تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته + توضیحات کامل

تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته

جهت مشاوره در زمینه تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته + توضیحات کامل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد یکی از مراحل آموزش عالی است که شما می توانید به دو صورت کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته آن را به سرانجام برسانید. در کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با آگاهی از تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته می توانید با اطمینان قدم در راه تحصیل بگذارید.

کنکور کارشناسی ارشد پیوسته

یکی از راه های تحصیل در درجات عالی، شرکت در کنکور کارشناسی ارشد پیوسته می باشد. کنکور کارشناسی ارشد پیوسته مخصوص افرادی است که قصد دارند به صورت مستقیم مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند. بدین منظور شما می توانید پس از اتمام مقطع پیش دانشگاهی، در کنکور کارشناسی ارشد پیوسته شرکت کنید. این دوره 6 ساله است و بدون هیچ گونه وقفه ای در تحصیل انجام می شود. بیاد داشته باشید امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در بعضی از رشته ها و دانشگاه های خاص وجود دارد. مدت زمان مجاز برای تحصیل در این مقطع در نهایت 7 سال می باشد و فقط از طریق کنکور سراسری می توانید در این مقطع پذیرش داشته باشید.

کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته

کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته

کارشناسی ارشد ناپیوسته یکی دیگر از راه های تحصیلی می باشد که در آن داوطلبان به صورت پیوسته تحصیل نمی کنند و در تحصیل آن ها وقفه ایجاد می شود. مدت زمان تحصیل از طریق کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 ساله می باشد. این شرایط مخصوص افرادی است که دارای مدرک کارشناسی می باشند. بدین صورت که پس از اتمام تحصیلات و فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، می توانید در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کنید. کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود و متقاضیان زیادی از سرتاسر کشور در آن شرکت می کنند.

کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته

تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته

در این بخش به تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته اشاره شده است. شما می توانید با آگاهی از تفاوت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، به راحتی انتخاب خود را انجام دهید.

پیش نیاز پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم است. داوطلبان این مقطع با توجه به رشته ای که در آن پذیرش می شوند، باید حدود 172 تا 182 واحد را پاس کنند. داوطلبان باید برای پذیرش در این مقطع در کنکور سراسری شرکت کنند. این شیوه آموزشی مخصوص رشته های خاص می باشد.

اما پیش نیاز پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، داشتن مدرک کارشناسی می باشد. دانشجویان با شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی می توانند برای شرکت در این دوره اقدام کنند. متقاضیان این مقطع با توجه به رشته ای که در آن تحصیل می کنند، باید حدود 28 تا 32 واحد را پاس کنند تا بتوانند مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته را ازان خود کنند. دوره تحصیلی این مقطع معمولا 2 سال و درنهایت 3 سال می باشد.

لیست رشته های کارشناسی ارشد پیوسته

در جدول زیر لیست رشته های کارشناسی ارشد پیوسته به همراه نام دانشگاه های دارای مقطع کارشناسی ارشد مستقیم ارائه شده است.

رشته های ارشد پیوسته دانشگاه
کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
کارشناسی ارشد پیوسته الهیات و معارف اسلامی و ارشاد، گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع)-مشهد
کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق  دانشگاه شهید باهنر-کرمان

در صورتی که هر گونه سوال راجع به شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته یا ناپیوسته دارید، همین حالا با همکاران ما در مشاور گروپ تماس  بگیرید.

 

برای آگاهی از اخبار مربوط به کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، تاکید می شود که هر چه سریعتر وارد کانال زیر شوید.

moshavergroup 5

✔️کنکور کارشناسی ارشد پیوسته مخصوص چه کسانی است؟

✔️کنکور کارشناسی ارشد پیوسته مخصوص افرادی است که قصد دارند به صورت مستقیم مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند. این دوره ۶ ساله است و بدون هیچ گونه وقفه‌ای در تحصیل انجام می‌شود. امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در بعضی از رشته‌ها و دانشگاه‌های خاص وجود دارد.

✔️مدت زمان تحصیل کنکور کارشناسی ارشد پیوسته چند سال است؟

✔️این دوره ۶ ساله است و بدون هیچ گونه وقفه‌ای در تحصیل انجام می‌شود، مدت زمان مجاز برای تحصیل در این مقطع در نهایت ۷ سال می‌باشد و فقط از طریق کنکور سراسری امکان تحصیل در این مقطع وجود دارد.

✔️تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته در چیست؟

✔️پیش نیاز پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم است. داوطلبان این مقطع با توجه به رشته‌ای که در آن پذیرش می‌شوند، باید حدود ۱۷۲ تا ۱۸۲ واحد درسی را پاس کنند. داوطلبان باید برای پذیرش در این مقطع در کنکور سراسری شرکت کنند. این شیوه آموزشی مخصوص رشته‌های خاص و محدود است. در صورتیکه پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، داشتن مدرک کارشناسی می‌باشد. دانشجویان با شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای شرکت در این دوره اقدام کنند. متقاضیان این مقطع با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، باید حدود ۲۸ تا ۳۲ واحد درسی را پاس کنند تا بتوانند مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته را از آن خود کنند. دوره تحصیلی این مقطع معمولا ۲ سال و درنهایت ۳ سال می‌باشد.

4.2/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تفاوت کنکور کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته + توضیحات کامل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    کوتاه وبسیار مفید کاملا فرق ناپیوسته با پیوسته رو فهمیدم ممنون

    پاسخ
  2. راوک

    سلام خسته نباشید
    کنکور ارشد عمران شرکت کنیم میتونیم دانشگاه فردوسی قبول بشیم یا نه ؟؟؟
    چون من لیسانس رو علمی کاربردی خوندم الان می خوام دانشگاه فردوسی برم چه کار کنم

    پاسخ
  3. Sara

    سلام من سال اخر کارشناسی پیوسته رشته روابط عمومی هستم یعنی بهمن ۹۹ترم اخر هستم
    با توجه به اینکه گفتید کنکور ارشد ناپیوسته اردیبهشت هست میخواستم ببینم میتونم شرکت کنم؟
    اخه ترم بهمن که تا خرداد طول میکشه چجوری اردیبهشت شرکت کنم؟

    پاسخ
  4. زهرا قربانی

    سلام من کارشناسی اقتصاد بازرگانی هستم برای کارشناسی ارشد چ رشته هایی میتونم بخونم غیر اقتصاد

    پاسخ
  5. یحیی

    من کاردانی فوریت دارم و میخوام وارد رشته فیزیوتراپی بشم..ایا باید باز کنکور تجربی بدم؟؟اگر باید بدم آیا این کاردانی ک گرفتم امتیازی برام محسوب میشه؟؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    پاسخ
  6. یحیی

    من کاردانی فوریت دارم و میخوام وارد رشته فیزیوتراپی بشم..ایا باید باز کنکور تجربی بدم؟؟اگر باید بدم آیا این کاردانی ک گرفتم امتیازی برام محسوب میشه؟؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید..

    پاسخ
    1. Omid

      سلام فرق پیوسته و ناپیوسته چیه ؟ میشه توضیح بدید ؟ میخوام برم دانشگاه آزاد نمیدونم فرق پیوسته و ناپیوسته چیه ممنون میشم یکم توضیح بدید ممنون

      پاسخ
  7. رقیه

    سلام خوبیدمن دانشجوی کارشناسی پیوسته حقوق ترم 2پیام نورهستم اگه من 40واحدپاس کنم میتونم ارشدناپیوسته شرکت کنم یانمیشه ممنون میشم توضیح بدیدوهم میخاستم بدونم چه گرایشی تامقطع فوق دکتراهست درحقوق کدوم دانشگاه ها من هیچ اطلاعی ندارم وبازارکارش کجاست ایامیشه استادشد یاپروفسور

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403