ثبت نام آزمون MHLE 

ثبت نام آزمون mhle

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون MHLE 

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون MHLE، مخفف Ministry Health Language Examination است که برای سنجش سطح زبان و سواد زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور برگزار می‌شود.
در ایران، مدتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آزمون‌های اختصاصی و ملی زبان را برای پذیرش داوطلبان جهت رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار می‌کنند. مثلاً وزارت علوم، آزمون زبان MSRT را برگزار می‌کند و وزارت بهداشت نیز آزمون MHLE.

در گفتار امروز شمارا با ثبت نام و جزییات شرکت در آزمون زبان MHLE که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود و برای سنجش سطح زبان علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های دکترای تخصصی پزشکی و پیراپزشکی (غیر مهندسی) است، آشنا می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در موردآزمون MHLE و آزمون‌های زبان می‌توانید از خدمات مشاوره مشاور گروپ استفاده نمایید.

آزمون MHLE چیست؟ 

آزمون MHLE، مخفف Ministry Health Language Examination است که برای سنجش سطح زبان و سواد زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور برگزار می‌شود؛ یعنی اگر قصد شرکت در مقطع دکترای تخصصی پزشکی را دارید، باید خود را برای شرکت در آزمون MHLE و کسب حداقل نمره اعلامی آماده کنید.
گفتنی است، شاخه‌های زیرگروه علوم پزشکی نیز می‌بایست نمره قبولی در آزمون MHLE را جهت شرکت در دوره دکترای تخصصی در اختیار داشته باشند. مدارک کسب‌شده در این آزمون، معمولاً در هنگام مصاحبه دکترا و یا پیش از برگزاری آزمون جامع دکترا، توسط کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل‌پذیرش بوده و اعتبار دارد.

اگر قصد دارید تا از بورسیه‌ های رسمی دانشگاه‌ های علوم پزشکی در سراسر کشور استفاده کنید، اخذ این مدرک زبان الزامی خواهد بود. اعتبار مدرک اخذشده ۲ سال است و شما بایستی از زمان اعتبار آن برای قبولی یا شرکت در آزمون تخصصی دکترا پزشکی استفاده کنید.

زمان ثبت‌ نام آزمون MHLE

زمان ثبت‌ نام آزمون MHLE شصت و دومین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت در مردادماه برگزار می‌شود و داوطلبان از تاریخ ۱۵ تیرماه می‌ توانند در این آزمون ثبت نام کنند. بر اساس تقویم جدید آزمون‌ های زبان انگلیسی وزارت بهداشت شصت و دومین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE در ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود.

ثبت نام در این دوره از آزمون تا ۶ مردادماه ادامه دارد. همچون آزمون‌ های گذشته داوطلبان موظف هستند به منظور رعایت پروتکل‌ های بهداشتی نسبت به خوداظهاری بیماری کرونا اقدام کنند.

ثبت نام در آزمون MHLE 

داوطلبان ثبت نام در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکترا در علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر معمولاً به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه می‌کنند؛ اما برای شرکت در دوره‌های تخصصی پزشکی و همچنین ثبت نام در آزمون MHLE، می‌بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است مراجعه نمود.

آخرین اطلاعیه‌های مبنی بر اعلام اسامی قبول‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیزا پزشکی تخصصی دانشگاه‌ها و همچنین مشخصات تکمیل ظرفیت و شرایطی که استعدادهای درخشان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی دارند در این سایت سجش پزشکی در دسترس خواهد بود.

آمون MHLE

ظرفیت ثبت‌ نام در آزمون MHLE محدود است و بایستی در زمان مشخص، نسبت به ثبت نام اقدام و با دریافت کارت اینترنتی، در آزمون MHLE مقرر شرکت نمایید. این آزمون معمولاً هر شش ماه یک‌بار برگزار می‌شود و مستقیم توسط وزارت بهداشت در تهران مدیریت می‌شود و مانند آیلتس و تافل، سنترهای مختلفی در سراسر ایران ندارد. البته در سال‌های اخیر شاهد برگزاری آزمون MHLE در استان‌های شیراز و تبریز و اصفهان بودیم.
برای ثبت نام، می‌بایست اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و کد کاربری و رمز عبور دریافت کنید. در اختیار داشتن پست الکترونیک معتبر برای دریافت تأییدیه ورود الزامی است.

زمان اعلام نتایج آزمون MHLE

نتایج آزمون MHLE در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. با مراجعه به ایندکس این سایت، در جریان زمان اعلام نتایج آزمون قرار خواهید گرفت. سپس می‌توانید به پروفایل خود مراجعه و نسبت به نمره کسب‌شده، اطلاع حاصل کنید. معمولاً حداکثر تا ۱ هفته پس از برگزاری آزمون MHLE،‌ نتایج بر روی پرتال اعلام می‌شود. اگر به قسمت آزمون MHLE مراجعه کنید، اطلاعات بیشتری را دریافت خواهید کرد. در قسمت SHOW EXAM RESULT می‌توانید نتایج را مشاهده کنید.
برای اینکه دانشگاه‌ها متوجه شوند که نمره اعلامی شما در آزمون MHLE صحیح است، می‌توانند به بخش CHECK CERTIFICATION VALIDITY رجوع کرده و با طی مراحلی که ذکر شد از اعتبار کارنامه داوطلبان مطلع شوند.

پس از برگزاری آزمون، کارنامه شصت و دومین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE در ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت است.

آزمون MHLE چه محتوایی دارد؟

اگر قصد شرکت در آزمون تخصصی زبان پزشکی وزارت بهداشت یا همان آزمون MHLE را دارید، باید مطلع باشید که این آزمون همواره ۱۰۰ سؤال ۴ گزینه‌ای را در اختیار داوطلب قرار می‌دهد. آزمون MHLE همچون آیلتس و تافل نمره منفی ندارد؛ اما همانند این آزمون‌ها، ۴ بخش دارد ولی ۴ مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب را ارزیابی نمی‌کند و فقط مهارت شنیداری و درک مطلب را می‌سنجد. بخش گرامری آن شبیه تافل است.

 قسمت شنیداری: ۳۰ سؤال

در این قسمت، مکالمه‌هایی با لهجه آمریکایی را بین یک یا چند نفر در موضوعات مختلف شاهد هستیم که داوطلب می‌بایست به‌محض شنیدن مکالمه، به سؤالات ۴ گزینه‌ای مطرح‌شده پاسخ و گزینه صحیح را انتخاب کند. برای کسب نمره خوب در این قسمت، باید ۲ کار انجام دهید. یکی تقویت زبان انگلیسی خود و دیگری تقویت مهارت LISTENING و انتقال مطلب از ذهن به کاغذ و انتخاب گزینه درست که نیازمند مهارت تست‌زنی و مطالعه و تمرین بسیار است.

 قسمت درک مطلب: ۳۰ مطلب

این قسمت نیازمند تمرکز و دایره واژگان خوب در عرصه‌های پزشکی و غیرپزشکی است. ۴ متن آکادمیک مطرح می‌شود که شما بایستی با توجه به متن ارائه‌شده، به سؤالات پاسخ دهید.

 قسمت واژگان: ۲۰ سؤال

برای موفقیت در این قسمت، دایره واژگان خود را بامطالعه زیاد و مطالعه متون در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، محیط‌زیست، اقتصادی و هنری و پزشکی افزایش دهید. البته مترادف شناسی در حوزه پزشکی برای کسب نمره حداکثری در این بخش، اهمیت دارد.

 قسمت گرامر: ۲۰ سؤال

این بخش نیازمند تسلط به گرامر زبان انگلیسی است.

فرق آزمون MHLE با آزمون MSRT چیست؟

آزمون MHLE با آزمون MSRT یک فرق اساسی دارد. آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود و متولی آن نهاد پزشکی کشور است، اما آزمون MSRT توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری (نهاد غیرپزشکی حاکمیتی) برگزار می‌شود. آزمون MHLE فقط مختص به داوطلبان شرکت‌کننده در رشته‌های تخصصی پزشکی است و ارتباطی به رشته‌های علوم انسانی یا مهندسی ندارد.
در آزمون MHLE، محتوا و سیستم نمره دهی تقریباً یکسان است و نسبت به آزمون MSRT، سؤالات و تم موضوعات، پزشکی است. درواقع مفاهیم و موضوعات در حوزه پزشکی بوده درحالی‌که MSRT همچون آیلتس، عمومی‌تر است. آزمون MHLE تنها ۲ بار در سال برگزار می‌شود، اما آزمون MSRT بیش از ۱۰ بار در سال برگزار می‌شود.


سوالات متداول ثبت نام آزمون mhle

برای ثبت نام آزمون MHLE به چه سایتی مراجعه کنیم؟

✔️ ثبت نام آزمون MHLE از طریق سایت آموزش و سنجش پزشکی انجام می پذیرد.

کارنامه آزمون mhle چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ نتایج آزمون MHLE حدودا 10 روز پس از برگزاری این آزمون اعلام می شود که زمان توزیع کارنامه تمام نوبت های آن در سال جاری در متن مقاله ارائه شده است .

آزمون MHLE شامل چه بخش هایی است؟

✔️ محتوا و بخش های مختلف آزمون MHLE در این مقاله شرح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون MHLE 

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. تیموری

    اطلاعاتی که در سایت گذاشته اید در چند مورد غلط است . مانند تعداد آزمون در سال و اینکه تم سوالات mhle پزشکی است شاید یکی از درک مطلب ها موضوع پزشکی داشته باشد. آن هم نه همیشه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی