اگر تست های کنکور ۱۴۰۳ سخت بود ؛ چه کنیم ؟

اگر تست های کنکور 1400 سخت بود ؛ چه کنیم ؟

جهت مشاوره در زمینه اگر تست های کنکور ۱۴۰۳ سخت بود ؛ چه کنیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در بعضی سال‌ها، واقعاً سؤال‌ها نسبت به سال‌های پیش از آن، سخت بوده است. اما از این مطلب چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟ آیا می توان گفت که دیگر کنکور را از دست داده ایم ؟!

کنکور 99

کنکور ۱۴۰۳ سخت یا آسان ؟!

سخت یا آسان بودن سؤال‌ها اصولاً بحث مهمی نیست، زیرا كنكور یك مسابقه است. اگر سؤال‌ها سخت باشد، برای همه سخت است و اگر آسان باشد، برای همه آسان است. كنكور مثل امتحان مدرسه نیست. در كنكور نمره‌‌ی هر كس فقط در مقایسه با دیگران سنجیده می‌شود. اگر سؤال‌های یك یا چند درس سخت باشد، قوی‌ترها لطمه‌ی بیش‌تری می‌بینند چرا که می خواهند به این تیپ تست ها با توجه به تمرین های سختی که در طول داشته اند ؛ پاسخ دهند لذا درصد خطای این داوطلبان بیشتر از داوطلبان سطح متوسط و حتی ضعیف است.

داوطلبان قوی در کنکور سخت ، لطمه می خورند

آن‌ها می‌خواهند و عادت کرده‌اند که به همه‌ی سؤال‌ها پاسخ دهند؛ پس وقت و انرژی بسیاری روی هر سؤال خواهند گذاشت و از نظر روانی لطمه‌ی بیش‌تری می‌بینند و حتی ممكن است زمان پاسخ به سؤال‌های ساده را نیز از دست بدهند.

برای مثال در کنکور سال 89، درس زیست‌شناسی کمی متفاوت با سال‌های قبل مطرح شده بود و با اینکه داوطلبی توانسته بود زیست را بالای 80 بزند، اما باز هم در جلسه از نظر روحی به هم ریخته و کنترل خود را برای فیزیک و شیمی از دست داده بود. او فکر می‌کرد، زیست را خراب کرده و با همین روحیه‌ی تضعیف شده، بسیاری از محاسبات فیزیک و شیمی او نیز با بی‌دقتی همراه شد، در حالی که درصد بالای 80 برای زیست سال 89، درصد بسیار خوبی بود اما چه فایده وقتی فیزیک و ریاضی و شیمی را خراب کرده بود ! ( البته ایشون شانس اوردن رتبه ی خوبی کسب کنند و به پزشکی برسند)!

قرار نیست به همه ی تست ها پاسخ دهید

به این فكر نباشید كه به تمام سؤال‌ها پاسخ بدهید. ممكن است چند سؤال نخست در یك درس بسیار دشوار باشد یا اصلاً سؤالی ابتكاری باشد كه پاسخ دادن به آن، همه‌ی ذهن‌تان را در بر گیرد. شاگردی می‌شناسم که در ابتدای جلسه نتوانسته بود به 5 سؤال اول ادبیات پاسخ دهد. او این را در کنکورهای آزمایشی تمرین کرده بود و می‌دانست ممکن است در ابتدای آزمون کمی مضطرب باشد؛ پس با شهامت صفحه‌ی اول ادبیات را ورق زد و در انتهای وقت عمومی در زمان ذخیره‌ی خود، به 4 سؤال از آن سؤال‌ها پاسخ داد و صاحب رتبه‌ی تک ‌رقمی درکنکور همان سال شد.

فكر نكنید، بقیه دارند به آن سؤال‌ها پاسخ می‌دهند. سؤال سخت برای همه سخت است. بهتر است در چنین مواردی، كمی از خود راضی شوید و به خودتان بگویید، وقتی من نمی‌توانم به این سؤال‌ها پاسخ دهم، وای به حال دیگران! بهتر است در جلسه، نگاه‌تان معطوف به دفترچه و مدیریت زمان خودتان باشد، نه اینکه بخواهید مدام زیر چشمی ورق زدن و نوع عملکرد دوست ممتازی را که در جوار شما نشسته است را بپایید.

تنها دانستن کافی نیست. ببنید در کنکور، علاوه بر تسلط بر مفاهیم علمی، باید بر ذهن و فکر و روحیه هم مسلط بود و این یعنی توانستن علاوه بر دانستن. ناخدای خوب مهارتش را در طوفان نشان می‌دهد. یادتان باشد که این دریای متلاطم است که از شما شناگری ماهر می‌سازد.

هیچ درسی را كنار نگذارید:

در هر درس به دنبال سؤال‌هایی بگردید كه جواب آن‌ها را می‌دانید. اگر در یك درس فقط سه یا چهار سؤال را پیدا كردید كه می‌توانستید جواب دهید، امیدوار باشید با همین شرایط هم می‌توانید نتیجه‌ای در حد خودتان بگیرید. باید بدانید بین درصد صفر و سفید گذاشتن، با درصد 10تا20 درصد، از نظر تراز و نمره، تفاوت بسیاری است و می‌تواند تا چند صد نفر رتبه را جابجا کند.

کسی برنده است که دور دیگری هم بازی می‌کند.

اگر در جلسه متوجه شدید که در درسی در آزمون، درصد مورد انتظار خود را کسب نمی‌کنید
(شاید هم اشتباه فکر کنید)، نا‌امید نشوید. درس‌های دیگری هست که هنوز می‌توانید خودتان باشید. این مهم است که برآیند یک آزمون خوب باشد. داوطلبان حرفه‌ایی مانند یک مبارز خستگی‌ناپذیر ممکن است در درسی ضربه بخورند؛ اما نفسی تازه می‌کنند و برای درس دیگر خودشان را مهیا می‌کنند. اگر به داوطلبان موفق بنگرید، می‌بینید که آن‌ها لزوماً بهتر، باهوش‌تر، سریع‌تر و قوی‌تر از دیگران نبوده‌اند، ‌بـلـکــه پـشـتـکـار بیش‌تـری داشتـه‌انـد و زود تسلیم نشده‌اند.

و توصیه آخر:

فوت و فن‌های کلیدی در روزهای پایانی را بشناسید
توصیه هایی کلیدی در روزهای پایانی منتهی به کنکور برای داوطلبان اهیت بالایی دارد؛ مواردی که در ظاهر پیش افتاده افتاده بوده یا به آن توجه نمی‌شود، اما در عمل تاثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب دارد.

هرچه قدر شرایط آزمون‌های شما بیش‌تر به شرایط آزمون‌های سراسری شبیه باشد تأثیرگذاری این روش بیش‌تر خواهد بود. این شبیه‌سازی باید در تمامی زمینه‌ها رعایت شود و شرایط جسمی، ذهنی، فیزیکی، محیطی، سؤالات استاندارد آزمون همگی می‌تواند شرایط آزمون را بیش‌تر شبیه‌سازی کند؛ هر چقدر این شبیه‌سازی بیش‌تر و همه جانبه‏تر باشد، تأثیر آن بیش‌تر خواهد بود.

نتایج این آزمون‌ها قرار نیست نتیجه آزمون سراسری اصلی باشد بلکه باید نقاط ضعف را در آن‌ها برطرف کنید و هدف اصلی دوران جمع‌بندی افزایش تسلط بر مطالبی است که آن‌ها را قبلاً خوانده شده و افزایش تسلط در دروس اختصاصی با تست‌زنی و در دروس عمومی با تکرار ایجاد شود.

بهتر است هرچه به روزهای پایانی نزدیک می‌شویم به آرامش خود بیش‌تر توجه داشته و به ذهن استراحت دهیم بنابراین در ماه‌های خرداد و تیر حداقل ۷ ساعت در شبانه‌روز بخوابیم و فشار کم‌تری از نظر ذهنی به خود وارد کنیم.

۳۰ دقیقه ورزش هوازی در طول روز سبب می‌شود تا علاوه بر ایجاد «آندورفین» که باعث افزایش نشاط است، اکسیژن‌رسانی به مغز افزایش یافته پس حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش سبک فراموش نشود.

روياهات ، آرزوهات ، هدفت ، آيندت …
اونقدر مهم هستن كه به خاطرشون از همه چي بزنيو با همه وجود اين مدت باقي مانده رو براشون بجنگي… وقت بذارى…تلاش كنى…
حداقلش اينه كه جنگيدن تا آخرين لحظه رو ياد ميگيرى…
برد با كسيه كه تا آخرين لحظه پاى هدفش بايسته و براش بجنگه…
اگه يه روياى بزرگ تو ذهنت دارى…دير نيس…

فرداتو با قدرت بساز

4.4/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اگر تست های کنکور ۱۴۰۳ سخت بود ؛ چه کنیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403