی تواند جایگزین خواب شب باشد. بنابراین بهترین حالت این است که از ساعت 22:30 تا ساعت 3:30 که برای خوردن سحری اقدام می کنید، خواب کافی و مفید داشته باشید.سعی کنید حداقل 1 ساعت پس از خوردن سحری و افطار از مطالعه کردن بپرهیزید به این دلیل که فشار خون به دلیل پر بودن معده بر روی مغز کاهش پیدا می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

9099071613

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور و بدون کد گرفتن

یک باور غلط … با وجود روزه داری نمیشه درس خوند !

 نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : از اونجایی که ماه رمضان این روزها ( تقریبا در فصلی است که طولانی ترین زمان روزه داری را خواهد داشت ) یکی از طولانی ترین مدت زمان های روزه داری رو برای افراد تجربه می کنه، ساعاتی که شما گرسنه هستید و احساس ضعف دارین بیشتره. در آخرین ساعات نزدیک افطار هم انرژی به شدت افت پیدا می کنه و درس خوندن برای شما مشکل میشه.

بنابراین ما باید دنبال راه حلی باشیم که بتونیم ساعات مطالعه خودمون رو در حد مطلوب نگه داریم. برای این کار هم باید سعی کنیم زمانی رو برای مطالعه انتخاب کنیم که هنوز انرژی داریم و در ماکزیمم توانایی هامون هستیم.

همونطور که می دونید زمان اذان صبح حدود ساعت 4 ( تقریبی ) هست و اذان مغرب هم تقریبا حدود ساعت 8 ( تقریبی ) . ( ساعت های اعلام شده تقریبی هست و می توان با زمان اذان محلی تنظیم شود)

پرهیز از پرخوری و غذاهای پرچرب در ماه مبارک رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :   بهترین کار برای شما این هست که افطار و شام خودتون رو همزمان میل کنید و از خوردن غذاهای چرب در زمان افطار دوری کنید. برای اینکه در این برنامه ما از ساعت 22:30 تا 3:30 صبح رو به خواب شب شما اختصاص دادیم. شما می تونید تا زمانی که برای سحر بیدار میشید 5 ساعت خواب شب رو داشته باشید و این بهترین حالت برای بدن شماست.

پرهیز از تغییر ساعات بدن در طول شبانه روز

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :   بعضی از بچه ها در ماه رمضان جای شب و روز رو عوض می کنن که این کار رو ما اصلاً توصیه نمی کنیم چون سبب تغییر ساعت بیولوژیک بدن میشه و عواقب دیگری رو بعد از این ایام برای شما داره.

بهترین زمان خواب عمیق رو از دست ندهید

اول اینکه تحقیقات نشون داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات 11 شب تا 5 صبح اتفاق میفته و هیچ چیز نمی تونه جای خواب شب رو بگیره.

دیگه اینکه تغییر ساعت بیولوژیکی بدن به این شدت اصلاً توصیه نمیشه و بعد از ماه مبارک بازگرداندن اون به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود.

پس بهتر اینه که شما از ساعت حدد 22:30 تا ساعت 3:30 که سحری میل می کنید خوب بخوابید.
بعد سحری رو میل کنید و از ساعت 4:15 تا حدود 5 هم نماز صبح رو بخونید و چند دقیقه ای دعا و این زمان به هضم غذای شما و آماده به کار شدن بدن شما هم کمک می کنه و بعد آماده مطالعه بشید.

سعی کنید حداقل 1 ساعت بعد از خوردن سحری و افطار مطالعه نکنید چون فشار خون به دلیل پر بودن معده بروی مغز کاهش پیدا می کند.

ساعت آغاز مطالعه در روزهای ماه مبارک رمضان

از ساعت 5 صبح تا 12:30 ظهر 7:30 ساعت فرصت دارید. که می تونید مثلا به شکل زیر ازش استفاده کنید.

5تا 6:30 / 7 تا 8:30 / 9 تا 10:30 / 11 تا 12:30 (این یک مثال است و تنظیم این ساعت با توجه به توانایی شما باید صورت بگیره)
بنابراین شما تا ظهر می تونید حدود 5 تا 6 ساعت مطالعه خوب داشته باشید.

خواب نیمروزی برای تجدید قوای بدن و کاهش احساس گرسنگی

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان :   بعد از مطالعه می تونید استراحت کنید و چند ساعتی بخوابید. که هم کمبود خواب شب رو جبران کنید و هم گرسنگی رو کمتر احساس کنید. تا زمان افطار هم می تونید یک یا دو واحد 60 دقیقه ای از دروس عمومی و سبک مطالعه داشته باشید و یا از درس هایی که کار کردین حل تست بیشتر بذارین .

بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما حداقل 8 ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوبه و جای هیچ نگرانی نیست. به این شرط که از تمامی این ساعات استفاده مفید کنید و تمرکزتون تنها و تنها روی درسی باشه که می خونید.

حل تست یا خواندن دروس عمومی و سبک

وقتی که خواب نیمروزی شما تمام شد همانطوری که ذکر کردیم می تونید یک تا 2 ساعت ( هرچه به توانایی شما بستگی داره ) نیز به کار کردن تست یا به خواندن دروس عمومی یا سبک بپردازید.

نکات مهم در مطالعه ایام ماه مبارک رمضان

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان : دروس مهم و سنگین در ساعات ابتدایی بعد از سحر ( البته رعایت یک ساعت استراحت بعد از خوردن سحری ) گنجانده شود چون سطح قند خون که برای عملکرد مغز مفید است در بالاترین سطح می باشد.
حتما بعد از میل کردن غذا در هر وعده یکساعت هیچ مطالعه ای نکنید.

تا ظهر نهایت استفاده رو ببرید و بعد از ظهر از مغزتون کمتر کار بکشید چون سریعا قند خون مصرف میشه و ساعات منتهی به افطار برای شما قابل تحمل نخواهد بود.

توجه داشته باشید در زمان گرسنگی به هیچ وجه فعالیت ذهنی یا درسی ( فعالیت مغزی ) نداشته باشید چون اثرات مخربی بروی مغز خواهد داشت.

اگر همزمان با مطالعه درسی شاغل هم هستید سعی کنید ساعات مطالعه را کم کنید و از کم کردن ساعات خواب و استراحت با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری جدا پرهیز کنید چون به شدت سبب ناتوانی شما در دراز مدت ( هفته های آتی ) خواهد شد.

ما خوب بودیم ! ولی آنقدر صبر کردیم که عالی شدیم…
ما به مشاوری نیاز داریم که نقش رهبر را برایمان ایفا کند نه یک رییس
کسی میتواند رهبر واقعی باشد که قبلا حداقل 1 بار مسیر را تا اخر رفته باشد

5465 1

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی زیر نظر تیم دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی
تماس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
شماره تماس ( بدون گرفتن کد) 9099071613



انسان‌های موفق «می‌دانند» که همه چیز را «نمی‌دانند»:
آنها هر روز در حال آموزش و یادگیری هستند؛ و برای همین است که ده‌ها سر و گردن از دیگران پیش می‌افتند.

شما برای یادگیری و آموختنِ هر روزۀ خود چه برنامه‌ای دارد؟
خوشبخت آنانی هستند که رویا می‌پرورند؛ و آماده‌اند تا هزینۀ به واقیعت درآوردن آن رویاها را بپردازند.

از خود بپرسید:
من چه رویاهایی دارم؟
برای تحقق آنها تاکنون چه اقدام‌هایی انجام داده‌ام؟

این جمعه زمان مناسبی است تا از روز تعطیل خود استفاده کنید و موتور رویاپردازی‌تان را گرم کنید…
کمی قدم بزنید؛ کتاب بخوانید؛ موسیقی گوش بدهید؛ کاغذ و قلمی بردارید و فکرهایتان را بنویسید…

از روتینِ هر روزه بیرون بیایید و بگذارید فکرتان کمی هوا بخورد…


هرچه بیشتر برای شروع صبر کنید، رسیدن به پول، موفقیت و آن زندگی که می خواهید هم بیشتر طول خواهد کشید. دست به کار شو دوست من …



تو حق نداری تسلیم رویاهات بشی !!!
ادامه بده
ادامه بده
یا میرسی یا باید برسی


 photo 2018 04 26 00 28 41 1

4.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان 1402 ؛ سبک برنامه ریزی حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد

    سلام
    وقت بخیر
    خیلی عالی بود
    با اینکه خودم دانشجو کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر هستم و فکر می کردم خیلی از نکات درس خواندن بدانم اما این طور نبود و این محتوا خیلی کمک کرد و باعث شد برای تحویل پروژه های درسی و همچنین خواندن دروس بهتر برنامه ریزی کنم
    با تشکر از محتوای عالی که زحمت کشیدید.

    پاسخ
  2. س

    سلام مقاله بسیار مفیدی بود خداقوت

    پاسخ
  3. Mr.X

    سلام
    من عادت دارم که موقع درس خواندن با صدای بلند حرف بزنم
    در نتیجه خیلی تشنه میشه
    در ماه رمضان امکان آب خوردن نیست

    ب نظر شما چکار کنم؟

    پاسخ
  4. سارا

    واقعا عالی بود لذت بردم
    مشاور من بهم میگه روزه نگیر ?
    من اصلا نمیتونم روزه نگیرم
    ینی حاضرم کنکور قبول نشم ولی روزمو بگیرم?
    مطمئنم خدا هم کمک میکنه
    شما هم با برنامه ای پیشنهاد دادین کمک خیلی بزرگی کردین
    مچکرم?

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403