افزایش سرعت مطالعه کنکور در خرداد

09

جهت مشاوره در زمینه افزایش سرعت مطالعه کنکور در خرداد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش سرعت مطالعه کنکور , سرعت مطالعه یکی از مواردی است که بعضی از دانش آموزان تعریف دقیقی از آن ندارند و گاهی آن را با تندخوانی و یادگیری سریع، در نقطه مقابل کندذهنی یا کندخوانی، یکسان می‌پندارند.

افزایش سرعت مطالعه کنکور

افزایش سرعت مطالعه کنکور در زمان های باقیمانده

افزایش سرعت مطالعه کنکور :  درواقع، سرعت مطالعه یک مفهوم کلی است که دربرگیرنده زمان موردنیاز برای خواندن یک مبحث درسی است. اینکه مطالعه بازده کافی را داشته یا خیر بحث دیگری است. بحث ما سرعت مطالعه است که چطور به‌گونه‌ای منطقی، در زمان کمتر مطلب بیشتری را بخوانیم.

اولین نکته افزایش ساعت مطالعه است، زیرا هر چه شما در طول یک روز مدت بیشتری با کتاب و دفتر سروکار داشته باشید، طبیعتاً سرعت مطالعه‌ی شما بالاتر می­رود. موردعلاقه بودن یا نبودن مبحث نیز نکته قابل‌توجهی است که در سرعت مطالعه تأثیرگذار است.افزایش سرعت مطالعه کنکور/

 افزایش سرعت مطالعه کنکور  :  از عوامل بیرونی، همچنین می‌توان به شرایط مکان مطالعه و شرایط شخصی مثل استرس، درگیری فکری، زمان مطالعه، داشتن خواب کافی و همین‌طور وجود حس محرک رقابت اشاره کرد. به‌طورکلی سرعت مطالعه یکی از فاکتورهای مهم دانش آموزان برای موفقیت است که افزایش خارج از چارچوب و ناگهانی آن اثرات مخربی برجای خواهد گذاشت.

سرعت مطالعه در افراد مختلف متفاوت است…

بعضی از افراد یک کتاب رمان ۳۰۰ صفحه ای را در یک روز تمام می‌کنند و اگر از آنها سوال شود حتی می‌توانند جزئی ترین وقایع آن کتاب را شرح دهند و برخی دیگر همان کتاب را پس از یک ماه هم هنوز تنوانستند تمام کنند.افزایش سرعت مطالعه کنکور/

افزایش سرعت مطالعه کنکور : همه ما قبول داریم که مطالعه و روخوانی یک تکنیک است و شاید به جرات بتوان گفت که مطالعه مستمر کتاب و روزنامه، تاثیر بسزایی در تقویت این تکنیک خواهد شد. اگر دقت کرده باشید خیلی از افراد جامعه حین مطالعه کتاب به کارهای دیگری چون مشاهده تلویزیون، شنیدن رادیو، غذا خوردن، فکر کردن و بسیاری اعمال دیگه نیز می‌پردازند.

بعضی ها حین مطالعه کتاب ، بعد از هر یک پا چند پاراگراف مکث می‌کنند و مطالب ر ادر ذهنشان حلاجی می‌کنند وبه صفحه بعد می‌روند و برخی های دیگر در حین مطالعه و در پایان هر جمله به سرعت آن مطلب را تفسیر کرده و عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید : افزایش کیفیت مطالعه با ورزش های مخصوص

ساعات مطالعه روزانه کنکوری ها نزدیک به کنکور

افزایش سرعت مطالعه برای جمع بندی و مرور سریعتر

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم ؟

تعداد کثیری از افراد هم در حین مطالعه، به یاد خاطرات شیرین و تلخ گذشته می‌افتند و تا چندین بار در ذهنشان مرور نکنند دست بردارد نیستند. خیلی ها هم موقع مطالعه خوابشان می‌برد اصلا انگار مطالعه از قرص خواب هم برایشان با ارزشتره است .

همه این مسائل مطرح شد تا بدانید ما به روشهای مختلفی می‌تونیم کیفیت مطالعه مان را بهبود دهیم و از وقتمان نهایت استفاده را ببریم. آقای Dennis Doyle یکی از استاتید کهنه کار و با سابقه آموزش فن مطالعه یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان است.

ایشان در زمینه مطالعه بهتر و سریعتر، یک مطلب کوتاه و جالب را در اینترنت قرار داده‌اند. در این مطلبکوتاه، از سرعت کتابخوانی به عنوان یک عادت در میان مردم یاد شده که به چند روش می‌توان این عادت را تغییر داد. البته لازم به ذکر است که عادت مطالعه به راحتی فراموش نخواهد شد ولی پس از تمرین و ممارست به نتیجه قابل توجهی دست خواهید یافت.افزایش سرعت مطالعه کنکور/

● روش اول (دقت و تمرکز):

 افزایش سرعت مطالعه کنکور :  این روش به شما می‌اموزد که اعمالی را قبل از شروع به مطالعه کتاب انجام دهید. شاید این اعمال دقایقی از وقت شما بگیرد ولی در عوض درک بهتری از مطالب آن کتاب نصیبتان خواهد شد. مشاهده سریع عناوین فصول مختلف کتاب، تصاویر و ساختار کلی کتاب از این دسته اند. پس از پایان این اعمال سه سوال را از خودتان بپرسید:

– هدف اصلی کتاب چیست ؟
– کتاب به چه سبکی نگارش شده ؟
– هدف نویسنده کتاب چیست ؟
خب البته بدون انجام این اعمال، به درستی نمیتوان برای این پرسش ها پاسخی یافت.

روش دوم (هنگام مطالعه با خودتان صحبت نکنید):

اکثر مردم به دو روش هنگام مطالعه با خود صحبت می‌کنند.
– یا اینکه هنگام مطالعه تمام مطالب را به صدای آهسته لب خوانی می‌کنند.
– یا اینکه پس از مطالعه برای حفظ شدن مطالب، یک دور هم برای خودشان مرور می‌کنند.

روش سوم :

تدریس ها نشان داده که افراد در حین مطالعه، به جهت انتقال کلمات به مغز مکث‌هایی می‌کنند، این وقفه های کوچک در خواننده‌های خوب بسیار کمتر از خوانندگان ضعیف‌تر می‌باشد. این روش به شما می‌آموزد که چگونه از وقفه‌های حین مطالعه خود بکاهید.

روش چهارم (جلوگیری از تکرار یه کلمه یا جمله):

خوانندگانی که سرعت آنها پائین است یک کلمه یا جمله را چندین بار تکرار می‌نمایند. این عادت بد (دوباره و سه‌ باره خوانی جملات) که تاثیر چندانی در درک بهتر مطلاب ندارند باعث کاهش سرعت مطالعه می‌گردد. مطمئنا مطالعه یکباره مطالب حتی با سرعت آرام، تاثیر بیشتری نسبت به مطالعه چندباره خوانی دارد. حتما با خود تمرین کنید که مطالب را اینگونه مطالعه کنید.افزایش سرعت مطالعه کنکور/

روش پنجم (سرعت مطالعه خود را تغییر دهید):

این روش به شما می‌آموزد که می‌بایست سرعت مطالعه شما به نسبت نوع متن مورد نظر تغییر کند. به عنوان مثال سرعت مطالعه متن یک قرارداد مسلما بسیار پائینتر از سرعت مطالعه یک متن از روزنامه باید باشد.

دو مشکل اساسی داوطلبان کنکور سراسری در مواجهه با درسها:

مشکل اصلی داوطلبان کنکور حجم و تعداد زیاد کتاب هاست. شما باید هم زمان هم درس های سال چهارم را مطالعه کنید و هم درس های سال های سوم و دوم را . تعداد زیاد کتاب ها یک مشکل دیگر نیز ایجاد می کند که از مشکل قبلی جدی تر و مهم تر است : مشکل آشفتگی

وقتی تعداد کتاب ها زیاد می شود مشکل آشفتگی هم مزید بر علت می شود ، کدام کتاب ها را ابتدا بخوانم ؟ آیا بهتر است اولویت را به کتاب های پایه بدهم یا به کتاب های سال چهارم ؟ آیا در همه ی درس ها باید به یک شکل اولویت بندی کنم ؟یا این که در درس های مختلف بایداولویت بندی هایم متفاوت باشند ؟ در چه زمان هایی هر یک از کتاب ها و درس ها را مطالعه کنم ؟ در چه ماه هایی کدام کتاب ها را مطالعه کنم ؟ آیا درست است که یک کتاب را به طور کامل تمام کنم و سپس به سراغ کتاب دیگر بروم؟

دانش آموزان در مقایسه با فارغ التحصیلان یک مشکل دیگر هم دارند . درس های سال چهارم برای آن ها جدید است و به مدرسه هم می روند چگونه باید درس های مدرسه و مطالعه برای کنکور را باید تلفیق کنند ؟

همه ی این سوال ها و خیلی سوال های دیگر را بایک برنامه ی راهبردی مناسب می توان کنار زد.

پشت نکن به آرزوهات!
هر کسی آرزوی پزشکی تهران و دندون بهشتی و… رو نداره
هرکسی آرزوی برق شریف و مکانیک امیرکبیر رو نداره..
فقط کافیه باور کنی، شوق سوزان برای رسیدن بهش رو داشته باشی، ایمان بیاری که اگه راهی رو که افراد موفق رفتن رو طی کنی
رسیدن به موفقیت حتمیه…
تو که این آرزو ها رو داری پس حتما لیاقت رسیدن بهش رو داشتی که این رویا سراغت اومده
تو این دنیای پر از فراوانی به راستی سهم تو چیه…

9099071614

وقتی که راه نمی روی زمین هم نمی خوری. این “زمین نخوردن” محصول سکون است نه مهارت.

وقتی تصمیم نمی گیری وکاری نمی کنی،مسلما اشتباه هم نمی کنی؛ این “اشتباه نکردن” محصول انفعال است نه انتخاب.

خوب بودن به این معنی نیست که درهای تجربه را برخود ببندی و فقط پرهیز کنی؛ خوب بودن در انتخاب های صحیح ماست که معنا پیدا کرده و شکل می گیرد.

اشتباه کنید اما آن را مجددا تکرار نکنید!!

املای ننوشته غلط هم ندارد…

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه افزایش سرعت مطالعه کنکور در خرداد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403